וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NL מרכז: הציפורים האדומות יקבלו קרב ראוי סופסוף?

גל לוי

27.3.2015 / 9:00

סנט לואיס צפויה להמשיך לשלוט בבית, כפי שהיא עושה לאורך רוב העשור האחרון, אבל הקאבס מתחילים להציג את פירות הבנייה המצוינת שלהם. פיטסבורג תהנה משקט ותנסה להפתיע, למילווקי וסינסינטי יישארו הפירורים. גל לוי מתכונן

אדם ווינרייט סנט לואיס קרדינלס. Jeff Roberson, AP
עוד מרוץ לסיי יאנג יוצא לדרך. ווינרייט/AP, Jeff Roberson

סנט לואיס קרדינלס:

מאזן ב-2014: 72:90 (מקום ראשון בבית), הפסד לג'איינטס ב-NLCS

העונה שעברה של הציפורים התאפיינה בבייסבול לא טוב, אבל האופי והווינריות המפורסמים כרגיל היו שם. זה הספיק בשביל שהמרדף אחרי מילווקי הלא מנוסה יסתיים כשידם על העליונה ואחרי עוד ניצחון פלייאוף על המיליארדרים של הדודג'רס, חלום הטבעת נגדע רק עם NLCS רע מאוד נגד הג'איינטס. זמן קצר אחרי ההפסד, הפרנצ'ייז כולו היטלטל מהחדשות אודות מותו בתאונת דרכים של פרוספקט העל, אוסקר טבארס, רק כמה ימים אחרי שחבט להומראן באותה סדרה.

הראשון להתעשת ממותו של טבארס היה ה-GM מוזליאק, שהנחית ג'ייסון הייוורד מהברייבס כדי לתפוס את מקומו. הייוורד ישלים את הליינאפ שרץ מצוין בסוף העונה שעברה. קולטן וונג ירצה להמשיך את מגמת השיפור המטאורית שלו מהחצי השני של העונה ויחד עם מולינה, הולידיי ושות', הקרדינלס יציגו ליינאפ מפחיד מאוד, שיתאפיין כרגיל באחוזים גבוהים על חשבון כוח.

החלק היציב עוד יותר צפוי להיות הרוטציה, שם האס אדם ווינרייט ימשיך במסע הבלתי נגמר אחרי הסיי יאנג ומאחוריו יגישו ג'ון לאקי, לאנס לין, מייקל וואקה המתקאמבק מפציעות ואחד משני הצעירים המאוד מבטיחים, גונזאלס ומרטינס, שאפשרו לקרדינלס לוותר בקיץ על שלבי מילר. הבעיות אמורות להגיע מכיוון הבולפן, עם דגש על טרבור רונזטל, הקלוזר הלא יציב.

התחזית: הקבוצה תציג בייסבול הרבה יותר טוב מאשר בעונה שעברה, אבל הבית התחזק מאוד, כך שהדברים יאזנו אחד את השני. 74:88 ומקום ראשון בבית.

אוסקר טבראס סנט לואיס קרדינלס. AP
איך יתגברו בסנט לואיס על הטרגדיה הגדולה? טבארס המנוח/AP

פיטסבורג פייראטס:

מאזן ב-2014: 74:88 (מקום שני בבית), הפסד לג'איינטס בווילד קארד

לשבור נאחס של 20 שנה בלי פלייאוף זה משהו אחד, לעשות את זה שתי עונות ברציפות זה כבר משהו אחר לגמרי. הפייראטס הראו למי שעוד לא הבין זאת בעונה שלפני שהם כאן כדי להישאר בצמרת. להפסיד במשחק ווילד קארד לג'איינטס, מול הגשות של מדיסון באמגארנר, זו ממש לא בושה.

האובדן הגדול של הקיץ הגיע בעמדת התופס, שם הקבוצה איבדה את ראסל מרטין, שהיה אולי השחקן השני הכי חשוב בקבוצה אחרי אנדרו מקאצ'ן בשתי העונות האחרונות. מחליפו הוא פרנסיסקו סארבלי מהיאנקיז והוא כמה רמות מתחתיו. שאר הליינאפ נשאר זהה לחלוטין, כאשר ג'וש האריסון הנהדר ירצה לשמור על היכולת מהעונה שעברה ולעומתו, פולאנקו ואלבארז ינסו להשתפר, כשברור לכולם שכישרון יש להם בטונות.

בדומה לליינאפ, גם ברוטציה התחולל רק שינוי אחד, כאשר אדינסון וולקז עזב אחרי עונה אחת מצוינת ובמקומו חזר לאחר עונת גלות בפילדלפיה איי ג'יי בארנט. אלא שבארנט, בן 37, מגיע אחרי שנה גרועה של 4.59 ERA וקשה להאמין שהוא יניב את המספרים שסיפק וולקז (3.04). הבולפן ימשיך להיות מצוין. עם הידיים הבטוחות של מארק מלאנסון וטוני ווטסון באינינגים האחרונים.

התחזית: הרוטציה והבולפן יהיו פחות טובים מאשר בעונה שעברה. למרות שפולאנקו (בניגוד לאלבארז) יתחיל לקיים את ההבטחה הגדולה ממנו, האובדן של ראסל מרטין יתגלה כקריטי ופיטסבורג תיחלש מעט. מקום שלישי עם 79:83.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אנדרו מקאצ'ן שחקן פיטסבורג פייראטס. AP
ההתקדמות של פיטסבורג תיעצר? מקאצ'ן/AP

מילווקי ברוורס

מאזן ב-2014: 80:82 (מקום שלישי בבית)

העונה האחרונה של הברוורס החלה בצורה מושלמת והכל התחבר. צוות ההגשה נתן 110 אחוז מעצמו, לוקרוי וגומז היו קונטנדרים ל-MVP, רמירז וברון הזכירו ימים יפים וסקוטר ג'נט התחרה על אחוז החבטה הטוב בליגה. כל זה היה נכון עד שהגיע חודש יולי, אליו מילווקי הגיעה עם שישה וחצי משחקי יתרון על סנט לואיס. מאז, מילווקי הייתה הקבוצה הגרועה בבית והעונה הסתיימה בצורה עגומה, עם מקום שלישי ובלי פלייאוף.

מבחינת הליינאפ, הברוורס ביצעו רק שינוי אחד, אך מדובר בשדרוג די משמעותי, כשאדם לינד המצוין הגיע מהבלו ג'ייז כדי לתפוס את מקומו של מארק ריינולדס, שעבר לקרדינלס. המפתח של הברוורס הוא שג'ונתן לוקרוי ייראה כמו השחקן שהיה עד פגרת האולסטאר ושריאן ברון ייראה כמו השחקן שהיה עד פרשיית הסמים. אם שני הדברים האלה יקרו, למילווקי יהיה הרבה מה להגיד במאבקי הפלייאוף.

האובדן המשמעותי ביותר של הברוורס היה ברוטציה, שם עזב יובאנו גאיירדו לריינג'רס, ללא מענה. במילווקי סומכים על ג'ימי נלסון הצעיר ומייק פלרס, שנתן עונה מפתיעה, שישלימו את החסר, אך מכאן אמורות להגיע הצרות. גם הבולפן של הברוורס נחלש, עם אובדנו של זאק דיוק השמאלי האיכותי לווייט סוקס.

התחזית: מילווקי סובלת באופן מסורתי מחוסר הערכה של סכנויות ההימורים, שגם הפעם משוכנעות שהקבוצה תסיים במאזן שלילי. היא קבוצה טובה מאוד, אבל הרוטציה הלא עמוקה תיפגע בהם בישורת האחרונה, כמו בעונה שעברה. 80:82 ומקום רביעי.

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Brian Kersey, GettyImages
יחזור להיות ריאן ברון שלפני הפרשה?/GettyImages, Brian Kersey

סינסינטי רדס

מאזן ב-2014: 86:76 (מקום רביעי בבית)

ההתרסקות הכי לא צפויה ב-NL בשנה שעברה (אולי למעט הברייבס) הגיעה מסינסינטי. הקבוצה הוכיחה שהתלות בג'ואי ווטו היא אבסולוטית ועונה רווית פציעות שלו (62 משחקים בלבד), לצד עונה קטסטרופלית של מי שהיה אמור לכפר על חסרונו, ג'יי ברוס, היו יותר מדי בשביל הרדס.

התוספת המשמעותית ביותר תגיע מתוך הפרנצ'ייז עצמו והכוונה היא לווטו, ה-MVP לשעבר, בתקווה שיחזור לעצמו. מרלון בירד הגיע מהפיליז כדי לתפוס את מקומם של לודוויק והייזי הבינוניים שעזבו ומי שינסו להישאר בכושר הטוב של 2014 הם התופס דווין מסורקו ושחקן הבסיס השלישי טוד פרייז'ר, שהפתיעו גם את עצמם, עם הופעות בכורה במשחק האולסטאר בעונה שעברה. הסילון בילי המילטון ינסה להפגין שיפור ולהגיע יותר לבסיסים, כדי שיוכל להפגין את כישורי הריצה שלו.

בנוגע להגשה, הרדס יצטרכו להתגבר על אובדנם של האולסטאר המפתיע משנה שעברה אלפרדו סימון ושל מאט לאטוס, שעזבו כדי לפנות כסף שישאיר את הסופרסטאר ג'וני קווטו, שגומר חוזה בסוף העונה. אותו קווטו יסבול מגיבוי רע מאוד מאחוריו, כשהומר ביילי האוברייטד ימשיך להיות בינוני. באופן דומה, ארולדיס צ'פמן הקלוזר האדיר יסבול מבולפן חלש מאוד באינינגים שלפניו.

התחזית: הרדס ממש לא הולכים להיות קוטלי קנים ואם הם לא היו משחקים בבית אולי הכי חזק ב-MLB, הם גם היו מסיימים בוודאות עם מאזן חיובי. יש נטייה לשכוח שזה אותו בסיס של קבוצה שהייתה מגרדת את ה-90 ניצחונות מדי עונה עד לפני שנתיים. לצערם, הם יפלו קורבן להגשה בינונית ויסיימו עם 83:79 ומקום אחרון בבית.

ג'ו מאדון מאמן טמפה ביי רייז. AP
האיש שישנה את הבית? מאדון/AP

שיקגו קאבס

מאזן ב-2014: 89:73 (מקום חמישי ואחרון בבית)

כבר שנים שאנחנו שומעים על תהליך הבנייה של הקאבס. על הצעירים המוכשרים שהולכים להיות כל כך טובים, עד שאפילו סטיב בארטמן לא יוכל לעצור אותם בדרך לטבעת. בעונה שעברה, התחיל סוף סוף עולם הבייסבול להבין במה מדובר, כשרוקי אחר רוקי, הם הגיחו מחוות הגידול והפגינו כישרון עצום. עבור ההנהלה, זה היה מספיק כדי ללחוץ בקיץ על הכפתור ולהתחיל להביא תותחים שיצטרפו ללהקה הצעירה והרעבה. השינוי החל דווקא בעמדת המאמן, כאשר מי שהגיע הוא אולי הדמות הכי בולטת בעידן המאניבול (אחרי בילי בין כמובן), ג'ו מאדון. לרשותו עומדים תנאים שהוא רק יכול היה לחלום עליהם בשממה של פלורידה ופלייאוף נראה כמו שאלה של זמן בלבד בעיר הרוחות.

הקאבס הביאו גם שני שחקנים טובים לעמדת התופס, מיגל מונטרו מאריזונה ודייויד רוס מבוסטון ואת דקטסר פאוולר לאאוטפילד, אחרי עונה טובה ביוסטון. אבל השינוי העיקרי יבוא מתוך הפרנצ'ייז עצמו, כאשר על הליגה יסתערו חאבייר באאז, חורחה סולר, אריזמני אלקנטרה ובעיקר כריס בריאנט, שבינתיים מתעלל בפיצ'רים בליגת האביב אותה הוא מוליך בהומראנים. החבורה הזאת תצטרף לצעירים היותר מנוסים, אנתוני ריזו וקסטרו, שמגיעים אחרי עונה נהדרת.

בהגשה, הקאביז יציגו לראווה את הרכש הנוצץ של הקיץ, המגיש השמאלי ג'ון לסטר, שמגיע אחרי עונת קריירה שנפתחה בבוסטון והסתיימה באוקלנד. יחד עם לסטר הגיע מאוקלנד גם ג'ייסון האמל, שחוזר לקאבס אחרי שהיה במיטבו בחצי העונה הראשונה במדי הקבוצה אשתקד. כל אלה יחברו לארייטה והנדריקס, שחוזרים מעונות עם ERA נמוך מ-3. גם הבולפן לא רע בכלל ואפשר לסמוך על מאדון שיוציא ממנו את המיטב.

התחזית: הקאבס הולכים להיות הלהיט של הליגה. עם כל כך הרבה צעירים אטרקטיביים, הם הולכים להיות הקבוצה השנייה של הרבה מאוד אוהדי בייסבול. הם גם יצליחו על המגרש, כי יש להם את המאמן הכי טוב במייג'ורס. המפלצת עוד לא תתגלה במלוא עצמתה, אבל עונה של 77:85 תספיק לווילד קארד ותהווה סנונית ראשונה שמבשרת על היריבות החדשה/ישנה על ראשות ה-NL מרכז מול הקרדינלס, יריבות שתלווה אותנו בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully