וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שבר, משבר: הסיבות לתקופה הקשה בעירוני קרית שמונה

15.3.2015 / 8:20

המחסור במנהיג ("ברגע שנוצר קצת לחץ, קרסנו"), העייפות שמכריעה ("קשה לייצר תחרות"). בקרית שמונה מתחילים להבין שגם הפציעות הן לא תירוץ. היום: פגישה מכרעת בין ברק בכר לשרצקי

one

משבר. זוהי המילה שריחפה אתמול (שבת) במסדרונות האיצטדיון בעכו. לשם שינוי, לא היה מדובר בקבוצה המקומית אלא בעירוני קרית שמונה, אחרי ההפסד 2:0 לקבוצה המקומית. בקרית שמונה רשמו אמנם מחצית ראשונה מצויינת, אך כמו נגד מכבי חיפה והפועל באר עליונותה לא תורגמה לשערים והקבוצה מצמרת הליגה שילמה על כך ביוקר.

"אנחנו שולטים בצורה אופטית ומגיעים למצבים אבל לא כובשים", אמר אחד משחקני הקבוצה, "זה לא נראה טוב בכלל. אסור לנו עכשיו לחשוב על שום דבר חוץ מאיך לנצח את המשחק הראשון בפלייאוף העליון". אם בשבועות האחרונים בקרית שמונה דיברו על חוסר מזל, על כך שהפער ממכבי תל אביב עוד בהישג יד ועל מאבקי אליפות, אתמול לכולם היה ברור - סגנית המוליכה (לפחות עד הערב) נמצאת במשבר עמוק. ארבעה הפסדים רצופים והפסד לנועלת הטבלה הבהירו שמשהו לא טוב עובר על החניכים של ברק בכר.

במחצית המשחק עוד ישבו גיא חיימוב וחן דילמוני וביכו ביציע על ההחמצות של הקבוצה. נראה היה השער של קרית שמונה הוא רק עניין של זמן, אלא שאז במחצית השנייה טיל של יאניס פפאדופולוס ומתפרצת ענקית בניצוחם של יובל אבידור ואחמד קאסום גרמו גם לאיזי שרצקי להישאר ללא מילים ולצאת מהאיצטדיון במבט שהסביר הכל.

שחקני עירוני קרית שמונה, אופיר מזרחי, שיר צדק, עאהד עזאם. ברני ארדוב
לא מצליחים להרים את הראש. שחקני קרית שמונה/ברני ארדוב

היום ייפגשו בכר ושירצקי וינסו לשים סוף לסאגה הכי מדוברת בזמן האחרון במועדון, הקשורה בהישארותו של המאמן לעונה נוספת. בהצהרה ראשונה בנושא בכר אמר אחרי המשחק שהוא רוצה להישאר בקרית שמונה ובפגישה היום, כך מקווים, יוסכם כי בכר יישאר לעונה רביעית שלו כמאמן קרית שמונה. אלא שלא משנה אם בכר, סלאח חסארמה, חיים סילבס או כל מאמן אחר יהיו באוגוסט על הקווים במועדון הכי צפוני בליגת העל, החודש האחרון סיפק הרבה חומר למחשבה והבהיר שהקבוצה זקוקה למקצה שיפורים רציני אם בעונה הבאה היא לא רוצה רק לזכות במחמאות אלא גם לקחת תארים.

מסביב מדברים על שחקנים ומאמן שחושבים על העונה הבאה יותר מדי והראש שלהם לא במקום, על חדר הלבשה שאולי כבר לא מאוחד ועל שחקנים שלא יודעים להתמודד מול הקבוצות הקטנות, אלא שבחדרי החדרים של קרית שמונה יודעים ומבהירים שאלו בטח לא הבעיות והמשבר הזה מורכב משלוש סיבות עיקריות. הנה הן לפניכם.

עוד באותו נושא

אפילו הפועל עכו הצליחה לנצח את קרית שמונה המידרדרת

לכתבה המלאה
איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. אדריאן הרבשטיין
פגישה מכריעה. בכר ושרצקי/אדריאן הרבשטיין

1. איפה ההיררכיה?

חדר ההלבשה של עירוני קרית שמונה אתמול היה דומם. רועי קהת היה על סף דמעות, שמעון אבוחצירא נראה שפוף ואפילו איזי שרצקי נותר חסר מילים אחרי ההפסד המביך. הרבה רגשות ואכפתיות היו בחדר ההלבשה. ניכר על כולם שהמצב והמשבר אליו נכנסו קשה, אבל דבר אחד לא היה שם ונדמה שהוא מה שחסר יותר מכל לקרית שמונה: לא היה שם שחקן אחד שקם וניער את חבריו, שתפס מנהיגות וצרח על השחקנים, שהבהיר להם שאי אפשר להמשיך ככה ושמשהו חייב להשתנות, שאין יותר תירוצים.

"יש פה אווירה מדהימה של ביחד", קובע שחקן בקבוצה, "באמת כולם מחוברים עם כולם ואף אחד לא מתנשא על האחרים או מאשים אותם". נדמה שהמשפט הזה ממצה את הבעיה של קרית שמונה במצב של משבר. אף שחקן לא חש בנוח לקום ולשנות את המצב. "כשהכל טוב אז הכל טוב והביחד רק מדגיש את זה", טוען אותו שחקן, "אבל אתם רואים במשחקים האחרונים, יש לנו שחקנים שהם איכותיים שהם כחבורה מצויינים אבל כשצריך להילחם, לשחק מלוכלך כדי להביא את הנקודות אז חסרים לנו הרבה שחקנים כאלה. בתקופת משבר זה מקשה עלינו".

היעדר השחקן הזה בולט. שיר צדק אמנם עושה זאת פעמים רבות במשחק כשהוא צועק על שחקנים ולפעמים גם מגיע לסוג של עימות איתם על המגרש, אך גם הוא לא יצא בנאום חוצב להבות בחדר ההלבשה. ונדמה שתחושת היחד הזה ששרצקי מקפיד עליו יותר מכל הופך כעת לחיסרון.

וובה בראון, שיר צדק שחקני עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
אף אחד לא ינאם בחדר ההלבשה. בראון וצדק/סוכנות ג'יני

2. קריסה תחת לחץ

בנוסף, בקבוצה מדגישים שהתקופה האחרונה אמנם דירדרה את קרית שמונה בטבלה ועשויה להביא לכך שהקבוצה תתחיל את הפלייאוף העליון רק במקום השלישי, אך במקביל היא משדרת מסר לכמה שחקנים שכבר חשבו לעזוב בעונה הבאה. אותם שחקנים לא התעלו על עצמם ברגעי לחץ, מה שעשוי להשפיע על קבוצות אחרות שלטשו עיניים לכיוונם. "יש כאן שחקנים שרוצים להתקדם וחושבים כבר על מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע או אירופה", מסביר שחקן אחר בקרית שמונה, "אבל אי אפשר להגיד על אף שחקן כאן שהראש שלו בעונה הבאה ושהוא מסיט את המחשבות שלו מהעונה הנוכחית".

אבל אם בקרית שמונה מתעקשים שאי אפשר להגיד שהראש של שמעון אבוחצירא, רועי קהת, גיא חיימוב או אפילו ברק בכר בעונה הבאה על דבר אחד יש הסכמה כללית - השחקנים והצוות המקצועי לא מצליחים להתמודד עם הלחץ. "כל הזמן דיברתם על זה שסוד ההצלחה שלנו הוא השקט שיש וזה שהתקשורת פחות מתעסקת בנו וזה עצבן הרבה מאיתנו כי חשנו שזה מוריד מההישג שאנחנו עושים", קובע שחקן, "אבל צריך להגיד את האמת והיא שברגע שהתקשורת התחילה לבקר אותנו ולהתעסק בלאן כל אחד יילך ונוצר קצת לחץ סביב הקבוצה קרסנו וזו נורת אזהרה כלפי כולנו".

שחקני קרית שמונה חוגגים עם דויד מנגה (במרכז). סוכנות ג'יני
הראש במקומות אחרים?/סוכנות ג'יני

3. עייפות החומר

הסיבה השלישית והעיקרית על פי שחקנים ואנשים במועדון היא עייפות החומר. בחודש ינואר הבהיר שרצקי לכל מי שרצה לשמוע שהקבוצה שלו טובה מאוד, שסגל השחקנים עמוק ושתוספת של שחקנים עלולה לגרום לבעיות. בניגוד למה שנאמר בתקשורת, שרצקי לא חשש להכניס את היד לכיס אלא האמין בלב שלם שאין ישראלי שיכול לחזק אותו. בסופו של דבר רק השחרור של אבוחצירא מחיפה שכנע את שרצקי לחזק את הקבוצה בכל זאת. אלא שבמקביל להחתמה של אבוחצירא, בשקט בשקט עזבו להם דור ג'אן ומשה אבוטבול, שני שחקנים שלא היו חלק אינטגרלי מההרכב. בפועל, קרית שמונה איבדה שחקן בחישוב הכולל של הסגל.

בשבועות האחרונים עומק הסגל של הקבוצה הצפונית עומד במרכז העניינים. נראה שעייפות החומר גוברת על הכל. אתמול כאשר בכר הסתובב אל הספסל ישבו שם מלבד אחמד עאבד שחקנים כמו ערן אזרד הצעיר, יואל צ'חנוביץ', גל מאיו ודין מימוני הבלמים, עדן שמיר מקבוצת הנוער והשוער המחליף רום אילוז.

"מלבד עאבד, היה אתמול עוד שחקן התקפה אחד בלבד בספסל", מסביר שחקן. "קשה במצב כזה לייצר תחרות ורעב כשלא הולך. כשמכבי תל אביב מסתכלת על הספסל יש לה את ברק יצחקי, טל בן חיים, עדן בן בסט, ברק בדש וגילי ורמוט. ככה זה גם בבאר שבע. אצלנו אין ספסל משופע בכוכבים, לכן לקראת סוף העונה כשיש פציעות ושחקנים לא בכושר שיא אז זה מתבטא על כר הדשא. זה כמובן לא תירוץ. זה מה שיש לנו ולמרות שכולכם כבר מספידים אותנו, ניתן פלייאוף עליון מצויין ונשאיר טעם מתוק לעונה גדולה".

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים. ברני ארדוב
נראה את התמונות האלה שוב? שחקני קרית שמונה חוגגים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully