וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד הרע" בא בטוב: אלג'רו אליה במדור נבחרי השבוע

19.1.2015 / 10:00

אחרי שתקף שוטר, קילל אוהדים והיה מעורב בשלל שערוריות, באנגליה היו משוכנעים שאלג'רו אליה יהיה גרסה מופרעת של באלוטלי. אבל קומאן האמין בו והקשר עוד עשוי להתגלות כגניבה של ינואר. מדור נבחרי השבוע, כולל "הקצב" הספרדי, מאמן הסיבוב בלה ליגה והגולאסו של היגואין

one

בווידאו: הצמד של אלג'רו אליה במדי סאות'המפטון נגד ניוקאסל

שחקן השבוע

אלג'רו אליה - סאות'המפטון

"זוז הצדה, מריו באלוטלי. לפרמיירליג יש 'ילד רע' חדש". זו קבלת הפנים לה זכה אלג'רו אליה מהתקשורת האנגלית, כאשר נודע על הצטרפותו לסאות'המפטון בסוף השנה האזרחית. באנגליה תיארו כיצד הכישרון הגדול, ששיחק במדי נבחרת הולנד בגמר מונדיאל 2010, הפך לפרסונה נון גרטה בבונדסליגה בעקבות שערוריות שונות ומשונות. הוא נתפס נוהג במהירות מופרזת, העליב שוטר, נשלח להתאמן לבדו בשלהי העונה שעברה ועד שחזר לעצמו, בחר לצייץ בטוויטר את המילים "מוכן למלחמה" (ביטוי לא מקובל בגרמניה) לפני הדרבי בין קבוצתו ורדר ברמן לאקסית המבורג ונזרק מהסגל. הוא גם הספיק לקלל אוהד בפייסבוק, ולאחר מכן אמר שלום.

"לא יהיה משוגע שיסכים להמר עליו", היו משוכנעים בגרמניה. ואז הגיע רונאלד קומאן. אחרי שבנה את סאות'המפטון כמעט מחדש בקיץ וסיפק כמה החתמות מבריקות, המאמן ההולנדי החליט לתת צ'אנס לבן ארצו, במה שעוד עשויה להתגלות כגניבה האמיתית של חלון ההעברות הנוכחי. בגיל 27, הקיצוני שהיה פלופ בגרמניה וגם בקדנציה הקצרה ביובנטוס, ידע שזה עכשיו או לעולם לא. אחרי שהראה ניצוצות בבכורה נגד מנצ'סטר יונייטד וסייע לסיינטס לנצח באולד טראפורד לראשונה מאז 1988, אליה פתח שוב בכנף השמאלית והפעם הוביל את קבוצתו לניצחון ראשון במגרשה של ניוקאסל מאז 1997.

ההולנדי התעלל בבן ארצו דריל ינמאט, רץ ללא הפסקה וסיפק כמה רגעי ברק עם עקבים ודאבל פסים באגף השמאלי, אך ידע גם לייצר ת'כלס וכבש את שני השערים שהעניקו לסאות'המפטון ניצחון 1:2. "קומאן היה היחיד שהאמין בי", הודה אליה הנרגש למאמנו. "כשמישהו מאמין בי, זה יוצר איזשהו אפקט. הוא רוצה שאצליח ואני נלחם עבורו, עבור המועדון ועבור חבריי לקבוצה. בסך הכול רציתי לשחק כדורגל". אז הנה הוא משחק. אחרי ארבעה שערים ב-66 משחקים במדי ורדר ברמן, אליה עם צמד תוך 145 דקות בפרמיירליג. הוא אכן עקף את באלוטלי (עדיין ללא שער ליגה העונה) בקלילות מרשימה... רק לא מהכיוון עליו חשבו העיתונאים האנגלים.

אלג'רו אליה שחקן סאות'המפטון חוגג. Nigel Roddis, GettyImages
עוד עשוי להתגלות כגניבה הגדולה של ינואר. אלג'רו אליה/GettyImages, Nigel Roddis

מאמן השבוע

מרסלינו - ויאריאל

19 בינואר 2013. בחלומות השחורים שלו לא חלם מרסלינו על פתיחה כה גרועה לקדנציה שלו כמאמן ויאריאל. הצוללת הצהובה הובסה אז 5:0 על ידי ריאל מדריד ב', ואוהדיה כבר החלו להתכונן לשהות ארוכה מהמתוכנן בליגה השנייה בספרד. מרסלינו חשב אחרת.

19 בינואר 2015. בדיוק שנתיים אחרי משחק הבכורה ובמקום היחיד בו התאפשר לו להמשיך פרויקט, מרסלינו ניצב היום בנקודה הגבוהה ביותר שידעה הקריירה שלו. הוא החזיר את ויאריאל לליגה הבכירה בסיום העונה הראשונה, השיג את המקום השביעי והכרטיס לאירופה אשתקד, וכעת יכול לפנטז אפילו על אחד הכרטיסים לליגת האלופות, כשקבוצתו נעלה את הסיבוב הראשון במקום השישי עם 35 נקודות (רק ארבע פחות מסביליה הרביעית).

מרסלינו בן ה-49 עלה על מסלול ההצלחה עם שישה שחקנים שהיו איתו בעונה הראשונה, בראשם הקפטן ברונו סוריאנו, שבאופן סמלי התכבד בשער שקבע 0:2 על אתלטיק בילבאו בשבת. ויאריאל לא הפסידה בכל המסגרות מאז נובמבר, כשבליגה היא לא מנוצחת כבר תשעה מחזורים רצופים ונותרה היחידה עם הפסד חוץ בודד העונה. לריאל, לברצלונה וגם לאתלטיקו יש יותר, כשהאחרונה אף איבדה את מאזן הבית המרשים שלה בהפסד לוויאריאל בחודש שעבר.

"זה הישג יוצא דופן עבורנו", סיכם מרסלינו את הסיבוב המוצלח של ויאריאל, אחרי שנבחר גם למאמן חודש דצמבר בלה ליגה. הקבוצה שלו כבשה ב-22 משחקים רצופים בכל המסגרות (שיא מועדון) ושמרה על רשת נקייה בשבעה משחקי ליגה, כל זה ללא הסלע שלה מהעונה שעברה, מתאו מוסאקיו הארגנטינאי שאיבד את מקומו בהרכב. מרסלינו התגבר על פרידות, פציעות ומשאבים מוגבלים, והצליח לקדם צעירים כמו לוסיאנו וייטו, דניס צ'רישב והמקומיים מאנו טריגרוס ומוי גומס. יש יורש למנואל פלגריני.

מרסלינו מאמן ויאריאל עם מריו גספר. GettyImages
ההצלחה השקטה של הליגה הספרדית. מרסלינו עם מריו גספר/GettyImages

פלופ השבוע

דויד נבארו - לבנטה

גם שמונה שנים אחרי שהצית את האש בקטטה בין ולנסיה לאינטר בליגת האלופות, הבלם הספרדי לא נרגע. כבר בן 34, דויד נבארו. בארבע העונות האחרונות הוא משחק בלבנטה ומקפיד לשמור על ממוצע של הרחקה לעונה. הוא היה קרוב לסגור סיבוב ללא כרטיס אדום, אלא שאז הגיעה הדקה השישית במשחק החוץ נגד אלצ'ה. עבירה שלו זיכתה את המארחת בכדור חופשי, ובזמן שכולם ממתינים הוא החליט לתת סטירה לסרחיו פלגרין, אל מול עיניו של השופט קרלוס ולאסקו קרבאייו. נבארו האלים, אחד "הקצבים" המפורסמים בכדורגל האירופי במילניום הנוכחי, התכבד באדום המהיר ביותר שנשלף העונה בלה ליגה וגם בציון 1 ב"מארקה". הקבוצה הופקרה והפסידה, אבל לפחות המוניטין נשמר.

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד לפני דויד נבארו שחקן לבנטה. AP
תמיד העדיף בושידו על כדורגל. דויד נבארו, משמאל/AP

מהלך השבוע

שער הניצחון של גונסאלו היגואין - נאפולי

ארבע פעמים פגש גונסאלו היגואין את לאציו מאז הגיע לאיטליה. בכל המקרים הוא כבש וניצח. בעונה שעברה היה לו צמד ב-2:4 באולימפיקו, שער ניצחון בגביע ועוד שלושער ב-2:4 הביתי של נאפולי. השבוע הוא השיג את השביעי שלו מול הביאנקוצ'לסטי, וזה היה השער היפה מכולם. דריס מרטנס השתחרר נהדר במרכז המגרש וסיפק מסירת סרגל לרגל ימין של היגואין. החלוץ הארגנטינאי הטעה במבט קל את שטפן ראדו, ברח ימינה ומזווית אלכסונית קשה הפציץ לרשת העליונה את מה שהתברר כשער הניצחון שהעלה את נאפולי למקום השלישי. לאחר מכן הוא רץ לחגוג עם החולצה של החבר הפצוע לורנצו אינסינייה. מחווה שתואמת את המהלך הנהדר.

שחקן נאפולי, גונסאלו היגואין. GettyImages
אוהב את המפגשים עם לאציו. גונסאלו היגואין/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: סמיר הנדנוביץ' (אינטר) - המושיע של הנראזורי, ולא בפעם הראשונה
מגן ימני: כריסטוף ז'אלה (ליון) - נולד מחדש ליד הילדים של ליון
בלם: יוהאן בנלואן (אטאלנטה) - הופעה מרשימה בסן סירו
בלם: גונסאלו רודריגס (פיורנטינה) - אוהב לכבוש בוורונה
מגן שמאלי: חוסה גאיה (ולנסיה) - צועד בעקבות ג'ורדי אלבה
קשר: סנטי קאסורלה (ארסנל) - יודע גם להגן. המעבר למרכז המגרש עשה לו רק טוב
קשר: אוסקר (צ'לסי) - בכושר הכי טוב שלו מאז הגיע לאירופה
קשר: אלג'רו אליה (סאות'המפטון) - שחקן השבוע
חלוץ: דווייט גייל (קריסטל פאלאס) - השאיר את אלן פארדיו מושלם
חלוץ: לוקאס באריוס (מונפלייה) - שלושער שמזכיר את ימי דורטמונד העליזים
חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - התחיל בראש, סיים עם שלוש

שחקני ארסנל סנטי קאסורלה, אוליבייה ז'ירו חוגגים. GettyImages
המעבר למרכז השדה עשה לו טוב. סנטי קאסורלה, משמאל, עם אוליבייה ז'ירו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully