וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנבואה הגשימה את עצמה. היה ברור שככה ייגמר וככה זה נגמר"

מה באמת קרה עם טביב. במה הוא שונה משחר. איפה מכבי חיפה טועה. למה בנאדו והוא נפלו בחיפה. וגם "קרית שמונה תהיה אלופה". אורי אוזן, העוזר של קורצקי, פוגש את בית"ר למשחק גורלי, ושופך אור על מה שקרה שם ב'עונג שבת'

מערכת וואלה!

מי תזכה באליפות?

"לדעתי קרית שמונה", אומר עוזר מאמן הפועל פתח תקוה, אורי אוזן, אחרי כמה שניות של מחשבה.

למה?

"כי מתחילת השנה, היא משחקת את הכדורגל הכי טוב".

אני מזהה אנטיגוניזם למכבי תל אביב?

"ממש לא", הוא אומר. "כל השכונה שלי מכבי. לא יכניסו אותי לקאנטרי אם יחשבו שזה נכון".

אורח: אורי אוזן.
עונג שבת. מתחילים.


לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

אורי אוזן. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
אורי אוזן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אורי אוזן ומנחם קורצקי שוב ביחד. אחרי הפיטורים מבית"ר ירושלים הם הגיעו להפועל פתח תקוה הדואבת, וינסו ביחד להשאיר את המלאבסים בליגת העל. בשבת הם פוגשים את המעסיק הקודם שלהם, אלי טביב, לקרב פיקנטי שישפיע רבות על גורל שתי הקבוצות לעונה זו. אוזן, במקביל לעבודתו כעוזר מאמן, גם מכהן כפרשן בצ'רלטון ובערבים מסוימים מצהיר על אהבתו הבלתי מתפשרת למאמן לברקוזן, רוג'ר שמידט.

"רק 0:1", הוא מדבר על משחק הצ'מפיונס שבין האליל סימאונה לאליל הגרמני, "אבל 0:1 הכי מעניין שיש. משחק בין שתי הקבוצות שאני הכי 'קשור' אליהן טקטית. כמעט כל ווידאו שהראנו לשחקנים זה ממשחקי לברקוזן".

בארץ לפעמים צוחקים על מאמנים שמראים לשחקנים שלהם תדריכי וידאו של קבוצות טובות מדי.

"אני לא מבין את זה. בשנה שעברה במכבי חיפה אריק [בנאדו] הראה לשחקנים קטעים של לחץ של באיירן. ביום ראשון באחד מכלי התקשורת שחטו אותנו על זה. אתה מבין, אנחנו רוצים להתקדם, ומי שיוצא פה מהפרובינציאליות - חותכים אותו, ואז אומרים 'ליגה פח, ליגה פח'. מסיטים את הדיון. אבל אם ראש הממשלה מסיט את הדיון ממשבר הדיור ורק מדבר על איראן, אז כנראה שמותר לדלג פה על הכול. ועדיין, אחד מכל חמישה אנשים יצביע לו".

אתה שמאל?

"אני לפיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו לצד עוזרו, אורי אוזן. אדריאן הרבשטיין
עם בנאדו במכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

חיפה, בית"ר, שחר, טביב. מול איזה בוס היה קשה יותר לעבוד?

"יענקל'ה שחר מביא הון תועפות לעסק שלו. ביקורות תמיד צריכות להיאמר, אבל הלוואי והיו עוד כמה יענקל'ה".

ואתם לא המשכתם, וגם סטנוייביץ' התפטר, ולא נראה שההחלטות המקצועיות של שחר טובות כמו בעבר.

"התחרינו בשתי מסגרות, ולא היה לנו את העומק. משהו השתבש. לא קיבלנו רכש משמעותי, לא בקיץ ובעיקר לא בינואר. כמובן שגם לנו היתה אשמה"

"במכבי תל אביב החליפו את אותה כמות מאמנים באותה תקופה. אבל היה ג'ורדי קרויף אחד, שהוא התווה את הדרך. היום בכל מועדון באירופה יש מנהל ספורטיבי. אפילו פפ גווארדיולה רואה את מתיאס זאמר יושב לידו. אצלנו בארץ, מלבד ג'ורדי, זה לא קיים, ורק השנה יפתח קורס ראשון - כפי שכתבתם בעבר - ואני אגב גם אהיה בקורס הזה. נכון לעכשיו עדיין אין אצלנו את הנישה הזו, ויענקל'ה עשה את הדברים בעצמו, לפעמים זה הלך יותר ולפעמים פחות".

איך קרה שתוך שנה המעמד שלכם בחיפה השתנה כל כך?

"קיבלנו קבוצה במקום הלפני אחרון והעלינו אותה למקום שני עם כדורגל יפה, אטרקטיבי, לוחץ. ה-2:3 של לוגסי נגד בני יהודה היה בומבה לפנים. בכל המשחקים מול מכבי לא הפסדנו. בעונה השנייה התחרינו בשתי מסגרות, ולא היה לנו את העומק, ושחקנים נשחקו. משהו השתבש ולא הצלחנו להביא את הקבוצה לאותה רמה. לא קיבלנו רכש משמעותי, לא בקיץ ובעיקר לא בינואר. כמובן שגם לנו היתה אשמה".

ואחרי עונה אחת 'רעה' לא המשיכו אתכם בחיפה. ובבית"ר פיטרו אתכם כשהייתם במקום הרביעי. מה זה אומר?

"במשך הרבה זמן אף אחד לא פוטר העונה, וכולם חשבו שיהיה פה משהו אחר. בגדול, אפילו מכבי תל אביב החליפו מאמן העונה. פה זה לא אנגליה".

אבל נראה שלאחרונה אין אפילו מאמן שיכול להמשיך למשך שתי עונות. זה וואן אנד דאן.

"קבוצות יעשו נכון אם יחתימו מאמנים שהם מאמינים בהם, ולתקופה ארוכה. פיטורי המאמנים הם לאו דווקא בגלל עניינים מקצועיים. לפעמים אנשים לא רואים עין בעין".

למשל בבית"ר העונה.

"בשנתיים האחרונות עברו שם חמישה מאמנים, לא?"

מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים (שמאל) עם אורי אוזן, גיא סולומון. ברני ארדוב
"קראתי כתבה על סטויקוביץ' ממכבי חיפה. הוא עבר הרבה מאוד בקריירה, ואמר שרק בישראל כל משחק הוא משחק עונה, ושקשה, ושאין פה פרופורציות"/ברני ארדוב

אז למה לעבוד אצל אלי טביב אם כל כך ברור שזה מה שיקרה?

"לבית"ר ירושלים יש את האפיל שלה. קבוצה גדולה, מתוקשרת, והצלחה בבית"ר פותחת שערים בכל הקבוצות. עם העובדות לא אתווכח. העובדות מראות שהנבואה הגשימה את עצמה, והיה ברור שככה ייגמר וככה זה נגמר. באמת קיווינו שייתנו לנו את הקרדיט. לצערי תקוותנו התבדו".

איפה היו הקשיים?

"כשמישהו מרגיש כל הזמן שהסכין על הצוואר, קשה מאוד להצליח".

זה דומה לציוץ של פאקו מלפני כמה ימים — לא שמישהו הבין למי הוא התכוון.

"נכון. לא יודע לגבי מי, אבל הציוץ שלו נכון. קראתי כתבה על סטויקוביץ' ממכבי חיפה. הוא עבר הרבה מאוד בקריירה, ואמר שרק בישראל כל משחק הוא משחק עונה, ושקשה, ושאין פה פרופורציות".

מתי הרגשתם שאיבדתם אחיזה בבית"ר?

"כבר במחזור השישי-שביעי הרגשנו שיהיה קשה מאוד להצליח. מכל הבחינות. דיסונסס בין הציפיות של הקהל העצום של המועדון הגדול הזה לקבוצה הנוכחית. גם מבחינה תקציבית. ראינו שמקום רביעי או ניצחונות של 0:1 לא יתנו סיפוק לקהל. לקראת המשחק מול אשקלון בגביע, ואחרי ההפסד, הבנו שיש סיכוי לא רע שלא נסיים את העונה".

על טביב: "אנחנו חלוקים על הדרך שבה עזבתי וכנראה ניפגש בעתיד הקרוב עם מישהו אובייקטיבי שיחליט מי מבינינו צודק"

איך היתה האינטרקציה עם טביב?

"אלי טס למיאמי והדיאלוג שלו היה רק מול מנחם. אתה רואה שעוד שבוע עובר, ועוד שבוע, והסגל קצר, ומתחילים להיות חילוקי דעות לגבי החיזוק. הסוף היה באוויר. היו רגעים קשים. הרגשנו שקשה מאוד להצליח למרות שהקבוצה בחלק העליון, רוב הזמן מקום רביעי, ומול הגדולות הצגנו יכולת מצוינת. ועדיין, זה לא היה מספיק. מנחם העמיד יופי של קבוצה, השחקנים הצעירים התקדמו ועדיין אתה מרגיש את הבאזז השלילי מסביב".

כבר שיחקת אצל טביב. למה הסכמת ללכת לעבוד אצלו שוב?

"כשחקן, זה שונה לחלוטין. אבל כן, בעולמי אני חי, אני שומע, קורא, ידעתי לקראת מה הלכתי. כולם יודעים…".

עד כמה טביב התערב?

"מנחם תמיד קבע את ההרכבים, אבל כן, הוא היה מאוד מעורב. רצה לראות את הזרים, ועוד… היה מעורב".

ומה המצב עכשיו?

"פוטרתי, היה לי שימוע. אנחנו חלוקים על הדרך שבה עזבתי וכנראה ניפגש בעתיד הקרוב עם מישהו אובייקטיבי שיחליט מי מבינינו צודק".

אולי עכשיו אפשר להגיד שלא תעבוד אצלו יותר?

"סביר להניח ששני הצדדים לא יבחרו אחד בשני בעתיד. אין לי בעיה אישית עם טביב, ואין כעס. הוא החליט מה שהחליט".

מה תגיד לקולגה שישאל אותך אם ללכת לעבוד אצלו בעתיד?

"לא אגיד כלום. אם ישאל אותי, אספר לו מה קרה לי".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם אלי דסה. מגד גוזני
"לבית"ר יש את קהל החוץ הכי טוב בארץ"/מגד גוזני

בתחילת העונה צייץ אוזן שהוא "סולד מגזענות". ציוץ טריוויאלי בכל מקום, אך בבית"ר הוא עשה קצת אש. מתחרט?

"ממש לא. עומד מאחורי כל ציוץ ולמרות שניסו לסכסך בגללו. גזענות - מקומה מחוץ לכדורגל. זו אחת העבירות הכי חמורות שיש. רוב האנשים במדינה, כולל הנשיא, מסכימים איתי. לא אצא נגד אנשים ואני לא בא לחנך אף אחד, אבל זו דעתי".

"קורצקי לא חם מזג כמו שעשו ממנו, ועזוב את המקרה ההוא של הקלטת. גם למוניק אישתו של אלי מויאל יש קלטת של 19 דקות, אבל אותה לא שמענו. הלוואי שנשמע גם אותה"

ואז השיר הראשון של הקהל שלך הוא "הקבוצה הגזענית של המדינה". לא הרגשת צבוע?

"הגענו למועדון שנמצא במצב מסוים. זה המצב. זה גרעין קשה של הקהל, ואני לא חייב להחזיק באותן דעות. יש שירים שפחות נעמו לי. אבל הקהל של בית"ר, כשהוא בא לעודד, מעלים כל קהל אחר בארץ. ואני הייתי במכבי חיפה, שיחקתי בנבחרת. ראיתם מה קרה כשבית"ר הגיעה לסמי עופר. כשהקהל של בית"ר מתרכז רק בעידוד, זו חוויה מדהימה. קהל החוץ של בית"ר הוא הטוב בארץ. פנומנלי".

אתה וקורצקי נראים כבעלי תכונות הפוכות לחלוטין.

"אומרים שזוגות טובים הם הפכים שמשלימים זה את זה. אני לומד ממנו המון. הוא לא חם מזג כמו שעשו ממנו, ועזוב את המקרה ההוא של הקלטת. גם למוניק אישתו של אלי מויאל יש קלטת של 19 דקות, אבל אותה לא שמענו. הלוואי שנשמע גם אותה".

רגע לא נעים, אבל לפי הרזומה שלך - אתה קבלן ירידות.

"בסך הכול ירדתי ליגה פעמיים. במכבי פתח תקוה, כשפרשתי, היינו מעל הפלייאוף העליון", הוא אומר עם חיוך, "אז תשימו לב לזה. היו גם עליות, היו הינצלויות, היתה אליפות אחת".

מה הסיכוי שיש לקבוצה שלך להינצל?

"קראתי כתבה על סיכויי הקבוצות לפלייאוף העליון, ובסוף כל קטע היו אחוזים. ואני עשיתי 5 יחידות מתמטיקה כבר בכיתה י', ככה שאני מבין קצת בעניין, ובכל זאת לא הבנתי לפי איזה אלגוריתם הם חישבו את האחוזים. מה שאני יכול להגיד - הכול תלוי בנו".

מי האיום הכי גדול (חוץ מאיראן)?

"הפועל חיפה, סכנין, אשדוד ואנחנו ניאבק עד הסוף לדעתי".

יש שאיפות להיות מאמן ראשי?

"בטח. אבל אני רוצה לקבל את הג'וב כשאני 100 אחוז מוכן. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, בטח בישראל. אבל יש זמן. אני רק בן 36".

בן רייכרט הפועל תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
בן רייכרט הפועל תל אביב חוגג שער/ברני ארדוב

מה למדנו מהמחזור ה-23?

1. שאוהדי הפועל תל אביב יכעסו יותר כשרייכרט יילך מאשר כשרייכרט הגיע.

2. שמכבי חיפה העשירה והססגונית לא באמת פייבוריטית מול אף קבוצה.

3. שמאוד מאוד קשה לנצח את מכבי פתח תקוה.

4. שמ.ס. אשדוד חברה רשמית במועדון התחתית.

5. שקרית שמונה והפועל באר שבע עוזרות לפאקו יותר משהוא עוזר לעצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא קל לשחק נגד בית"ר", אומר אוזן. "ב-28 בינואר פוטרנו, וב-28 בפברואר כבר משחקים נגדם. גם לחלק מהשחקנים שם יהיה קשה, היו יחסים מאוד טובים. וגיא סולומון ודרור שמשון, שעד לפני חודש היו כמו משפחה שלנו, ישבו על הספסל השני. ובמושבה זה באמת קרוב".

כמה קל להתכונן למשחק כזה? אתם מכירים את כולם.

"קל זה לא יהיה, אבל כמובן שמכירים היטב את השחקנים. כל שחקן שלנו יקבל את המידע הכי מדויק לגבי השחקן שישחק מולו והשחקנים שישחקו באיזור שלו".

בא בטוב: אלי דסה. זה ממש לא רק הגולאסו. זו יכולת לאורך משחקים רבים, שהופכת אותו לקונצנזוס - לא פחות - לקראת המשך קמפיין הנבחרת.

בא ברע: גיא לוי. גם עבורו זה משחק פיקנטי, נגד קבוצת האם. עם מאזן בית"רי של 1-1-2 הבאזז היה צריך להיות הרבה יותר חיובי סביבו, אבל הוא לא. אם לא ינצח בשבת, זה לא יהיה נעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהפועל באר שבע לא יודעים אם לצחוק או לבכות. עונה מאכזבת - לא כמעט מאכזבת ולא קצת מאכזבת אלא מאכזבת - ועדיין הם בתמונה. 42 נקודות בלבד לעומת 53 בעונה שעברה, ואיכשהו, הם עדיין בתמונה. אממה, בשבת בערב מכבי תל אביב תהיה עם 51 נקודות, ואם הדרומים יפסידו לצפונים, אז באמת שיהיה אפשר לסגור את הבסטה.

בא בטוב: ברק בכר. אפילו עוקצנות נכנסה במאמן הצעיר, עם ציטוט הבונקר כנגד מכבי תל אביב. ובגלל הצפי למשחק כיסאות אולטימטיבי בקיץ, הנה הצעת הגשה: אם אכן תהיה פרידה מאלישע, על ברק בכר להגיע באר שבע.

למה?

- בניגוד למכבי חיפה, אין שם שחקנים שיהיו 'מעל' מעמד המאמן.
- בבאר שבע יש יותר מה להרוויח, ופחות מה להפסיד.
- בבאר שבע לא ייפרדו ממנו אחרי עונה אחת בלי אליפות.
- בבאר שבע יש כסף, ואליפות בנגב תהפוך אותו לגיבור.
- אחרי שיותר מדי מאמנים נכשלו במעבר מקבוצה צנועה לאימפריה, שלב ביניים נראה הגיוני.
- אצטדיון חדש וקהל תומך ורב.

מ.ש.ל.

בא ברע: מאור בוזגלו. השחקן הכי טוב של באר שבע העונה, בהפרש, לא כבש כבר ב-12 משחקים. עם 9 שערים ו-9 בישולים בליגה, רואים עד כמה הדרומים מסתמכים עליו. זהות המנצחת בראשון תלויה בו, והוא צריך לחזור לעצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בא בטוב: לארי קאיודה. השחקן המדובר במדינה, והכדורגלן הכי חם בליגת העל כרגע. 4 גולים ב-2 משחקים לא הולכים ברגל. עם או בלי עזרתה של זיני, צריך להמשיך בגרף העלייה הקיצוני שלו.

בא ברע: אלי שגב. נכון, אורליצקי אשם וההתאחדות גם. אבל מדוע נרגעו ההאשמות כלפי שגב? מדובר בבוס ש*לכאורה* נתן ערבויות בלי כיסוי, וכל מה שקורה עכשיו בנתניה, כל שחקן שלא משך משכורת, כל חשבון בנק מדולל - אשמתו הישירה. כשהיה טוב, הגיע לארץ והתראיין לאחר משחקים כאילו הוא הברון דה רוטשילד. מתי לאחרונה ראיתם אותו בישראל? מדוע הוא לא מגיע? האם זו רק הבושה, או משהו אחר? היכן אתה, מר שגב?

"שחקני נתניה עשו מהלך לגיטימי", אומר אוזן, אקס נתנייתי רב שנים. "מה שקורה עם הבקרה זה מוזר מאוד, במילים עדינות. מקצועית, נתניה התייצבה מאז שרוני הגיע. הלוואי וגם ימשיכו ככה. הקבוצה האחרונה שאני רוצה שתרד, חוץ מאיתנו כמובן, זו מכבי נתניה".

רמזי ספורי שחקן הפועל תל אביב לפני חן עזרא שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ספורי/ברני ארדוב

הפועל עכו - הפועל תל אביב (שבת, 17:00, טוטו-עכו)

הבטן: 0:1 להפועל תל אביב

בא בטוב: רמזי ספורי. לצעירים כמוהו (וכמו שגיב יחזקאל) כל מה שצריך זה להעניק זמן משחק בלתי מוגבל. נראה שהשריף עושה את זה, וספורי עוד יתפתח לכדי משהו טוב מאוד.

בא ברע: אברהם צ'קול. אלי כהן נותן לו את הצ'אנס, וגם סיפק את התמיכה אחרי הטעות האומללה מול מכבי חיפה. יהיה מעניין לראות האם צ'קול ימשיך לקבל את החולצה, ועד כמה הטעות תשפיע עליו.

seperator

מ.ס. אשדוד - מכבי פתח תקוה (שבת, 18:30, י"א)

הבטן: 1:2 למכבי פתח תקוה

בא בטוב: דויד סולארי. הרגשה פנימית שיצליח מול האקסית.

בא ברע: ניר קלינגר. אין מסוכן יותר מלהיקלע לקרב תחתית, פתאום, לקראת הסוף. זה מה שקורה לאשדוד, עם חמישה משחקים ללא ניצחון, ועל המאמן שלה לבלום את הזעזוע. אחרת…

שחקני מכבי תל אביב, דור פרץ, דור מיכה, ערן זהבי, גילי ורמוט. יוסי ציפקיס
שחקני מכבי תל אביב, דור פרץ, דור מיכה, ערן זהבי, גילי ורמוט/יוסי ציפקיס

הפועל רעננה - הפועל חיפה (שבת, 18:30, נתניה)

הבטן: 1:1/0:0

בא בטוב: מהראן לאלה. כל מחמאה תהיה אנדרסטייטמנט. 9 שערים מתוך 19 של קבוצתו, וכמעט כל אחד מהם חשוב. ממצטייני העונה - לא פחות.

בא ברע: ממאדו צ'אם. בחודש דצמבר, ערן זהבי זכה בשחקן החודש של וואלה! ספורט ומנהלת הליגה, ונעצר. בחודש ינואר, ניקולה מיטרוביץ' זכה, והורחק והושעה לשלושה משחקים. עוד באותו חודש - צ'אם היה מועמד לפרס, ונעצר בשלושת המשחקים האחרונים. האם מתפתחת לנו קללה?

seperator

מכבי תל אביב - בני סכנין (שבת, 19:20, בלומפילד)

הבטן: 1:4 למכבי תל אביב

בא בטוב: דור מיכה. כשהוא שיחק, הראה יכולת טובה, שער יפה מול נתניה ובישול נהדר מול קרית שמונה. כשלא שיחק, מכבי נראתה תקועה. מניותיו בעלייה, דווקא בתקופה לא טובה של האלופה.

בא ברע: בני סכנין. הפעם האחרונה שניצחה את מכבי בבלומפילד - 2004. הפעם האחרונה שהשיגה נקודה בבלומפילד - 2008. מאז - 9 משחקים, 9 מפלות, 31:7 מהדהד בשערים. גם הפעם?


שבת שלום.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully