וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום חבר: קווין דה ברוין מככב במדור נבחרי השבוע

2.2.2015 / 11:30

מוריניו זרק אותו, גווארדיולה חטף ממנו והמשחק המרגש לכבוד החבר שמת היה תצוגת תכלית לכישרון הענק שחבוי בו. קווין דה ברוין מככב במדור נבחרי השבוע. עוד במדור: האיש ששרד את "טורף המאמנים" והדריכה שגם דייגו קוסטה היה נחרד ממנה

שחקן השבוע

קווין דה ברוין - וולפסבורג

זה היה אחד הערבים המרגשים שידעה וולפסבורג מימיה. לא פחות מחגיגות האליפות. משחק החזרה של הבונדסליגה, בבית מול השליטה הבלתי מעורערת באיירן מינכן, הוקדש לזכרו של ג'וניור מלאנדה. ביציע הכינו מפגן מרהיב להנצחת הבלגי הצעיר שנהרג בתאונת דרכים, ועל המגרש היה מפגן מרהיב לא פחות. תצוגת מופת עליה ניצח ביד רמה החבר הטוב של מלאנדה, בן ארצו ומי ששימש כ"אח הבכור" שלו בקבוצה - קווין דה ברוין.

בדקת הדומיה לפני שריקת הפתיחה, דה ברוין היה על דמעות. בוולפסבורג לא ידעו כיצד ישפיע האירוע הטראומטי על השחקנים. החשש היה שם, אבל דה ברוין דאג להפיג אותו במהרה. הקשר הבלגי סיפק את משחק חייו. הוא עשה ככל העולה על רוחו במרכז המגרש, השתחרר פעמיים מארבעה שחקנים כאילו הכדור דבוק לרגליו וניווט באלגנטיות את משחק ההתקפה של הזאבים. כבר בדקה הרביעית הוא בישל לבאס דוסט שער קל והעלה את מאזנו ל-11 אסיסטים בבונדסליגה. במחצית השנייה הוא כבר עשה זאת בעצמו, כולל התעללות בדאנטה האומלל בדרך לצמד ראשון מאז ימיו בוורדר ברמן. כבש והניף ידיו לשמיים כאומר: ג'וניור, זה בשבילך.

ב-18 הופעות בליגה, דה ברוין היה אחראי ל-16 שערים (חמישה שערים ו-11 בישולים). מה שלא הספיק לז'וזה מוריניו, היה מושלם כדי לדרוס את הקבוצה של פפ גווארדיולה. באיירן ספגה ארבעה שערים בכל הסיבוב הראשון, עד שפגשה את דה ברוין וחטפה כמות זהה תוך 73 דקות בלבד. הפעם האחרונה בה באיירן ספגה לפחות ארבעה שערים במשחק ליגה, הייתה ב-2009, בתבוסה הביתית לוולפסבורג של אדין דז'קו שהמשיכה לזכייה באליפות. הניצחון הזה בכיכובו של דה ברוין ככל הנראה לא יביא תואר, אך ייזכר לעד.

קווין דה ברוין שחקן וולפסבורג (מימין) עם איבן פרישיץ'. GettyImages
הופעת ענק לזכרו של מלאנדה. קווין דה ברוין/GettyImages

מאמן השבוע

ג'וזפה יאקיני - פאלרמו

היסטוריה בפאלרמו, ולאו דווקא מכיוונו של נשיא איטליה הנבחר, סרג'יו מטרלה. עם כל הכבוד לתחושות הגאווה בסיציליה לאחר בחירתו של השופט יליד פאלרמו לתפקיד הרם, מאמן הקבוצה המקומית ג'וזפה יאקיני מעורר התרגשות גדולה עוד יותר. ובצדק. שחקן העבר בן ה-50, שלבש את מדי פאלרמו בין השנים 1994-1996, חצה השבוע את רף 492 הימים. רף שעבור רבים נראה בלתי אפשרי. בכך עקף יאקיני את פרנצ'סקו גווידולין והפך למאמן בעל הקדנציה הארוכה ביותר מבין כל אלו שעבדו במועדון בתקופת כהונתו של הנשיא "טורף המאמנים" מאוריציו זמפאריני (מאז 2002). והיו כבר 25 כאלה.

יאקיני הוכיח העונה שהוא יותר מקבלן עליות. בספטמבר 2013 הגיע לפאלרמו כדי לתקן את השגיאות של ג'נארו גאטוזו והצעיד את הקבוצה בחזרה לסרייה A. העלייה הרביעית שלו כמאמן הובטחה כבר חמישה מחזורים לסיום העונה, ואז כבר החל לתכנן את השלב הבא. הוא ידע שזמפאריני חסר סבלנות, בלשון המעטה. הוא גם ידע שהאוהדים בסיציליה לוחצים ושהתקשורת תחכה לו בפינה, לאור הישגיו הדלים עד כה בליגה הבכירה. אחרי שישה מחזורי ליגה ראשונים ללא ניצחון, כולל תבוסות מול לאציו ואמפולי, מצבו היה בכי רע. אלא שהפעם זמפאריני לא מיהר להוריד את להב הגיליוטינה, והרוויח בגדול.

פאלרמו מוציאה את המקסימום מהסגל שלה. הניצחון האחרון 1:2 על ורונה, בעוד תצוגה משכנעת של החזקה בכדור, דומיננטיות ואופי שהוביל למהפך, הציב אותה עם 30 נקודות במקום השביעי. רק ארבע פחות מלאציו הרביעית וגבוה ממיקום השיא של הקבוצה (8). החבורה בוורוד מקדימה את מילאן ואינטר, ומציגה לראווה את הארגנטינאים המלהיבים פאולו דיבאלה (11 שערים ושישה בישולים) ופרנקו ואסקס (שישה שערים ושבעה בישולים) כשגם האיטלקי הצעיר אנדראה בלוטי מגבה אותם עם חמישה שערים משלו. "בסך הכול רצינו להישאר בליגה, אבל עוד ארבע-חמש נקודות ונרשה לעצמנו לחלום", ענה יאקיני כאשר נשאל לגבי השאיפות של הקבוצה, איתה ניצח עד כה ב-30 מתוך 60 משחקים בשתי הליגות. המאמן עליו אמרו שאין לו מקום בסרייה A, עוד עשוי להשיג את הכרטיס לאירופה עבור הבעלים המשוגע באיטליה.

ג'וזפה יאקיני מאמן פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
שרד את "טורף המאמנים" גם בזכות תפילות כאלה. ג'וזפה יאקיני/GettyImages, Tullio M. Puglia

פלופ השבוע

וואלאס - מונאקו

לא מדובר בשחקן האומלל של השבוע. הוא לא ביצע שגיאה חמורה, לא עלה לקבוצתו בהפסד ואפילו היה שותף להישג יפה עם משחק שמיני רצוף ללא ספיגה. אבל וואלאס, בלמה הברזילאי הצעיר של מונאקו, "התעלה" על בן ארצו דייגו קוסטה וסיפק את המהלך המכוער של סוף השבוע בליגות הבכירות. לידו, הדריכה של דייגו קוסטה על אמרה ג'אן נראית כמו ליטוף קל.

בדקה ה-74 של התיקו המאופס מול המוליכה ליון, וואלאס בן ה-20 דחף את סמואל אומטיטי, נותר ליד יריבו, חיכה שהשופט יסתובב ואז דרך על רגלו בגסות. הכי ברוטאלי, הכי מכוון. אומטיטי חזר איכשהו לשחק, אך נותר בהלם ובסיום הודה: "אני לא מבין למה הוא עשה את זה. לא בעטתי בו, הייתי על הדשא ופתאום הרגשתי את הנעל שלו מכה בי. זה לא כדורגל. אני מקווה שהוא ייענש". השופט אולי לא ראה, אבל המצלמות קלטו ועוד איך. עד שייקבע גזר הדין על ידי ועדת המשמעת של מנהלת הליגה בצרפת (שידועה ככזו שלוקחת את הזמן) אנחנו ניתן כאן את העונש הראשון.

וואלאס שחקן מונאקו (משמאל) מול סלומון רונדון שחקן זניט סנט פטרסבורג. Lionel Cironneau, AP
אירוע מכוער שמחייב עונש כבד. וואלאס/AP, Lionel Cironneau

מהלך השבוע

דיוגו פיגייראס כובש מ-45 מטרים - סביליה

שער השבוע באירופה נכבש ממש במקרה. דיוגו פיגייראס, המגן הימני של סביליה, ניסה בסך הכול להקדים את שחקן אספניול שהגיע מולו ובעט את הכדור חזק ככל האפשר. איכשהו, הטיל המונחה שלו ברגל ימין עשה מסלול קשתי וטס במהירות, מעל ידיו המושטות של קיקו קסיאה המזנק ואל הפינה השמאלית. רק ביום חמישי כבש הפורטוגלי בן ה-23 את שערו הראשון העונה, עם כדור מסובב מ-22 מטרים לחיבורים של אותה אספניול. שער הניצחון הזה לא הספיק בסיכום הכולל וסביליה הודחה מהגביע, אך ממפגש הליגה היא יצאה כשידה על העליונה (2:3). הרבה בזכות פיגייראס, שהפעם התרחק לכיוון מחצית המגרש כדי להבקיע בדקה ה-26 שער יפה עוד יותר.

דיוגו פיגייראס שחקן סביליה. GettyImages
בכלל לא התכוון. דיוגו פיגייראס/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: הוגו לוריס (טוטנהאם) - אפשר כבר להגיד שהוא השוער הטוב בפרמיירליג?
מגן ימני: הקטור ביירין (ארסנל) - שער בכורה לילד מברצלונה
בלם: סרחיו ראמוס (ריאל מדריד) - כשאין עבודה בהגנה, תורם להתקפה
בלם: טיאגו סילבה (פריס סן ז'רמן) - הצלה גדולה, תיקולים מושלמים. חזר לעצמו
מגן שמאלי: איבן סטריניץ' (נאפולי) - השתלט על העמדה הבעייתית
קשר: סלסו בורחס (דפורטיבו לה קורוניה) - צמד שערי ניצחון בהופעת הבכורה
קשר: קווין דה ברוין (וולפסבורג) - שחקן השבוע
קשר: ז'רמי מנז (מילאן) - עונת שיא בקבוצת שפל
חלוץ: נילס פטרסן (פרייבורג) - בכורה חלומית. המחליף הראשון עם שלושער מאז 2004
חלוץ: ג'ון וולטרס (סטוק סיטי) - הראשון בתולדות המועדון שהבקיע שלושער בפרמיירליג
חלוץ: פאביו קוואליארלה (טורינו) - שלושער חסר רחמים מול אחת מקבוצותיו לשעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully