וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה שוקלת לערער. באיגוד השופטים הודו: שמואלביץ' טעה

השופט שרק לסיום מיד אחרי החטאת הפנדל ופסל את שער הניצחון של רואש מהריבאונד. אנשי הפועל חיפה עשויים לבקש את שינוי תוצאת המשחק: "הרס משחק שלם". יואב כץ: "טעות גסה". ומה ההסבר של השופט? כליבאת מועמד למלאבסים

one

שערורייה בסיום התיקו המאופס בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה במושבה הערב (שבת). איתמר ניצן עצר פנדל של ז'רקו קוראץ' האורח בדקה הרביעית של תוספת הזמן, כשעל הריבאונד היה אושרי רואש שמצא את הרשת. שער ניצחון להפועל חיפה? לא על פי איתן שמואלביץ', ששרק לסיום מיד לאחר עצירת הפנדל.

השופט איתן שמואלביץ'. קובי אליהו
ביקורת קשה. איתן שמואלביץ'/קובי אליהו

אנשי הפועל חיפה זעמו על השופט בירידה לחדר ההלבשה, ולטענתם זה אמר להם: "אמרתי לעצמי שבכל מקרה אחרי הבעיטה אני שורק לסיום ולא משנה מה קורה". הדבר עורר עוד יותר את זעמם, ושחקן בהפועל חיפה אמר: "שמואלביץ לא הפעיל את החוק הכי חשוב לשופט וזה חוק ההיגיון. הרי מההדיפה של איתמר ניצן ועד הבעיטה של אושרי רואש עברו בדיוק שתי שניות, ועדיין השופט החליט להרוס משחק שלם בגלל שהוא אמר לעצמו שהוא שורק אחרי הבעיטה".

מההתאחדות נמסר: "עמדת הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, היא כי על פניו ומצפייה ראשונית, עושה רושם שהשופט איתן שמואלביץ' לא הפעיל שיקול דעת נכון כאשר לא אפשר את סיום המהלך אחרי בעיטת הפנדל לזכות הפועל חיפה במשחקה נגד מכבי פתח תקוה. עם זאת, הוועדה תשמע את ההסבר של השופט, תקרא את דו"ח המבקר ותפרסם את החלטתה המלאה והמנומקת בהמשך השבוע".

בעקבות ההודעה, הפועל חיפה כבר שוקלת להגיש ערעור על תוצאת המשחק. בחיפה יבדקו עוד הלילה האם יש תקדימים בעולם למקרה שהתרחש הערב באיצטדיון המושבה, ואם כן הקבוצה תגיש לבית הדין ההתאחדות של ההתאחדות בקשה לשנות את תוצאת המשחק.

עוד באותו נושא

סיום הזוי בתוספת הזמן של המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה

לכתבה המלאה
מאיר בן מרגי עוזר מאמן הפועל חיפה. קובי אליהו
מילא את מקומו של עטר. מאיר בן מרגי/קובי אליהו

יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, אמר בסיום: "קודם כל אתייחס למשחק. שיחקנו משחק מאוד חלש, ציפיתי לכדורגל יותר טוב משתי הקבוצות. בסוף המשחק זו הייתה טעות. אמרו שזה שוד. אני לא הייתי משתמש במילה כל כך קיצונית, אבל זו טעות. השופט אמר שחשב לעצמו. הוא לא אמר לאף אחד אחר שהמשחק יסתיים לאחר הבעיטה. זו טעות שיפוט גסה, מאוד קל לראות את זה. אם היה אומר לכולם, זה היה בסדר. טעות שיפוט חמורה, אבל הוא בנאדם. זה לא שהוא ניסה להטות את המשחק. אני לא יודע אם אתלונן על זה".

עוזר המאמן מאיר בן מרגי, שמילא את מקומו של ראובן עטר האבל על מות אמו, אמר בסיום: "הרגשה טובה בסך הכול. היה משחק לא טוב שלנו, אבל השחקנים הראו לחימה וזכינו בנקודה. חשוב שלא ספגנו, ההגנה שלנו התייצבה. השופט החליט לשרוק אחרי הפנדל, אבל שרק בזמן שאושרי בעט פנימה. פעם ראשונה שקורה דבר כזה. בהתחלה חשבתי שהוא שרק כי אושרי נכנס בזמן הבעיטה. לא הבנתי מה קרה, פעם ראשונה שראיתי דבר כזה".

רן בן שמעון, מאמן מכבי פתח תקוה: "הייתה לנו בעיה בפס האחרון, אבל הקבוצה שיחקה יוצא מן הכלל. קשה לי לבוא בטענות. הפעולה האחרונה שלנו לא הייתה מספיק חדה. בשני המשחקים האחרונים אני מאוד מרוצה מהקבוצה שלי, אבל יצאנו עם נקודה אחת. למרות זאת, אני מאמין שאם נמשיך כך נעשה דברים יפים. היו היום החמצות שאני לא זוכר. יצאנו עם נקודה ממשחק שהיינו, צריכים לצאת ממנו עם שלוש נקודות וכמעט יצאנו עם מינוס שלוש. איתמר ניצן נתן משחק יוצא מן הכלל, ומגיע לו. הוא באמת עובד קשה, יש לנו שני שוערים מצוינים ואני מרוצה מהעמדה הזאת. עכשיו דרבי, נגיע מוכנים".

יושב ראש ההתאחדות לשעבר אבי לוזון טען בסיום המשחק שהחלטת השופט מוצדקת: "אחרי הפנדל המשחק נגמר, ולכן השופט היה צריך לשרוק".

בעקבות שחרורו של מוחמד כליבאת ממכבי חיפה, במכבי פתח תקוה עשויים לצרפו.

הצדיק את החלטת השופט בסיום. אבי לוזון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully