וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ססאר ארסו: "יש לנו בספרד פוליטיקה רעה. אני רואה ונשאר ללא מילים"

הוא מדברר את ישראל ("אנשים אומרים דברים מטומטמים"), לא מבין למה מדברים על ירידה בכושרו ("ממציאים שקרים, מקנאים בי"), ויודע: "טביב רואה בי המנהיג". ססאר ארסו בראיון מקיף: כולל הזיכרונות מחצי גמר הצ'מפיונס והעימות עם כריסטיאנו "התרגילים שלו מטופשים" רונאלדו

one

בווידיאו: תקציר הניצחון של בית"ר על הפועל פתח תקוה מהמחזור האחרון

"אני לא מכיר את העבר של אלי טביב ואף אחד לא דיבר איתי על מה היה עם המועדונים הקודמים שלו, לפני שבאתי לכאן. אני לא יודע מה היה איתו עד היום. אני רק יודע שבשבוע שעבר היה לו אירוע לא נעים בכלל. שלחתי לו סמס וכתבתי שאני מקווה שהוא יחלים במהרה. מאוד הופתעתי לשמוע על היריות, זה כאב לי באופן אישי. זה הבעלים של הקבוצה, האיש שמשלם לי, הבוס שלי. הרגשתי כאילו שזה קרה לי".

ססאר ארסו כלל לא אמור היה להיות בבית"ר ירושלים העונה. המאמן מנחם קורצקי ננעל בקיץ על הבלם הפולני אדם קוקושקה וכל התנאים עם השחקן סוכמו. אלא שטביב לא התלהב וביקש לבדוק אופציות נוספות. אורי אוזן הציע את ארסו, אחריו עקב עוד כשהיה במכבי חיפה והמליץ עליו לקורצקי, שהתלהב. גם כשעלתה אופציית ארסו הייתה לטביב התלבטות של שבועיים, לפני שהספרדי חתם. סוכנו של השחקן, שלומי בן עזרא, לקח את את האחריות עליו ואמר אז לטביב: "אם הוא לא יהיה טוב, אל תעבוד איתי יותר".

בסופו של דבר, ארסו אכן הגיע ומהר מאוד הוא התגלה כאחד הבלמים הטובים בליגת העל העונה. הרבה חוויות יש לו מהעונה הנוכחית. הוא נחת בישראל בתקופה בה המדינה הותקפה בגראדים וקאסמים והשבוע, כמו כולם, ניסה לדלות פרטים על ניסיון ההתנקשות בבוס.

ארסו לא ממש אוהב לדבר על הנושאים הבעיתיים יותר של בית"ר ירושלים ואפשר להבין אותו. הוא בקושי חצי שנה פה, אבל התחבר לעיר הבירה, לקבוצה, למועדון ולאנשים בצורה מיוחדת מאוד. היו עליות, היו ירידות, אבל אם בית"ר הנוכחית תגיע לפלייאוף העליון, זה יהיה הישג לא רע בכלל. מקום רביעי בכלל ייחשב כהצלחה. לא מעט תלוי בתוצאת המשחק נגד מכבי תל אביב הערב (20:50, ערוץ 1). בסיבוב הראשון, זה נגמר ב-1:1 דרמטי משער של עומר אצילי בשנייה האחרונה. עכשיו, בית"ר חייבת שלוש נקודות וכדי שזה יקרה, ארסו וההגנה צריכים להיות במיטבם.

ססאר ארסו בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הרבה חוויות מעניינות בחצי שנה. ארסו/קובי אליהו

עד לפני חודש הייתה לך עונה מצוינת. לאחרונה מדברים על זה שהפכת ל"ישראלי" מדי, מבלה יותר, התחברת לכמה טיפוסים לא חיוביים מפנמה, אומרים שקצת השתנת.

ארסו נשמע כמי שמוכן לשאלה הזו והוא עונה בחדות: "אולי הייתה לי ירידה, אבל זה הגיוני כי העונה ארוכה ויש המון משחקים, כך שלא תמיד אפשר לשמור על אותה יכולת. אני חושב שאחרי המשחק האחרון שלנו (0:1 על הפועל פתח תקוה, ע.ו.) כבר חזרתי לעצמי. אני לא יודע מי ממציא עליי את כל הדברים האלה, אבל זה הכול שקרים. נכון, יש לי חברים מכל מקום, מישראל, מספרד, מפנמה, אבל זה לא קשור בכלל ליכולת שלי על המגרש. מי שאומר דברים כאלה, פשוט מקנא בי".

ובכל זאת, נקלעת לעימות עם עומר אצילי, מנחם קורצקי שלח אותך הביתה ואיימת שאם אתה הולך, אתה לא חוזר.

"ראינו את הדברים באור שונה ולא הבנו אחד את השני. זה הכול. הסיפור כולו נפתר אחרי יום אחד. זה היה מקרה נקודתי ומה שקרה, קרה. דיברתי על זה מספיק ואני לא רוצה לחזור לזה, אין טעם לעלות שוב את הויכוח שלי עם מנחם. אני יודע שבכל יום התקשורת כאן צריכה לכתוב משהו על בית"ר, כי זה מועדון גדול, אבל אני מתרכז רק בכדורגל ולא בשטויות שאנשים אומרים. אני מדבר על המגרש".

אתה יודע שאחרי אותו סיפור קורצקי החליט לא לכלול אותך בסגל, אבל טביב הטיל וטו ודרש שתשחק?

"אני לא מכיר דבר כזה. צריך להבין, יש לי יחסים טובים עם מנחם גם עכשיו. אני מודה לו ולאורי אוזן מקרב לב, כי הם אלה שהביאו אותי לישראל. הדרכים שלנו אומנם נפרדו, אבל שניהם אנשים נהדרים עוד לפני שהם מאמנים מצוינים. אחרי המשחק נגד פתח תקוה, הדבר הראשון שעשיתי היה ללכת אליהם ולתת להם חיבוק".

אחרי אותו מקרה, טביב יצר איתך קשר. מה הוא אמר אז?

"הוא התקשר אליי כדי שנסדר את הכול ונבהיר את הדברים. הוא אמר לי שהוא רואה בי כמנהיג של הקבוצה ושאני צריך לתת דוגמה לאחרים. והוא צודק בזה לגמרי. אני מנסה לעשות את המיטב בעבודה שלי ולפעמים יש התכסחויות, אבל גם בין אחים במשפחה זה קורה".

איך אתה רואה את ההבדלים בין קורצקי לגיא לוי?

"הם מאוד שונים אחד מהשני, אבל צריך לקחת את הטוב ביותר מכל אחד מהם. בעצם, מכל מאמן שעובד איתך. זה מה שאני תמיד מנסה לעשות. גיא הוא מאמן מאוד יסודי, אוהב עבודה טקטית והתקפי ועם השחקנים שיש לנו בקבוצה, זה דבר טוב. גם למנחם יש יכולות טקטיות גבוהות והוא מאמן מצוין בפני עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
היחסים נשארו טובים. קורצקי/ברני ארדוב

כאמור, ארסו השתלב היטב. בחשבון הטוויטר הפעיל שלו הוא מציג לא פעם את הצד של ישראל במאבק שלה מול חמאס ומי שמכיר את הלך הרוח בספרד, יודע שזה לא בדיוק הצד שהספרדים אוהבים לשמוע.

ארסו אומר: "יש לנו בספרד פוליטיקה רעה וזה כואב לי, כי אני חי כאן מצוין, רואה את המציאות ונשאר ללא מילים. אני מעדיף לא להיכנס לפוליטיקה, אלא לדבר רק על כדורגל, אבל התקשורת באירופה, בעיקר בספרד, מאוד מניפולטיבית. יש אנשים שאומרים לי דברים מטומטמים, כי הם לא יודעים מה באמת קורה פה, כך שאני לפעמים נקלע לויכוחים. תמיד הרגשתי מאוד בטוח בירושלים, גם במהלך צוק איתן, כשרק הגעתי לכאן. אומנם הופתעתי ממה שקרה, אבל החברים לקבוצה מיד התקשרו אליי, הרגיעו אותי והודות לצבא הישראלי, תמיד הרגשתי ביטחון. אני נהנה מאוד מהעיר, אוהב אותה. מצאתי כאן חברים חדשים ואני חושב שהאנשים פה אוהבים אותי. אני מודה לכל האוהדים על התמיכה ועל קבלת הפנים. הייתי רוצה, בשבילם, שהמועדון יצליח עוד יותר, שנעשה צעד קדימה".

חיבור זה טוב ונחמד, אבל אתה מתכנן להישאר בבית"ר? יש דיבורים על מעבר אפשרי למכבי חיפה או מכבי תל אביב בסיום העונה. יש אמת בשמועות?

"אני מרוכז כל כולי בבית"ר כרגע ולא רוצה לדבר עם התקשורת על שום מועדון אחר. יש לנו חודשיים וחצי חשובים ונכון להיום, טוב לי במועדון שלי. אבי נמני אחראי עליי כאן ומחזיק בזכויות שלי בישראל. יש לי בבית"ר אופציה לעוד שנתיים ומי שיצטרך להחליט זה המועדון".

ארסו נאמן, אבל אופציית מכבי תל אביב בהחלט יכולה להתאים לו. אם בית"ר תקבל בתמורה כסף ושחקנים, עסקה שכזו עוד עשויה להיות טובה לשני הצדדים. במיוחד כאשר לא בטוח כלל שהצהובים ימשיכו לעונה רביעית עם קרלוס גרסיה, שהשנה מתנדנד בין ההרכב לספסל. בינתיים, ארסו צריך לעצור הערב את ההתקפה של האלופה והוא מוכן לאתגר.

"מכבי תל אביב היא קבוצה חזקה וגדולה, אבל אני מאמין שיש להם נקודות תורפה ושבהחלט אפשר לנצח אותם. יש להם שחקנים מצוינים ומאמן מצוין, אבל אנחנו יודעים כמה חשוב בשבילנו להשיג את הניצחון הזה. ברור שזה הולך להיות מאוד קשה, כי הם באמת מעולים, אבל אני מרגיש שהם לא בלתי מנוצחים העונה. יש לנו את היכולות והאיכויות שלנו ואיתן נצא לקרב".

את הקרב הזה תערכו באצטדיון בחיפה, לא בטדי, בגלל עוד עונש רדיוס. בספרד לא רואים יותר מדי עונשים כאלה. למעשה, בשום מקום באירופה. מה דעתך על זה?

"בספרד מענישים רק את מי שעושה את הבלגן, לא מועדון שלם. זה בכלל לא הוגן לתת עונשים כאלה, לכולם. אם מישהו עושה טעות, הוא ורק הוא צריך לשלם עליה. לא יכול להיות מצב כזה, שמועדון שלם כמו בית"ר צריך לשחק מול אצטדיון ריק בגלל דברים כאלה שקורים. ההתאחדות פה חייבת לעשות משהו בעניין, כי מישהו שם פועל כרגע בצורה מאוד לא נכונה".

אתה יודע, רבים יסכימו איתך, אבל גם יגידו שיש חלק מאוד בעייתי בקהל של בית"ר. בכל מקום בעולם משלמים ביוקר על קריאות גזעניות

"אני חייב להגן על הקהל שלי. זה הקהל הכי טוב בארץ, הכי חשוב לקבוצה שלו. כשאנחנו משחקים מולם, באצטדיון מלא, זה תענוג. אנחנו צריכים אותם, אנחנו קבוצה שחייבת את הדחיפה הזו מהיציעים. אני לא רוצה להביע את דעתי על נושאים פוליטיים כאלה ואחרים, כי הקהל של בית"ר הם האוהדים שלי, של הקבוצה שלי והם אלה שעוזרים לי לתת את המשחקים הכי טובים שאני יכול. כך שכל מה שיש לי לעשות זה רק להודות להם".

אולי בכלל עדיף לכם גם לשחק באצטדיון בחיפה. שלושה משחקים, שבע נקודות מתוך תשע, שמונה שערים. אם הייתם משחקים שם כל העונה, עוד הייתם רצים לאליפות

ארסו צוחק. "עזוב, בוא לא נדבר על זה. לא רוצה לשבור את המזל. זה מגרש שנותן לנו מזל ופשוט נחכה ונראה מה יהיה הפעם".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ארסו מחובר לקהל ומגן עליו/ברני ארדוב

אצטדיונים חמים, קהל תומך, מעמדים גדולים. כל זה ממש לא חדש לארסו. לפני כמעט עשור, כשעוד היה ילד, הוא כבר שיחק בקבוצה הבוגרת של המועדון בו גדל, ויאריאל. בגיל 20 הוא וה"צוללת הצהובה" עשו ריצה מדהימה בליגת האלופות והגיעו עד חצי הגמר מול ארסנל. ארסו שיחק בחצי הגמר הראשון, בו ויאריאל הפסידה 1:0. בגומלין, במדריגל, הוא ישב על הספסל וראה את חואן ריקלמה מחמיץ בדקה ה-90 פנדל שיכול היה להשוות את המאזן בשני המשחקים.

"ויאריאל זה מועדון שהיה קטן, מעיר קטנה והפך למועדון חשוב באירופה. מחלקת הנוער של ויאריאל היא השנייה באיכותה בספרד, אחרי זו של ברצלונה. תכתוב את זה, שידעו. נולדתי בעיר, כל המשפחה שלי שיחקה בקבוצה, סבא, אבא, הדודים. כך שלהגיע לקבוצה הראשונה הייתה גאווה ענקית בשבילי וברור שהרגע שאני זוכר יותר מכל, רגע השיא בקריירה שלי, היה חצי גמר הצ'מפיונס. היו לנו שחקנים אדירים, מהטובים בעולם. פורלאן, ריקלמה, פפה ריינה, סורין, סוני אנדרסון, מרטין פאלרמו, אני יכול להמשיך בלי סוף. זו הייתה תקופה נהדרת וכן, לפעמים אני עדיין חושב על הפנדל ההוא של ריקלמה. זה היה טראגי. אבל זה קורה. באמת הגענו רחוק אז".

מי מבין כל הכוכבים האלה שציינת, או אחרים, היה הכי טוב ששיחקת לצדו, הכי קשה בשבילך כבלם לשמור עליו?

"הייתי גם בנבחרות הצעירות של ספרד ואומנם אלו לא היו שנים של יותר מדי הצלחות, למרות שהיו לנו כמה שחקנים מאוד איכותיים כמו ראול גרסיה. אבל החבר הכי טוב שלי והשחקן הכי טוב ששיחקתי איתו זה סנטי קאסורלה. שיחקנו יחד מגיל 15, גרנו ביחד המון שנים ואנחנו כמו אחים. יצאנו ביחד מויאריאל להשאלה ברקראטיבו והדרכים שלנו התפצלו, אבל הקשר נשמר הדוק מאוד".

ארסו נפלט מויאריאל ב-2006 וכבר לא חזר. הוא שיחק ברקראטיבו ובמורסיה בהשאלות, חזר לרקראטיבו בהעברה חופשית ב-2008 ומשם התגלגל לויאדוליד, גנט וסראגוסה, לפני שנחת בישראל.

"מנואל פלגריני, שהיה המאמן שלי אז בויאריאל, אמר שהוא רוצה שאשחק יותר דקות ושאם אשאר בקבוצה, יהיה לי קשה לקבל אותן. הוא חיפש עבורי מקום בו אוכל להיות על המגרש ואחר כך כבר היה קשה מאוד לחזור לויאריאל, כי לקבוצה הייתה אז הגנה נהדרת, ברמה מאוד גבוהה".

עברת לבלגיה, חזרת לספרד ופתאום החלטת לצאת שוב. מה קרה?

"הכלכלה בספרד בבעיה גדולה מאוד. ההחלטה לעזוב את המדינה בפעם הראשונה הייתה קשה מאוד עבורי, אבל אני חושב שפגעתי בול והיא הייתה נכונה בדיעבד. היו בויאדוליד צרות כספיות קשות, הפסיקו לשלם לנו. כשסיימתי בגנט, חזרתי לסראגוסה ושוב היו את אותן בעיות, אז החלטתי לעזוב שוב ובפעם השנייה זה כבר היה הרבה יותר קל. גם מאוד רציתי להכיר את ישראל, אז זה עזר. ההזדמנות לבוא לבית"ר קרצה לי והמקום התגלה לי כהפתעה נהדרת".

כשהיית שחקן ויאדוליד, הייתה לך תקרית מעניינת עם כריסטיאנו רונאלדו. גם ניבאלדו, ששיחק במכבי תל אביב, היה מעורב

"זו הייתה העונה הראשונה של כריסטיאנו בריאל מדריד והם הגיעו אלינו למשחק. היה משחק מאוד קשוח, המון תיקולים חזקים. הוא שחקן עצום, אבל גם אוהב לעשות לך טריקים ולהעביר לך את הכדור בין הרגליים ולא הייתי מוכן לקבל את זה. אנחנו היינו במצב לא טוב בכלל בטבלה וכל השחקנים שלנו התעצבנו, כי הוא בא אלינו הביתה ועושה את התרגילים שלו, נותן 'שואו'. לא היה לו את הכבוד הראוי אלינו, כבוד שצריך לתת. אז אמרתי שהוא מדבר יותר מדי ושכל התרגילים האלה שלו 'מטופשים'. ואני בכלל אוהד של ריאל מדריד", הוא אומר ומיד מוסיף, "אבל קודם כל של ויאריאל. היא הקבוצה שלי. בלב שלי. איך הייתי מבסוט מה-1:1 בברנבאו ביום ראשון שעבר...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully