וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל האבטחה בבלומפילד: משטרת ישראל החליטה לפתוח בחקירה

20.4.2015 / 17:25

אחרי שפשטה על בלומפילד במהלך המשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים, ומצאה כי 60 סדרנים פעלו עם תעודות מזויפות, במשטרת ישראל החליטו לפתוח בחקירה נגד חברת "מעיין". קצין בכיר: "אחד המקרים החמורים ביותר בכדורגל הישראלי"

מאבטחים בכניסה לאצטדיון סמי עופר. ניב אהרונסון
פעלו שלא כחוק. אילוסטרציה/ניב אהרונסון

משטרת תל אביב תחקור זיוף של עשרות תעודות של מאבטחים במשחק שנערך אמש (ראשון) בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים. שליש מהאמבטחים באצטדיון לא היו מורשים לאבטח את המשחק, והם השתמשו בתעודות מזויפות, כשעל התעודות הוחתם ראש חטיבת האבטחה במשטרה, תת ניצב אלי אמיתי, למרות שהאחרון כלל לא חתם על התעודות. זה זמן רב שבעולם האבטחה בישראל יש תלונות על דרך תפקודה של חבברת האבטחה "מעיין", המאבטחת את המשחקים של קבוצות מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל, הן באצטדיון בלומפילד והן בהיכל ביד אליהו.

בין היתר הגיעו דיווחים בעבר על יחס מחפיר של החברה למאבטחים, לא רק באצטדיונים. בעקבות ריבוי התלונות והידיעות המודיעיניות, החליטו ראשי חטיבת האבטחה של המשטרה לפשוט על בלומפילד במהלך המשחק ולבדוק את 180 הסדרנים שהוצבו במגרש.

אוהדי מכבי תל אביב. קובי אליהו
אוהדי מכבי תל אביב והסדרנים ביציע/קובי אליהו

באצטדיון פעלו שתי חברות אבטחה, "מטאור" ו"מעיין". הסדרנים של "מטאור" עברו את הבדיקה ללא כל תקלה ועמדו בכל הקריטריונים הנדרשים. כשנבדקו הסדרנים של חברת "מעיין" התברר כי כל ה-60 לא היו מורשים לשמש כסדרנים באצטדיון ולא עברו כל בדיקה או הכשרה של המשטרה. "היה שם ערב של ארחי פרחי, כשאיש לא יודע מי האנשים האלו. הם פשוט אספו אנשים ושמו אותם באצטדיון כסדרנים עם תעודות מזויפות", אמר קצין בכיר בראש חטיבת האבטחה במשטרה.

"אנחנו רואים את האירוע הזה כחמור ביותר והנחינו את מחוז תל אביב לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד חברת 'מעיין' ונגד חברת ההכשרה 'עלית' בהרצליה, שעל פי החשד שלנו הנפיקה את התעודות. לחברת ההכשרה יש את המכונה המאפשרת את ההנפקה של תעודות המאבטחים והסדרנים ומהבדיקות הראשונות שלנו עולה החשד כי הם אלו שהנפיקו את התעודות המזויפות. אף אחד מ-60 הסדרנים לא נבדק במסוף המשטרתי בטרם הונפקה לו תעודה ולא ברור מי מהם היה עם עבר פלילי או עבר נפשי שאינו מאפשר לו להיות מאבטח באצטדיון. מדובר באחד המקרים החמורים ביותר בכדורגל הישראלי. לאנשים שמאבטחים באצטדיונים יש אחריות מרובה. מדובר באירוע עם קהל רב, ולמאבטחים יש סמכויות מרחיקות לכת כדי לשמור על ביטחון הקהל. בתום החקירה נעביר את המסקנות גם למשרד המשפטים כדי שיבחן אם יש מקום לשלול את הרשיון של חברת 'מעיין", אמר הבכיר בחטיבת האבטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
seperator

עו"ד ליאור אפשטיין מסר בשם חברת 'מעיין': "מחברת מעיין הוזמנו 245 עובדים מתוכם 131 בעלי תעודת מאבטח. בתום הבדיקה נמצאו באירוע 157 בעלי תעודה. חברת מעיין מעסיקה באופן קבוע 145 מאבטחים בעלי תעודה הם מוכשרים ותעודותיהם כדין. כנהוג באירועים גדולים שוכרת מעיין ממספר קבלני משנה מאבטחים בעלי תעודה. לגבי שני קבלני משנה נטען כי מאבטחים אחזו בתעודה שהודפסה ונחזית ככשרה אך למעשה לא נערכו ההכשרות הנדרשות להוצאתה. למעיין אין לא קשר ולא יכולת לבדוק זאת ובכלל כרגע איש אינו יודע נכונות החשד. אותם מאבטחים מעניקים שירותים לחברת מעיין ולאחרים בשוק מזה חודשים רבים ותעודותיהם נבחנו ואושרו בעשרות אירועים. התדהמה העצומה המתעוררת היא כיצד מערך עובדות כה פשוט ושקוף מתגלגל לנחיל של השמצות והדלפות מטעות עד כדי יצירת שאט נפש ציבורי נגד החברה. בעולם יותר שפוי היתה החקירה מתמקדת בבתי הספר המכשירים ומנפיקי התעודות ולא באיצטדיון בלומפילד רווי המצלמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully