וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב אוחיון: "שמענו על הבמות שהם הכינו, הכול ישב לנו בראש"

23.2.2015 / 6:56

מכבי תל אביב חגגה את הזכייה בגביע המדינה. אוחיון הוסיף: "היה חשוב לנו להראות שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ". פיני גרשון: "צריך לדעת לקחת תארים. גודס הרוויח את זה בענק"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. שלושה חודשים אחרי שמכבי תל אביב נאלצה לצפות בהפועל ירושלים עולה לפודיום ומניפה את גביע ווינר – סגרה אתמול (ראשון) אלופת מעגל נקמה קטן כאשר הביסה את הקבוצה מהבירה 76:94 בגמר גביע המדינה. במכבי הטיפו לאחרונה שוב ושוב על החשיבות שבהשגת תארים, חינוך שנשא את פירותיו במחצית השנייה, במהלכה שלטה מכבי במגרש ללא עוררין. ככל שגדל הפער, אוהדי ירושלים השתתקו יותר.

בדרך לחדר ההלבשה שחקני מכבי ואנשיה התחבקו מבלי לטרוח להסתיר שאין זו רק שמחה טהורה וזכת-נפש אלא גם שמחה לאיד. "לא עזר לירושלים שהם היו בארנה", גיחכו במכבי.

האוהדים המרוצים מתל אביב, שהיוו מיעוט במבצר הירושלמי, התחבקו עם יוגב אוחיון ודווין סמית', ודרשו צילומים עם הגביע. החגיגות נמשכו כחצי שעה גם בחוץ. אוהדי ירושלים לעומת זאת, מיהרו לצאת והספיקו גם לקלל בירידה את אנשי הקבוצה. סביר להניח שהשלג שחיכה להם לא ממש היווה נחמה חמימה, ובמיוחד לא לרבע האחרון, המצמרר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, גיא פניני (שמאל), יוגב אוחיון, סילבן לנדסברג, דווין סמית'. ברני ארדוב
עוד תואר לארון העמוס/ברני ארדוב

2. ושחקני ירושלים? הקבוצה נראתה, כמובן, מאוכזבת מאוד. הרי הציפיות למחטף גביע היו גלויות כמו גשר המיתרים, וגבוהות כמותו (לרוע מזלם של הירושלמים, התקוות היו גם מחוררות כמו הגשר). "יש דרך להפסיד", אמרו בירושלים בתוכחה מאופקת.

המועקה ליוותה את האדומים גם אל חדר ההלבשה. ליאור אליהו אמר: "היה רבע שלישי לא טוב שלנו והוא גמר את המשחק. אנחנו מאוכזבים מאוד, לא רצינו לסיים את זה ככה. הם קלעו כמה סלים קשים, כמה דברים שהיינו צריכים לעצור ולא עצרנו, כשמכבי קולעת 94 נקודות קשה מאוד לנצח אותה. הדיבורים על החגיגות לא מעניינות אותנו, ולא התייחסנו לזה. אני לא מתעסק בזה, ברור לי שמכבי היא קבוצה מצוינת ואין פה פייבוריט".".

טיי מקי: "זה היה יום רע. יכולים לקרות ימים רעים, אבל לא יותר מדי. ההגנה של מכבי הייתה ממש טובה והלך להם. סמית', פארגו וטיוס שיחקו טוב יותר מאיתנו. לא יודע כמה כדורים איבדנו, 17? זה יותר מדי. צריך לדעת לשחק אחרת, מכבי איבדה פחות מ-10 כדורים וככה צריך לשחק. ההתקפה שלנו הייתה קצת תקועה וההגנה שלנו לא הייתה שם, זה הכול".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הפנים אומרות הכול. שחקני ירושלים/ברני ארדוב

3. המכנה המשותף היחידי בין שתי הקבוצות, זולת ההשתוקקות לגביע, היה (ובעצם עודנו) ההשתוקקות להצטרפותו של גל מקל לקבוצה שלהם דווקא. שתי הקבוצות מחזרות בימים אלה בחמימות תקיפה אחר מקל.

בינתיים, מי שמספר בשיחה לוואלה ספורט על רצונו להישאר הוא הקפטן יוגב אוחיון: "לא דיברו איתי, אני שומע את הרחשים מסביב, מבחינתי מכבי זה בית. מצאתי את הפינה הטובה והחמה פה, אני מקווה שהדברים יסתדרו ושנגיע להבנות בינינו. כולם יודעים שאני רוצה להישאר, אני מרוצה מהמקום שלי פה. מכבי זה בית חם, אין כמוהו באירופה".

הגארד התייחס גם לתואר: "אין מאושר ממני, על אדמת ירושלים לזכות בגביע עם המון אוהדים שלנו, זה הרגיש כאילו אנחנו משחקים מול כל העולם. אנחנו קבוצה שמראה אופי לאורך שנים, ואין יותר כיף מלקחת גביע. כל גביע שמניפים הוא מרגש, זה חלום של כל ילד לכדרר כדור, בטח במכבי תל אביב. היה חשוב לנו להראות שאנחנו הקבוצה הטובה בישראל, לא רק בטבלה. שמענו על הבמות שהם הכינו, הכול ישב לנו בראש והתבשלנו עם זה. זה שבוע האימונים הכי טוב שהיה לנו העונה, ראו שרצינו לקחת את המשחק".

יוגב אוחיון בחגיגות הזכייה של מכבי תל אביב בגביע המדינה. יוסי ציפקיס
"מכבי זה בית חם, אין כמוהו באירופה". אוחיון/יוסי ציפקיס

4. טירוף הכרטיסים של אוהדי ירושלים, שהריחו סיכוי לסנסציה של זכייה בגביע המדינה, החל עוד בשבוע שעבר. תורים ארוכים השתרכו מול הקופות, ובמאמץ להשיג כרטיסים נשלחו הזרועות גם אל איגוד הכדורסל ואל מארגני מכירות.
ואמנם, רוב אדום שרר באולם: 70 אחוזים מהצופים הגיעו כדי לעודד את הקבוצה הירושלמית בניסיון ההפיכה שלה. האווירה באולם הייתה בהתאם. אוהדי הפועל ניסו לקדם את הפוטש באמצעות מפגן מסיבי של דגלים ותופים. גם נשיא המדינה רובי ריבלין הגיע, והתקבל במחיאות כפיים כאשר התיישב לצד ראש העיר ניר ברקת. אבל ריבלין הצמחוני נאלץ לצפות במחזה טורפני במיוחד, כאשר מכבי זללה לתיאבון את המפסידה. הבעלים אורי אלון התהלך מתוח במשך רוב המשחק. לו קבוצתו הייתה מאמצת חלק מהדריכות הזו, היה לה אולי סיכוי לצמצם חלק מההפרש.

חבל רק ששוב נשמעו מהקהל קריאות נאצה לעבר מכבי ולעברו של שמעון מזרחי בפרט. ככה לא בונים פוטש. מזרחי עצמו אמר לוואלה ספורט: "לא יודע כמה אוהדי ירושלים השתלטו על האו.ם, הרגשנו רוח גבית מהאוהדים שלנו, קולם נשמע ברמה, הם עודדו אותנו וזה מה שחשוב. אני לא מניתי אם היו 200 או 300 אוהדים באדום יותר מהצהובים, אני שמח עם האוהדים שנתנו לנו את הרוח הגבית ושמח שהם חוזרים בשמחה רבה הביתה.

עוד אמר היו"ר הוותיק: "גביע זה גביע, וגמר גביע זה גמר גביע, אנחנו תמיד רוצים להוסיף בתארים וגביעים לארון הגביעים, זה לא משנה אם זה באשקלון, נהריה, בהיכל בתל אביב או בארנה בירושלים. כל משחק זה משחק בפני עצמו, ניצחנו בבית אותם בליגה, וכשמגיעים לזמן האמיתי מה שחשוב זה להביא את התוצאות"

עוזר המאמן פיני גרשון: "צריך לדעת להתמודד על תארים. לא דיברנו הרבה, אבל עשינו המון וזה מה שחשוב. לא הייתי אופטימי לגבי זה שניקח את הגביע ואחרי שלוש או ארבע דקות הייתי אפילו פחות אופטימי. זה יכול היה בשקט להיגמר לא טוב. צריך לתת קרדיט לשחקנים שלנו, הם עשו עבודה טובה, במיוחד במחצית השנייה ובמיוחד בהגנה. את העבודה הכי טובה עשה גיא גודס. בחמישה ימים האלה, איך שהוא התנהל, ואיך שהוא דיבר אל השחקנים, הוא הרוויח את התואר הזה בענק. כבוד גדול. הוא שינה דברים, עשה דברים, ידע להתנהל הכי נכון שאפשר, עשה חילופים נכונים, ניהל את המשחק יוצא מן הכלל, אני מאחל לו עוד הרבה כאלה".

גיא גודס בחגיגות הזכייה של מכבי תל אביב בגביע המדינה. יוסי ציפקיס
פרגון גדול. גרשון עם גודס/יוסי ציפקיס

5. אחרי החגיגות בירושלים, אנשי מכבי תל אביב הגיעו הלילה לחגיגה המסורתית שלהם אחרי תארים במסעדת 206. "החבר'ה מאוד רעבים לשחק, להשיג ולנצח", אמר ניקולה וויצ'יץ' במהלך החגיגות. "הם ניצלו כל שנייה מהמשחק כדי לתת את המקסימום. מה יש להגיד? כל הכבוד".

"אני מרגיש שהתכוננו מצוין בחודשים האחרונים", הוסיף מרקיז היינס. "במשחקים האחרונים לא שיחקנו מספיק טוב אבל עדיין מצאנו את הדרך לנצח, וכשזה קורה זה נותן ביטחון. אז אני חושב שהרגשנו טוב, כולם היו מלאי ביטחון ושיחקנו היטב. אפילו אם אנחנו מתחילים לאט, אנחנו לא נכנסים לפאניקה וממשיכים לשמור טוב במשך 40 דקות, הערב התחלנו לאט והגברנו את הקצב בהמשך".

יוסי ציפקיס

* בבוקר שלאחר הזכייה, פיני גרשון הגיע למשרדי האיגוד כדי להשתתף בפורום המנהלים המקצועיים של מחלקות הנוער. בפורום נכחו גם יו"ר האיגוד עמירם הלוי ויו"ר הועדה המקצועית מוישלה ויינקרנץ, כמו גם כ-20 מנהלי מחלקות מכל הארץ, שמייצגים כ-15 אלף שחקנים בכל הגילאים. המטרה היא לכנס את הפורום מדי חודש ולהרחיבו לעוד מחלקות נוער בעתיד, עד שכל האגודות בארץ יהיו שותפות בו. הלוי אמר כי מבחינתו זה הפורום החשוב ביותר שמתקיים באיגוד בשל העובדה שנציגי המחלקות מגדלים את דור העתיד.

גרשון הוביל את הדיון במספר נושאים וביקש לשמוע את דעת אנשי המועדונים השונים, כאשר בין היתר נידונו נושאי חריגי הגיל בנוער, מעמד השחקנים בצבא, יחסי הגומלין בין האגודות לאקדמית האיגוד, הסגר קטין והעברות שחקנים בליגות לנוער ודרכים לגידול שחקנים לנבחרת ולליגות הבכירות בעתיד. גרשון הבטיח כי בעתיד הקרוב הוא ייכנס לעובי הקורה בנושא מבנה הליגה הלאומית לנוער ומספר היורדות ממנה, זאת לאחר היא תקטן מארבעה מחוזות לשלושה. כמו כן, הוחלט שכדי לתת לפורום משנה תוקף, נציגו יהיה שותף בישיבות הועדה המקצועית של האיגוד בדעה מייעצת ומי שנבחר הוא רובי בלינקו, המשמש גם כיו"ר החדש של ארגון המאמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully