וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכירה של גילי היא ירידה בטוחה, הביאו רכש בדיחה"

הלם בהפועל ת"א לאחר עסקת ורמוט: השחקנים לא מרוצים מהחיזוק, הגורמים תוקפים את רמון (שהחלטת הבוררות שלו מול טביב התקבלה, אך לא מפורסמת), הצרות הכלכליות עלולות דווקא לגדול והאוהדים מתכננים מחאה ענקית. הבלוג של עמית גולדשטיין על מועדון אדום ומרוסק

צילום: קובי אליהו עריכה: קשת סידי

השלישי בפברואר 2015 לא היה עוד יום בהיסטוריה של הפועל תל אביב. זה לא היה עוד יום בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי כולו. זה בעיקר היה יום עצוב לכל חובב כדורגל אמיתי, יום בו קפטן הפועל תל אביב והכוכב הכי גדול שלה, גילי ורמוט, חצה את הכביש וחתם במכבי תל אביב, כי הכסף ניצח את הרומנטיקה והשאיפות הכלכליות והאישיות שוב גברו על הערכים הקבוצתיים והנאמנות. זה היה יום שבו מעמד הסמל בכדורגל נקבר עוד כמה מטרים מתחת לאדמה. זה היה יום בו אולי נגמרה התחרותיות בכדורגל שלנו.

seperator

התחושות בהפועל תל אביב נעו אתמול (שלישי), עם היוודע דבר העסקה, בין דיכאון קליני לעצבים בלתי נשלטים. המעבר של ורמוט ליריבה העירונית היה הסמל הסופי למהפך שקרה בהפועל, שתוך ארבע שנים בלבד הפכה מקבוצת צמרת לשק חבטות. ממועדון פאר שרודף אחר תארים, האדומים הפכו לקבוצה שתתנחם ותסתפק בהישארות בליגה העונה.

הידיעה על העסקה תפסה את כל האדומים, כולל הגורמים הכי בכירים במועדון, בהפתעה גדולה. למרות מה שטענו בהפועל, העסקה הזו לא נרקמה בלילה שלאחר הדרבי, אלא היא תוצר של משא ומתן חשאי שהתנהל במשך מספר ימים בין חיים רמון לג'ורדי קרויף. "אם מישהו עדיין לא הבין, את רמון מעניין רק הכסף. הוא היחיד שרצה שהעסקה הזו תצא אל הפועל", אמר גורם בהפועל תל אביב. בהודעות המועדון הרשמית ואפילו בהסכם מול מכבי, רמון ביקש להכניס סעיף לפיו המהלך הזה הוא כיבוד רצונו של ורמוט, אלא שהמציאות כאמור, רחוקה מהמילים שיצאו למחזיק זכויות הניהול מהפה.

רמון ידע כי אם ימתין עד הקיץ על מנת למכור את ורמוט, הוא עלול לקבל עליו 400 אלף יורו בלבד ולהישאר גם ללא תמורה מקצועית. בהפועל טוענים כי זה מה שנכתב בחוזה של הקשר, שלא החזיק בסעיף יציאה בינואר. לכן, הכדאיות הכלכלית של עסקה לפני תום חלון ההעברות הנוכחי הייתה גדולה. לא במקרה הוצע ורמוט למכבי חיפה מספר פעמים לאורך העונה, כולל ערב הדרבי. הדבר המוזר ביותר שקרה אתמול בהפועל תל אביב הוא שאף גורם בעל אישור חתימה לא רצה להיות זה שחותם על מעברו של ורמוט למכבי, כך שרמון נאלץ לעשות זאת בעצמו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הבעלים של הפועל תל אביב חיים רמון. ניב אהרונסון
רמון חוטף את האש/ניב אהרונסון

"אלו דברים שנרקמו מאחורי הגב של גילי", אמרו אתמול בסביבתו של השחקן, "נכון שהוא רצה לעזוב, אבל הוא תיכנן לעשות זאת בסוף העונה ולא בצורה כזו. הוא הבין טוב מאוד שרמון רוצה למכור אותו. בניגוד לפעמים הקודמות, הוא גם התייאש מהמצב של הקבוצה". בהפועל דחו כמובן את הטענות הללו, אולם העובדה כי היו"ר הטרי בארי בן זאב שקל לעזוב את הקבוצה וכי מני ויצמן התאכזב קשות מההחלטה של רמון למכור את ורמוט, מעידות כי ההחלטה על העסקה הייתה אך ורק של רמון: "יש תחושה במועדון שאחרי מסיבת העיתונאים שעשה בשבוע שעבר, חיים רצה להראות שבניגוד לכל הפרסומים, הוא האיש החזק במועדון ורק הוא קובע. אי אפשר לומר שזה לא הצליח לו", טען גורם בכיר בהפועל.

כעת, לאחר שהמהלך הושלם, מגיע שלב ההשלכות, שישפיע רבות על עתידו של רמון במועדון בשבועות הקרובים. עם או בלי קשר לעסקה, לוואלה! ספורט נודע כי ישנה החלטה בבוררות בין רמון והפועל לבין אלי טביב. הסיבה המוזרה בגינה ההחלטה טרם פורסמה היא עיכוב שכר הטרחה של הבורר עמיאל תגר, מכיוון שני הצדדים. גורם בהפועל טען: "בהתחלה, רמון היה להוט להגיע לבוררות ולהחזיר את הכסף שטביב חייב למועדון. מעניין שהיום, כשרק כמה אלפי שקלים נדרשים לפרסום ההחלטה, רמון כבר לא מזדרז".

היו"ר בן זאב, שערך אתמול מסיבת עיתונאים משלו, אמר: "לא אעזוב עד שאדע בוודאות שהכסף מעסקת ורמוט ייכנס לקופת המועדון ולא יילך למקומות אחרים". בהפועל כבר יש כאלה שקשרו בין הדברים וטענו כי קיים חשש שהכסף מעסקת ורמוט יילך לתשלום לטביב, אך חשוב לציין כי אין לאמירה הזו נגיעה במציאות, אלא רק חשש שקיים בקרב מספר גורמים בקבוצה.

יו"ר הפועל תל אביב בארי בן זאב. קובי אליהו
בן זאב שקל לעזוב/קובי אליהו

כאב ראש לא קטן נוסף שיש לרמון, מלבד הבוררות המדוברת, הוא מול משרד הכרטיסים לאן. מכירת ורמוט הביאה לדאגה גדולה בלאן, שבשנה וחצי האחרונות הלוותה לקבוצה מיליוני שקלים במטרה לקבל בלעדיות על מכירת הכרטיסים למשחקיה. ההערכה בחברה הייתה כי הפועל תמכור כרטיסים ומנויים רבים בשנים הקרובות, אולם כאמור, כרגע יש אי בהירות גדולה בנושא. אתמול טענו מקורבים למועדון כי הבוס של לאן, אבי מסינג, ניסה לטרפד את העברת ורמוט בשל הסיבות הללו וכי הוא ידרוש בחזרה חלק מהכספים שהלווה לקבוצה כבר בתקופה הקרובה, מה שעלול להוביל את לבעיות כלכליות גדולות עוד יותר.

אולם מעבר לכל דבר אחר ובאופן לא מפתיע, בהפועל חוששים בעיקר מתגובת האוהדים. מאות טלפונים זרמו אתמול למועדון, כאשר על הקו היו אנשים שביקשו להזדכות על מוצרים שרכשו מהמועדון וקשורים לורמוט. היו אף כאלה שהגדילו, קרעו את המנוי שלהם ופרסמו את התמונות ברשתות החברתיות.

אם כל אלה עוד בגדר הנורמה, הרי שהאוהדים מתכננים להפוך את רמון ל"טביב 2" והבטיחו אתמול כי הפעולות שלהם רק החלו ועוד צפויות התפתחויות בגזרה. רבים מהאוהדים המושבעים מתכננים חרם מנויים בעונה הבאה ואף חרם על שלב הפלייאוף, מה שיגרום לעוד מצוקה בפן הכלכלי. האווירה בקבוצה בימים אלה מזכירה מאוד את התקופה שגרמה לעזיבתו של טביב והבעיה היא שנכון לרגע זה, אין אף אחד שמעוניין להעביר לעצמו את 50 האחוזים עליהם ישנה החזקה חוקית לרמון. עד שהדבר לא ייפתר או שלא יגיע רוכש, רמון יישאר, אולי בעל כורחו, האיש החזק בהפועל.

עמותת האדומים הודיעה היום: "הוועד המנהל של עמותת האדומים יתכנס הערב ב-20:30 לישיבה דחופה, לנוכח ההתפתחויות האחרונות במועדון. במהלך היממה האחרונה התקיימו מגעים לקיום שיתוף פעולה וגיבוש תכנית משותפת לבעלי המניות הפרטיים והעמותה להחלפתו של מחזיק זכויות הניהול, חיים רמון. בעלי המניות והעמותה איתנים בדעתם כי על רמון לסיים את תפקידו ולהעביר את סמכויותיו לגורמים ראויים ממנו. בישיבה ייבחנו על ידי הוועד המנהל האפשרויות והתנאים לקבלת זכויות הניהול של המועדון".

אוהדי הפועל תל אביב מפגינים נגד מעבר גילי ורמוט למכבי תל אביב. עמית גולדשטיין, מערכת וואלה!
האוהדים מתכננים מחאה גדולה/מערכת וואלה!, עמית גולדשטיין

מעבר לצרות הכספיות ולכל מה שמסביב, כמעט ונשכחה העובדה שהקבוצה החליפה בחלון ההעברות הנוכחי כמעט את כל שחקני ההרכב ואת המאמן. אתמול נטען במועדון כי ורמוט לא היה מספיק מנהיג ולא היה מספיק אכפת לו על מנת לסחוב את הקבוצה למעלה. עם זאת, שחקנים בהפועל היו בהלם מהמעבר והתחושה היא כי מאבקי תחתית קשים מחכים להפועל העונה.

"המכירה של גילי היא ירידה בטוחה", אמר גורם בכיר, "אין שחקן אחד נורמלי בסגל הזה שאפשר לבנות עליו". גורם אחר אמר: "רמון הביא אותנו למצב בו אנחנו מתנהגים כמו מועדון קטן. איפה נשמע דבר כזה, שהפועל תשביח שחקנים למכבי תל אביב ומכבי חיפה? אין פה שום היגיון מלבד ניסיון לסגור פינות עד סוף השנה, בתקווה שזה יחזיק מעמד".

אחד השחקנים הוסיף: "הרכש שהביאו זו בדיחה יותר גרועה מתחילת העונה. כל השחקנים שהביאו לא שיחקו ביחד עשרה משחקים שלמים העונה. באמצע העונה, כדי להציל את הפועל, מביאים שחקנים שרק להיכנס לכושר ייקח להם כמה שבועות. כל המהלך הזה הוא בדיחה". בן רייכרט ושון גולדברג, שיעשו את הדרך ממכבי תל אביב להפועל, לא יהיו בקבוצה בעונה הבאה ולאדומים לא תהיה שום החזקה גם על כרטיסו של עומרי אלטמן.

ואולי מה שמסכם את הכול היה משפט אחד שנאמר במועדון אתמול: "איל ברקוביץ' לא היה נותן לכל זה לקרות". בתגובה לכך, אמרו בהפועל: "ברקוביץ'? זה נראה כמו היסטוריה רחוקה". תגידו מה שתגידו, בהפועל אף פעם לא משעמם. אם בשבוע שעבר נראה היה שכל מה שהמועדון רוצה זה שקט, הגיע אתמול והסתבר ששוב, באופן לא הגיוני, נשבר שיא בלגן חדש אצל האדומים. היו כאלה שכבר התחילו להתגעגע אפילו לאלי טביב.

שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ואיזה מסכנים השחקנים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully