וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאתכו בתגובה חריפה לגיא לוי. המאמן: "הצגתי כגזען היא עלובה"

14.4.2015 / 18:57

מאמן בית"ר ירושלים הגיב לסערה בעקבות דבריו: "בראיון שלי אין אמירה גזענית. ביקרתי את ביברס אחרי מות אביו". נאתכו: "מה היה קורה אם מאמן באירופה היה מכריז שלא יביא יהודי?"

one

סערת הראיון של גיא לוי אתמול (שני) מסרבת לשכוך. אחרי שלאורך כל היום נשמעו תגובות ברחוב הספורטיבי ואף מכיוון חברי כנסת דוגמת זוהיר בהלול, המאמן עצמו הוציא הודעה רשמית. כמעט באותו זמן הגיעה גם התגובה של ביברס נאתכו.

בראיון שנערך עמו בתחנת הרדיו 102FM, לוי אמר בין היתר שהוא לא ירצה להביא שחקן ערבי לקבוצה מכיוון שפעולה כזו תיצור מתיחויות ותגרום לבעיות. עוד אמר המאמן שהוא לא היה רוצה להביא את ביברס נאתכו ושיש לו את שלומי אזולאי בעמדה הזו.

נאתכו כתב בדף האינסטגרם שלו:

"אני לא מעוניין להתראיין לגבי נושא שפל כזה, אז פשוט אתייחס לעניין בדרך שלי ואני אסגור את הדבר הזה.

"לגבי מילותיו הגזעניות של גיא לוי, שלא מעוניין להביא שחקן מוסלמי לקבוצה של בית"ר ירושלים - אני רק שואל מה היה קורה אם היה מאמן באירופה שמכריז שלא יביא שחקן יהודי לקבוצה שלו?

"ההתעסקות הזאת בדת וגזע של שחקנים ממש לא לעניין, במיוחד אצל אוהדי בית"ר. כל שחקן שמגיע למועדון כלשהו בא במטרה לעשות את המיטב ולקדם את הקבוצה. עצוב שנותנים במה לאנשים שמתבטאים בצורה כזאת ובחוסר ספורטיביות ומשתמשים בשם שלי לצורך זה. אז גיא, אני מאחל לך שתצליח בכל קבוצה שתאמן - עם או בלי מוסלמים, יותר מכל מאחל לך שתצליח להתנהל בעתיד בצורה מקצוענית וספורטיבית. קח דוגמא מהשלטים שנבחרת ישראל וכל העולם מחזיקים לפני משחקים".

לוי מצדו, הוציא כאמור הודעה רשמית בזו הלשון:

"אתמול והיום קיבלנו דוגמא מצוינת לאפשרות האנושית ליצור מציאות שאינה קיימת, שמתעלמת מהעובדות, שנותנת פרשנות למה שלא צריך לפרש.

"הראיון שערכתי אתמול היה ענייני ומדויק. אין בו ולו אמירה גזענית אחת ולא הבעת דעה אישית משום סוג שהוא לגבי גזענות או הפלייה. ההפך הוא הנכון, הדגשתי באופן ברור שאין לי שום בעיה עם שום גזע או לאום. כל המבקש יכול בקלות רבה לפתוח את ההקלטה, להאזין ולהיווכח בעצמו. הצגתי בתקשורת כגזען הינה מגוחכת ועלובה.

העובדה המדאיגה היא שכל המגיבים בהסתה לא טרחו אפילו להאזין אלא ניזונו מכותרות תלושות למהות העניין. בסך הכול מדובר בהתנהלות תקשורתית לקויה של הגוף המראיין ועל כך אין לי פיקוח או אחריות. שאר הדברים שפורסמו לקוחים מעולם השמועות והרכילות שבו איני בקיא. יהיה זה תמרור בשביל כולנו להבין ולדעת להתעסק במהות ולא בטפל, לדעת את המציאות כפי שהיא ולא להתפתות אחר כל משב רוח תקשורתי".

לוי אף הסביר היום לאנשי בית"ר כי "סתם מנסים לתפוס על זה טרמפ. לנסות להפוך אותי לגזען זאת בדיחה. מי שבאמת ישמע את ההקלטה ואיך הדברים נאמרו יחשבו אחרת. ביברס נאתכו התאמן אצלי וביקרתי אצלו בבית אחרי שאבא שלו נפטר. התייחסתי רק לקטע המקצועי שיש לי את שלומי אזולאי בתפקיד הזה. כולם רק מחזקים אותי ומבינים שהתכוונתי שכל הקטע הוא מקצועי ושאף מאמן לא היה רוצה לפגוע באינטרס שלו להצליח".

עוד באותו נושא

בית"ר: "גיא לוי אמר את האמת", סכנין: "צריך להעמיד אותו לדין"

לכתבה המלאה
גיא לוי מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
סערה. גיא לוי/קובי אליהו

בתוך כך, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, שיגר היום מכתב ללוי. עיני אמר היום: "דבריו של גיא לוי אינם ראויים והניחוח הגזעני שעולה מהם ודאי אינו תורם לכדורגל הישראלי ולחברה הישראלית. גם לא לבית"ר ירושלים, הקבוצה אותה הוא מאמן. כמאמן וכמחנך היה ראוי שלוי יימנע מהתבטאויות העלולות לשרת את מי שמבקשים לפלג את החברה הישראלית. הכדורגל שלנו הוא דוגמה נפלאה לאופן בו בני דת ולאום שונים משתפים פעולה, משחקים זה לצד זה ומסייעים בקידום האחווה והרעות בין כלל אזרחי המדינה.

"אני גאה בכך שהדבר בא לידי ביטוי החל מקבוצות הילדים בכדורגל הישראלי וניכר בכל אחת מנבחרות הייצוג של מדינת ישראל. ההתאחדות לכדורגל תוסיף לעשות כל שביכולתה כדי להבטיח שהכדורגל שלנו ימשיך לצאת נשכר מהפסיפס החברתי המיוחד שמאפיין את החברה הישראלית. שאלת הדת או הלאום היא דבר שאין לו מקום בכדורגל הישראלי, כך גם לדברים שעלולים להוביל לאלימות או לעודד גזענות.

"ההתאחדות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למגר כל גילוי של גזענות או התבטאות שתתרום להפרדה ולא לאחדות. גיא לוי חייב למצוא במהרה את הדרך הנכונה והאפקטיבית כדי לתקן את העלבון והפגיעה שהסב בדבריו לרוב מוחלט של אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד".

עמותת אוהדי בית"ר הגיבה גם היא לאירועים ובהודעה שהוציאה נאמר: "עמותת האוהדים מחזקת את גיא לוי ומאחלת לו להמשיך ולהצליח עם הקבוצה. גיא לא התבטא באופן גזעני למרות ניסיונות בלתי פוסקים של גורמים לשייך לדבריו אופי כזה. גיא בסך הכל שיקף מציאות קיימת ורוצה בטובת הקבוצה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
"עליך להבין כי הדברים שאמרת אינם מאחדים, אלא מקטבים ומעמיקים שסעים בחברה שלנו". עיני/מגד גוזני

תוכן המכתב של עופר עיני לגיא לוי

"התאכזבתי לשמוע את הדברים שאמרת במהלך ראיון שנערך עמך אתמול (שני), שאין בהם כדי לתרום כהוא זה לטובת הכדורגל הישראלי והחברה הישראלית. לשיטתי ולתפישתי, מאמן כדורגל הוא גם - ואולי יותר מכל - מחנך. בהיותך דמות ציבורית, מושא להערצה על ידי אלפי אוהדים, עליך להבין כי הדברים שאמרת אינם מאחדים, אלא מקטבים ומעמיקים שסעים בחברה שלנו.

"מדבריך עולה ניחוח גזעני מיותר ולא ראוי, גם אם לא הייתה כוונה כזאת, והפרשנויות שניתנות להם יצרו שיח מפלג והעצימו אווירה שהכדורגל שלנו מנסה נואשות למגרה. יש מספיק גורמים המבקשים את רעתו של הכדורגל הישראלי, ובוודאי ייטיבו לעשות שימוש בדברים שנאמרו. פגיעה בכדורגל הישראלי היא פגיעה במדינת ישראל ובחברה הישראלית על הפסיפס האנושי המיוחד שלה.

"הכדורגל שלנו צריך, יכול וחייב להוות גורם מחבר בין כולם - ערבים ויהודים, ימין ושמאל, דתיים וחילונים. אדם הוא אדם, שחקן הוא שחקן, אוהד הוא אוהד. התבטאויות כמו אלה שהשמעת מרחיקות אותנו מהשאיפה לאחדות, מהרצון להפחית מתחים ומהתקווה להפוך את מגרשי הכדורגל לזירה משותפת ותרבותית. האם עצרת לרגע לחשוב איך מרגיש עתה שחקן כדורגל ערבי צעיר ששואף למצוינות, חולם ומקווה שישפטו אותו רק בהתאם ליכולותיו המקצועיות? האם היית מקבל בשוויון נפש דברים דומים, אם היו נאמרים כלפי שחקנים יהודים?

"דווקא כמי שהדריך את קבוצת בני סכנין בתחילת העונה, קל וחומר כמי שהיה מאמן הנבחרת הצעירה, חשוב היה שתקפיד בלשונך, ותנצל את תפקידך ומעמדך כדי לתרום לביסוס הכדורגל כגשר מחבר בין דתות ולאומים. שיחקת בעברך עם בני דת אחרת, הדרכת כמאמן בקבוצות ובנבחרת ישראל בני לאומים שונים, ועליך להקפיד על כיבוד הזולת ולפעול ככל יכולתך לטובת שוויון, אחדות, מיגור האלימות והגזענות.

אני מצפה ממך לחזור בך מדבריך ולתקן את הנזק שנגרם כתוצאה מכך. מחנך/מאמן לא יחמיץ הזדמנות הכרחית כל כך לבחון את עצמו שוב, להודות כי טעה ולעשות שימוש מועיל במעמדו כדי להיטיב עם ערכי הספורט, הכדורגל וכלל החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully