וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי חשף קריטריונים מקלים לריו, כרמי: "מדליה תהווה הישג ראוי"

25.2.2015 / 17:00

ראשי הוועד האולימפי דיברו במסיבת עיתונאים על הקריטריונים לברזיל 2016. לא תהיה הגבלה בכמות הצעירים, תנאי הסף הוסרו בענפים החדשים. ארד: "הספורטאים שלנו חדורי מוטיבציה, יש להם ברק בעיניים"

- יעל ארד, יגאל כרמי, גילי לוסטיג ודני אורן. קובי אליהו
יגאל כרמי, גילי לוסטיג ודני אורן/קובי אליהו

המשחקים האירופיים בבאקו 2015 הם המשימה הגדולה הבאה של הספורטאים האולימפיים, כאשר לראשונה הקיץ יתקיימו המשחקים שירכזו את מיטב הענפים האולימפיים, וזאת שנה בלבד לפני המשחקים האולימפיים בריו 2016. במסיבת עיתונאים של הוועד האולימפי הוצגו הקריטריונים לקראת ריו כאשר ניתנה התייחסות מפורטת לגבי ההכנות לקראת שני האירועים הגדולים. השינוי הגדול: אין הגבלה בכמות הצעירים וכמו כן, הקריטריונים מקלים יותר מאשר היו באולימפיאדת לונדון.

יגאל כרמי, גילי לוסטיג ודני אורן. קובי אליהו
יגאל כרמי וגילי לוסטיג במהלך מסיבת העיתונאים/קובי אליהו

"מניחים שהמשלחת לריו תמנה כ-40 ספורטאים", אמר היו"ר יגאל כרמי, "המטרה - להשתתף בין שמונה לעשרה גמרים ואנחנו מעריכים שמדליה אחת תהיה הישג ראוי. זו מטרה סבירה".

"לספורטאים שלנו ברק בעיניים. הם חדורי מוטיביציה ורוצים להגיע כמה שיותר גבוה", אמרה ראש ועדת הספורט בוועד האולמפי, יעל ארד, "הספורטאים יגיעו חדורי ביטחון למשימה הגדולה בחייהם. בחנו אחורה את האולמפיאדות האחרונות כדי להבין מה כדאי לעשות הפעם. אולימפיאדה זה לחזקים, לטובים. צריך להגיע לשם ולהיות הכי טוב בעולם".

"צפינו בתחרויות עבר כדי להבין איפה טעינו ואיפה אנו נמצאים לעומת שאר העולם", הוסיף מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, "כל הקריטריונים נקבעו על ידי מחקר מעמיק. מי שיגיע לגמר באליפות עולם הוא מבחינתנו במחלקה הראשונה. מדובר באתלט ברמה גבוהה. אנחנו מקווים שתהיה לנו משלחת של 120 ספורטאים לתחרות הגדולה בבאקו. הספורטאיות יהוו 50 אחוז מהמשלחת ואנחנו גאים מאוד בכך. הן יהיו החלק החזק. הן אלו שזוכות בהישגים הבכירים יותר, אם זו ירדן ג'רבי, עמית עברי, מעין דוידוביץ' או קבוצת המתעמלות".

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, הוסיף: "הספורטאים חייבים לעמוד בקריטריונים הבינלאומיים. אני מאמין שבענפים החדשים שנכנסו, חתירה וגולף, נגיע רחוק. בנוסף, שינינו את הקריטריון לספורטאים צעירים. אם בשנים עברו היה מקום לאחדים, כיום אין הגבלה כלל. הכל כמובן תלוי אם הם יעמדו בקריטריון הבינלאומי. כל ספורטאי צעיר שיעמוד בקריטריון, ייצא להתחרות. הענפים שבהם יש לנו את הסיכוי הגדול ביותר הם שייט, אופניים וג'ודו".

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל כרמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully