וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק אחר, שיטה אחרת: מה יכול הדרבי לתרום למכבי ת"א מול אלבה

6.4.2015 / 6:30

הצהובים אוהבים לסמן כמה אויבים, שעצירתם מבחינה התקפית עוזרת להם לנצח משחקים. נגד הפועל תל אביב, של גייטס ואובאנון, זו הייתה הדרך הנכונה. נגד אלבה? לא בטוח. שי האוזמן על הדרבי

one

מכבי תל אביב מדורגת שישית בליגה בריבאונד התקפה למשחק, עם ממוצע של 11.2. למי שהדבר נשמע לו טריוויאלי, נזכיר שעד לא ממש מזמן, מוקמה אלופת היורוליג עמוק מאוד בתחתית טבלת הפרמטר המשמעותי הזה. מגמת השיפור באה לידי ביטוי במיוחד בשלושת משחקי הליגה האחרונים. 16 ריבאונדים בהתקפה מול הפועל ירושלים בבית (כן, במשחק בו פירקו להם האדומים את הצורה), 17 מול הפועל חולון בחוץ ו-14 אמש (ראשון) בדרבי מול הפועל. חצי מאותם ריבאונדים אתמול נלקחו על ידי אלכס טיוס, ששיחק בסך הכל 20 דקות. השליטה בכדורים החוזרים בהתקפה, בתוספת עוד מופע אווירי של חמש חסימות ועוד תצוגת אנרגיה מופלאה של בריאן רנדל, הצליחו להחזיק את הקבוצה של גיא גודס עם הראש מעל למים בדקות בהן ההתקפה המסודרת נתקעה. כלומר, כמעט לאורך שלושה רבעים של המשחק, ואז הגיע פארגו.

למכבי תל אביב יש, מסורתית, תכנית משחק הגנתית די סדורה במשחקים משמעותיים. בדרך כלל מסמנים שם שני אויבים, אולי שלושה, אותם צריכים להשמיד הגנתית. מול הפועל תל אביב סומן כאויב המשמעותי יינסי גייטס, שקיבל מלכודות על הפרצוף בכל הזדמנות. אויב אחר זוהה כלארי אובאנון, אולי זכר לאותה תצוגה מופלאה בדרבי הקודם שנערך ביד אליהו. אובאנון קיבל כשומר את דווין סמית', עשה קצת רעש בפתיחת המשחק ושבת שלום. על מנת לאפשר את המאצ'-אפ ההגנתי הזה, ציוות גודס את פארגו (בהיעדרו של דוראנד סקוט) לדיז'ון תומפסון ולא ניזוק. הניסיונות להצר את צעדיו של רביב לימונד, שהמשיך בכושר הטוב ממשחק הבית מול אשדוד, הצליחו הרבה פחות.

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס עם ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
במכבי אוהבים לסמן אויב, אבל לא בטוח שמול אלבה זו השיטה/ברני ארדוב

גודס יוכל לצאת מעודד מלא מעט אלמנטים מהדרבי, פרסונלית וקבוצתית, אבל בסופו של יום הוא יודע שמול אלבה ברלין ביום חמישי, אין בהכרח אויב ברור אחד עמו צריך להתמודד הגנתית. בשלושת ניצחונותיה האחרונים (והרצופים) ביורוליג, אלבה לא עברה את 75 הנקודות ובניצחון החוץ ההוא על מכבי, קלעה 66 בלבד. מול אלבה צריכים, בראש ובראשונה, לבצע במשחק ההתקפה. בשניים משלושת המשחקים של מכבי מול הגרמנים היא השיגה שלושה ושישה ריבאונדים בהתקפה ולרוץ נגדם קשה. לכן, אין ברירה, חייבים לבצע.

עם כניסתו של מרקיז היינס למשחק אתמול, ניכר היה שהוא מנסה למלא הוראות מהספסל ולקחת שחקנים מהכדרור אל תוך הטבעת. חגיגה גדולה זו אומנם לא הייתה (רק שתי זריקות לשתי נקודות וביקור בודד על קו העונשין), אבל בכל זאת הוא הצליח לסחוט ארבע עבירות ולקלוע ארבע שלשות. בגמר הגביע מול ירושלים קיבלה מכבי ג'וקר, בדמותו של ג'ו אלכסנדר. יכול להיות שדווקא במשחק העונה שלה מול אלבה היא תקבל את היינס המאכזב? אם נשפוט לפי שלוש ההתמודדויות הקודמות מול הקבוצה של סשה אוברדוביץ', הסיכויים נמוכים. בשניים מהמשחקים היינס לא קלע נקודה ובשלישי הוא הגיע לארבע בלבד. באף אחד מהמשחקים האלה, לא הלך היינס לקו ובאף אחד מהם הוא לא קלע שלשה. עכשיו יהיה זמן לא רע מבחינתו לשנות את המגמה הזו ומשחק טוב אחד יכול להפוך עבורו (ועבור הקבוצה שלו) עונה שלמה.

את הפועל תל אביב לא צריך לנתח בשבוע נורא שכזה. את שלה היא עשתה כאשר הצליחה להתעלות ולנצח במשחק הבית מול אשדוד בחמישי. קשה לצפות מקבוצה כזו, מנטלית ופיזית, להתייצב ולבצע בפיק נוסף וקרוב כל כך. הקבוצה של קטש החזיקה מעמד בחלקים לא מעטים של המשחק, אבל נכנעה דווקא לבסוף דווקא להרכב נטול הסנטר של מכבי, עם רנדל בעמדה 5 וגם למספר שריקות ואי שריקות כנגדה, בסוף הרבע השני ובמהלך הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully