וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאום בועט אדם: מצעד שערים ממחצית המגרש בעקבות צ'רלי אדם

5.4.2015 / 8:18

הבומבה של קשר סטוק סיטי לרשת של קורטואה הזכירה לבלוג של מיכאל יוכין לא מעט שערים דומים, מצ'ילאברט וצ'אבי אלונסו עד השחקנים האלמונים מדרום אפריקה ובוליביה. תהנו

one

צפו בשער המדהים של צ'רלי אדם לרשת של צ'לסי

שחקנים שמבקיעים ממחצית המגרש שלהם, כאשר השער לא ריק לחלוטין, תוך ניצול מיקום לא אידיאלי של השוער, ניחנים בהכרח בשלוש תכונות נהדרות – ראיית משחק, מהירות מחשבה וטכניקה מצוינת של בעיטה ומסירה לטווחים ארוכים מאוד.

צ'רלי אדם תמיד היה כזה. הוא התבלט כאשף כדורים נייחים ברייג'רס, ונבחר לשחקן הצעיר המצטיין בסקוטלנד בעונת 2006/07. הוא שיגע את הממלכה בביצועים נהדרים במדי בלקפול, אותה העלה לפרמיירליג, ובמדיה כבש מספר שערים ממרחקים עצומים. ב-2011 הוא היה אמור לפי התוכניות להפוך למנהיג הקישור של ליברפול, אולם לא ענה על הציפיות וקוטלג כפלופ, בצוותא עם יתר השחקנים שנרכשו בשנה המקוללת. ברנדן רוג'רס, שהגיע לאנפילד שנה לאחר מכן, החליט להיפטר ממנו – וגם מג'ורדן הנדרסון.

אדם הועזב לסטוק, עמיתו התעקש להישאר, וכיום הוא היורש של סטיבן ג'רארד בתפקיד הקפטן. כיצד היתה מתפתחת הקריירה של הסקוטי בליברפול לו לא היה נזרק? איש לא יודע, אולם כיום, כשהוא בן 29, אפשר לדבר עליו במונחים של פספוס גדול. אבל האם נכון לקבוע זאת דווקא אחרי שהכניע את טיבו קורטואה, אחד השוערים הטובים בעולם, בבעיטה מ-60 מטרים? למען האמת, שערים מסוג זה נכבשים בתדירות גבוהה למדי, וחתומים עליהם הן כוכבי על, והן שחקנים אלמוניים, שלא זוכים לקידום למרות החשיפה. דייויד בקהאם הצעיר החל לבנות את המוניטין שלו סביב הבעיטה המפורסמת לרשת ווימבלדון, אבל לא לכולם יש מזל כזה.

לא מכבר חשבתי שכדאי לקרוא לכיבושים האלה "שערים באסקים", בגלל שההתמחות עוברת מדור לדור בקרב בוגרי האקדמיה של ריאל סוסיאדד. בעונת 1997/98 כבש חאבי דה פדרו, אחד הקשרים האלגנטיים ביותר בספרד באותה תקופה, שער כביר לרשת מרידה, הקוסם הבאסקי נכלל בסגל ספרד למונדיאל 2002, והיה המנהיג של סוסיאדד הפנטסטית שכמעט זכתה באליפות על חשבון ריאל מדריד ב-2003. בסגל הסנסציוני ההוא עשה לצידו את הצעדים הראשונים צ'אבי אלונסו, שהפך במהרה לסופרסטאר, בין היתר בזכות המסירות הארוכות והבעיטות מכל טווח. אחרי שעבר לליברפול כבש צ'אבי אלונסו מספר שערים מרהיבים, כולל הביצוע הפנומנלי הזה מול ניוקאסל.

הבלם איניגו מרטינס, כיום בן 23, אמנם לא זכה לשחק עם אלילו, אך ברור לגמרי מהיכן שאב את ההשראה. בעונת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון מסן סבסטיאן, הוא כבש שני שערים ממחצית המגרש שלו – והוא תיכנן את שניהם על הסנטימטר. תחילה עשה זאת איניגו בדרבי הביתי מול בילבאו וכעבור חודשיים הפציץ שער ניצחון על בטיס בזמן פציעות. לא רע בשביל בחור בן 20. התקדמותו של מרטינס הואטה מעט לאחרונה, אך סביר מאוד להניח שיצבור משחקים רבים בנבחרת ספרד בעתיד הקרוב.

הביצוע הטרי ביותר של שחקן ספרדי מגיע דווקא מבוליביה, שם משחק בקבוצת בוליבאר חוסה קפדבילה, בוגר האקדמיה של ריאל מדריד שמעולם לא הצליח להותיר רושם משמעותי ובילה את רוב הקריירה בליגה השניה. בדרום אמריקה הוא כוכב, והשער הזה מראה מדוע.

שוערים מבקיעים בדרך כלל שערים ביזאריים במקרה, בזכות טעויות מטופשות של שוערים מהצד השני, וזכורות הדוגמאות של טים הווארד מול בולטון ופול רובינסון נגד ווטפורד, וגם פאט ג'נינגס האגדי לזכות טוטנהאם באולד טראפורד ב-1967. מקרים אלה כלל לא רלוונטיים עבורנו – עניין של מזל נטו, ללא כוונה מוקדמת. קוריוז ותו לא. לעומת זאת, חוסה לואיס צ'ילאברט, גדול השוערים הכובשים עד שהגיע רוג'ריו סני, חתום על אחד השערים המפוארים ביותר שנראו בארגנטינה. ב-1996, בקרב צמרת בין ולס לריבר פלייט, דהר השוער הפרגוואי עם דמות בולדוג על החולצה מחוץ לשערו כאשר נפסק כדור חופשי לקבוצתו, והטיס אותו הישר לרשת לתדהמת כל הסובבים. כאשר הסתיימה העונה, התברר שהנקודות שנצברו בזכות המהלך הזה הכתירו את ולס כאלופה.

יכול מאוד להיות שמיינור פיגרואה, המגן מהונדורס שמזוהה באנגליה בעיקר עם סטיב ברוס, נזכר בצ'ילאברט כאשר שלח את הכדור החופשי ממחצית המגרש של וויגאן לרשת סטוק. פיגרואה היה ראוי לקריירה מוצלחת הרבה יותר, אבל בשנתיים האחרונות הוא בקושי רואה מגרש אצל ברוסי בהאל סיטי.

לפחות הוא משחק בפרמיירליג. מי מכם שמע על דין קוקס? לפני שלוש שנים הבקיע הקשר הצנום הזה שער עוצר נשימה לזכות לייטון אוריינט מול וולסול בליגה השלישית. באנגליה התפעלו והפיצו את סרטון היוטיוב, אולם קוקס משחק עד היום בלייטון אוריינט, וקידום כלל לא נראה באופק. ב-2010 הבקיע מיכאל שטאל, קשר קובלנץ מהליגה הרביעית, לרשת הרטה ברלין במשחק גביע, בהרחקה שהפכה בכוונה לבעיטה ונכנסה הישר לפנתיאון. הביצוע נבחר לשער השנה בגרמניה, אך שטאל עדיין בקובלנץ, וגם לא מבקיע בה יותר מדי.

ביצוע עוצר נשימה נוסף התרחש לפני שנתיים בליגה הדרום אפריקאית. מור דיוף, בלמה הסנגלי של הקבוצה עם השם הנהדר סופר-ספורט יונייטד, הטיס כדור חזק במיוחד מ-70 מטרים לרשת מאמלודי סנדאונס. אין הרבה שחקנים בעולם שיכולים אפילו להעלות על הדעת נסיון כזה, אבל הסקאוטים לא התנפלו על דיוף. עד היום אין לו אף משחק בנבחרת, והוא ממשיך להרוויח את לחמו בדרום אפריקה. אולי כדאי למכבי חיפה לבדוק את הנושא.

שחקן נוסף שהבקיע מ-70 מטרים, אך לעולם לא יזכה לחשיפה באירופה הוא הקשר הארגנטיני דניאל לודואניה שמככב כבר יותר מעשור במקסיקו, שם הוא ידוע היטב, ואף זכה בשתי אליפויות בשורות סנטוס לגונה. לפני שנתיים הוא שיחרר אתה בעיטה הזו לרשת טיגרס כאשר שיחק בפאצ'וקה, והפך ללהיט ביוטיוב ליום אחד. לנבחרתו הלאומית הוא מעולם לא התקרב, גם אם לאחרונה החלו בארגנטינה להבין שלשחקני הליגה במקסיקו בהחלט יש מה להציע.

לא הרחק משם, בלוס אנג'לס גלאקסי, משחק בימים אלה סטפן אישיזאקי, שחקן מיוחד במינו – בן לאם שבדית ואב יפני, בן גילו של זלאטן איברהימוביץ' שנחשב בתחילת הדרך לבעל פוטנציאל דומה. פציעות עצרו את התקדמותו, ההתנסות בגנואה לפני עשור לא הניבה דבר, ובסופו של דבר בילה אישיזאקי את רוב הקריירה במולדתו בשבדיה, וגם לא הוכיח את עצמו בנבחרת. במובן מסוים, הוא קשר מפוספס בערך כמו צ'רלי אדם, וזאת יוכיח השער האדיר הזה שכבש ב-2012 במדי אלפסבורג לרשת אורברו, בנגיעה אחת מהאוויר. השוער חסר המזל שספג אותו ייראה לכם מוכר – זהו תומר חנצ'ינסקי.

אישיזאקי לא זכה לקידום בעקבות השער. סאבר חליפה הטוניסאי דוקוא כן – הביצוע המדופלם שלו במדי אביאן לרשת ניס מ-64 מטרים לפני שנתיים היה הדובדבן שבקפצת בעונה מעולה, ומארסיי החתימה את הקשר. השידוך לא עלה יפה, חליפה לא הפגין עשירית מכישוריו בסטאד ולודרום, וכיום הוא משחק בהשאלה במולדתו.

את המצעד נסיים עם כוכב על בכל קנה מידה, מיראלם פיאניץ', שהבקיע את השער הזה במשחק ידידות מול מנצ'סטר יונייטד.

עכשיו תורכם לבחור את השער האהוב עליכם, ולהוסיף לינקים לשערים נוספים – אך רק לפי הקריטריונים. השער חייב להיות מובקע ממחצית המגרש של השחקן הבועט (ויין רוני העונה, או נעים של סראגוסה מול ארסנל בגמר גביע המחזיקות ב-1995, ועוד רבים וטובים ממש לא עונים להגדרה), וגם השוער חייב לא להפקיר לחלוטין את השער בהצטרפות להתקפה (ולכן, למשל, השער של מוריץ שטופלקאמפ מפאדרבורן לרשת החשופה של האנובר לא רלוונטי, על כל 83 המטרים שלו).

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רלי אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully