וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה: "היינו מצפים מדסה לעצור את המשחק גם כאשר קיללו את עאבד"

23.3.2015 / 13:37

במועדון מהצפון הגיבו לטענות של מגן בית"ר ירושלים לקריאות גזעניות: "אין כל הבדל בין קריאה גזענית על צבע עור, לבין קריאה גזענית על רקע דת, המועדון אף פעם לא סבל מבעיה של גזענות"

one

בעירוני קרית שמונה בדקו הבוקר (שני) את מצלמות האבטחה באזור בו טען אלי דסה שחקן בית"ר ירושלים שאוהדי קרית שמונה קראו לעברו "כושי". לטענתם, מהבדיקה הראשונית לא נשמעו קריאות שכאלו. הבעלים של קרית שמונה איזי שרצקי הנחה את אנשי המועדון לבצע את כל הבדיקות כדי לאמת את טענותיו של דסה, ואם אכן הטענות נכונות, למצוא את האוהד ולהעניש אותו בחומרה הן ברמת המועדון והן במישורים אחרים מחוץ למועדון. עם זאת, המתיחות בין המועדונים על רקע המקרה ממשיכה, וקרית שמונה טענה שלא ברור מדוע דסה ביקש להפסיק את המשחק כאשר שמע קריאות כנגדו אך לא עשה זאת לאורך כל המשחק כאשר אוהדי בית"ר קיללו את שחקנה הערבי של קרית שמונה אחמד עאבד.

אנטל שחקן בית"ר ירושלים (שמאל) עם אלי דסה. סוכנות ג'יני
במועדון יבדקו את ההאשמות שלו. אלי דסה/סוכנות ג'יני

בהודעה רשמית שפרסם המועדון נכתב: "מועדון הכדורגל עירוני קרית שמונה מזדהה ומעריך את פעולתו של שחקן בית"ר ירושלים אלי דסה, כאשר עצר את המשחק בשל קריאות גזעניות שלטענתו נקראו לעברו על ידי אחד מאוהדי קרית שמונה. יחד עם זאת, היינו מצפים מאלי דסה לעצור את המשחק מוקדם יותר, כאשר אוהדים רבים של קבוצתו שלו, קיללו אמש, לפני המשחק ולכל אורכו את השחקן אחמד עאבד (שפנה גם הוא במהלך המשחק לשופט והעיר על כך) ועוד קודם לכן במשחקים שזכורים לכולנו בשל הקריאות הגזעניות שנקראו מיציעי אוהדי בית"ר.

במועדון הוסיפו כי: "אין כל הבדל בין קריאה גזענית על צבע עור לבין קריאה גזענית על דת. המועדון, שבמשך 15 שנה (מאז הגעתו של איזי שרצקי) לא סבל אף לא פעם אחת מבעיה של גזענות, רואה בחומרה רבה ומגנה כל קריאה גזענית אם וכאשר היא נאמרת. אי לכך ובהתאם לזאת המועדון פתח בבדיקה נרחבת על מנת לזהות ולהעניש את אותו אוהד אשר לטענת אלי דסה קרא לעברו קריאות גזעניות. (נבהיר כי מבדיקה ראשונית של מצלמות הטלויזיה והאבטחה לא ניתן לשמוע שום קריאה גזענית כלשהי לעברו של דסה)".

"יצוין כי עמדת המועדון והבעלים איזי שרצקי בנושא הגזענות היא נחרצת ואם אכן הדבר נעשה המועדון צריך להיענש על כך יחד עם קבוצת ביתר ירושלים על קריאות אוהדיה לעבר אחמד עאבד. ללא כל קשר לעמדתינו, עולה תמיהה מהעובדה כי הערותיו של אלי דסה לשופט המשחק היו במחצית השנייה כפי שכולנו יכולנו לראותו, ולטענתו גם בספסל קרית שמונה (שנמצא בכלל בצד השני של האצטדיון) שמעו את הקריאות של אותו אוהד, דבר אשר הוכחש על ידי מי שישב בספסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully