וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין העליון החזיר לבית"ר ירושלים את נקודת הליגה שהופחתה

4.2.2015 / 20:37

הערעור של הירושלמים התקבל באופן חלקי, כאשר עונש הפחתת הנקודה הומר במשחק רדיוס עם קהל, שמצטרף למשחק רדיוס נוסף ללא קהל. בעקבות החזרת הנקודה: בית"ר עלתה מהמקום השישי לרביעי

one

בית"ר ירושלים קיבלה הערב (רביעי) בחזרה את נקודת הליגה שהופחתה לה בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, כאשר בית הדין העליון קיבל באופן חלקי את ערעורה.

בית"ר נענשה כזכור בעקבות אירועי המשחק בנתניה: זריקת החפצים על איאד אבו עביד והקריאות הגזעניות. לאחר ביטול הורדת הנקודה, נותרה בית"ר עם עונש של משחק רדיוס עם קהל ומשחק רדיוס נוסף ללא קהל. הנקודה שחזרה, אגב, הקפיצה את בית"ר מהמקום השישי בליגת העל למקום הרביעי.

הדיינים כתבו בהחלטתם: "לאחר ששמענו באריכות את טיעוני הצדדים, החלטנו לקבל את הערעור באופן חלקי ולהקל בעונשה של המערערת על ידי ביטול עונש הפחתת נקודת ליגה אחת. במקומו הננו מטילים עונש של קיום משחק רדיוס עם קהל".

אלעד אייזנברג עורך הדין של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יום מוצלח לבית"ר. עו"ד אלעד אייזנברג/ברני ארדוב

כך זה קרה

19:15: הדיינים התכנסו כדי להגיע להחלטה.

19:08: אייזנברג השיב: "לכל הטיעונים הייתי מסכים, אם לא הייתי יודע את העובדות לגבי קבוצות אחרות. חיפה הורשעה יותר מאיתנו, משחק אחרי משחק, על עבירות חמורות משלנו. אני לא מבין איך חברי יכול להתבטא כך".

19:07: הדיין: "הנושא של הפחתת נקודות צריך להיות מוצא אחרון".

רשף: "השופט בדו"ח אומר שרק בדרך נס לא היו נפגעים כתוצאה מהאירועים. מאחר ומדובר בשלוש הרשעות, בית הדין פעל לפי בית הלל והלך לפי התקנון, לאור העובדה שיש כבר הצטברות גדולה של עבירות התפרעות אוהדים וגזענות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים לפני הערעור בבית הדין של ההתאחדות. אופיר סער, מערכת וואלה! NEWS
באו זועמים, יצאו מרוצים. אוהדי בית"ר ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אופיר סער

19:01: רשף: "נכון שצריך להיות כלל אחיד, אבל בית הדין צריך להתייחס לעבר המשמעתי. הטענה שהקבוצה הבעייתית צריכה לשאת בהוצאות כי האורחת מביאה קהל אלים וגזען היא בעייתית. אין לי ספק שהנושא הגזעני כן מחמיר את המצב, מה לעשות? אני מסכים עם דבריו של הדיין יהב, שזה ששגו בתיק אחד (מכבי חיפה) לא צריך להשפיע על אירוע אחר. אני לא מוצא כל טעות פרט להפעלת התנאי של הרדיוס כי לא נקצבה תקופת התנאי שאכן זו שגיאה טכנית".

18:55: אייזנברג: "כתוצאה מבעיה טכנית (ניתן עונש על תנאי ללא הגבלת זמן) יש הסכמה לבטל את עונש הרדיוס".

תובע ההתאחדות ניר רשף: "הסכמה מאונס".

הדיין: "אם כן, העונש הזה מבוטל".

אייזנברג: "עכשיו נדון על הורדת הנקודה והמשחק ללא קהל".

18:51: הדיין: "באים אלינו רבים ומערערים ואומרים שהם נלחמים בתופעה. במה הם שונים מבית"ר?".

אייזנברג: "בהם אתם מתחשבים ובנו לא. המחצית השנייה במשחק מול מכבי חיפה נדחתה כי זרקו חפצים על השוער שלנו, והם קיבלו 5,000 שקל קנס אחרי ארבע הרשעות. איזו מידתיות יש? אם יהיה שוויון, אוכל להתמודד עם האוהדים. ברגע שקבוצות אחרות מקבלות יחס אחר, האוהדים שלנו רק חשים מקופחים במקום להבין את הבעיה. מדוע לא עצרו אף אוהד בנתניה? בית"ר הגישה תלונה פורמלית למשטרת נתניה על האירועים. מה עוד אני יכול לעשות?

אוהדי בית"ר ירושלים מתאספים לקראת הערעור בבית הדין. אופיר סער, מערכת וואלה! NEWS
בשלב ההתארגנות. אוהדי בית"ר/מערכת וואלה! NEWS, אופיר סער

18:44: נציג בית"ר: "הקריאות ההמוניות בטדי מוגרו, הבעיה היא במשחקי חוץ. שם אני לא מטפל באבטחה ובשיטור ואין לי יכולת שליטה. אירוע כמו בנתניה לא יכול לקרות בטדי".

הדיין: "מר אייזנברג, היינו מאוד רחמנים כלפיכם בדיון בנושא סכנין. מה שאדוני אומר זה שתשלימו עם זה שאנחנו צריכים להשלים עם זה שבמשחקי חוץ אי אפשר לשלוט באוהדים?".

אייזנברג: "שלושה שבועות לאחר שבית הדין אמר שאין מנוס לתת רדיוס על קריאות גזעניות, מגיעה מכבי תל אביב ומקבלת על קריאות גזעניות קנס בלבד".

18:38: הדיין: "תן לי עצה כיצד להתמודד עם התופעה".

נציג בית"ר אייזנברג: "אנחנו פועלים בהמון דרכים, באמצעות פעילות חינוכית בבית הספר, מפגשי אוהדים ועוד. הפועל באר שבע קיבלה קנס על מופע אבוקות מול מכבי תל אביב ואנו קיבלנו עונש רדיוס על המשחק מול הפועל תל אביב. רוב ההרשעות היו במשחקי חוץ. יש אפס סובלנות שלמשטרת ירושלים ותופעות שהיו בטדי בעבר מוגרו כמעט לחלוטין. אני אומר כמעט כי לא ניתן למנוע הרמטית, אבל הקריאות ההמוניות בטדי מוגרו".

18:34: נציג בית"ר אלעד אייזנברג אמר בתחילת הדיון: "אני רוצה להתחיל עם משהו שאנחנו במועדון קוראים לו 'מקדם בית"ר', וזו מעין משוואה מתמטית המתייחסת לבית"ר בכל הקשור לבית הדין. פעם היה 'מקדם ארקדי' כשדרשו מגאידמק 200 אלף על שחקן ששווה 100 אלף. היום יש 'מקדם בית"ר'. אין קשר בין העונשים שקיבלנו למתרחש".

18:00: המשטרה הציבה מחסומים סביב משרדי ההתאחדות ובין הדין ואף תגברה כוחות, כשעשרות מאוהדי בית"ר הגיעו למקום והחלו להפגין. משטרה הבהירו כי האוהדים לא יורשו להתקרב אל יותר מ-100 מטר מהמשרדים. בין היתר האוהדים הניפו שלטים: "מה שמותר לכולם, לבית"ר אסור?", "התאחדות של פלסטין", "ניר רשף חייל של יענקל'ה". במקום התפתחה מהומה קטנה, כשאוהדי בית"ר קיללו את עופר עיני, המשטרה ודייני בית הדין ("מושחתים, בית הדין מכור").

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בית"ר מקווה להצליח בערעור/ברני ארדוב

אתמול, אגב, אמר גורם בבית"ר: "תמיד אומרים שטביב נותן גב לאוהדים, אז הסיפור הוא כזה. היה סיכום מההתחלה שהוא מכבד אותם ונותן להם שקט, בתנאי שהם מתחייבים שלא יהיו אלימות וקריאות גזעניות. ברגע שזה הופר יש בעיה והמועדון צריך לטפל בה. גם בשיחות לקראת הערעור הסבירו לנו טוב שרק אם תהיה מלחמה אמיתית בתופעה, עבודה מול המשטרה, הרחקת אוהדים, החרמת מנויים ויד קשה, אפשר יהיה בכלל להקשיב לנו. יהיו הפתעות בדיון הערב".

בהתאחדות לכדורגל אמרו אתמול: "בית"ר מתלוננת, אך תקבל גיבוי רק אם יוכח שינוי". גורם בכיר בהתאחדות הוסיף: "קשה מאוד להתמודד עם התופעה הזאת, באופ"א העונשים היו הרבה יותר כבדים. גם טביב מבין שהמשחק עם האוהדים נגמר והוא יצטרך להוכיח שינוי אמיתי בטיפול באירועים, כמו שעושה מכבי תל אביב ועושות קבוצות אחרות".

בבית"ר ביקשו וקיבלו דחייה לשבוע הבא בכל הנוגע לאירועי המשחק נגד קרית שמונה והקריאות הגזעניות לאחמד עאבד. יחד עם זאת, בבית"ר יבהירו גם היום כי לאחרונה ישנה תופעה של שחקנים ערבים שנהנים להקניט את אוהדי בית"ר וליצור פרובוקציות, כמו במקרה של אבו עביד ואחמד עאבד.

בצד המקצועי, בית"ר הייתה מאוד שקטה ביום האחרון של החלון, מה שגורם להרבה מאוד תסכול אצל האוהדים. בבוקר עוד ניסתה הקבוצה לצרף את לנרי קהינדה ועשהאל בן שבת ולאחר מכן היו ניסיונות של הרגע האחרון ללא יותר מדי סיכוי. המאמן גיא לוי בדק אופציות לצרף את פאיוביץ, שחר הירש, גל אראל, רוג'רס קולה ועוד שחקן או שניים, אך ללא הצלחה. הבעיה הגדולה ביותר של בית"ר אתמול הייתה שלא היה לה שום שחקן משמעותי לתת בטרייד. במהלך היום הוצע לבית"ר גם אנתוני וואקמה, אך גם כאן בית"ר ויתרה והעדיפה לסיים את העונה עם הסגל הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully