וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דופק כניסה: איך הפך קאם צ'נסלור למתקל הכי מפחיד ב-NFL

29.1.2015 / 11:00

הממדים שלו בלתי שגרתיים לתפקיד, אבל לקאם צ'נסלור זה לא מזיז. הסייפטי הכי מפחיד ב-NFL, "הורס הנשמות", לדברי ריצ'רד שרמן, שמע פעם אחר פעם שהוא לא יכול, אך התגבר על כל המכשולים, כולל ילדות לא פשוטה בכלל. עכשיו הוא מגיע כדי לעצור את הפטריוטס

מערכת וואלה!

קאם צ'נסלור הוא לא דברן גדול. הוא גם אף פעם לא נתן נאום מוטיבציה מול החברים לקבוצה לפני תחילת המשחק. את התפקיד הזה, מטעם שחקני ההגנה, לקח לאורך השנתיים האחרונות למשל, לקח על עצמו מייקל בנט. אבל ב-19 בנובמבר האחרון, שבוע אחרי הפסד בקנזס סיטי שהוריד את האלופה סיאטל למאזן 4:6 בינוני והרחיק אותה מהפלייאוף, בנט הלך לצ'נסלור וביקש ממנו לתפוס פיקוד.

הסייפטי, שמונה העונה לאחד הקפטנים של הקבוצה, מעדיף לעשות את השיחות שלו עם החבר'ה באחד-על-אחד, אלא שגם הוא הרגיש שזה רגע קריטי. הסיהוקס עמדו לארח את אריזונה, שברחה מהם ב-NFC מערב ולכולם היה ברור שזה הצ'אנס האחרון לסגור פערים.

הנאום של צ'נסלור בחדר ההלבשה היה חוצב להבות. השחקנים נותרו בהלם. הוא הטריף אותם. דיבר על שליחות, מסירות ודברים אחרים. סיאטל יצאה לטרוף את המגרש וניצחה את הקרדינלס 3:19. החל מאותו משחק ועד לסיום העונה הסדירה, היא ניצחה את כל ששת המשחקים שלה, עקפה את אריזונה וזכתה ביתרון הביתיות בפלייאוף. באותם שישה משחקים, היא ספגה 6.5 נקודות בממוצע, הנתון הטוב ביותר לששת מחזורי סיום העונה מאז 1978. אחד משחקני סיאטל אמר על אותו נאום: "זה הרגע ששינה לנו את העונה. שהציל לנו אותה".

קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס. AP
לא כדאי להתעסק איתו. צ'נסלור/AP

היכולת להפתיע את כולם לא חדשה עבור צ'נסלור. הוא נולד בוירג'יניה, באפריל 1988 ובתיכון המקומי שיחק הרבה כדורסל (הוא 1.91 מטר), אבל גם פוטבול. הוא היה בכלל קוורטרבק, לא רע אפילו, אבל לא כזה שזכה ליותר מדי התעניינות מצד הקולג'ים הגדולים. בסוף הוא קיבל מלגה בקולג' המקומי, וירג'יניה טק, שם הפכו אותו לשחקן הגנה. תחילה מגן פינה, אחר כך המשיך לסייפטי.

על הילדות וההתבגרות שלו הוא סיפר פעם: "המסע לא פחות חשוב מהיעד. אימא שלי עבדה בשלוש משרות ובקושי ראינו אותה. היינו שישה ילדים בבית ולא היה לנו אבא. אני התחלתי לעבוד במספרה בגיל 11, קיבלתי 50 דולר כל שבוע וזה מה שהשאיר אותי מחוץ לרחובות הקשים, כי הייתי מסיים לעבוד ומיד חייב לחזור הביתה כדי ללכת לבית ספר למחרת. כל החיים אנשים אמרו לי שאני לא יכול לעשות דברים, זה תמיד נתן לי מוטיבציה. מה שעברתי גרם לי להעריך הרבה יותר את כל מה שיש לי עכשיו".

אחרי ארבע שנים במדי ההוקיס, צ'נסלור יצא לדראפט. וחיכה, וחיכה וחיכה. בסיבוב החמישי, עם הבחירה ה-133, סיאטל הלכה עליו ולא התחרטה מעולם. לקח לו קצת זמן להיכנס לעניינים בליגה, אבל כבר בעונה השנייה הוא נבחר לפרובול ובשנה שלאחר מכן, 2012, כבר הפך לכוכב. היכולת הטובה הקנתה לו חוזה חדש, חמש שנים תמורת 34 מיליון דולר. לצ'נסלור היה ברור מה הוא עושה עם הכסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני ההגנה של סיאטל סיהוקס. AP
החבורה המפחידה בליגה. שחקני ההגנה של הסיהוקס/AP

"אמרתי לאימא שלי שקניתי לה מכונית חדשה. היא ממש התרגשה. אמרתי לה שאנחנו צריכים לנסוע לבית של מישהו כדי לקחת ממנו את המפתחות לאוטו. אז אנחנו נוסעים יחד בשכונה והיא אומרת לי 'תראה איזה בתים יפים' ואני מהנהן. המכונית חיכתה בכניסה לאחד הבתים האלה ואמרתי לה שהאיש שצריך לקחת ממנו את המפתח גר שם. הלכנו לדפוק בדלת, אבל היה נעול. אמרתי לה שצריך להיכנס ונתתי לה מפתח של הבית שהיה עליי. היא פתחה את הדלת ופתאום, כל המשפחה שלנו קופצת עליה וצועקת 'הפתעה'. היא הייתה מאושרת. זה מגיע לה. הרגשתי כל כך טוב אחרי זה. תמיד הבטחתי שיום אחד, כשאוכל, אקנה לה בית חדש".

אחרי שניצל יומיים של חופש בוירג'יניה ("ראיתי 20 בתים ב-48 שעות. היה מטורף. אבל בסוף מצאתי את האחד"), צ'נסלור חזר לככב בליגה. וכמה שהוא רגיש מחוץ למגרש, ככה הוא קשוח עליו. התיקולים האדירים שלו העניקו לו את הכינוי "באם באם קאם". אחד מאותם תיקולים, כנראה הזכור מכולם, הגיע חמש דקות מפתיחת הסופרבול האחרון.

סיאטל הובילה בסך הכול 0:5, מול קבוצה של פייטון מאנינג, שמסוגל לסגור כמעט כל פיגור שבעולם. זה היה המהלך ההתקפי השלישי בלבד של דנבר באותו משחק ומאנינג מצא את דמאריוס תומאס המצוין, שהיה משוכנע שיש לו קצת שטח לרוץ. אאוט אוף דה בלו הגיח צ'נסלור, שעם כניסה בעוצמה ותזמון מדהימים, העיף את תומאס בערך עשרה יארד לאחור. מאותו רגע, זה היה גיים אובר. הברונקוס הבינו שהם הולכים לחטוף, גם פיזית וגם מבחינת התוצאה וסיאטל שייטה לניצחון ולאליפות ראשונה בתולדותיה.

קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס מתקל את דמאריוס תומאס דנבר ברונקוס. AP
תיקול מושלם בסופרבול סגר עניין מהר. צ'נסלור מעיף את תומאס/AP

כמה צ'נסלור טוב? קשה מאוד להעריך את האיכויות של סייפטי מבחינה מספרית, אבל לפי "פוטבול אאוטסיידרס", בין 2011 ל-2013 המספרים שלו היו די זהים לאלה של טרוי פולאמלו בעונות 2004-2006, כאשר הסייפטי הנהדר מפיטסבורג היה בשיאו. אחרי שגרם לאדי לייסי לזעזוע מוח במשחק פתיחת העונה מול גרין ביי, הרץ האחורי של הפאקרס הודה: "בחיים לא פגשתי מישהו שמתקל בעוצמה כזו". ממדי הגוף של צ'נסלור לא שגרתיים לסייפטי, מה שמאפשר לו לייצר מהלכים מהדהדים.

העונה הוא נבחר בפעם השלישית לפרובול ובמשחק הפלייאוף הראשון של הקבוצה, הראה למה הבחירה הזו מוצדקת במיוחד. קרוליינה הייתה בתמונה באופן מפתיע במשחק החוץ שלה מול סיאטל במשך דקות ארוכות. שש דקות לסיום, הפנת'רס התקרבו לאנדזון כשהם בפיגור 24:10. טאצ'דאון, והמשחק הזה היה הופך לפתוח לחלוטין. הוא נסגר הרמטית עם חטיפה של צ'נסלור, שהחזיר את הכדור 90 יארד, כל הדרך לאנדזון השני. את הפיק-סיקס, שהגיע מקריאה מושלמת של המסירה, הוא חגג עם תנועת ה"סופרמן" המפורסמת של הקוורטרבק שמולו, קאם ניוטון: "הוא יכול להיות סופרמן. לי הם קוראים באטמן. אני האביר האפל", הסביר צ'נסלור.

רגע נוסף שזכור ממנו מאותו משחק במהלך הסיום של המחצית הראשונה. קרוליינה ניסתה בעיטת שדה ופעמיים ברציפות, צ'נסלור פשוט זינק מעל כל שאר השחקנים וניסה לחסום את הבעיטה. זה היה מפגן של אתלטיות שלא רואים בכל יום. הקפיצות הללו נפסלו בגלל עבירות שקרו מסביב ומיד לאחריהן צייץ איאן רפופורט, כתב ה-NFL: "שאלתי כאן למה הוא לא ניסה לקפוץ גם בפעם השלישית. דיון סנדרס ענה לי 'תירגע. הוא ניסה. אבל הוא עדיין לא לברון'".

קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס מול קרוליינה פנת'רס. AP
אתלטיות שלא רואים בכל יום. צ'נסלור מזנק מעל כל שחקני קרוליינה/AP

שחקן הגנה טוב לא נמדד רק בכלים סטטיסטים, אלא גם במהלכים שעצם הנוכחות שלו בסביבה מונעת מהם להתרחש מלכתחילה. הפחד מצ'נסלור גורם להתקפות לשנות מסלול: "אם אתה רץ לכיוון שלי ואני רץ לכיוון שלך, זאת הולכת להיות סצינה אכזרית. מאוד אכזרית", הוא אמר בעבר. ריצ'רד שרמן, חברו של צ'נסלור ל"ליגיון אוף בום" בהגנת הסיהוקס, ניסה לתאר אותו בדרכו הציורית: "הוא חתיכת מפלצת מטורפת. הוא הורס לאנשים את הנשמה. הוא משחק במקום אפל ואנחנו ניזונים ממנו לאורך כל המשחק. הוא סופר אגרסיבי, אבל תמיד שומר על חוקי המשחק".

גם מאט בוואן, ששיחק בליגה כסייפטי במשך שבע עונות, ביקש להסביר את התופעה: "הפיזיות שלו, המהירות, הטכניקה, המהלכים הגדולים. צ'נסלור מצליח להביא לידי ביטוי את כל מה שיש לו הודות לשיטות ההגנתיות של סיאטל שמותאמות לנתונים יוצאי הדופן שלו ביחס לסייפטי. הוא מגיע כמו טיל ונכנס עם הקסדה לכיוון היריב שלו, מותיר אותו חסר אונים".

עכשיו מגיע אולי המבחן הגדול ביותר ליכולות של צ'נסלור - המפגש מול רוב גרונקובסקי. בפעם היחידה בה גרונק פגש את הסיהוקס, במשחק חוץ בעונת 2012, הוא תפס שישה כדורים ל-61 יארד והטייט אנד ששיחק אז לצדו, ארון הרננדז הקוטל, תפס עוד שישה כדורים, אחד מהם לטאצ'דאון. מאז שנקבע שסיאטל תפגוש את ניו אינגלנד בסופרבול עולה הרעיון לפיו מי שיצטרך לנטרל את גרונקובסקי יהיה צ'נסלור. אם הסייפטי יצליח לספק עוד מהלך כוחני, כזה שיבהיר לגרונק שאיתו לא מתעסקים, יכול להיות שסיאטל תכריע עוד סופרבול מוקדם מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully