וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבור של בורוסיה: דורטמונד רק רוצה שהעונה העגומה תסתיים

19.3.2015 / 9:29

שתי בעיטות בלבד למסגרת של השער של יובנטוס סיכמו את העונה העלובה של דורטמונד בהתקפה. יוכין על הטעויות ברכש, הכושר הלקוי של הנריך מחיטריאן והעסקה שעשויה לסמל את המפנה

שחקני דורטמונד מודים לקהל. GettyImages
מירוץ האליפות אבד מזמן ועכשיו גם ליגת האלופות. שחקני דורטמונד אתמול/GettyImages

ובכן, הגיע הזמן לסכם את העונה של דורטמונד. המשימה היחידה שנותרה ליורגן קלופ היא הגביע הגרמני, והתבוסה ליובנטוס (3:0) שמה חותמת רשמית על כישלון קולוסאלי בכל החזיתות. בעקבות היתרון המהיר של קרלוס טבס, הייתה זקוקה בורוסיה לשני שערים כדי להישאר בתמונה. בפועל, היא בעטה פעמיים בלבד למסגרת במשך כל 90 הדקות. זה מסכם היטב את העונה כולה מבחינה התקפית, וכאן נעוצות רוב הבעיות.

אתמול היה המשחק השלישי ברציפות בו לא הצליחה דורטמונד למצוא את הרשת, אחרי תוצאות תיקו מאופסות מול המבורג וקלן. המאזן המצטבר מדהים בכל קנה מידה. הצהובים-שחורים נותרו ללא שער זכות ב-10 מ-25 משחקיהם בבונדסליגה. לחוסר מזל נטו יש אמנם חלק נכבד, אך הוא לא מהווה תירוץ לאחוז כה מטורף. בשלוש העונות הקודמות כבשה דורטמונד 80, 81 ושוב 80 שערים בגרמניה ב-34 מחזורים. העונה יש לה 31 בלבד. ממוצע הכיבוש ירד מ-2.35 ל-1.24.

יורגן קלופ מאמן דורטמונד עם שחקניו. GettyImages
ממוצע כיבוש השערים ירד בצורה דרסטית. קלופ/GettyImages

אימובילה וראמוס נכשלו

כדי להבין את עומק המצוקה, די להסתכל על ההרכב של קלופ אתמול. המאמן החתים שני חלוצים במקומו של רוברט לבנדובסקי שעבר לבאיירן מינכן, ושניהם מצאו את עצמם על הספסל. צ'ירו אימובילה, מלך השערים בליגה האיטלקית בעונה שעברה, כלל לא שותף. אדריאן ראמוס נכנס כמחליף בדקה ה-60. הצמד לא היה בין הפותחים גם בשני המשחקים האחרונים הכושלים בליגה. פייר אמריק אובמיאנג תופקד במקומם כחלוץ חוד, על אף שמהירות היא הנכס העיקרי שלו, ולכן הוא יעיל הרבה יותר כשחקן אגף, כמו בעונה שעברה. זה לא גורע דבר מההספק שלו – אובמיאנג כבש שליש משערי דורטמנוד בליגה, וזאת למרות שלא קיבל מנוחה בינואר בשל השתתפות באליפות אפריקה, אך כל המערך נפגע כאשר הוא לא נמצא במקומו הטבעי.

אימובילה עלה כמעט 20 מיליון יורו, בעוד הרטה ברלין קיבלה 11 מיליון תמורת ראמוס. זו הוצאה כבירה עבור דורטמונד, והתמורה עד כה מגוחכת. האיטלקי, חלוץ לא נייד במיוחד כפי ששמו מרמז בלאו הכי, לא נראה מתאים לסגנון של דורטמונד מלכתחילה. הקולומביאני אוהב לנוע לאגפים הרבה יותר ממנו, אך הוא מעולם לא היה חלוץ צמרת, ובגיל 29 קצת מאוחר להוכיח את עצמו לראשונה בקבוצה שמתיימרת להתמודד על כל התארים האפשריים.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: יובנטוס הביסה 0:3 את דורטמונד ועלתה לרבע הגמר

לכתבה המלאה
שחקן בורוסיה דורטמונד, צ'ירו אימובילה. GettyImages
לא מספק את הסחורה. אימובילה/GettyImages

היה כדאי למכור את לבנדובסקי ב-2013

בדיעבד, אין ברירה אלא לקבוע כי התנהלותה של דורטמונד בנושא לבנדובסקי היתה טעות. עסקת המכירה שלו לבאיירן בקיץ 2013 תמורת 25 מיליון יורו בוטלה בשל כעס על גניבתו של מריו גצה מאחורי גבו של המועדון. קל להבין את שיקולי הכבוד של המועדון, והפולני אכן היה מלך השערים בבונדסליגה כולה אשתקד עם 20 כיבושים, אך נבון יותר היה לעשות עליו קופה ולהשקיע את הכסף בתבונה בחלוץ על מתאים. בפועל, למרות שהעזיבה היתה ידועה מראש במשך יותר משנה, השוק לא נבחן כראוי, והחלופות שנבחרו התבררו כלקויות.

כדי להבין את גודל הפספוס, די להיזכר בהחלטתו של סון האונג-מין בקיץ 2013. הקוריאני ששיחק בהמבורג, מתאים לסגונו של קלופ כמו כפפה ליד – שחקן רב גוני שמסוגל לשחק הן כחלוץ מרכזי, והן בכל עמדה בקישור ההתקפי. הוא יכול היה לא רק לרשת את לבנדובסקי, אלא גם להתעלות עליו במובנים רבים, אבל העדיף לחתום בלברקוזן. "שתי הקבוצות רצו אותי, והנחתי שדורטמונד תבצע יותר רוטציה בהרכב. רציתי לשחק על בסיס שבועי, ולכן בחרתי בלברקוזן", הוא אמר. תארו לעצמכם מה היה קורה לו דורטמונד הייתה מוכרת את לבנדובסקי, משקיעה 10 מיליון בלבד בסון, ומנצלת את 15 מיליון שנותרו כדי להביא בקיץ שעבר את קווין פולאנד מהופנהיים.

שחקן לברקוזן יונג מינג סון. Dennis Grombkowski, GettyImages
העדיף את לברקוזן. סון/GettyImages, Dennis Grombkowski

מיקי הולך לאיבוד

המשחק נגד יובה אתמול אישר סופית גם את הפיאסקו המהדהד של הנריך מחיטריאן העונה. הקשר הארמני המחונן נרכש בקיץ 2013 משחטאר דונצק תמורת 28 מיליון יורו על מנת להחליף את גצה. אמנם העונה שעברה תיזכר מבחינתו בעיקר בשל החמצה מזעזעת ברבע גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, כאשר בורוסיה היתה על סף קאמבק מופלא בגומלין, אך היא הייתה חיובית מאוד בסיכום הכללי. מיקי, כפי שהוא מכונה בקבוצה, השתלב היטב במערך על אף שעבר פציעה עוד לפני פתיחת העונה, הצטיין באחוז נכבד של המשחקים, וזה בא לידי ביטוי גם במספרים. תשעה שערים ותשעה בישולים בבונדסליגה, בתוספת שני כיבושים בצ'מפיונס ליג היוו יבול נאה.

אם הכול היה ממשיך כשורה, הרי שמחיטריאן שזכה למנוחה בקיץ היה אמור להמשיך להשתפר ולהפוך באמת לגצה החדש של בורוסיה. בפועל, ההיפך המוחלט קרה. העונה של הארמני קטסטרופלית, הוא איבד לחלוטין את הביטחון העצמי, והנתונים הסטטיסטיים מורים על שער בודד ושני בישולים ב-27 משחקים בבונדסליגה ובליגת האלופות. השער היחיד הובקע לרשת שאלקה בסוף פברואר, שהיה הטוב ביותר מבחינת מחיטריאן העונה. קלופ מיהר להצהיר על כך בעצמו ולשבח את חניכו בתקשורת, והוא יותר טוב מכולם עד כמה השיבה של מיקי לכושר חיונית עבורו. לצערו, למומנטום הזה לא הייתה המשכיות, ואתמול היה מחיטריאן שוב חלש להחריד, לפני שהוחלף.

לקלופ יש אחריות לא מבוטלת למשבר. במקום לתת לארמני את המפתחות בקישור, כפי שעשה בעונה הראשונה, הוא הסיט אותו לא פעם לאגף כדי לפנות מקום במרכז לשינג'י קגאווה, אשר לא הצליח בינתיים לשחזר רבע מהיכולת שהציג לפני המעבר האומלל למנצ'סטר יונייטד. מתקבל הרושם כי מבחינת המאמן מיקי הפך לסוג של שחקן ברוטציה, ואם זה המצב, הרי שהעסק עשוי להחמיר בעונה הבאה, גם לאור השינויים המפליגים שצפויים בסגל.

שחקן בורוסיה דורטמונד, הנריך מחיטריאן. GettyImages
איבד את הביטחון. מחיטריאן/GettyImages

ארסנל מחכה

כבר לפני חודשיים הצהיר מינו ראיולה, הסוכן הממולח של מחיטריאן, אשר מייצג בין היתר את זלאטן איברהימוביץ' ופול פוגבה, כי הלקוח שלו מעוניין לעזוב. יובנטוס הביעה עניין רב מאוד בקשר, ולדבריו של ראיולה, "השילוב שלו עם פוגבה יהיה מצוין". לאחרונה נכנסה ארסנל לתמונה והציעה לפי הדיווחים בתקשורת האנגלית 27 מיליון ליש"ט תמורתו.

למיקי חוזה עד 2017, ולכן מחירו עלול לרדת כעבור שנה, במיוחד אם המשבר לא יחלוף. מדובר בשחקן מעולה, שעשוי לנסיבות מסוימות למצות את הפוטנציאל העצום שלו בבורוסיה, אבל הסיכוי לכך לא בשמיים לאור ההתרחשויות האחרונות. המסקנה המתבקשת – כדאי מאוד למכור אותו לכל המרבה במחיר כל עוד זה אפשרי, ומבחינת הארמני המעבר לשורות התותחנים עשוי להיות חלומי. ארסן ונגר מסוגל להפוך אותו לאחד השחקנים הבולטים בפרמיירליג. בינתיים, דורטמונד תוכל לבנות על הרכש הסלובני הנהדר קווין קאמפל, וגם לחזק את הסגל באמצעות המזומן שיועבר לחשבונה.

בשורה התחתונה, כיום ברור לכולם כי פעילות המועדון בשוק ההעברות לא הייתה מבריקה בלשון המעטה בשנתיים האחרונות. מידת הנכונות לעסקת מחיטריאן תהווה סימן לבאות – האם צפוי שינוי לטובה, או אולי המשבר צפוי להימשך גם בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully