וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוצאליץ' עוזב למכלן: "הבעיה הייתה בקבוצה, לא בי. כולם אשמים"

30.1.2015 / 18:26

בלם מכבי חיפה עבר בדיקות רפואיות בבלגיה: כל הזמן תקפו אותי. עשו את זה גם כשלא שיחקתי. יש בקבוצה בעיה מקצועית ובעיה של מנטליות". הירוקים ינסו להחתים בלם זר עד יום ראשון, שכטר ינחת בסוף השבוע

one

במכבי חיפה מתכוננים ליום שאחרי עזיבת אדין צוצאליץ'. במועדון עושים מאמצים להחתים עד יום ראשון בלם זר, זאת במטרה לחזק את מרכז ההגנה לאחר עזיבת הבלם הבוסני, שייפרד בסוף השבוע מחבריו, ומתן אוחיון. "אני עוזב את מכבי חיפה כי יש לי הצעות וסיבות שמונעות ממני להמשיך", אישר צוצאליץ' לוואלה! ספורט ונשאל האם הביקורות הרבות הובילו להחלטה:

"מי שיזם את השיחה זה אני, שוחחתי עם ההנהלה והודעתי להם שאני לא רוצה להישאר", אמר הבוסני. "ברור שלא הייתי מרוצה שכל הזמן תקפו אותי פה, עשו את זה גם כשלא שיחקתי. אני לא חושב שהייתי הבעיה של מכבי חיפה. אמרו שאני איטי ומסורבל, אבל הבעיה הייתה בקבוצה ולא בי. כל הקבוצה עושה הגנה יחד. לאן אלך עכשיו? יש לי כמה הצעות, בקרוב הכול יתבהר". צוצאליץ' נשאל גם מה הבעיה המרכזית של הקבוצה: "יש בעיה מקצועית, אבל זאת לא הבעיה היחידה. אני חושב שיש כאן גם בעיה של מנטליות, ולא רק בעיה מקצועית".

יש לציין כי בשיחה ביניהם ביקש הנשיא יעקב שחר מצוצאליץ' להישאר בקבוצה, אבל זה עמד על שלו לעזוב. גורם במועדון אמר: "אנחנו לא מכריחים אף אחד לשחק במכבי חיפה".

בינתיים, בראיון שמתפרסם היום במקומון החיפאי "כלבו", הרחיב צוצאליץ' בנוגע לנסיבות שהובילו למצב הקיים, וגם להגנה של מכבי חיפה והביקורות סביב הקבוצה. "בהרבה משחקים הקבוצה לא הצליחה לחזור למשחק אחרי פיגור וספגה שערים טיפשיים. לפעמים כשלא הולך אז קשה לעצור את כדור השלג", אמר צוצאליץ'. "בוא נסתכל על הדברים ממבט אחר. תגיד לי מי שיחק בעונות האחרונות טוב? אף אחד. אני מסכים שלפני הפציעה הייתי טוב יותר אבל כולם היו טובים יותר, הקבוצה הייתה טובה יותר והיה לי קל להיות טוב יותר. כשהקבוצה משחקת טוב אז הקבוצה עושה גם הגנה טוב יותר וקל הרבה יותר לרביעייה האחורית שהקבוצה לא משחקת טוב והדברים לא הולכים זה קשה הרבה יותר לשחקני ההגנה".

בשעות הערב עבר הבלם בדיקות רפואיות במכלן הבלגית, והחתימה הרשימת צפויה בימים הקרובים.

אדין צוצאליץ', אייל משומר, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כועס על הביקורות. צוצאליץ'/אדריאן הרבשטיין

"אתה יודע איך מסתכלים בישראל על המשחק? איך יודעים מי טוב?", תקף צוצאליץ'. "מי שכובש שערים ומי שעושה דריבל טוב הוא שחקן. לא מסתכלים על הדברים נכון מבחינה טקטית". צוצאליץ' נשאל האם הוא מפחד להיכנס לעימותים בגלל הפציעה וענה: "אני לא פוחד להיכנס לעימותים. אמרו לי אחרי הפציעה שאני לא אוכל לשחק אפילו משחק אחד במשך העונה ושיחקתי חודש. זה לא בגלל הפציעה. שמעתי את זה מהרבה אנשים אבל זו שאלה שאי אפשר לענות עליה במדויק".

על הביקורות שהופנו בתקשורת כלפיו וכלפי דקל קינן אמר: "אני את זה ישירות: הרבה אנשים בישראל לא יודעים שום דבר על כדורגל. אנחנו לא משחקים טוב כמו בעבר. אני אוהב ביקורות בונות אבל לא סתם ביקורות בלי סיבה. בכדורגל הכל יכול להשתנות מאוד מהר. אז נכון, אני ודקל לא משחקים טוב כמו בעבר אבל כל הקבוצה לא טובה כמו בעבר וזה משפיע על הבלמים. שוער יכול להיות מצוין, אבל אם הקבוצה גרועה אז הוא סופג שניים או שלושה שערים כל משחק למרות הצלות אדירות. אז אי אפשר להגיד שהוא היה טוב. כך זה גם לגבינו. אני חוזר, אנחנו לא באותו כושר כמו בעבר אבל לא יכולים להאשים אותנו".

"זה לא נחמד. שכל הזמן תוקפים ותוקפים אותך. אני לא יודע את השפה אז לא קראתי אבל ידעתי מה אומרים עליי", אמר הבלם. "אתה יודע מה אני לא אוהב? הייתה תקופה של שלושה או ארבעה משחקים שלא שיחקתי והמשיכו להאשים אותי. לפעמים רוצים לשים מישהו על אצבע ולהגיד שהוא האשם הבלעדית אבל תסתכל על הפוסטר של הקבוצה ותראה כמה שחקנים יש שם. כולם אשמים אז למה גם כשלא שיחקתי המשיכו בתקשורת להאשים אותי? אולי זה קל כי אני זר. הנקודה היא שאני מקצוען וגם העיתונאים חייבים לכבד את המקצוע שלהם. זה גרם לאווירה שלילית מסביבי ולתחושה שאני חייב לעזוב. לא קראתי את העיתונים ועדיין לא אהבתי את זה". לשאלה היכן לדעתו חיפה מסוגלת לסיים העונה, השיב צוצאליץ': "הלוואי שבמקום השלישי".

על השאלה האם חיפה זקוקה לבלם מהיר ענה: "בליגה הזו, מבלי לזלזל בה, אם הקבוצה משחקת טקטית נכון אתה לא צריך בלם מהיר. תן לי בלם אחד מהיר מאוד באירופה. כולם גבוהים וחזקים אבל אין מישהו שהוא מהיר במיוחד".

איתי שכטר צפוי לנחות כבר בסוף השבוע בישראל על מנת לחתום בקבוצה בתחילת השבוע. כזכור, אתמול סוכמה העסקה מול נאנט והשחקן קיבל אור ירוק לנהל משא ומתן עם הירוקים. אלא שתנאיו של שכטר במועדון כבר סגורים, וכעת כל שנותר הוא לחתום רשמית על הסכם לשלוש וחצי שנים. בגזרת אברהם פאס אין חדש עדיין. המנכ"ל איתמר צ'יזיק משוחח עם הנהלת סכנין ומנסה למצוא מתווה שיגרום לבלם לעבור למכבי חיפה. אף אחד בהנהלת מכבי חיפה לא שוחח עם דקל קינן, שבסכנין מעוניינים שיעבור לשורותיה. חלק משחקני מכבי חיפה אמרו אתמול: "אם קינן יעבור זאת עסקה רעה. ישחררו שלושה בלמים ויביאו בלם בן 36. גם מקצועית, אין סיבה שקינן יעזוב". ההערכה היא ששמעון אבוחצירא יעזוב לאחר הגעת שכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully