וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש רדיוס למכבי חיפה בשל אירועי המשחק מול באר שבע

בית הדין גזר על הירוקים עונש רדיוס אחד בפועל כמו גם סגירת היציע הצפוני וקנס של 50 אלף שקל על זריקת המצתים לתחומי המגרש ופריצת האוהד לדשא. ועדת ליגה וגביע תכריע בערעור של הפועל חיפה

one

בוידאו: תקציר המשחק בין מכבי חיפה והפועל באר שבע

מכבי חיפה נענשה הערב (רביעי) בעונש רדיוס אחד בפועל עם קהל בגין אירועי המשחק מול הפועל באר שבע לפני כשבוע וחצי. כזכור, אוהדי חיפה זרקו מצתים מהיציע הצפוני, וכן מטבע שפגע בשופט גל ליבוביץ'. מצת פגע בשוער באר שבע אוסטין אג'ידה. כמו כן, חמש דקות לסיום נעצר אוהד של חיפה שפרץ לתחומי המגרש ונעצר על ידי האבטחה. את חיפה ייצג המנכ"ל איתמר צ'יזיק שטען בדיון כי "אני זהיר בדברי, אך נראה כי האוהד מעורער בנפשו שאינו בר העמדה לדין. הכוונה שלו הייתה לרוץ ולחבק את טאלב טואטחה, גם הוא מג'סר א-זרקא". צ'יזיק ציין כי לא מדובר באוהד המנוי על משחקי הקבוצה.

דבריו של צ'יזיק לא שכנעו את הדיינים, שהפעילו חלקית את עונש התנאי שהוטל על המועדון ואף הורו על סגירת היציע הצפוני למשחק אחד, כמו גם על קנס כספי של 50 אלף שקל. המשמעות: הירוקים ייאלצו לארח את מ.ס. אשדוד מחוץ לסמי עופר.

הדיין נעם ליובין כתב בהחלטתו: "איני יכול להתעלם מן העובדה כי הקבוצה הופיעה השנה חמש פעמים בפני בית דין זה והורשעה בשל עבירות הקשורות להתנהגות אוהדיה, וזוהי לה הפעם השישית בה הינה מורשעת בדין. כמו כן, עומדים כנגד הקבוצה עונשי תנאי וביניהם שני משחקי רדיוס, בגין כל הרשעה חוזרת בהתפרעות האוהדים (התנאי הוארך ב-19.1.15)".

עימות בין שחקני מכבי פתח תקוה לשחקני הפועל חיפה. קובי אליהו
בהפועל חיפה עדיין לא מוותרים/קובי אליהו

עוד בבית הדין

הפועל חיפה הגיעה היום (רביעי) לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, זאת כדי לערער על תוצאת המשחק נגד מכבי פתח תקווה (0:0). במועדון טוענים כי שריקת הסיום למשחק הגיעה לאחר שהבקיעה שער בפנדל שנשרק לזכותה על ידי השופט איתן שמואלביץ'. כזכור, במשחק ההוא שרק השופט לפנדל בדקה ה-90, ומיד לאחר ההחמצה של זרקו קוראץ' הצליחה הקבוצה להבקיע (אושרי רואש), אך שמואלביץ' פסל את השער בטענה שהודיע מראש שלא תהיה בעיטת המשך לאחר הפנדל. בחיפה דורשים כעת ניצחון טכני.

האדומים החליטו לערער לבית הדין העליון בתקווה לקבל ניצחון טכני, וזה קבע היום (רביעי) כי אין בסמכותו לאשר בקשה שכזו, והחזיר את הכדור למגרש של ועדת הליגה והגביע.

"אנו מברכים על ההחלטה שבעקבותיה תדון ועדת הליגה והגביע בטענות הצדדים לתוצאות המשחק, דבר שלא נעשה עד כה", נמסר מהפועל חיפה. "אנו משוכנעים כי באמצעות הראיות שבידינו יוכח כי שריקת הסיום נשמעה רק לאחר שהכדור עבר במלוא היקפו את קו השער. לפיכך מדובר בטעות בחוקת המשחק על ידי השופט ולא בטעות רגילה ויש לפסוק על ניצחון להפועל חיפה". את המועדון יצגו עורכי הדין, היועמ"ש של המועדון עו"ד עידן גולדנברג ועו"ד יפתח אבן עזרא.

* הפועל פתח תקוה נקנסה ב-5,000 שקל לאחר שאוהדיה זרקו מצית על שחקן מכבי נתניה ערן לוי.

* בני סכנין ספגה קנס כספי בסך 7,000 שקלים בגין אי קיום חובות הקבוצה הביתית. חברי ההנהלה חאלד קאסום ויאסר שואהנה נקנסו ב-3,000 שקלים בפועל כל אחד ונאסר עליהם להימצא בשדה המשחק למשחק אחד בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully