וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא, דיבוק, צא: דיבוק אוריגי במדור נבחרי השבוע

16.3.2015 / 11:00

אחרי בצורת של חצי שנה, לעג מהיציעים, קטילות בתקשורת ומוות של החבר הטוב, דיבוק אוריגי השתחרר עם שלושער גדול, לעיני מאמנו בנבחרת בלגיה. הילד בן ה-19 ששלח מסר לנבחרת ישראל, "הקבוצה האכזרית של פפ" והשער המושלם של ארסנל. מדור נבחרי השבוע

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של ארסנל 0:3 על ווסטהאם

שחקן השבוע

דיבוק אוריגי - ליל

בדקה ה-77, כאשר רנה ז'יראר הוציא את דיבוק אוריגי ונתן לקהל הזדמנות להודות לו, כ-35 אלף צופים הריעו ממושכות לחלוץ הבלגי שלא הסתיר את התרגשותו. הרי הקבוצה עמדה מאחוריו גם כשלא הלך לו, וזו הייתה תקופה ארוכה מאוד. כמעט חצי שנה ללא כדור ברשת. אבל הגב של אנשי ושחקני ליל נותר איתן. גם כאשר האוהדים שרקו בוז לכדורגלן בן ה-19 וגם בזמן שבתקשורת טענו שהראש שלו כבר בליברפול. הם היו לצדו. ב-0:3 נגד ראן, הכול סוף כל סוף התחבר. וזה קרה ביום בו בין 35 אלף הצופים היה גם בלגי אחד שבע רצון: מאמן הנבחרת מארק וילמוטס.

למי ששכח, אוריגי היה הזימון המפתיע של וילמוטס לסגל נבחרת בלגיה למונדיאל. הוא אפילו כבש כמחליף את שער הניצחון נגד רוסיה ופתח פעמיים בהרכב בברזיל, לפני שהודח עם נבחרתו ברבע הגמר. חודש אחרי, ליברפול השלימה את רכישתו תמורת 12 מיליון יורו ובחרה להשאירו בליל לשנת התחשלות. זו הייתה אמורה להיות עונה של קפיצת מדרגה עבור ילד הפלא. המקום בחוד נשמר עבורו, הביטחון הרקיע שחקים וההייפ התקשורתי היה בהתאם, אבל אחרי שלושה שערים שהשיג בשמונת מחזורי הפתיחה - העסק נתקע.

בליל דיברו על החיסרון בשחקן יצירתי שיזין את החלוצים, בעיקר בהיעדרו של הפצוע התמידי מרווין מרטאן. אוריגי, שהוסיף למאזנו שער באוקטובר נגד וולפסבורג בליגה האירופית, סבר כי זה בסך הכול חוסר מזל. כמעט שישה חודשים ו-1,277 דקות נמשך חוסר המזל המשווע הזה, עד שהבלגי המוכשר קיבל מתנה מהגנת ראן בדקה ה-38 וירה כדור חד בימין. אחרי שהביטחון חזר, הוא גם לקח אחריות מהנקודה הלבנה ולקינוח גלש בדקה ה-73 והשלים שלישייה מתוקה.

את השער הראשון במשחק, הקדיש אוריגי לג'וניור מלאנדה, חברו הטוב מנבחרת בלגיה הצעירה שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים. "היו לי הרבה דאגות בתקופה הזו", התייחס אוריגי לבצורת שהסתיימה. "ההעברה שלי, האחריות שקיבלתי, זה לא פשוט. גם איבדתי חבר טוב כמו ג'וניור מלאנדה ולפני יומיים את סבתא שלי. עבדתי כמו משוגע. זה לקח זמן, אבל זה השתלם. התבגרתי מאוד בתקופה הזו". וילמוטס המרוצה הזכירפרגן: "המונדיאל הטוב שעשה יצר ציפיות גבוהות שסיבכו אותו, אבל הוא עדיין בתחילת הקריירה. הוא מתפתח בקצב מסחרר". ועכשיו גם הביטחון שב אליו. לצערה של נבחרת ישראל.

דיבוק אוריגי שחקן ליל. AP
תסכול של חצי שנה התפרק במשחק אחד נפלא. דיבוק אוריגי/AP

מאמן השבוע

פפ גווארדיולה - באיירן מינכן

ביום שבת, לראשונה בקריירה שלו, פפ גווארדיולה החנה את האוטובוס. לא כמו ז'וזה מוריניו, אבל שיהיה. בדרך למשחק מול ורדר ברמן בווזר שטדיון, האוטובוס של באיירן מינכן נתקע ללא דלק. סוללת הכוכבים של המאמן הקטלאני עמדה בצד הדרך, עד שהבעיה טופלה. על המגרש, המכונה המשומנת הזו עבדה בצורה מושלמת. 0:4 קל. אפס תקלות.

בעקבות התיקו המאופס מול שחטאר דונייצק במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, נשמעו במינכן קולות מגוחכים שהעזו לנקוב במילה "משבר". זה קרה, להזכירכם, בסך הכול שלושה ימים אחרי שמינייה מהממת לרשת המבורג. גווארדיולה הדגיש אז כי הוא עובד על הפן ההתקפי ומצפה לראות שיפור בקרוב. ואכן, ארבעה ימים אחרי התיקו באוקראינה, באיירן הנחיתה שישייה על הראש של פאדרבורן. משם המשיכה להספק של 26 שערים בשישה משחקים בכל המסגרות, כולל שביעייה בגומלין מול שחטאר ועוד רביעייה משכנעת ואטרקטיבית לרשת ברמן.

"זה אחד הימים בהם אני גאה לאמן את הקבוצה הזו", אמר גווארדיולה בשבת, אחרי שקבוצתו חצתה את רף 100 השערים בכל המסגרות לעונה הנוכחית. "היה ריכוז יוצא מן הכלל מצד השחקנים לאורך המשחק כולו, זה לא דבר פשוט אחרי הניצחון על שחטאר". המאמן שהתאהב ברוטציה מאז הגיע לגרמניה, נתן לפפה ריינה הזדמנות להיכנס לספרי ההיסטוריה ולאפשר למנואל נוייר מנוחה, החזיר לעניינים את הקפטן פיליפ לאהם אחרי הפציעה הקשה וקיבל עוד צמד מרוברט לבנדובסקי, שצובר ביטחון וסגר חודש עם שבעה שערים בכל המסגרות. "פפ יצר קבוצה אכזרית", החמיא סבסטיאן פרודל, בלמה של ורדר ברמן. את הבונדסליגה, ה"אכזרית" הזו שוב דרסה. מי תעמוד בדרכה בליגת האלופות?

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן (ימין) עם דויד אלאבה. Alex Grimm, GettyImages
מהימים בהם חש גאווה. פפ גווארדיולה עם דויד אלאבה, החתום על השער ה-100 של באיירן העונה/GettyImages, Alex Grimm

פלופ השבוע

פקונדו רונקאגליה - גנואה

פחות משלושה חודשים נותרו לקופה אמריקה, והמאבק על המקומות האחרונים בסגל של נבחרת ארגנטינה בעיצומו. פקונדו רונקאגליה נכלל בסגל של טאטה מרטינו לשני משחקי הידידות הקרובים (אל סלבדור ואקוודור) אבל אחרי מופע האימים שלו בהפסד של גנואה 2:0 לקייבו אולי כדאי למאמן הארגנטינאי לשקול מחדש את הבחירה.

הבלם בן ה-28 התחיל רע עם מסירה לאחור שרק בנס לא הסתיימה בשער חובה. מאותו רגע הוא כבר היה במדרון תלול. בפתיחת המחצית השנייה המזל כבר לא היה לצדו, כשהוא שבר את מלכודת הנבדל במיקום רע ואפשר לאלברטו פאלוסקי לכבוש. הסיוט של רונקאגליה נמשך עם טעות נוספת שכמעט עלתה בספיגה, וכדי לחתום את הערב העגום בעיטה של פאלוסקי פגעה בו בדקה ה-68 וחדרה פנימה. בסוף השבוע נשאל נשיא גנואה באשר לאפשרות שירכוש את כרטיסו של רונקאגליה מפיורנטינה, והשיב: "4.5 מיליון יורו זה סכום מוגזם מבחינתנו". כמה הוא מוכן לשלם עכשיו?

פקונדו רונקאגליה שחקן אסטודיאנטס. רויטרס
כמה הוא שווה עכשיו? פקונדו רונקאגליה/רויטרס

מהלך השבוע

השער של אוליבייה ז'ירו - ארסנל

אחרי ההפסד למונאקו, אוליבייה ז'ירו נחתך מכל כיוון. באנגליה גיחכו על ההחמצות, בצרפת לעגו לכך שנעצר על ידי ילדים כמו וואלאס ואלמאמי טורה, והסקורר של ארסנל היה קורבן הרשת היומי. המסקנה של כולם: ז'ירו לא ראוי להיות החלוץ המוביל של התותחנים. מבט כולל ומפוכח יותר על התקופה האחרונה, מציג תמונה שונה. הצרפתי כבש 14 שערים ב-24 משחקים העונה, ובשמונת מחזורי הפרמיירליג האחרונים הבקיע שישה, בישל שלושה והיה שותף לשבעה ניצחונות. וחובה להזכיר, הוא נעדר כשלושה חודשים בגלל פציעה.

בשבת הוא השלים את המהלך הקבוצתי היפה של סוף השבוע, כאשר העלה את ארסנל ליתרון על ווסטהאם בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. הכול היה מדויק, כמו בספר: ארון ראמזי מסר לאוזיל, שהעביר לז'ירו שעמד עם הגב לשער; הצרפתי החזיר לאוזיל וזה שלח לעומק את ראמזי, שהמשיך בנגיעה לז'ירו; הצרפתי השתחרר באלגנטיות מהשומר שלו ומ-13 מטרים ירה בשמאל, בחצי גובה, לקורה ופנימה. הכול תוך כדי תנועה. שירה בתנועה.

שחקני ארסנל, תיאו וולקוט, אוליבייה ז'ירו, ארון ראמזי. GettyImages
מהלך קבוצתי כמו שכתוב בספר. אוליבייה ז'ירו והחברים/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: פרייזר פורסטר (סאות'המפטון) - שתי הצלות גדולות שמנעו מצ'לסי ניצחון
מגן ימני: קוקה (סביליה) - חזר להרכב עם אסיסט יפה
בלם: מייקל דאף (ברנלי) - ציין עשור במועדון עם עצירת אגוארו ודז'קו, בגיל 37
בלם: הקטור מורנו (אספניול) - השאיר את אתלטיקו מדריד במקום הרביעי
מגן שמאלי: וונדל (לברקוזן) - שער בכורה בבונדסליגה לכישרון הברזילאי העולה
קשר: יאניק בולאסי (קריסטל פאלאס) - שני בישולים והתעללות בדרנל פרלונג
קשר: קווין דה ברוין (וולפסבורג) - מי אמור לעצור אותו בטדי?
קשר: רומן המומה (סנט אטיין) - שלושה בישולים בערב מבריק
חלוץ: דיבוק אוריגי (ליל) - שחקן השבוע
חלוץ: לוקה טוני (ורונה) - עוד צמד, עוד עקיצה לכיוון אנטוניו קונטה
חלוץ: גבריאל אגבונלהור (אסטון וילה) - ככה מציינים הופעה 300 בפרמיירליג

שחקן אסטון וילה, גבי אגבונלהור. GettyImages
חגג במגרש האהוב עליו - אצטדיון האור. גבריאל אגבונלהור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully