וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתקציר: הפועל ירושלים ניצחה 78:82 את הפועל תל אביב

מערכת וואלה! ספורט

12.4.2015 / 23:04

הקבוצה של פרנקו ממשיכה בשרשרת הניצחונות עם הופעה טובה בדרייב אין אחרי קרב צמוד. מקי (20 נקודות) וגפני (18) הנחילו הפסד שני ברציפות לקטש. אילת ניצחה 86:88 את חולון, כדיר נפצע ופונה לבית חולים

one

אחרי ההפתעה הגדולה אתמול (שבת) עם הפסדה של מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון, המחזור ה-27 המפוצל של ליגת העל בכדורסל נמשך עם שני משחקים, כאשר במוקד עמד ניצחונה של הפועל ירושלים בקרב המסקרן על הפועל תל אביב 78:82. מבחינת הקבוצה של דני פרנקו, שמבססת את המקום השני, מדובר בניצחון עשירי ב-11 המשחקים האחרונים, בעוד הקבוצה של עודד קטש מפסידה בפעם השנייה ברציפות.

הפועל חולון, אחרי התבוסה הקשה בירושלים, קיוותה להתאושש נגד הפועל אילת, אבל החבורה של אריק שיבק רשמה משחק טוב באולם הפחים וניצחה במהלך האחרון 86:88. הרגע הפחות נעים במשחק היה כאשר אלישי כדיר נפצע בקרסול, והמשיך מהאולם לבית החולים כדי לעבור צילום.

רייט ולימונד/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל ירושלים 82:78

הפועל ירושלים ממשיכה להוכיח שהיא במומנטום הנכון ככל שמתקרבים לפלייאוף אחרי עוד משחק יוצא מן הכלל, וגם אם הקרב הזה היה צמוד, היא הייתה ראויה לניצחון. החלטות נכונות יותר בצד של דני פרנקו סייעו לירושלים לרשום ניצחון עשירי ב-11 המחזורים האחרונים, מה שמקרב את הקבוצה להבטיח סופית את המקום השני בתום העונה הסדירה. הפעם הקבוצה הציגה לראווה את טיווין מקי שקלע 20 נקודות וטוני גפני תרם 18 משלו. החטאה משלוש של דוראנד סקוט, שחזר לסגל אחרי שנעדר משני המשחקים האחרונים בגלל פציעה, בשלהי המשחק שלחה את הירושלמים לחגוג בדרייב אין. יינסי גייטס היה המצטיין בשורות הפועל תל אביב עם 26 נקודות, אבל זה לא מנע הפסד שני ברציפות.

אוהדי הפועל ירושלים מניפים שלט לזכרו של אורי שלף. ברני ארדוב
השלט של אוהדי הפועל ירושלים לזכרו של אורי שלף ז"ל/ברני ארדוב

עוד לפני המשחק, אוהדי הפועל ירושלים הניפו שלט תמיכה לזכרו של אורי שלף ז"ל. במשחק עצמו, הפועל תל אביב עלתה בחמישייה עם יינסי גייטס, מתן נאור, רביב לימונד, לארי אובאנון ודיז'ון תומפסון. בירושלים פתחו עם ליאור אליהו, יותם הלפרין, טיווין מקי, דונטה סמית' ודיון תומפסון.

הפועל תל אביב פתחה בסערה את המשחק ורצה ל-0:7. זה החל עם שלשה של אובאנון והסתיים עם נקודות של גייטס לפני שדני פרנקו הזעיק פסק זמן. הלפרין לא נתן למארחים לברוח והקטין לשתיים, אבל הפועל תל אביב עדיין הכתיבה את הקצב עם גייטס הדומיננטי. ברייסי רייט הקטין לשתיים בלבד מהעונשין אחרי שירושלים החלה להראות משחק לחימה בהגנה בדרך להקטין ל-17:15 בסוף הרבע.

ירושלים עלתה רעננה יותר לרבע השני ועלתה ליתרון ראשון ארבע דקות מהפתיחה בהובלת דונטה סמית' וטוני גפני. דיז'ון תומפסון החטיא שתי שלשות, וירושלים ניצלה את המומנטום כדי לרוץ קדימה ולסדר לעצמה יתרון של שבע הפרש אחרי שתיים של בר טימור. בדקות הללו הפועל תל אביב קיבלה שתי החטאות של לימונד, אבל דיז'ון תומפסון מיזער נזקים.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים עולה לסל. ברני ארדוב
ליאור אליהו הולך על סל קל/ברני ארדוב

ירושלים פתחה את הרבע השלישי עם מקבץ של החטאות משלוש אחרי שהלפרין ומקי היו חתומים על הניסיונות שהשאירו את הקבוצה על 8:0 מהטווח הזה. לימונד היה הרבה יותר דומיננטי וקלע את הנקודות למארחים, אבל ירושלים שמרה על היתרון. זה קרה עד שדוראנט סקוט דייק עם שלשה והשיג 52:52 שתי דקות לסוף הרבע. סקוט היה גם האיש שצלף עם הבאזר, אבל ההילוך החוזר הראה שהוא דרך על הקו ולכן זה רק 55:56 לירושלים בסוף הרבע.

ברבע האחרון קיבלנו שלשה של רייט ומיד בצד השני סקוט השיב בשלשה משלו, מה שכפה משחק צמוד להמשך. מקי תפס פיקוד בירושלים וקלע חמש נקודות בהמשך כדי להשאיר את ירושלים בתמונה, ובהמשך הוא סיפק שלשה סופר חשובה בדרך ליתרון שש, 68:74 כשנותרו פחות משלוש דקות. בהמשך סמית' קלע שתיים מהעונשין והשאיר שלוש הפרש לירושלים, כאשר בהמשך הלפרין הוסיף שתיים מהעונשין בדרך לחמש. אלא שאובאנון צלף שלשה וכפה המשך צמוד חצי דקה לסוף. לצערו הרב, בהמשך סקוט החטיא שלשה קורצת ובכך ירושלים ניצחה 78:82.

להפועל תל אביב: יינסי גייטס 26 נקודות (6 ריבאונדים), דוראנד סקוט 16, לארי אובאנון 13 ו-7 ריבאונדים, רביב לימונד 12 נקודות, 7 ריבאונדים ושישה אסיסטים, דיז'ון תומפסון 7 נקודות ו-7 ריבאונדים, יונתן שולדבראנד 3, יחזקאל סקוורר 1.

להפועל ירושלים: טיווין מקי 20 נקודות ו-8 ריבאונדים, טוני גפני 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, ליאור אליהו 14 נקודות ו-9 ריבאונדים, דונטה סמית' 9 נקודות ו-12 אסיסטים, ברייסי רייט 7, דיון תומפסון 6, יותם הלפרין ובר טימור 4 כל אחד.

ברייסי רייט שחקן הפועל ירושלים מול רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רייט נאבק עם לימונד/ברני ארדוב

הפועל חולון - הפועל אילת 88:86

הפועל חולון ממשיכה להסתבך ורשמה הערב באולם הפחים הפסד רביעי מחמשת המשחקים בסיבוב השלישי. דווקא לפרקים נראתה הקבוצה של אלעד חסין כיציבה, אבל אילת דאגה לחזור עם ניצחון חוץ בפעם הראשונה בסיבוב הזה ואין ספק שהניצחון הזה עוזר לה לא מעט במאבקים על הכניסה לפלייאוף. בריאן אסברי (26 נקודות) וקאליף וייאט (25) נתנו את הטון בצד של המנצחים, בעוד אייזק רוזפלט הוביל את המפסידים עם 22 נקודות ועשרה ריבאונדים. המשחק עצמו הוכרע במהלך האחרון כאשר בריאן אסברי חטף כדור לג'ורדן טיילור וכשהכדור עבר לאילת, קווין פאלמר סגר את הסיפור מהקו.

חולון הייתה טובה יותר בדקות הראשונות, אבל אילת נכנסה לעניינים בזכות שתי שלשות נהדרות של קווין פאלמר שהעלו אותה ל-10:13. גם שלומי הרוש נכנס לעניינים עם שלשה משלו מיד לאחר מכן. בשלב הזה חולון נתקעה בהתקפה, בעוד אילת רצה קדימה עם בריאן אסברי ואדריאן יוטר וירדה עם יתרון 19:21 בסוף הרבע. הרבע השני נפתח עם פציעת קרסול של כדיר שירד בעזרת אנשי אילת לחדרי ההלבשה אחרי שנאנק מכאבים. למרות זאת, וייאט המשיך להכתיב את הקצב וברח ל-25:32, אבל טוני קרוקר דאג להרגיע עם שלשה. בהמשך חולון הפכה ל-36:38 בהובלת אייזק רוזפלט, אבל המחצית הסתיימה ב-45:45.

הרבע השלישי, לפחות בפתיחתו, היה מאוזן, וג'ורדן טיילור קלע נקודות לחולון אחרי שעד כה הוא תרם בעיקר באסיסטים. אילת קיבלה תפוקה מאסברי ופאלמר שלא נתנו למארחת לברוח וקלעו במתפרצות. אילת בכל זאת שמרה לעצמה יתרון זעיר כשוויאט צלף שלשה ראשונה, אבל חולון לא הרימה ידיים וירדה בפיגור 66:64. אחרי דקות מתות בהתקפה של שתי הקבוצות, וייאט שם לזה סוף ושלשה נוספת שלו סידרה יתרון שש לאורחים. שלשה של טיילור באמצע הרבע הקטינה לנקודה ופתחה מחדש את המשחק. טיילור קלע נקודה מהעונשין והעניק יתרון 85:86 לחולון חצי דקה לסוף. וייאט הלך גם הוא אל הקו, קלע שתיים והעניק יתרון נקודה לאורחים. אסברי חטף במהלך האחרון מג'ורדן טיילור, פאלמר סחט את העבירה, הלך לקו וקלע נקודה אחת כדי לסגור את הסיפור עם 86:88 לאילת.

עוד באותו נושא

צפו: הפועל אילת מנצחת את הפועל חולון

לכתבה המלאה
שחקן הפועל אילת קאליף וואייט. מגד גוזני
ניצחון חוץ ראשון בסיבוב השלישי. קאליף וייאט/מגד גוזני

להפועל חולון: אייזק רוזפלט 22 נקודות (10 ריבאונדים, סחט 8 עבירות), דומיניק מגוויר 16 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), טוני קרוקר ושון אוונס 11 נקודות כל אחד, ג'ורדן טיילור 10 (9 אסיסטים), שלומי הרוש (7 אסיסטים) וגוני יזרעאלי 8 כל אחד.

להפועל אילת: בריאן אסברי 26 נקודות (6 ריבאונדים), קאליף וייאט 25, קווין פאלמר 14, אדריאן יוטר 11, ניב ברקוביץ' 6 (5 אסיסטים), אפיק ניסים 4, אלישי כדיר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully