וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף מלכה הגיש כתב הגנה: "אני אויב המדינה?"

17.2.2015 / 13:32

האצן יעמוד לדין ב-10 במרץ לאחר שנכשל בבדיקת סמים, וטוען בכתב ההגנה כי נטל תרופות בעקבות תאונה שעבר ולא כאשר היה ספורטאי פעיל: "קשה לי לקבל את ההתנהלות הזו במחשכים"

אסף מלכה ספרינטר ישראלי. ברני ארדוב
"שלחו לי חוקר פרטי במסווה". מלכה במרכז/ברני ארדוב

האצן אסף מלכה יעמוד ב-10 במרץ לדין במשרדי הוועד האולימפי אחרי שהוגש נגדו כתב אישום בעקבות העובדה שנכשל בבדיקת סמים שנערכה לו. כתב האישום מייחס לסגן אלוף ישראל ב-100 מטר שורה של הפרות של התקנון הלאומי למניעת סימום בספורט, והיום (שלישי) הגיש מלכה באמצעות עורך דינו שי טל את תשובתו לכתב האישום.

מלכה מבקש להורות על ביטול כתב האישום ולזכות אותו, וטוען כי לא נערך כל שימוע בעניינו כפי שמתחייב על פי התקנון. "הנאשם יטען כי נראה שיש ניסיון להרשיעו בכל מחיר תוך רמיסת הנורמות המקובלות והוראות התקנון למען יראו ויראו, בעוד במקרים של ספורטאים אולימפיים או צעירים עם סיכויים להשיגים ספורטיביים ברמה הבינלאומית נהגו גורמי האכיפה אחרת", טען טל.

במסגרת טענותיו מציין מלכה בכתב ההגנה כי במהלך אוגוסט הוא נפצע בתאונת דרכים שבעקבותיה הוא הושבת מכל ספורטיבית למשך מספר חודשים. בתקופה הזו, כך הוא טוען, הוא נטל תוספי תזונה ומשככי כאבים הנוגדות דלקת במטרה להתמודד עם הכאב ולשמר את מצבו הגופני. "יובהר כי הנאשם נטל את התרופות הללו בתום לב ובתקופה שלא היה ספורטאי פעיל ושלא על מנת להשיג יתרון ספורטיבי כלשהו או תוצאה ספורטיבית כלשהי", טען. כדי לחזק את טענותיו הוא הדגיש כי במהלך אליפות ישראל האחרונה הוא נמצא נקי.

מלכה עצמו הוסיף ואמר לוואלה! ספורט: "שלחו לי חוקר פרטי במסווה שהזדהה כעובד של הוועד האולימפי, שהזמין אותי לשיחה תמימה, כביכול, וכנראה קיווה שאפליל את עצמי בחקירה. הוא לא הסכים שאגיע בליווי עורך דיני, ופה הבנתי כבר שיש משהו חשוד. קשה לי לקבל ולהבין את ההתנהלות הזו במחשכים. מה, אני אויב המדינה? אני מרגיש שמנסים לגמור לי את הקריירה בכל מחיר".

יושב ראש הוועדה למניעת סימום בספורט, ד"ר ז'אק אשארוב, מסר בתגובה: "לכל אחד עומדת הזכות להתגונן כפי שהוא רוצה. גם כשמישהו לא מבין את ההליך, זכותו להתגונן, וגם כשהוא מבין ורוצה לייפות אותה, הוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה. שימוע נעשה כמו בחיים הרגילים כשהפרקליטות, ובמקרה זה אנחנו, אומרים לספורטאי: בו ושכנע אותנו למה לא להגיש נגדך כתב אישום. במקרה הזה לא היה עניין של לשקול אם לא להגיש כתב אישום שכן נמצא בגופו חומר אסור, הוא לא טוען שזה לא היה, וחבל היה על הזמן במקרה הזה. שום דבר לא נעשה במחשכים. שלחנו חוקר שיזמין אותו לשיחה כדי לבדוק איך החומר הגיע אליו כי זה מה שאנחנו רוצים לדעת. מה שכן אני חייב זה שאני רוצה לדעת איך החומר הגיע אליו. אם הוא קנה אותו במכולת, מישהו דחף לו את זה כי זו לא תרופה שנמצאת על המדפים בקופת חולים. שלחנו חוקר שיזמין אותו לשיחה. שום דבר לא נעשה במחשכים".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully