וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאי הישראלי הראשון שהבטיח מקום בריו: יעקב טומרקין

17.4.2015 / 18:51

476 יום לפני תחילת המשחקים, השחיין קבע את הקריטריון האולימפי עם 1:59.49 דקות ב-200 מעורב אישי. גל נבו פספס את הקריטריון ב-71 מאיות. עידו הבר קבע שיא ישראלי ב-400 חופשי

יעקב טומרקין שחיין ישראלי. פטריסיה בן עזרא כרמלי (איגוד השחייה),
עשה את הבכורה. יעקב טומרקין/פטריסיה בן עזרא כרמלי (איגוד השחייה)

476 יום לפני תחילת המשחקים האולימפיים בריו, ויש לנו נציג ראשון במשלחת הישראלית, הלוא הוא השחיין יעקב טומרקין. שחיין הגב, שחתום על הישג השיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים במשחקים האולימפיים כאשר לפני שלוש שנים סיים שביעי ב-200 מטר גב בלונדון, קבע את הקריטריון האולימפי ב-200 מטר מעורב אישי ועל הדרך גם רשם שיא בינלאומי כאשר עצר את השעון על 1:59.49 דקות בתחרות גביע האיגוד בוינגייט.

גל נבו, יעקב טומרקין. איגוד השחייה,
יצטרף בקרוב? נבו וטומרקין/איגוד השחייה

המטרה של טומרקין הייתה לשחות מהר יותר מ-2:00.28 דקות, וזה מה שהוא אכן עשה. לצידו שחה גל נבו, שפספס את ההזדמנות ב-71 מאיות אחרי שקבע 2:00.99 דקות, ולמרות זאת התוצאה הזו הספיקה לו לקבוע קריטריון לאליפות העולם בקאזאן. טומרקין המאושר אמר בסיום: "אני כבר יכול להסתכל לריו בגובה העיניים, אבל יש לי עוד שאיפות. יש עוד שניים- שלושה משחים שאני רוצה לעשות בהם קריטריון אולימפי. עמדתי במטרה שלי להיכנס לאולימפיאדה, ועכשיו, אחרי שאסיים את התחרות הנוכחית, אני כבר אכוון לאליפות העולם בקאזאן". למרות החגיגות, חשוב להדגיש כי אם יהיו שני שחיינים ישראלים שישחו מהר יותר מטומרקין, הם יהיו אלה שיגיעו לריו, אבל מעשית האפשרות הזו נראית כרגע פחות סבירה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עידו הבר שחיין ישראלי. פטריסיה בן עזרא כרמלי (איגוד השחייה),
הישג מצוין. עידו הבר/פטריסיה בן עזרא כרמלי (איגוד השחייה)

מי שעוד הבטיח את מקומו באליפות העולם בקאזאן הוא השחיין עידו הבר שעשה זאת ב-400 מטר חופשי תוך שהוא קובע שיא ישראלי חדש. הבר סיפק משחה שהסתיים אחרי 3:52.34 דקות וזכה לעידוד גדול בבריכת השחייה. הבר: "אני מאושר ומתרגש מאוד. שיא ישראלי, שיא אישי וכניסה לאליפות עולם אחרי משחה לא פשוט. המטרה שלי הייתה לשבור את השיא האישי שלי והמטרה שלי להמשיך ולהתקדם".

אנדראה מורז ניצחה את המשחה ל-50 מטר פרפר, אבל הייתה רחוקה 11 מאיות מהקריטריון לאליפות העולם אחרי שקבעה 27.16 שניות. שיאנית ישראל ב-200 פרפר קרן זיבנר סיימה במקום השני עם 27.38 שניות. אצל הגברים, דוד גמבורג ניצח עם 24.30 שניות, זמן המהווה קריטריון לאוניברסיאדה. הוא הגיע 15 מאיות בלבד לפני גיא ברנע. קיריל ברון ומירון חירותי קבעו פעם נוספת קריטריון למשחקים האירופיים בבאקו עם זמן של 24.75 ו-24.78 שניות בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully