וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: בלבול מפתיע? תרגל שלושה קשרים אחוריים

20.3.2015 / 13:00

המאמן תרגל את מיצ'ל יחד עם אביחי ידין ומוחמד קמארה לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב בראשון. יעקב שחר הגיב לדברי איל ברקוביץ': "מנהל מקצועי לא תמיד מצליח, ולא מגיע בחמישה גרוש"

one

מכבי חיפה מגבירה את הקצב לקראת המשחק ביום ראשון נגד מכבי תל אביב, כשהמאמן מרקו בלבול ערך באימון שינוי מפתיע כשתרגל לאורכו שינוי אחד בהרכב, אבל גם שינוי מערך. הקשר הספרדי מיצ'ל הצטרף לאביחי ידין ומוחמד קמארה במרכז המגרש, כשמי שיצא מההרכב היה חן עזרא. במתכונת הקיימת, אלירן עטר ויוסי בניון תופקדו כשחקני אגף ואילו בחוד המשיך איתי שכטר. "למרות שזה עדיין לא ההרכב הסופי, ברור שמדובר בשינוי שצריך להתרגל אליו", אמר אחד משחקני חיפה בתום האימון. "נהיה חכמים יותר מחר באימון המסכם".

מיצ'ל מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ציוות חדש. מיצ'ל/אדריאן הרבשטיין

בחיפה יודעים שניצחון במשחק הזה, ובמועדון יתחילו לדבר רשמית על סיכויים ריאליים להגיע לאירופה. בלבול, אגב, מחזיק במענק העפלה לאירופה בחוזה שלו, אבל לא במענק עבור הגעה לפלייאוף העליון, לאחר שקיבל את הקבוצה לידיו במקום הרביעי. המגן אייל משומר ממתין להחלטה של בלבול לגביו, למרות שעד כה המאמן הוכיח שהוא מתעלם מצרכי הנבחרת לגביו ומתרכז בעיקר במה שחשוב למכבי חיפה. אלעד גבאי עשוי לפתוח גם במשחק בראשון, ואז צפוי כאב ראש גדול מאוד גם לגוטמן.

בינתיים, שבוע לאחר הדברים שאמר איל ברקוביץ', לפיהם הכישלון של מכבי חיפה נובע מהיעדר מנהל מקצועי, הגיב הנשיא יעקב שחר לדברים. בראיון שהעניק לתכנית הרדיו "יציע ג'" ברדיו צפון ללא הפסקה הבהיר שחר כי אין לו כוונה למנות איש מקצוע כזה. "מנהל מקצועי זה תואר שלא תמיד מצליח. אם היית מחבר את הפאשלות של כל המועדונים בחו"ל תוכל לבנות קבוצה שלמה. תן לי את המנג'ר הטוב בעולם עם תקציב של קבוצת תחתית. מה הוא יעשה? הכול זה עניין של תקציב", אמר שחר. "יכול להיות שמאמן ירצה שחקן שהתקציב שלו הוא כזה, ואני יכול להציע אחרת, אז מה? באנגליה וספרד מקבלים ים של כסף מהטלוויזיה, ולכן יש להם מקום לעוד בעלי תפקידים. אצלנו להביא מנהל מקצועי בשביל עוד שחקן או שניים? ואתה לא מביא אותו בחמישה גרוש. אנחנו עושים טעות על הכסף שלנו, המנג'ר עושה טעות על חשבון בעל הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יעקב שחר בעלי מבכי חיפה. קובי אליהו
"באנגליה וספרד מקבלים ים של כסף מהטלוויזיה, ולכן יש להם מקום לעוד בעלי תפקידים. אצלנו להביא מנהל מקצועי בשביל עוד שחקן או שניים?". יעקב שחר/קובי אליהו

שחר התייחס גם לתקציב של מכבי חיפה שגדל בעקבות הרכש בחודש ינואר. "כדורגל זה דבר דינמי, דברים מתפתחים. צריך לזכור תמיד שאסור לחרוג מהתקציבים שאנחנו מעמידים לעצמנו. הדבר האבסורדי ביותר הוא שאנחנו קובעים אותו ובכל פעם נפרוץ אותו ונקצין מבחינת ההוצאות הבלתי הגיוניות. בסופו של דבר אסור לשכוח שצריך להתכווץ קצת סביב כל אותן ההכנסות. הן צריכות להכתיב לנו את ההוצאות, ולא להיפך. עשינו שינוי מתבקש. זה לא שינוי רגעי, אלא כזה שנמשיך איתו קדימה".

"אם אני לא אוכל לעמוד בלחצים, לא אהיה בחיפה", המשיך שחר בהתייחס ללחץ של חלק מהאוהדים לראות פנים חדשות בינואר. "זאת השנה ה-23 שלי במכבי חיפה, אני עומד יפה בלחצים. אני מאוד מקווה שלא יפתיעו אותנו עם חזיזים כי ערכנו במועדון חישוב, לא רק בסגירת היציעים, אלא איבדנו 200 אלף שקל בכל משחק, לשלושה משחקים, 600 אלף שקל נטו. יכולנו למכור כמה אלפי כרטיסים. דיברנו על הוצאות, אז זה מה שפוגע בתזרים שלנו".

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
"עשינו את הדברים האלה מתוך ראיה לטווח ארוך". אלירן עטר/קובי אליהו

"עטר נכנס יפה מאוד לעניינים, שכטר מתקדם", סיכם שחר בנוגע לרכש. "זה גם יכול היה להיות אחרת. עשינו את הדברים האלה מתוך ראיה לטווח ארוך. אנחנו חושבים על שחקני בית, את מי אפשר להחזיר. אנחנו לא רוצים להתחזק כמו קבוצות צמרת באירופה, שבזכוכית מגדלת אתה מחפש שחקן בית. אנחנו מקווים להחזיר בעונה הבאה מספר שחקני בית. נחזיר את כולם, המאמן יקבע מי מהם".

שחר אישר כי המועדון מתכוון לפנות לעידן ורד: "יש לנו כוונות לדבר עם כל השחקנים שלנו. זה לא אומר שאם לא דיברנו עד עכשיו עם מישהו, אנחנו לא רוצים אותו. זה יפה שהקהל הביע את רצונו לראות את ורד משחק ואפילו לגיטימי, אבל שיחות עם שחקנים לא נעשות לפי מתחים אלא גם לפי המצב. היינו במתח רב. זה לא היה הזמן לדבר איתו".

עדכון ראשון: 9:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully