וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמאות אדירות לוויצ'יץ' במכבי תל אביב: "אבא של השחקנים"

30.1.2015 / 9:57

מדבר עם השחקנים אל תוך הלילה, מחבק, מסייע. באלופת אירופה מציינים את ההשפעה המשמעותית של המנהל. אוחיון: "הוא תמיד שם". סופו אחרי ריאל: "הכול מתחיל להתחבר, אני מתחזק"

ברני ארדוב

1. אם מישהו חטף קצת דז'ה-וו, זו לא אשמתו. גם אמש (שישי), כמו בגמר היורוליג, הצליחה מכבי תל אביב להכניע את יריבתה מדושנת-המוניטין ריאל מדריד – הפעם 86:90. אמנם גם אתמול, כמו במשחק על התואר, ההימורים נטו לטובת הספרדים, אך הפעם התחושה של "נס גדול!" הייתה מעודנת הרבה יותר. הניצחון הסוחף אמש על יריבה כבדת משקל מהווה הצהרת כוונות העונה, זאת לאחר שצהובים ניצחו גם את ברצלונה החזקה. לפני המשחק דרבן המאמן גיא גודס את השחקנים: "אנחנו יכולים להסתכל לריאל בלבן של העיניים".

הטריו פארגו-סופו-היינס היה הרוח החיה בניצחון היוקרתי על הספרדים בטופ-16, שהוא הניצחון השמיני ברציפות של מכבי בכל המסגרות. בתחילת המשחק הייתה ההגנה של הצהובים מנוקבת כפומפייה, והם חטפו קליעות מכל אזימוט אפשרי (וגם אפשרי פחות). בפסקי הזמן ובמחצית העיר גודס לשחקנים על ההגנה, ואמר כי "על טעויות מול ריאל משלמים" והתפנית החלה להתבשל עד שהגיעה לשיאה ברבע האחרון, שבו נכנסו הצהובים לסחרור חיובי.

גודס אמר לשחקנים אחרי הסיום:: "כולם מתכלים עכשיו אליי ולא לעבר הרצפה, כי עשיתם משהו משמעותי במשחק. נתתם את 'התחת'. עשינו את מה שלא ציפו. עשינו דבר גדול. אני רוצה גם להחמיא למרקיז כי הוא לא שיחק בדרבי, הוא בא למשחק מול ריאל , דיברו עליו, אבל היינס בא והראה לכולם שהוא יכול לשחק. זה מראה על אופי, כי הרבה שחקנים מתייאשים, אבל היינס מגיע, ואני רואה איך הוא עובד קשה כל יום".

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב (ימין) עם עוזרו פיני גרשון. ברני ארדוב
שיתוף פעולה מוצלח. גודס וגרשון/ברני ארדוב

2. גיא גודס ופיני גרשון התחבקו ארוכות בסיום. במכבי תל אביב שוב ציינו לטובה את שיתוף הפעולה בין המאמנים ואת תרומתו של גרשון למערכת. מחדר ההלבשה בסיום בקעו קריאות שמחה של שחקנים, כשלא מעט חיוכים נראו אמש במתחם חדר ההלבשה. גודס החמיא לשחקנים על הניצחון, אך הדגיש כי "יש ללכת 'משחק אחר משחק'".

ג'רמי פארגו סיכם: "יש לנו קבוצה של חבר'ה מוכשרים שפשוט רוצים לנצח. ניצחנו את ברצלונה ואת ריאל, אך אני לא רואה את זה כהצהרה. פשוט עשינו את זה. ברבע הראשון הם קלעו ובקושי החטיאו, אבל הצלחנו להישאר קשוחים, לא נשברנו, והשגנו את הניצחון. הם קלעו 86 נקודות, מה שמצביע על היכולת הגבוהה שלהם. לאן מכבי יכולה להגיע? אני אתן לכם להחליט על זה".

יוגב אוחיון הוסיף: "אמנם בהתחלה קצת גמגמנו, אבל נתנו הופעה מדהימה. היינו כל הזמן במשחק, וכשהקהל התעורר היה קשה לעצור אותנו. ברצלונה וריאל הן קבוצות מהדרג הראשון והוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד מולן. סופו, מרקיז, ג'רמי, וכל אחד בקבוצה היו מדהימים. אנחנו במקום ראשון עכשיו. זו המטרה שלנו וזה מה שחשוב. המשחק הטוב של היינס? מרקיז שהיה בתקופה פחות טובה בא והראה כמה אופי יש לו, הוא לא נשבר ועבד קשה. מגיע לו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סבל מכאבים,ת אבל הודיע שהוא לא מתכוון להוריד הילוך. סופו/ברני ארדוב

3. הצוק האיתן במשחק היה סופוקליס שחורציאניטיס, שממשיך להציג יכולת טובה והיה בלתי ניתן לעצירה במשך דקות ארוכות במחצית הראשונה. היווני סבל מכאבים במהלך המשחק, אך הבהיר לצוות המאמנים שאין בכוונתו להוריד הילוך. המשחק הטוב שלו עשוי לגרום לריאל מדריד לסמן את הסנטר היווני לעונות הבאות. לשחקן חוזה לעוד עונה עם מכבי, וכרגע קשה להאמין שהיא תוותר עליו.

שחורציאניטיס אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "אני עובד קשה כבר כמה שבועות כדי להשתפר, והכל מתחיל להתחבר. אני מתחזק, מרגיש יותר טוב, הרגליים שלי יותר חזקות. זה יותר קל עבורי עכשיו".

הסנטר היווני הוסיף: "זה היה משחק מצוין של כולם. כולם שיחקו טוב ועשו את העובדה שלהם, לא רק אני. מכבי הוכיחה שהיא יכולה להתמודד עם הקבוצות הכי טובות, כמו ברצלונה וריאל, ושהאליפות בעונה שעברה לא הייתה מקרית. אנחנו רוצים להשיג אותה שוב, אבל אני חייב להדגיש ניקח את זה משחק אחר משחק. לא 'נקפוץ' קדימה".

ג'ו אלכסנדר שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול אנדרס נוצ'יוני, פליפה רייס. ברני ארדוב
עוד ניצחון יוקרתי על ריאל מדריד/ברני ארדוב

4. מי שנכנס לחדר ההלבשה כדי לברך את השחקנים בסיום המשחק הוא שי רקנאטי, מבעלי מכבי תל אביב. "אנחנו מקום ראשון בינתיים. זו התרגשות", אמר רקנאטי לוואלה! ספורט, "מה הסוד של העונה? אני חושב שהקבוצה התחברה. כשאני מקשיב לכל הפרשנים אני לא בטוח שהם צריכים להיות פרשנים, בייחוד שבסופו של דבר בכל עונה מתרחשים דברים אחרים. כל עונה אומרים עלינו: 'אין כלום במכבי'. טוענים שהקבוצה פחות מבינונית ומטה, ו'מה פתאום החתימו את רנדל? למה המשיכו עם סופו?".

רקנאטי הוסיף: "אלו דברים שקשה לנו לפעמים להתמודד איתם, בטח כשיש לפרשנים את המיקרופון פתוח והם יודעים 'לירות' את הדברים האלו. אולם למרות חוסר הסבלנות הקיימת בארץ, הקבוצה בסוף מתחברת וגם משחקת יפה ורואים את זה. זה לא שאני לא יודע שבדרך יהיו לנו משחקים קשים יותר וגם יגיעו הפסדים, אבל כל דבר צריך לקחת בפרופורציה. לאן נגיע העונה? אני מקווה שנמשיך בדרך הזו כמה שיותר רחוק".

ניקולה וויצ'יץ' עם ג'רמי פארגו, מכבי תל אביב. מגד גוזני
תפקיד מרכזי בשינוי. וויצ'יץ' עם פארגו/מגד גוזני

5. כל מי שנמצא בתוך מערכת מכבי, הן בצוות המקצועי והן במשרדי ההנהלה, אומר כי ההצלחה בשנתיים האחרונות איננה מקרית. לא מעט קרדיט מייחסים בקבוצה להצטרפותו של ניקולה וויצ'יץ', שהחליף את גור שלף כמנהל הקבוצה. הקרואטי מתפקד כ'אבא' של השחקנים, מקצועית ומנטלית כאחת. הוא נשאר עם השחקנים שעות ארוכות לאחר משחקים, עוזר להם מקצועית על הפרקט בזמן אימונים, מדגים מהלכים ומדבר עמם עין בעין.

בתקופת המשבר שמכבי שקעה בו, בילה וויצ'יץ' שעות ארוכות עם שחקנים ושוחח עימם על הקבוצה ועל הסוגיות שמטרידות אותם. כמו לדוגמא עם פארגו, שהיה מתוסכל על המגרש ובאימונים. המנהל מלווה את הגארד האמריקאי והיה אחראי לאיחוי חדר ההלבשה הקרוע והרגעת המתחים הרבים ששררו בו. פארגו סיפר: "ניקו פשוט נהדר כי הוא היה שחקן בעבר, הוא מבין אותנו ואת המצב, את עמדת המאמנים, והוא פשוט עוזר לכולם. הוא בחור חכם, גבוה שהיה גם רכז. אני מאוד מעריך אותו אישית ומקצועית".

יוגב אוחיון הוסיף: "ניקו תורם הרבה שקט לקבוצה. הוא אכפתי, מקנה רוגע, עורך שיחות אישיות. אם מישהו לא מרגיש בסדר הוא ניגש אליו, מדבר איתו, יודע להעביר ביקורת לטובה ולרעה, והעיקר - הוא תמיד שם. הוא אדם מדהים וכל מה שהוא נוגע בו מצליח".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully