וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י"א חללי מינכן יונצחו בכפר האולימפי בריו

1.3.2015 / 18:46

אחרי המאבקים שניהלו בישראל כנגד החלטות הוועד האולימפי הבינלאומי, התקבלה החלטה להקים פינת התייחדות עם זכר החללים ולקיים רגע של התייחדות עם זכרם בטקס הסיום. באך: "רוצים לאפשר לאתלטים להביע את אבלם"

המשלחת האולימפית בטקס הנחת זר לי"א חללי מינכן. קובי אליהו
המשלחת הישראלית בוודאי תקיים טקס מיוחד במקום/קובי אליהו

אחרי לא מעט מאבקים וביקורות, הוועד האולימפי הבינלאומי החליט לקיים הנצחה עבור י"א חללי מינכן במסגרת משחקי ריו 2016. היום (ראשון) הוחלט כי במסגרת הכפר האולימפי בברזיל תוקם פינת התייחדות עם זכר הקורבנות, כאשר בנוסף במהלך טקס הסיום של המשחקים יתקיים רגע של התייחדות עם זכרם.

כפי הנראה, מדובר בניסיון מאוחר של הוועד האולימפי לפייס את המבקרים שטענו לאורך השנים שלא נעשה די כדי להנציח את הקורבנות של חלללי מינכן ב-1972. תומאס באך, יושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי, הבטיח: "נזכור את כל אלה שקיפחו את חייהם במהלך המשחקים האולימפיים, כולל את נודר קומריטאשווילי הגאורגי שנהרג בתאונת אימונים בוואנקובר 2010".

באך הוסיף: "משתתפים במשחקים אולימפיים קודמים הושפעו מקורבנות וממקרים שהתרחשו על ידי בני עמם. אנחנו רוצים לאפשר לאתלטים את ההזדנות להביע את אבלם בדרך מכובדת ובאווירה של הכפר האולימפי, מקום שמייצג את כל העולם שבו חיים בשלום יחד תחת אותה קורת גג. בטקס הסיום, המשחקים יגיעו לסיומם והאנשים ירגישו שזה הרגע לזכור את האנשים שנהרגו במשחקים האולימפיים".

כזכור, במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, נשמעו לא מעט קריאות לקיים טקס מיוחד לזכר חללי מינכן במסגרת טקס הפתיחה. למרות זאת, נשיא הוועד האולימפי הקודם, ז'אק רוג, החליט שלא לשנות את כללי הטקס, הסביר זאת בכך ש"האווירה בטקס הפתיחה לא מתאימה לדקת דומייה", ואפשר לקיים דקת דומיה עוד לפני האירוע.

מי שהתייחסה לנושא היא שרת הספורט, לימור לבנת, שפעלה להנציח את זכר חללי מינכן, ואמרה: "ההחלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי אמנם מגיעה באיחור של 43 שנים, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם. הזמן הרב שחלף מאז הרצח המתועב של י"א הספורטאים שלנו במינכן לא הקהה את הכאב. עבורנו טבח הספורטאים במינכן על ידי טרוריסטים פלסטינים חקוק לנצח בזיכרון הקולקטיבי. הנצחתם באופן מכובד במסגרת המשחקים האולימפיים הוא מינימום הכבוד שהוועד האולימפי הבינלאומי יכול לחלוק עם משפחות החללים שמוצפות בכל אולימפיאדה בזיכרונות הטרגדיה מאותו טבח. אני בהחלט מלאת סיפוק שיושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך הכיר בצורך של אזרחי ישראל בכלל ושל משפחות הנרצחים בפרט להנציח באופן מכובד את זכר יקיריהם במסגרת המשחקים האולימפיים, ובכך הוא שם קץ לעוול האנושי והמוסרי הזה שנמשך זמן רב מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully