וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחי ערן זהבי: איבאילו צ'וצ'ב מוביל את מדור נבחרי השבוע

20.4.2015 / 13:30

הנשיא זמפאריני לחץ לשיתופו, הכישרון הצעיר לא התייאש ואחרי 10 חודשים העסק התחבר. מדור נבחרי השבוע עם הלהיט החדש של פאלרמו, שהיה מועמד למכבי חיפה וכעת משגע את בולגריה. וגם: היורש האמיתי של קלופ, שחקן השנה האמיתי בפרמיירליג ויום הולדת עגום במיוחד

one

בווידאו: השער של אדן הזאר ב-0:1 של צ'לסי על מנצ'סטר יונייטד

שחקן השבוע

איבאילו צ'וצ'ב - פאלרמו

לאחר ההפסד 1:0 לקייבו, הנשיא מאוריציו זמפאריני כבר לא יכול היה לשתוק. זו לא הייתה יובנטוס וגם לא לאציו או אינטר, בסך הכול קייבו. "אני לא מבין למה איבאילו צ'וצ'ב כלל לא שיחק. אני רוצה לראות התקדמות, הוא העתיד של פאלרמו", ירה מפטר המאמנים הסדרתי. ג'וזפה יאקיני איכשהו מחזיק אצלו כבר יותר משנה, אולי כי הוא יודע מתי להיעתר להפצרותיו. אחרי שישה משחקים ללא ניצחון, הרכש הבולגרי קיבל את הצ'אנס בהרכב והחזיר עם שער בכורה בניצחון על אודינזה במחזור הקודם. השבוע הוא כבר הבקיע צמד - הראשון של שחקן בולגרי בסרייה A מאז ואלרי בוז'ינוב במדי פארמה נגד פיורנטינה ב-2009. והטירוף בבולגריה החל.

צ'וצ'ב נכנס בפאלרמו לנישה המוכרת היטב לערן זהבי. הוא הגיע כרכש צעיר ומבטיח, ייבוא אישי של הנשיא זמפאריני, אבל מליגה נחותה וללא ידיעת השפה. תהליך ההתאקלמות לא היה פשוט. בינואר הוא כבר היה על סף מעבר בהשאלה, אבל זמפאריני המשיך להתעקש על הקשר הבולגרי, גם בגלל ההמלצה של חריסטו סטויצ'קוב. "איבאילו הוא תוצר של האקדמיה שלי בבולגריה", אמר ל"גאזטה דלו ספורט" שחקן העבר האגדי. "הוא ממושמע, חזק מנטאלית, מוכשר מאוד ועובד על המגרש 90 דקות, רק לא מבין איטלקית ולכן קשה לו להסתגל. תנו לו זמן".

אז צ'וצב לא נשבר, פאלרמו נתנה לו זמן ודווקא אחרי שלא שיחק במפגש בין בולגריה לאיטליה במוקדמות היורו, הגיעה הפריצה במשחק נגד אודינזה וההמשך המרשים מול גנואה. יאקיני הציב אותו כשמאלי בשלישיית הקישור המרכזית, ובזכות ההצטרפות הנהדרת שלו לחלק הקדמי והתנועה ללא כדור הצליח צ'וצ'ב להגיע למצבים ולכבוש את שני השערים (אחרי מהלכים גדולים של פאולו דיבאלה) ב-1:2 שסייע לפאלרמו לעבור את רף 40 הנקודות. "זה ילד צעיר שהתקדם מאוד בתקופה האחרונה", פרגן המאמן יאקיני לאחר המשחק. "הוא יודע לנצל את המרווחים ומגוון את המשחק שלנו. הפעם הוא גם הוצב בעמדה מעט יותר התקפית ועשה את זה מצוין".

במקביל להתלהבות בסיציליה מהלהיט החדש, בבולגריה הטירוף חוגג. צ'וצ'ב השתלט על כותרות אתרי ועיתוני הספורט, וכולם קוראים להציבו באופן קבוע בהרכב הנבחרת, שם הוא עדיין ממתין להופעת בכורה. אקס צסק"א סופיה, רק בן 22, הוא הליגיונר הבולגרי הבכיר כרגע פרט לדימיטאר ברבאטוב. ובמדינת כדורגל שלא הייתה בטורניר גדול מאז יורו 2004, כוכב צעיר שכזה מייצר תקווה. רק לחשוב שבקיץ הקודם, עוד לפני שוולפסבורג ומונאקו ראו את פאלרמו גוזלת אותו מידיהן, צ'וצ'ב היה מועמד למכבי חיפה.

איבאילו צ'וצ'ב שחקן פאלרמו עם מאמנו ג'וזפה יאקיני. AP
הציפייה השתלמה. איבאילו צ'וצ'ב עם מאמנו ג'וזפה יאקיני/AP

מאמן השבוע

רוג'ר שמידט - לברקוזן

הוא בכלל לא רצה להיות מאמן. אחרי קריירה די צנועה ככדורגלן, רוג'ר שמידט עבד כמהנדס רכב ואימן קבוצות חצי מקצועניות בגרמניה רק כדי לממן את המשך לימודיו. הוא לא ראה בכדורגל מקצוע לעתיד, אבל החיידק היה חזק ממנו. אחרי שעבד בפאדרבורן וכמעט הוביל אותה לבונדסליגה, הוא קיבל את הבמה ברד בול זלצבורג. באוסטריה כבר הציג את סגנון הלחץ שלו, ודרך ההופעות באירופה וגם משחק ידידות אחד בחורף בו הביך את באיירן מינכן, זכה להכרה רשמית בגרמניה. החותמת הגיעה עם מינויו למאמן באייר לברקוזן בקיץ האחרון.

המודל של לברקוזן היה ברור: יורגן קלופ. המאמן שיעזוב בקרוב את דורטמונד הוא האיש בדרכו הולך שמידט. ולא רק המסלול של השניים דומה. שמידט בן ה-48 שכלל את הלחץ המתפרץ שהנחיל קלופ בבונדסליגה בעזרת אלמנטים משלו, הפך את לברקוזן לקבוצה אגרסיבית שלא מפסיקה לרוץ וזוכה להערכה עצומה בגרמניה. מאז ה-0:2 על החבורה של קלופ במחזור הפתיחה, אומרים על לברקוזן שהיא "יותר דורטמונד מדורטמונד". גם השחקנים שלו מעריצים אותו, ולראייה החגיגה הקבועה בה כולם קופצים עליו לאחר הבקעת שער. "אנחנו חוגגים כך כי הכול עובד איתו, יש בינינו הבנה עיוורת ואנחנו אסירי תודה", הסביר הקשר קארים בלארבי, שכזכור היה אחראי לשער המהיר בתולדות הבונדסליגה, באותו משחק נגד דורטמונד כבר אחרי תשע שניות.

בשבת פגש שמידט את חברו טייפון קורקוט, איתו סיים יחד את קורס המאמנים, אבל לא התחשב בו ודרס את האנובר 0:4 כדי לציין ניצחון שביעי ברציפות (עם יחס שערים 2:20) ולשוב למקום השלישי. אחרי שהודח משמינית גמר ליגת האלופות בפנדלים על ידי אתלטיקו מדריד והפסיד באותה צורה בחצי גמר הגביע לבאיירן מינכן, שמידט יכול להתנחם בכך שבליגה הוא לא ייתקל בדו קרב מהנקודה הלבנה. על הנקודה הזו הוא יצטרך לעבוד לקראת העונה הבאה.

רוג'ר שמידט מאמן לברקוזן. AP
שכלל את סגנון הלחץ המתפרץ. רוג'ר שמידט/AP

פלופ השבוע

ואלון בהראמי - המבורג

איזה יום הולדת מדכא לקשר נבחרת שוויץ. ואלון בהראמי, עוד אחד משחקני הרכש הכושלים של המבורג, היה מעורב בשבוע שעבר בתקרית עם יוהאן ג'ורו, חברו לקבוצה ולנבחרת. תחילה הוא הכחיש את הפרטים, אבל לאחר שהמועדון קנס אותו ואת ג'ורו, גם בהראמי הסכים לנדב פרטים לגבי מה שאירע במחצית משחק ההפסד לוולפסבורג במחזור הקודם. תחליטו אם אתם קונים את הגרסה שלו. "עמדנו זה מול זה, אבל אף אחד לא הכה את האחר", צוטט הקשר בתקשורת הגרמנית. "הרצפה בחדר ההלבשה הייתה חלקה ופתאום נפלתי. הוא לא עשה כלום".

בעוד ג'ורו ריצה עונש הרחקה נגד ורדר ברמן, בהראמי שמר על מקומו בהרכב המבורג, רק כדי לגרום לפנדל ולקבל אדום בדקה ה-82, במצב של 0:0. המארחת ניצלה את הפנדל כדי לנצח 0:1 והשאירה את המבורג במקום האחרון, אולי בדרך לירידה היסטורית. וכל זה קרה לבהראמי בדיוק ביום הולדתו ה-30. הרחקה ראשונה מאז ימיו בלאציו, אי שם ב-2007. ובאיזה תאריך זה קרה לו באיטליה? ב-18 באפריל, יום אחד לפני יום ההולדת. "יהיה סיפוק אדיר להימנע מירידה, אבל בכל מקרה המבורג תיזכר מבחינתי כחוויה שלילית", הודה בהראמי. טוב, עם קארמה שכזו, מה הפלא?

ואלון בהראמי שחקן המבורג. GettyImages
גם כן יום הולדת. ואלון בהראמי/GettyImages

מהלך השבוע

השער של אדן הזאר - צ'לסי

כנראה השער שסגר את סיפור האליפות, אולי השער שיסדר לאדן הזאר את תואר שחקן השנה בפרמיירליג. צ'לסי, כהרגלה, הייתה אפורה ויעילה בניצחון 0:1 על מנצ'סטר יונייטד בסטמפורד ברידג', אך בכל זאת סיפקה רגע אחד צבעוני. למרות השליטה של השדים האדומים (70 אחוזי החזקה בכדור) צ'לסי ניצחה בפעם השביעית ב-10 מחזורים, כשבכל המקרים היא עושה את זה על חודו של שער בודד. הפעם היה זה עקב קסום של אוסקר הברזילאי, שהעמיד את הזאר בעמדה מצוינת ממנה הוא כבש את ה-18 שלו העונה בכל המסגרות (מתוכם 13 בליגה) והשווה את שיאו האישי. הבלגי הנפלא מעולם לא הפסיד משחק ביתי בו כבש עבור צ'לסי, ובשבת הייתה זו הפעם ה-21. הרגע הזה יבטיח לו גם תואר אישי יוקרתי?

אדן הזאר שחקן צ'לסי. :Ian Walton, GettyImages
ראוי לתואר. אדן הזאר/GettyImages, :Ian Walton

ה-11 של השבוע

שוער: חואן קרלוס (קורדובה) - מלך ליום אחד
מגן ימני: כריסטוף ז'אלה (ליון) - עונה נפלאה ושער אחרי שלוש שנים
בלם: גארת' מקאולי (ווסט ברומיץ') - ניצחון חוץ ראשון מאז נובמבר
בלם: לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס) - עשה את ההבדל, בשני צדי המגרש
מגן שמאלי: אריק פיטרס (סטוק סיטי) - כדורים ארוכים מדויקים והגנה סולידית
קשר: פביאן דלף (אסטון וילה) - הוביל את המועדון לגמר ראשון מאז 2000
קשר: חאבייר פסטורה (פריס סן ז'רמן) - צמד ראשון מאז ספטמבר 2011
קשר: איבאילו צ'וצב (פאלרמו) - שחקן השבוע
חלוץ: אלכסיס סאנצ'ס (ארסנל) - מה ונגר היה עושה בלעדיו?
חלוץ: שטפן קיסלינג (לברקוזן) - המשבר כבר מאחוריו
חלוץ: אריץ אדוריץ (אתלטיק בילבאו) - 44 שערי ליגה מאז חצה את גיל 30

חאבייר פסטורה שחקן פריס סן ז'רמן. AP
שמר משהו לקאמפ נואו? חאבייר פסטורה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully