וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיין, זה הוא: הארי קיין המפציץ מככב במדור נבחרי השבוע

23.3.2015 / 14:30

לפני שנתיים לסטר בקושי מצאה להארי קיין מקום על הספסל בליגת המשנה. בשבת אותו קיין, המוזמן הטרי לסגל נבחרת אנגליה ומלך שערי הפרמיירליג, חבט בה עם שלישייה. מדור נבחרי השבוע עם להיט הממלכה, האיש שסמפדוריה לא יכולה בלעדיו, השופט המתנצל והמספריים של אדוארדו

one

שחקן השבוע

הארי קיין - טוטנהאם

ביום חמישי קיבל הארי קיין את האישור הלאומי לעונה הפנטסטית שלו כשזומן רשמית לסגל נבחרת אנגליה. יומיים לאחר מכן, חלוצה של טוטנהאם לא רק הצדיק את הזימון, אלא הבהיר שמקומו בהרכב נבחרת שלושת האריות. קיין כבש שלושער ראשון בפרמיירליג, סחף את טוטנהאם ל-3:4 מהנה על לסטר סיטי וראה את ההייפ סביבו צומח למימדים היסטריים, כשאפילו פלה האגדי נוטל בו חלק, מביע הערצה ואף מציע טיפים לעתיד. מי היה מאמין?

הרי רק שנתיים לפני כן, קיין לבש את מדי אותה לסטר בה התעלל בשבת, ובקושי קיבל הזדמנויות כמושאל בליגת המשנה מאותו נייג'ל פירסון שלא מצא דרך לעצור אותו. עד לפני ארבעה חודשים, הוא בכלל לא היה האופציה הראשונה של טוטנהאם בחוד! רק ב-9 בנובמבר פתח לראשונה העונה בהרכב במשחק ליגה. עכשיו הוא סנסציה בקנה מידה אירופי, סקורר משובח והתקווה האנגלית החדשה.

לסטר סבלה ממנו בשבת עם צמד שכולו מיקום בדקות 6 ו-13, שער פסול, יצירת שני מצבים נוספים ובמחצית השנייה פנדל שסייע לו להשלים שלושער ולהתייצב בראש טבלת המבקיעים בפרמיירליג. "הארי היה צעיר והיינו בתקופה לא טובה אז הוא התקשה להשתלב", נזכר פירסון בסיום ואז הודה: "אף אחד לא חשב אז שהוא ימריא בצורה כזו. אף אחד".

29 שערים יש ל"הוריקיין" בכל המסגרת. 19 מתוכם הובקעו בליגה, בדיוק כמו דייגו קוסטה מצ'לסי. בשמונת המחזורים שנותרו הוא ינסה להשיג את תואר מלך השערים ולהיות האנגלי הראשון שעושה זאת מאז קווין פיליפס ב-1999/2000 (30 שערים במדי סנדרלנד). המשימה לא תהיה פשוטה, אבל נראה שעכשיו כל הממלכה מאחוריו.

הארי קיין שחקן טוטנהאם. AP
אפילו פלה האגדי הצטרף לעדת המעריצים. הארי קיין/AP

מאמן השבוע

סינישה מיכאילוביץ' - סמפדוריה

מאסימו פררו הוא הנשיא הססגוני ביותר בסרייה A. הוא חוגג שערים בצורה ייחודית ביציע, חולם על הבאת מסי למראסי ומספק בידור אחרי כל משחק של סמפדוריה. אמש, לאחר שקבוצתו ניצחה 0:1 את אינטר ועלתה למקום הרביעי, הוא נשאל כיצד ישכנע את סינישה מיכאילוביץ' להישאר אצלו, למרות הדיווחים על מעבר אפשרי למילאן או לרומא. "אני אשיר לו", הפתיע פררו באולפן הטלוויזיה, קיבל את המוזיקה והחל לשיר: "אני לא יודע מה אעשה בלעדיך".

מה באמת תעשה סמפדוריה בלי המאמן הסרבי שלה? ההפסד לאינטר בגביע החל מבחינתו רצף של שישה משחקים ללא ניצחון, שערערו מעט את מעמדו. אבל מיכאילוביץ' הצליח לאפס את השחקנים שלו, סלח לסמואל אטו על הסיפתח ברגל שמאל ויחד שניהם הצליחו לסגור חשבון עם האקסית. "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה", התגאה מיכאילוביץ' בסיום הניצחון על הנראזורי משער נפלא של אדר הברזילאי, המוזמן הטרי לנבחרת איטליה (כן, עוד מתאזרח). וכמה סמלי שהקבוצה של מי שהיה מומחה עולמי למצבים נייחים, הכריעה את המשחק בבעיטה חופשית. ועוד מול החבר הכי טוב.

היה זה ניצחון ראשון של מיכאילוביץ' על רוברטו מאנצ'יני. השניים שיחקו יחד בסמפדוריה ולאציו, מאנצ'יני אימן את הסרבי באינטר ולאחר שהבלם פרש לקח אותו כעוזרו. במפגש הראשון ביניהם בגביע, מאנצ'יני חגג. לכן, לפני עימות הבכורה בליגה, הבטיח מיכאילוביץ': "אם סמפדוריה תנצח, אזמין את אחי רוברטו לארוחה". אחרי שהפך את מראסי צר המידות למבצר של ממש (בלי הפסד ביתי העונה), השיג כבר עכשיו (10 מחזורים לסיום העונה) יותר נקודות מבכל העונה שעברה ונמצא במאבק על כרטיס לליגת האלופות, על הארוחה הזו מיכאילוביץ' ישלם בשמחה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן סמפדוריה, סינישה מיכאלוביץ'. Gabriele Maltinti, GettyImages
מאסימו פררו לא יכול בלעדיו. סינישה מיכאילוביץ'/GettyImages, Gabriele Maltinti

פלופ השבוע

השופט ניל סווארבריק - אנגליה

האדום המהיר בקריירה של סטיבן ג'רארד כבר נותח מכל זווית, אז ברשותכם נפנה זרקור דווקא לכיוון השופט שסיפק את הפאשלה הגדולה בשבת. קוראים לו ניל סווארבריק, הוא בן 49, ושנה פחות יום אחרי שעמיתו אנדרה מארינר התבלבל בין אלכס אוקסלייד צ'מברליין לקירן גיבס (ופחות מחודש אחרי שרוג'ר איסט התבלבל בין ווס בראון לג'ון אושיי), גם הוא טעה בזיהוי. 65 שניות מפתיחת המשחק בין מנצ'סטר סיטי לווסט ברומיץ', ביצע קרייג דוסון עבירה על ווילפריד בוני כשחקן האחרון בדרך אל השער. סווארבריק הגיב נכון ושלף את הכרטיס האדום... רק לשחקן הלא נכון. דווקא גארת' מקאולי היה זה שהורחק, ונותר כל כך המום מההחלטה המוזרה עד שכלל לא מחה. להגנתו של סווארבריק ייאמר שדוסון ומקאולי אכן די דומים. השופט גם מיהר להתנצל בסיום והציע להיעזר בטלוויזיה כדי למנוע טעויות שכאלה. ועדיין, באנגליה לא ריחמו.

השופט ניל סווארבריק שולף כרטיס אדום לשחקן ווסט ברומיץ' גארת' מקאולי. Alex Livesey, GettyImages
אופס, טעות. ניל סווארבריק שולף אדום דווקא לעבר גארת' מקאולי/GettyImages, Alex Livesey

מהלך השבוע

המספרת של קרלוס אדוארדו - ניס

עם כל הכבוד לשלושער סותם הפיות של זלאטן איברהימוביץ', השער שהטריף את צרפת וגם השפיע על המצב בפסגת הטבלה היה שייך לקרלוס אדוארדו. הברזילאי בן ה-25 כבש רק פעמיים מאז החמישייה הנדירה שלו לרשת גנגאן בסוף אוקטובר, אבל בסטאד דה ז'רלאן הצליח להדהים את הליגה כולה אפילו יותר מהחמישייה ההיא. בדקה ה-23 המתין קרלוס אדוארדו ברחבה להגבהת קרן שסובבה לכיוון השער. הבלם המקומי בקארי קונה הגיע ראשון והרחיק, אך רק לעבר הקשר הברזילאי שמצא עצמו פנוי, הסתובב ומ-10 מטרים התעופף באקרובטיות ובבעיטת מספריים אדירה הרעיד את הרשת של אנתוני לופס. ניס השיגה 1:2 דרמטי ב-10 שחקנים, קלוד פואל חגג ניצחון ראשון על האקסית וליון הפסידה בבית לראשונה מאז המחזור השלישי. המקום הראשון כבר לא שלה. בגלל המספריים של אדוארדו.

קרלוס אדוארדו שחקן ניס כובש במספרת. AP
שער השבוע. קרלוס אדוארדו/AP

ה-11 של השבוע

שוער: אלפונס אראולה (באסטיה) - מתי פריס סן ז'רמן תחזיר אותו?
מגן ימני: קוקה (סביליה) - בוויאריאל כבר לא מסוגלים לראות אותו ואת חבריו
בלם: ג'רארד פיקה (ברצלונה) - היה בכל מקום. הקלאסיקו שיחזיר אותו לטופ?
בלם: ניקולאס אוטאמנדי (ולנסיה) - עוד שער בעונה מצוינת
מגן שמאלי: ריאן ברטרנד (סאות'המפטון) - רק רוי הודג'סון מתעלם ממנו
קשר: קרלוס אדוארדו (ניס) - מספרת ישר ללב של אוהדי ליון
קשר: ריקרדו ספונארה (אמפולי) - הצגה שאולי תגרום למילאן להתחרט
קשר: חואן מאטה (מנצ'סטר יונייטד) - יצא מהקפאה עם חצי מספרת מרהיבה
חלוץ: הארי קיין (טוטנהאם) - שחקן השבוע
חלוץ: רפאל (בורוסיה מנשנגלדבאך) - צמד סנסציוני, עם עזרה מנוייר
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - זמר שלוש התשובות

רפאל שחקן מנשנגלדבאך. GettyImages
ניצח את באיירן מינכן. רפאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully