וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי החלוץ הטוב באירופה? דירוג 10 הסקוררים המובילים

17.2.2015 / 14:45

שלושה ארגנטינאים, שני צרפתים, שבדי, אורוגוואי, פולני, קרואטי וברזילאי-ספרדי. כשדייגו קוסטה פוגש את זלאטן איברהימוביץ', וליגת האלופות חוזרת, זו באמת הזדמנות טובה להכין מד כוח של מספרי 9, גם לאור מה שראינו עד השלב הזה העונה. מי הכי טוב ביבשת?

רובין ואן פרסי, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
נשאר בחוץ. רובין ואן פרסי/GettyImages

ליגת האלופות חוזרת, כל הכוכבים רוצים לזהור ושחקני ההכרעה עומדים במוקד. "ברגעי האמת אנחנו מצפים מהשחקנים המובילים להתעלות, וזלאטן הוא אחד כזה", אמר לורן בלאן לקראת שמינית גמר ליגת האלופות בין קבוצתו פריס סן ז'רמן לצ'לסי. "אני בטוח שגם ז'וזה מוריניו חושב כמוני". בלאן בונה על זלאטן, לז'וזה מוריניו יש את דייגו קוסטה ואצלנו התעוררה השאלה: מי מהם טוב יותר? ובעצם, מי החלוץ הטוב ביותר באירופה נכון לעכשיו? אז כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי פינו את השטח לטובת החלוצים המרכזיים, כשהנתונים הנלקחים בחשבון לצד העונה הנוכחית הם גם הישגי העבר, הפוטנציאל והעקביות ברמות הגבוהות. מי מספר 1?

זכו לקולות אך נותרו בחוץ: מאורו איקרדי, רובין ואן פרסי, הארי קיין, אדין דז'קו, קרלוס באקה.

10. אלכסנדר לקאזט - ליון

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון. AP
אלכסנדר לקאזט שחקן ליון/AP

שערים העונה: 21 בליגה, 1 באירופה, 3 בגביעים

הפנים החדשות ברשימה. אחרי ההתקדמות שביצע בעונה שעברה עם 15 שערי ליגה, אלכסנדר לקאזט העלה את רמתו פעם נוספת. בגיל 23, הוא השחקן הכי פורה בחמש הליגות הבכירות, פרט לצמד-חמד רונאלדו ומסי. ובניגוד לכל אלו שמקדימים אותו כאן, לקאזט לקח על גבו קבוצת ילדים שאף אחד לא נתן לה סיכוי, למקום הראשון בצרפת ולמאבק אליפות ראש בראש עם פריס סן ז'רמן העשירה. לקאזט שיפר את הסיומת שלו מול השער וכבש עד כה 21 שערי ליגה, כולל שלושער אחד וארבעה צמדים רצופים. למרות פציעה שמשביתה אותו כבר שלושה שבועות, הוא הספיק להשוות במחזור ה-21 את הכמות שהספיקה לקארים בנזמה לזכות בתואר מלך השערים במדי ליון ב-2007/08. בנוסף, הוא ניפץ שיא היסטורי של ברנאר לאקומב משנות ה-70', ואם יחזור במהרה מהפציעה, אולי יהיה הצרפתי הראשון מאז ז'אן פייר פאפן שיגיע ל-30 שערי ליגה. אז גם יתקדם בדירוג. בינתיים, מפני שזו בסך הכול השנה השנייה שלו בטופ, הוא נותר במאסף.

המספר הנוסף: 6 - משחקי ליגה ללא ניצחון לליון בהיעדרו של לקאזט (3 הפסדים, 3 תיקו). עד כדי כך הוא משמעותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

9. רוברט לבנדובסקי - באיירן מינכן

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. AP
רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן/AP

שערים העונה: 8 בליגה, 2 באירופה, 1 בגביע

103 שערים ב-185 משחקים בכל המסגרות היו לרוברט לבנדובסקי כשחקן דורטמונד. עם מספרים כאלה, בבאיירן מינכן ודאי ציפו ליותר מחלוץ הרכש הפולני שלהם, אבל פפ גווארדיולה ביקש לתת לו זמן ושיבח את היכולת שלו להיטמע במשחק הקבוצתי, גם אם עדיין לא קלט לגמרי את השיטה. לבנדובסקי בן ה-26, שזכה בפעם הרביעית בתואר שחקן השנה בפולין, בכל זאת כבש שמונה שערי ליגה ב-17 משחקים בהם פתח, כשהאחרון ב-0:8 המוחץ של באיירן על המבורג הרגיע את הביקורות נגדו. היכולת שלו לשמור על הכדור, הסיבוב הנהדר והבעיטות החדות עשויים לבוא לידי ביטוי בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות. וגם אם לא, בדורטמונד יוכלו להזכיר כיצד בעונה הראשונה במדיהם הסתפק בשמונה שערי ליגה בלבד. שחקן העבר דידי המאן היה נחרץ יותר לגבי לבנדובסקי ואמר: "הוא עשה את ההבדל בדורטמונד, הוא היה חשוב יותר ממרקו רויס ומריו גצה. תראו את הקבוצה הזו בלעדיו. מבחינתי, הוא מספר 9 הטוב בעולם". אצלנו הוא במקום ה-9.

המספר הנוסף: 18 - קבוצות יש בבונדסליגה, לבנדובסקי הוא היחיד שכבש מול כולן.

8. גונסאלו היגואין - נאפולי

שחקן נאפולי, גונסאלו היגואין. GettyImages
שחקן נאפולי, גונסאלו היגואין/GettyImages

שערים העונה: 12 בליגה, 3 באירופה, 3 בגביעים

הוא כבש חמש שנים ברציפות בדאבל פיגרס בליגה הספרדית, ועכשיו עושה את זה עונה שנייה ברציפות בליגה האיטלקית. אם יש סיבה לכך שנאפולי ניצבת במקום השלישי למרות ההגנה האיומה שלה, זה קודם כל בזכות גונסאלו היגואין. 30 שערים ספגה הקבוצה של רפא בניטס ב-23 מחזורי ליגה, אך למזלה היגואין הבקיע 12 משלו, כולל שערי ניצחון משמעותיים נגד לאציו, פיורנטינה וגנואה, והציב אותה בעמדת חזרה לליגת האלופות. הסקורר הארגנטינאי בן ה-27 סבל מבצורת בפתיחת העונה, אבל שלושער ב-2:6 לרשת ורונה סייע לו להתניע ומאז הוא על הגל. יכולת הסיום שלו, בעיקר במתפרצות, הפכה אותו לאחד החלוצים המסוכנים באירופה, גם מחוץ לריאל מדריד. מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וליברפול רק מחכות שיביע חוסר שביעות רצון באיטליה כדי לקפוץ על ההזדמנות להחתימו. ועדיין, יש שני סקוררים ארגנטינאים שמקדימים אותו.

המספר הנוסף: 5 - מפעלים בהם נאפולי השתתפה העונה (מוקדמות ליגת האלופות, ליגה, ליגה אירופית, גביע איטלקי, סופרקופה) ובכולם היגואין כבש.

7. מריו מנדז'וקיץ' - אתלטיקו מדריד

מריו מנדז'וקיץ' שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
מריו מנדז'וקיץ' שחקן אתלטיקו מדריד/רויטרס

שערים העונה: 11 בליגה, 5 באירופה, 3 בגביעים

הוא אולי פחות נוצץ מיתר החלוצים ברשימה ובדרך כלל נוטים להתעלם ממנו, אבל מריו מנדז'וקיץ' מוכיח העונה שהוא שייך לצמרת החלוצים באירופה. המעבר מבאיירן מינכן לאתלטיקו מדריד עשה לו רק טוב, למרות שנדרש להיכנס לנעליו של דייגו קוסטה. אז המספרים אולי לא דומים לאלו של הברזילאי-ספרדי, אבל מנדז'וקיץ' מספק את הסחורה ונראה כמי שמתאים בצורה מושלמת לסגנון של דייגו סימאונה. הוא לוחץ על ההגנות היריבות, לא חושש לעבוד קשה, יודע להחזיק את הכדור בהמתנה לקשרים וגם מייצר שטחי פעולה לשחקנים שלצדו. השילוב בינו לבין אנטואן גריזמן הוכיח את עצמו עד כה, כשלשניהם מספרים דומים: הקרואטי עם 18 שערים בכל המסגרות, הצרפתי עם 15. מנדז'וקיץ' בן ה-28 מבצע תנועה בלתי פוסקת ללא כדור וגם חוטף כדורים יותר מכל חלוץ אחר בספרד. בדיוק כמו שסימאונה אוהב. הגול בדרבי היה רק הדובדבן על הקצפת. חלוץ מטרה אמיתי.

המספר הנוסף: 44 - שנים חלפו מאז הפעם הראשונה בה שחקן של אתלטיקו כבש שלושער באירופה (לואיס ארגונס המנוח לרשת קליארי ב-1970) ועד השלושער של מנדז'וקיץ' לרשת אולימפיאקוס בנובמבר.

6. לואיס סוארס - ברצלונה

לואיס סוארס, ברצלונה. GettyImages
לואיס סוארס, ברצלונה/GettyImages

שערים העונה: 4 בליגה, 2 באירופה, 1 בגביע

מלך שערי הפרמיירליג מהעונה שעברה עדיין לומד את התפקיד החדש בברצלונה, אבל אחרי ההרחקה הממושכת, הבצורת של המשחקים הראשונים וקשיי ההתאקלמות, נראה שהוא עלה על המסלול הנכון. ליאונל מסי זז ימינה ופינה ללואיס סוארס את העמדה במרכז ההתקפה, ומאז הוא יותר כובש ממבשל. לשמונת האסיסטים שלו בליגה הוא הוסיף לאחרונה ארבעה שערים והיה חלק מההצגה בניצחונות על אתלטיקו מדריד ואתלטיק בילבאו. בשבת סיפק מספרת מופלאה כמחליף לרשת לבנטה, והוכיח שלא רק הביטחון שב אליו אלא גם חדוות המשחק. בשנתיים הקודמות במדי ליברפול הצדיק סוארס כל סופרלטיב ומבחינת כישרון הוא ככל הנראה עולה על כל יתר החלוצים המוזכרים כאן, אבל ברגעי האמת גילה שהופקר לבד ונותר ללא תארים. בברצלונה הוא לומד לנגן כינור שני ולעתים שלישי, בתקווה לאסוף כמה מדליות בסיום העונה, גם אם זה בא על חשבון הפרסים האישיים. והכי חשוב: הוא עדיין לא נשך אף אחד העונה.

המספר הנוסף: 8 - בישולים בליגה. בנזמה החלוץ היחיד שמשתווה אליו.

5. קרלוס טבס - יובנטוס

חלוץ יובנטוס קרלוס טבס חוגג שער. AP
חלוץ יובנטוס קרלוס טבס חוגג שער/AP

שערים העונה: 14 בליגה, 3 באירופה 2 בגביעים

בסוף השבוע נערך באיטליה סקר בין 50 חלוצי עבר והווה, שנשאלו מי לדעתם יסיים את העונה כמלך שערי הליגה האיטלקית. התשובה הרווחת הייתה קרלוס טבס. החלוץ הארגנטינאי, שכבר הודיע כי בתום חוזהו בקיץ 2016 הוא מתכוון לשוב לבוקה ג'וניורס, התאקלם בצורה נפלאה בכדורגל האיטלקי והפך לאיש המרכזי בהתקפת יובנטוס. כזה שבלעדיו היא מתקשה גם מול יריבה כמו צ'זנה. טבס עושה הכול: הוא דוחק סטייל אינזאגי ומסוגל לצאת למבצע סולו מרהיב נוסח מראדונה; הוא מבקיע בנגיחות ובבעיטות מרחוק; וכן, הוא גם מהווה דוגמה לאחרים וגם מפרגן. הארגנטינאי בן ה-31 אמנם בועט לשער יותר מכל אחד אחר בליגה האיטלקית (3.7 איומים בממוצע למשחק) אבל לצד 14 השערים יש לו גם שבעה בישולים. הכושר הנפלא במדי יובנטוס לא רק הגביר את ההערכה כלפי טבס באירופה, אלא אף החזיר אותו לנבחרת ארגנטינה (שם, כפי שניתן לגלות גם דרך רשימה זו, לא ממש חסרים חלוצים). אחרי ששבר את הבצורת האירופית הארוכה, הוא מקווה לקחת את יובנטוס קצת יותר רחוק בליגת האלופות, ואולי להוסיף לעצמו עוד גביע אירופי אחד לרזומה לפני החזרה הביתה.

המספר הנוסף: 13 - שערי ליגה כבש טבס בנקודת האמצע של העונה. הראשון שעשה זאת במדי יובנטוס מאז דויד טרזגה (2007/08).

4. קארים בנזמה - ריאל מדריד

חלוץ ריאל מדריד קרים בנזמה. AP
חלוץ ריאל מדריד קרים בנזמה/AP

שערים העונה: 12 בליגה, 6 באירופה

הירידות על קארים בנזמה הפכו לספורט לאומי במדריד. מדי עונה יש לו תקופת בצורת שבמהלכה כולם מסמנים אותו כחוליה החלשה בהרכב של אלופת אירופה, אבל החלוץ הצרפתי תמיד צוחק אחרון. בלי שנרגיש, בנזמה סוגר עונה שישית בהרכב של ריאל מדריד וכעת מעמדו כבר לא מעורער. הוא שרד את התחרות עם גונסאלו היגואין, גרם גם לאלברו מוראטה ללכת לרעות בשדות זרים ותפס בעלות על המשבצת בין גארת' בייל לכריסטיאנו רונאלדו. והמספרים מלמדים על תפוקה כמעט קבועה: 26 שערים בכל המסגרות בעונת 2010/11 ולאחר מכן 32, 20, 24 והעונה כבר 18. השבוע אפילו חלף על פני אלילו רונאלדו (הברזילאי) כשהגיע ל-84 שערי ליגה במדי הבלאנקוס וזכה לתשואות מהאוהדים בברנבאו. תוסיפו לשערים גם שמונה בישולים העונה ותרומה קבוצתית, ותבינו מדוע החלוץ שהספיק לקחת ארבע אליפויות עם ליון, מתקרב לסגור עשור בטופ האירופי.

המספר הנוסף: 64 - שערי ליגה בהם היה בנזמה מעורב ישירות בארבע העונות האחרונות (37 שערים ו-27 בישולים).

3. דייגו קוסטה - צ'לסי

חלוץ צ'לסי דייגו קוסטה חוגג שער בכורה בסטמפורד ברידג'. GettyImages
חלוץ צ'לסי דייגו קוסטה חוגג שער בכורה בסטמפורד ברידג'/GettyImages

שערים העונה: 17 בליגה, 0 באירופה ובגביעים

החיה הרעה של צ'לסי. דווקא אחרי המונדיאל הנורא ואיום במדי נבחרת ספרד על אדמת המולדת ברזיל, דייגו קוסטה הגיע לאנגליה והסיר במהרה את כל הספקות לגביו. עוד לפני שהציג לאנגלים את ארסנל הפרובוקציות שלו, חלוץ הרכש מאתלטיקו מדריד כבש תשעה שערים בשבעת המחזורים הראשונים של העונה והוביל את צ'לסי לפתיחת עונה מסחררת. הבלוז יצרו פער גדול בפסגה והגנות הפרמיירליג לא מצאו תשובה לנוכחות המפחידה של דייגו קוסטה, שכבש עם הרגל והראש, בבית ובחוץ. הרחקות ופציעות עצרו אותו קצת, אך בכל זאת הוא מצא את הרשת כבר 17 פעמים ב-19 משחקי ליגה וצועד בראש טבלת המבקיעים. אז מדוע הוא לא בין שני הראשונים? גם בגלל הדריכה המכוערת ושלל העימותים (שבעה צהובים עד כה בליגה האנגלית - בדיוק אותה כמות שהייתה לו בכל העונה שעברה), אבל בעיקר מפני שעדיין לא כבש העונה באירופה. אולי מול פריס סן ז'רמן?

המספר הנוסף: 86 - שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה שחקן צ'לסי כבש שבעה שערים בארבעת המחזורים הראשונים. ב-1928 היה זה ג'ון מרדית', ב-2014 דייגו קוסטה.

2. סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער/רויטרס

שערים העונה: 16 בליגה, 5 באירופה

בלעדיו, מנצ'סטר סיטי כנראה הייתה מודחת מליגת האלופות (שוב) בשלב הבתים. בלעדיו, חלום האליפות השנייה ברציפות היה נגוז כבר מזמן. אלמלא הוא, כלל לא בטוח שמנואל פלגריני היה עדיין בתפקיד. "הוא המיוחד שלנו", החמיא הקפטן וינסנט קומפני לחברו סרחיו אגוארו, אחרי שזה ניצח לבדו את באיירן מינכן עם שלושער גדול והציל את הסיטיזנס מפיאסקו אירופי. עוד לפני כן הבקיע אגוארו רביעייה בליגה נגד טוטנהאם, הפך למלך שערי מנצ'סטר סיטי בפרמיירליג בכל הזמנים והציג ממוצע של שער לדקה הטוב יותר מכל חלוץ אחר בתולדות הליגה. הפציעה (עוד אחת) בברך עצרה את רצף ההפגזות שלו ופגעה גם בהתאוששות של הקבוצה, אבל הארגנטינאי בן ה-26 חזר לעניינים עם צמד במחזור הקודם לרשת סטוק סיטי ומחכה בקוצר רוח למפגש החוזר עם ברצלונה.

המספר הנוסף: 66 - שערי ליגה יש לאגוארו, מלך שערי סיטי בכל הזמנים

1. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שערים העונה: 11 בליגה, 2 באירופה, 4 בגביעים

הוא סקורר וגם פנטזיסט. הוא מעצבן ("מבחינתי מקום שני זה כמו מקום אחרון", הגיב כאשר סיים רק כסגן של ביורן בורג בבחירת הספורטאי השבדי הגדול בכל הזמנים) וגם מרגש (קעקע על גופו 50 שמות כמחווה לרעבים בעולם). הוא מתנשא יותר מכל אחד אחר, אבל בכל זאת חינני. הוא זלאטן. גם בגיל 33 וחצי, ובעונה בה נעדר כחודשיים בגלל פציעה מרגיזה בעקב, החלוץ השבדי מספק רגעי כדורגל נדירים וכובש שערים בצבע. הוא ככל הנראה לא ישחזר את הכמויות משלוש העונות הקודמות (35 שערים בכל המסגרות במילאן, 35 ו-41 בפריס סן ז'רמן) אבל צריך לזכור ששיחק הרבה פחות.

ב-22 משחקים בהם שותף העונה, זלאטן הרשית 17 פעמים ומציג ממוצע פנטסטי של שער לכל 118 דקות. אמרנו שאגוארו משמעותי עבור סיטי? התלות של פריס סן ז'רמן בזלאטן גדולה עוד יותר. שלה, ושל הכדורגל הצרפתי כולו. איברהימוביץ' הצליח תוך שנתיים להפוך לכוכב הגדול ביותר שידעה הליגה הזו. בהולנד, איטליה וספרד הוא לקח אליפויות ולאורך השנים היה כמה פעמים מלך השערים, אבל בתקופה שלו בצרפת הוא עשה הרבה יותר מזה. הוא מגדל אייפל של הליג 1. בזכות ההשפעה, בזכות השערים המרהיבים ובזכות העקביות - המקום הראשון שלו.

המספר הנוסף: 51 - שערים כבש זלאטן בנבחרת שבדיה, ובכך שבר העונה את שיאו העתיק של סוון רידל (1932) והפך לשיאן השערים בכל הזמנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully