וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם זעזועים: על הקאמבק הקריטי של סרחיו ראמוס לריאל מדריד

21.3.2015 / 7:00

סרחיו ראמוס עדיין משתעשע במחשבות על עזיבת ריאל מדריד בקרוב (ואולי גם על איחוד מפתיע עם הנמסיס מוריניו), אבל בינתיים, החזרה שלו מהפציעה היא אולי הדבר היחיד שיכול להרים את הבלאנקוס מהתקופה הרעה ולהחזיר אותם למרוץ בליגה ובצ'מפיונס. הקלאסיקו יהיה מבחן הבכורה

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
הקאמבק שריאל חיכתה לו יותר מחודש. ראמוס שוב על המגרש/רויטרס

אריגו סאקי היה המנהל המקצועי של ריאל מדריד לתקופה קצרה בלבד, בעונת 2004/05. רגע לפני שעזב ואחרי עוד שנה בה עזר לטפח את מדיניות הגלאקטיקוס, מאמן העבר האיטלקי האגדי ביצע עבור ריאל עוד עסקה אחרונה, אבל הפעם היא הייתה שונה בתכלית מהקודמות.

הבלאנקוס החליטו להשקיע אז סכום עתק, 27 מיליון יורו, במגן הצעיר והמבטיח מסביליה, סרחיו ראמוס, בן 19 בלבד. הם הפכו אותו לבן העשרה היקר בתולדות הכדורגל הספרדי והחל מאותו יום ולכל אורך השנים, ראמוס נותר בקשר הדוק עם סאקי. כאשר החלו לאחרונה לצוץ בעיות מול ריאל ושחקן ההגנה הוותיק התקרב לעזיבת המועדון לאחר עשור, הוא פנה אל האיטלקי לייעוץ.

בטור שפרסם ב"גאזטה דלו ספורט" בדצמבר גילה סאקי: "הלכתי לבקר באימון של ריאל וסרחיו אמר לי שהוא רוצה להישאר, אבל פלורנטינו פרס דורש שהוא יקצץ בשכר. זה הרגיז אותו מאוד והוא שאל אותי 'למה שאסכים לזה?'. עניתי לו בפשטות 'אתה חייב להישאר שם. תראה כוכבים כמו שבצ'נקו וקאקה, שעזבו מקומות יציבים לטובת יותר כסף וזה גמר להם את הקריירה מוקדם מדי. מדריד היא המקום בשבילך'".

ואכן, קשה לחשוב בכדורגל המודרני על הרבה שידוכים מתאימים יותר מסרחיו ראמוס וריאל מדריד. הילד הפך כבר מזמן משחקן הגנה צעיר ואפור ללוחם קשוח, ואז לסמל ועד לא מזמן, גם לסוג של מכונת שערים. אלא שברביעי בפברואר, לפני חודש וחצי, קיימה ריאל משחק השלמה מול סביליה. על הניצחון 1:2 העיבה הפציעה של ראמוס, שנטש כבר בדקה התשיעית. שלושה ימים חלפו ובלעדיו, אלופת אירופה הושפלה עם 4:0 בדרבי מול אתלטיקו. המאזן של ריאל בשבעת המשחקים אותם החמיץ: שלושה ניצחונות, שלושה הפסדים (כולל שתי רביעיות שהקבוצה ספגה) ותיקו אחד. והכי גרוע? לפני הפציעה של ראמוס, ריאל הובילה את הטבלה בארבע נקודות. עכשיו, אם תפסיד בקלאסיקו, היא תהיה בפיגור ארבע נקודות מברצלונה והאליפות תתחיל לברוח. למזלו של קרלו אנצ'לוטי, ראמוס חזר בדיוק בזמן.

מאמן העבר האיטלקי, אריגו סאקי. GettyImages
אריגו סאקי עזר להרגיע את הרוחות/GettyImages

רק לשלושה שחקנים יש לפחות שלושה שערים בכל אחת מעשר העונות האחרונות של הליגה הספרדית. אחד מהם הוא, איך לא, ליאו מסי. השני הוא החלוץ הוותיק אריץ אדוריץ, היום בבילבאו. השלישי? ראמוס. עד כדי כך הוא יציב, בשני צדי המגרש. הוא כבר לא ילד. בעוד שבוע יהיה בן 29 ובקרוב יסגור עונה עשירית בריאל. למרות שגדל בסביליה, הוא כבר מזמן מזוהה עם הקבוצה הלבנה מהבירה ולאורך כל העשור מאז הגיע, היה שחקן הרכב קבוע. יש לו כמעט 450 הופעות בקבוצה, שלוש אליפויות וזכייה בליגת האלופות, שלא הייתה מתרחשת בלעדיו כמובן.

אם כל זה לא מספיק, ראמוס למד לכבוש, המון עבור שחקן בתפקידו. מינימום שלושה שערים בעונה זה נחמד, אבל בשנה שקדמה לפציעה הוא היה כמעט בלתי עציר ברחבה של היריבה, בעיקר בכדורים חופשיים או קרנות. 54 שערים יש לו בקריירה, אחד יותר מאנדרס אינייסטה למשל, למרות שזה שיחק בערך 100 משחקים יותר ממנו. העונה, בכל המסגרות, ראמוס כבר שם שישה כדורים ברשת, מקום חמישי מבין כל כובשי ריאל. הוא נמצא במקום הרביעי בהיסטוריה של הליגה הספרדית עבור שחקן הגנה, עם 41 שערי ליגה, כאשר רק פרננדו היירו, רונלד קומאן ורוברטו קרלוס מקדימים אותו.

באפריל ומאי היה לו רצף מדהים של חמישה שערים בארבעה משחקים, כולל צמד ענק שפרץ את הסכר ב-0:4 הבלתי נשכח על באיירן במינכן בחצי גמר ליגת האלופות. ב-24 במאי הגיע הרגע הגדול בקריירה של ראמוס, אותה נגיחה לרשת של טיבו קורטואה בתוספת הזמן של הגמר, ששלחה את המשחק להארכה ואת ריאל לדסימה. בדצמבר הוא התאושש סופית מהמונדיאל הקשה עם שערים גם בחצי הגמר וגם בגמר של אליפות העולם לקבוצות, שם זכה בתואר ה-MVP. חברו את כל אלה ותקבלו את השנה הטובה בקריירה של ראמוס, עליו אמר איקר קסיאס: "הוא אחד משלושת הבלמים הטובים בעולם כרגע. בעצם, הוא כנראה הכי טוב". רק הפציעה הארורה עצרה אותו וגם לוקה מודריץ' יודע: "הקאמבק של ראמוס כל כך חשוב לנו. האופי שלו והאיכויות שהוא מביא הן קריטיות לקבוצה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני ריאל מדריד מאוכזבים. AP
היה מאוד, מאוד קשה בלי ראמוס. שחקני ריאל בפוזה אופיינית לאחרונה/AP

בסופו של דבר, הוא הודיע שהוא נשאר בריאל. אחרי שכבש שוב, הפעם ב-1:4 על סוסיאדד במשחק שלפני הפציעה, הוא אמר: "אני רוצה להבהיר את כל המצב סביב חידוש החוזה. מן הסתם, זה משהו מאוד חשוב עבורי. יש לי חוזה לעוד שנתיים ולא אני ולא אף נציג שלי יצרנו קשר עם המועדון בנושא. הם יודעים שאני רוצה להישאר עוד המון זמן כאן ושאני לא רואה את עצמי משחק באף קבוצה אחרת".

אלא שבעוד שמבחינתו של ראמוס הדברים הללו סגרו את הסיפור, הרי שמצד ריאל נותר לא מעט כעס על השחקן, שנדרש לקצץ ובמקום, ביקש העלאה בשכר. בסביבת המועדון היה כבר מי שטרח להזכיר לראמוס שהשחקנים האחרונים שרצו יותר כסף, מסוט אוזיל, אנחל די מריה וגונסאלו היגואין, נמכרו כולם בלי לחשוב פעמיים. אדוארדו אינדה, עיתונאי "אל מונדו", אמר: "ראמוס רוצה להיות סוג של דייויד בקהאם, אייקון תקשורתי, אבל במועדון דורשים שהוא יתרכז בכדורגל וישכח מהנושא הכלכלי. אלה שהתנהגו כמו קבצנים כבר לא נמצאים היום במועדון".

מנגד, לואיס סאנצ'ס מתחנת הרדיו "לה סקסטה", סיפר שהשרירים שראמוס מפגין מול המועדון באים בכלל ממקור אחר: "הבעיה בחידוש החוזה היא לאו דווקא כלכלית. ראמוס רוצה בעיקר יותר הכרה בתרומה שלו. אם מישהו כובש שער כמו זה שהוא כבש בגמר הצ'מפיונס בליסבון, רמת השיווק שלו ושל הדמות שלו הייתה צריכה לעלות ולהיות בכל פינה בעולם וזה לא קרה. זה מה שהוא לא אהב".

שחקני ריאל מדריד גונסאלו היגואין עם אנחל די מריה. רויטרס
אלה שרצו העלאה בדרך כלל נמכרו. די מריה והיגואין/רויטרס

הדיבורים על עזיבה אפשרית של ראמוס העירו את כל האימפריות הגדולות של אירופה, שהיו שמחות מאוד לשים את ידן על שחקן עם כל כך הרבה ניסיון וכישרון. ארסנל, מנצ'סטר יונייטד ובאיירן מינכן הוזכרו בין היתר, כאשר הגרמנים יכולים להיות אופציה מעניינת לאחר שפפ גווארדיולה כבר הראה שהוא מסוגל לגנוב מריאל שחקנים בפתאומיות והפתיע בקיץ עם העברתו של צ'אבי אלונסו, שהשתלב נהדר.

אולם ההתעניינות החזקה ביותר הגיע, במפתיע, דווקא מכיוונה של צ'לסי. על פי "הטלגרף", אפילו נעשתה פנייה לאחיו של ראמוס, שהוא גם סוכנו, זאת למרות היחסים הרעועים מאוד של הספרדי עם כמה דמויות מפתח במועדון הלונדוני. ראמוס היה אחד מאלה שגירשו את ז'וזה מוריניו מהברנבאו, אחרי שלוש שנים מלאות בתאקלים בחדר ההלבשה. בתחילת העונה הוא נקלע לעוד עימות עם "המיוחד", לאחר שהתלונן על חוסר המחויבות לנבחרת ספרד שמפגינים לטענתו ססק פברגאס ודייגו קוסטה, שחקני הבלוז, שפספסו את משחק הנבחרת בשל פציעות ומיד לאחר מכן שיחקו עם צ'לסי.

מוריניו אמר אז: "שראמוס ישתוק. הוא לא רופא ולא מבין בדברים כאלה" ושחקנה של ריאל עקץ בחזרה והשיב לשאלה על המנג'ר במסיבת עיתונאים כאילו הוא לא מכיר בקיומו כלל. לאחר מכן הוא גם אמר: "אנצ'לוטי הביא לנו שקט לחדר ההלבשה, משהו שלא היה לנו בתקופה האחרונה. המאמן שיש לנו היום שיחק ברמות הכי גבוהות של הכדורגל, אז הוא מבין מה אנחנו צריכים. זה לא היה ככה קודם". פברגאס בינתיים, לקח קשה את הדברים של ראמוס, הרים אליו טלפון והזהיר אותו שלא לפקפק מעולם ברצון שלו לשחק בנבחרת: "לקחתי את הביקורת באופן אישי ואמרתי את זה לסרחיו. שיחקנו יחד המון שנים ואין צורך להעביר לי מסרים דרך התקשורת. זה מעצבן".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו, לצד שחקנו, סרחיו ראמוס. רויטרס
יש סיכוי לאיחוד למרות העבר הסוער? ראמוס ומוריניו בימי ריאל/רויטרס

איאן הווקאי מ"פוקס ספורט" כתב: "ריאל חייבת המון לראמוס. הוא עבר איתה המון לאורך השנים. הגיע בגיל צעיר, בחור דינמי ואלמוני משהו בקבוצה של זידאן, רונאלדו הברזילאי ובקהאם. הוא שיחק בכל עמדה בערך על המגרש והיה חלק מרכזי מריאל מדריד הטובה ביותר של העשור האחרון, זו של העונה שעברה. הוא קיבל את האמון מאנצ'לוטי והפך למנהיג. פלורנטינו פרס תיאר אותו כ'איש שמציג את ערכי המועדון שלנו'".

ואכן, מיד עם חזרתו למגרשים, ראמוס התפנה לעשות קצת סדר בסיר הלחץ של ריאל. הוא הרי כבר ראה הכול וחווה הכול עם המועדון הזה, עם הקהל הדורש, עם הבלגן התמידי. "קשה להיות כריסטיאנו רונאלדו", הוא הגן על חברו לאחר שזה נראה לא חוגג את השער הראשון של בייל מול לבנטה במשחק האחרון, "הוא משחק ברמה הכי גבוהה בעולם כבר כמה שנים ומכיר את עצמו יותר מכל אחד אחר. הוא תחרותי מאוד ואנחנו חייבים להעריך את הדברים שהוא מביא לקבוצה. הוא רוצה לכבוש 60 שערים בעונה ואם הוא מגיע רק ל-40, הוא מתעצבן. כולנו מכירים את כריס, אף אחד לא ישנה אותו. הוא מתעצבן על עצמו, לא על החברים לקבוצה וזה מקובל מבחינתנו".

מיד לאחר מכן, התייצב גם לצד אנצ'לוטי, ששומע שריקות בוז מהיציעים לאחרונה: "בתקופות הקשות צריכים את כולם מאוחדים סביב האיש האחראי, המאמן שלנו. הוא מאמן נהדר ואיש נהדר. אם יש מאמן שראוי לקבל אקסטרה כבוד, שראוי שישכחו לו דברים שלאחרים לא שוכחים בכזו קלות, הרי שזה אנצ'לוטי". לקראת הקלאסיקו הודיע ראמוס: "אולי אנחנו לא בשיא הכושר, אבל זה משחק על הכבוד שלנו".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד (ימין) מחבק את מאמנו קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
יש מי ששומר עליהם מול הקהל. רונאלדו ואנצ'לוטי/רויטרס

ראמוס הוא מעריץ גדול של מייקל ג'קסון. הסרטון שלו מבצע "הליכת ירח" במטוס, מיד לאחר שריאל זכתה באליפות ב-2012, כבש את הרשת והפך לקאלט. לפני כמה חודשים, הוא הצליח למצוא נקודה בגופו שעדיין לא הייתה מכוסה בקעקוע והוסיף לשם את הסילואטה המפורסמת של ג'קסון מתוך הקליפ של "Smooth Criminal". השם של השיר, "פושע חלקלק", בהחלט מייצג נאמנה את האופי המיוחד של ראמוס. מסי, ראה הוזהרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully