וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאטל סיהוקס וניו אינגלנד פטריוטס העפילו לסופרבול 49

19.1.2015 / 5:10

האלופה נחלצה מפיגור 16:0 ביתי במחצית ובזכות קאמבק בלתי נשכח ניצחה את גרין ביי 22:28 אחרי הארכה. ניו אינגלנד פירקה את אינדיאנפוליס 7:45 והשתיים תפגשנה בעוד שבועיים באריזונה

שחקן סיאטל סיהוקס ראסל וילסון. David J. Phillip, AP
איזה קאמבק מטורף לווילסון וסיאטל. לא פלא שהוא התפרק בסיום/AP, David J. Phillip

המשחק הזה יוכתר, קרוב לוודאי, כאחד הגדולים בתולדות הפלייאוף. סיאטל סיהוקס העפילה הלילה (בין ראשון לשני) לסופרבול, לאחר שניצחה במשחק עצום את גרין ביי 22:28 בהארכה. ראסל וילסון, שהיה איום ונורא במשך 55 דקות, סייע לסיהוקס לבצע מהפך בלתי נתפש. האלופה תפגוש באריזונה את ניו אינגלנד פטריוטס, שטיילה ל-7:45 ביתי מול אינדיאנפוליס. טום בריידי העפיל לסופרבול בפעם השישית בקריירה המפוארת שלו.

שחקן סיאטל סיהוקס ג'רמיין קרס קולט לטאצ'דאון. David J. Phillip, AP
הרגע המכריע של המשחק. קרס קולט טאצ'דאון/AP, David J. Phillip

סיאטל - גרין ביי 22:28 (הארכה) - סיאטל עלתה לסופרבול

כבר מהרגע הראשון היה ברור שהמשחק הזה הולך להיות לא שגרתי. ארון רוג'רס קיבל את כדור הפתיחה והוביל דרייב טוב, אבל סיים אותו במסירה היישר לידיים של ריצ'רד שרמן, שרשם חטיפה גדולה באנדזון. אלא שמי שחשב שהרגע הזה יגרום למומנטום בסיאטל, התבדה במהרה, כי כבר במהלך השלישי של דרייב הפתיחה של הסיהוקס, ראסל ווילסון החל ביום האימים שלו עם כדור שקפץ היישר אל הא-הא קלינטון דיקס.

הפאקרס הגיעו במהרה לקו ה-1, אבל לא הצליחו להיכנס ובחרו להסתפק בשער שדה. מיד לאחר מכן, הקיקאוף הלך לדאג בולדווין והוא איבד אותו במהלך ההחזרה. איבוד שני של סיאטל. גרין ביי שוב קיבלה את הכדור בעמדה מצוינת ושוב נאלצה להסתפק בשער שדה. לשמחתה, ההגנה שלה המשיכה לשתק את ראסל ווילסון ובשניית הסיום של הרבע הראשון מצא רוג'רס את רנדל קוב לטאצ'דאון שקבע 0:13.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן גרין ביי פאקרס ארון רוג'רס. Jeff Chiu, AP
רוג'רס נתן הכול למרות הפציעה/AP, Jeff Chiu

המגמה נמשכה ברבע הבא. ווילסון והתקפת האלופה לא עשו שום דבר וגרין ביי השיגה שער שדה שלישי במשחק. אם זה לא הספיק,, הרי שכבר במהלך הראשון של הדרייב הבא שלו, ווילסון מסר לעוד חטיפה, כששוב קלינטון דיקס היה בצד הקולט, הפעם עם תפיסה יפהפייה בסיבוב, עם יד אחת. הבלגן נמשך ובמהלך השלישי שלו לאחר שקיבל את הכדור, רוג'רס מסר לאיבוד שני במשחק. סיאטל הלכה קדימה, השיגה דאון ראשון ומסירה מושלמת ראשונה של ווילסון אחרי כמעט מחצית שלמה, אבל הקוורטרבק סיים את הדרייב עם עוד איבוד, השלישי שלו והרביעי של המארחים במחצית הראשונה, כאשר סם שילדס חטף אותו באנדזון. גרין ביי ירדה למחצית עם 0:16 מבטיח מאוד.

סיאטל יצאה למחצית השנייה קצת יותר חדה וההגנה שלה הצליחה לעצור את גרין ביי. הסיהוקס יצאו לדרייב משלהם וקליי מת'יוז השיג סאק גדול על ווילסון, אלא שרגע לאחר מכן הקוורטרבק, עם המון עזרה מהקו שלו, הצליח להמיר דאון שלישי ו-18 עם מסירה לבולדווין. סיאטל נעצרה בהמשך הדרייב והתכוננה לבעיטת שדה, אבל בסופו של דבר ביצעה הטעיה נהדרת והפאנטר, ג'ון ריאן, מסר לגארי גיליאם שהיה חופשי ומאושר באנדזון. 4:50 לסיום הרבע השלישי, סיאטל סופסוף עלתה על הלוח. הסיהוקס קיבלו עוד כדור ברבע השלישי, אבל לא עשו איתו כלום וירדו למנוחה האחרונה בפיגור תשע, 16:7.

גרין ביי רשמה דרייב לא רע בתחילת הרבע המכריע וסיימה אותו בשער שדה רביעי של מייסון קרוסבי, ששמר על מאזן מושלם במשחק. ווילסון מצדו, המשיך לעשות נזק ומסר לאיבוד הרביעי שלו במשחק, שיא קריירה שלילי, כאשר הפעם הכדור נוחת בידיים של מורגן בארנט. אגב, כל ארבעת האיבודים של ווילסון היו בניסיונות מסירה לג'רמיין קרס. אלו גם היו כל ארבע הפעמים בהן ווילסון חיפש את קרס במשחק. ובכל זאת, סיאטל סירבה לוותר. ווילסון מצא את לינץ' בכדור ארוך ולאחר מכן המשיך לטאצ'דאון בעצמו וצימק ל-19:14, 2:09 לסיום. הלאה. סיאטל הלכה על אונסייד קיק והכדור קפץ היישר לידיים של כריס מת'יוז אחרי טעות איומה של ברנדון בוסטיק. הסיהוקס מיד הסתערו ולינץ' נשא את הכדור 24 יארד אל האנדזון כדי לקבוע מהפך בלתי הגיוני, 19:20 לסיאטל. אם זה לא מספיק, ראסל ווילסון נאלץ לברוח עד קו ה-20 בניסיון לשתי נקודות אחרי הטאצ'דאון, מה שלא הפריע לו למצוא את לוק ווילסון בכדור בלתי אפשרי ולקבוע פלוס שלוש. רוג'רס חיפש את הקאמבק והתקדם אל מחצית המגרש של סיאטל. זה הספיק למייסון קרוסבי כדי להשחיל את החמישי שלו, מ-46 יארד, 14 שניות לסיום ולשלוח את המשחק להארכה.

ג'ורדי נלסון גרין ביי פאקרס מול ביירון מקסוול סיאטל סיהוקס. David J. Phillip, AP
משחק בלתי נשכח בסיאטל. ביירון מקסוול מול ג'ורדי נלסון/AP, David J. Phillip

אבל בשלב הזה, וילסון כבר היה בזון ואי אפשר היה לעצור אותו. כזכור, חוקי ההארכה קובעים כי כל קבוצה מקבלת פוזשן, אלא אם הראשונה רושמת טאצ'דאון. וילסון החליט ללכת על כל הקופה וזכה. זה החל בהטלת המטבע שהעניקה לו את הכדור, ונמשך בשיתוף פעולה אדיר של הקוורטרבק עם דאג בולדווין, תחילה ל-10 יארד, אחר כך ל-35 יארד ואז, כשהגנת הפאקרס כולה גמורה, סטרייק לג'רמיין קרס לעוד 35 יארד.

רק שהפעם קרס היה באנדזון. טאצ'דאון סיאטל, גיים אובר - 22:28 והסיהוקס הולכים לסופרבול.

מספרים, סיאטל: וילסון סיים עם 14 מ-29 באוויר ל-209 יארד, טאצ'דאון וארבעה איבודים. הוא גם הגיח לטאצ'דאון אחד. לינץ' סגר 157 יארד וטאצ'דאון ב-25 נשיאות על הקרקע. בולדווין סיים עם שש תפיסות ל-109 יארד ולקרס הייתה רק תפיסה אחת, והיא הנחשבת מכולן.

מספרים, גרין ביי: רוג'רס סיים עם 178 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים, 73 יארד על הקרקע לאדי לייסי, 71 יארד באוויר לג'ורדי נלסון, 62 וטאצ'דאון לרנדל קוב.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
קל מהצפוי. בריידי/AP, Elise Amendola

ניו אינגלנד - אינדיאנפוליס 7:45

המשחק השני של הלילה היה פחות צמוד ומותח מהראשון. הרבה פחות. הפטריוטס חיסלו את אנדרו לאק והקולטס, בדיוק כמו שעשו בשלושת המפגשים הקודמים שלהם עד כה מול הקוורטרבק הצעיר. טום בריידי וביל בליצ'יק עלו לסופרבול בפעם השישית בשושלת המדהימה שלהם וינסו לזכות באליפות רביעית.

מהר מאוד היה ברור לאן המשחק הזה הולך. הפטריוטס השתלטו על פאמבל אחרי הפאנט הראשון שהם בעטו ולגארט בלאונט רץ מיארד אחד לאנדזון. אדם וינטיירי החמיץ בעיטת שדה ומן העבר השני, בריידי מסר לג'יימס דוולין וקבע 0:14 בסוף הרבע הראשון. ניו אינגלנד שוב התקרבה לאנדזון בתחילת הרבע הבא, אבל בריידי טעה במסירה ואיבד ואנדרו לאק הוביל דרייב מצוין ונעזר בכמה עבירות של הגנת הפטריוטס כדי לקזז את הפער בחצי אחרי שזורלון טיפטון מצא את האנדזון מקרוב. הפאטס נעצרו ממש על סף האנדזון ורגע לפני המחצית הסתפקו בשער שדה וירדו לנוח עם 7:17.

עם פתיחת המחצית השנייה החלה סערה בפוקסבורו ומאותו רגע, העסק התנהל במעמד צד אחד בלבד. נייט סולדר, שחקן הקו של ניו אינגלנד, תפס לטאצ'דאון ראשון בקריירה, 16 יארד, בדרייב הפותח של הרבע השלישי. בדרייב הבא בריידי מצא את גרונקובסקי באנדזון, אחר כך לאק נחטף ובמהלך שאחרי החטיפה, בלאונט רץ פנימה וקבע 7:38 שגמר את המשחק. בתחילת הרבע האחרון בלאונט השלים שלושער אישי, בדרייב הבא לאק שוב נחטף ובסוף גם ג'ימי גארופולו זכה לכמה דקות של אקשן אחרי שבריידי קיבל סטנדינג אוביישן.

בריידי סיים עם 23 מ-35, 226 יארד, שלושה טאצ'דאונים ואיבוד (ועוד ריצה אחת נהדרת). בלאונט היה במיטבו עם 148 יארד והוא השחקן הראשון אי פעם שמסיים שני משחקי פלייאוף עם שלושה טאצ'דאונים ומעלה, אחרי שהשיג ארבע בעונה שעברה, גם כן מול הקולטס. אדלמן הוביל את התופסים עם 98 יארד. לאק היה איום ונורא וסיים עם 12 מ-33, 126 יארד, שני איבודים ואפס טאצ'דאונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully