וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיצור, מכביסט: סמית' הוא אבן הפינה לשלד החדש של מכבי תל אביב

8.4.2015 / 10:58

אחרי שמכבי תל אביב ראתה את הכוכבים שזכו ביורוליג נוטשים אותה, היא למדה לקח. עכשיו מסבירים במועדון למה דווין סמית' שווה מיליון יורו לעונה, ולמה הערך המוסף שלו שווה יותר מזה

one

בקיץ האחרון, לאחר שטייריס רייס וריקי היקמן עזבו את הקבוצה, שוחחו ביניהם אנשי מכבי תל אביב על עזיבת הכוכבים. במועדון ראו כיצד השחקנים שקטפו את אליפות היורוליג בורחים לכסף הגדול. ראשי מכבי תל אביב הפיקו לקחים, כשהעונה החליטו לא לקחת סיכונים: כבר לפני כחודש החלו במגעים עם דווין סמית' במטרה להשאירו בקבוצה.

החוזה של דווין סמית' הוא לשלוש שנים, כשהשחקן ירוויח כמיליון יורו לעונה. המשא ומתן בין הצדדים לא היה קל ולחץ רב הופעל על סמית' לחתום, אולם מעבר למשא ומתן הכספי, לא פחות חשוב היה לסמית' אורך החוזה: השחקן התעקש על חוזה ארוך טווח, בעוד במכבי רצו להחתימו לשנתיים. בעוד שפורסם לא אחת כי סמית' צפוי לעזוב, במכבי תל אביב היו אופטימיים בשבועות האחרונים לגבי הצלחת המשא ומתן עמו.

דווין סמית' חתם רשמית לשלוש שנים נוספות במכבי תל אביב

דווין סמית', מכבי תל אביב. GettyImages
"ממש צריך להכריח אותו לא לשחק אם אנחנו מרגישים שהוא מסכן את עצמו". סמית'/GettyImages

סמית', מסבירים בקבוצה, הוא זן נדיר. "בעוד שחקנים אחרים אולי יחכו לכסף גדול יותר, סמית' כל הזמן אומר שמכבי עבורו היא כמו משפחה ורצה להישאר כאן. זה היה פשוט הדדי. הוא והמשפחה שלו מאוד אוהבים את המועדון והתאקלמו בישראל. הוא לא רצה לחכות לקיץ", מספר גורם בקבוצה.

מעבר ליכולתו המקצועית, במכבי תל אביב רוחשים הערכה רבה להתנהלותו של השחקן מחוץ לפרקט: "הוא צנוע ומקנה שקט לקבוצה. הוא מנהיג 'שקט', אבל מנהיג. בחדר ההלבשה הוא הראשון שייתן דוגמה לשחקנים מהי מחויבות, הוא כל כך אוהב את המועדון ומחויב, שהוא גם ישחק פצוע. ממש צריך להכריח אותו לא לשחק אם אנחנו מרגישים שהוא מסכן את עצמו".

המאמן גיא גודס התייחס לצירופו של סמית': "אני חושב שדווין ראוי לקבל את מה שהוא מקבל, ואני לא יודע מה הוא מקבל. זה מהלך נכון של המועדון, מדובר בשחקן שהוכיח את הנתינה שלו למועדון בכל יום נתון. מועדון בסדר גודל של מכבי עשה את המהלך הנכון, אנחנו שמחים שהוא יהיה איתנו לתקופה ארוכה".

אם סמית' ישלים את מלוא חוזהו החדש הוא ישלים שבע עונות בצהוב. אתמול הכריז שהוא "רוצה לסיים את הקריירה במכבי". האמריקאי היה אבן הפינה לבניית השלד לעונה הבאה. במקביל, כפי שפורסם כאן, מכבי תל אביב נמצאת במשא ומתן מתקדם עם יוגב אוחיון לשלוש עונות, כשבקבוצה מאמינים כי יגיעו לסיכום עמו בתוך כשבועיים. הצהובים אופטימיים גם לגבי השארתו של סילבן לנדסברג ולחידוש החוזה עמו לשלוש שנים נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גיא גודס, אימון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
המטרה בברלין ברורה: לנצח. גודס/יוסי ציפקיס

בינתיים, במכבי מנסים לערער על החלטת היורוליג לגבי השעה בו תשחק פנאתינייקוס, כך נודע לוואלה! ספורט. היוונים מודעים כי תוצאת המשחק של מכבי יכולה להכריע לגבי היוונים שיסיימו את המשחק כ-45 דקות לאחר תום המשחק של מכבי תל אביב. בתוך כך, הקבוצה טסה הבוקר (רביעי) לגרמניה לקראת המשחק המכריע מול אלבה ברלין. בשל חשיבות המשחק, הנהלת מכבי תגיע למשחק בהרכב מלא.

המאמן גיא גודס אמר לקראת המשחק: "אנחנו יודעים שזה משחק על כל הקופה. למרות שמונה ניצחונות שעשינו אפשר שלא נעלה. נבוא הכי מוכנים והכי חזקים שניתן. המטרה ברורה - לנצח ולעלות לשלב הבא. השחקנים מבינים איזה משחק מחכה לנו ושזה משחק בו אנחנו חייבים לנצח. זה הולך להיות קשה, כי מדבור במקום קשה ובקבוצה סופר אגריסיבית".

גודס התייחס למצבת הפצועים בקבוצה: "אני מאוד מודאג ממצבו של יוגב אוחיון, כי הוא שחקן משמעותי מאוד. חשובה לנו הנוכחות שלו על המגרש בפן ההגנתי ובהרצת המשחק. כאב לו מאוד באימון אתמול והוא ערך אימון, מקווה שהוא ירגיש טוב יותר במהלך היום ואולי ישחק בחמישי עם כאבים. מקווה שזה לא ישפיע עליו על היכולת. סילבן לנדסברג ערך אימון מלא עם מגע, יתאמן היום פעם נוספת וכנראה שאנחנו נקבל שחקנן נוסף בו נוכל להשתמש. אם זה המשחק הנכון לזרוק אותו למים בגלל האגרסיביות שתהיה? אני לא יודע. יש מצב שהוא יצטרך לעלות לכמה דקות ונראה איך זה מתפתח. יהיה משחק מאוד אגרסיבי".

על כך שהמשחק המקביל בין פנאתינייקוס לכוכב יחל 45 דקות לאחר משחקם של מכבי, אמר גודס: "לדעתי זו טעות שלא להזיז את שעת המשחק, אך אני לא קובע את החוקים. לא יכול להיות מצב שבמחצית קבוצה תדע אם היא צריכה לנצח או לא ואם היא עלתה או לא. אין מה לעשות פה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully