וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאקי סטרייק: המהלך הגדול של אנדרו לאק בדנבר

דור סנפיר

16.1.2015 / 15:27

הקולטס ישחקו בין ראשון לשני בפוקסבורו, בעיקר בזכות מהלך גדול של הקוורטרבק ברבע השלישי. דור סנפיר מסביר כיצד הצליח אנדרו לאק לחצות את הקו האחורי של הברונקוס בדרך לטאצ'דאון של האקים ניקס

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Joe Mahoney, AP
צעיר, צעיר, אבל יודע את העבודה. לאק/AP, Joe Mahoney

בלילה שבין ראשון לשני תתארח אינדיאנפוליס קולטס בפוקסבורו אצל ניו אינגלנד, לאחר שניצחה בדנבר את הברונקוס. מהלך אחד במחצית השנייה עשה את ההבדל והעניק, בסופו של דבר, לקולטס את הכרטיס לגמר ה-AFC.

תחילת הרבע השלישי, אינדי הובילה 10:14. דנבר, אחרי מהלך 3&Out, בעטה פאנט למרחק של 47 יארד, שיצא מהמגרש על קו 28 היארד של אינדיאנפוליס. אנדרו לאק הנהיג דרייב שהלך קשה מההתחלה. ההגנה של דנבר, משלוש הטובות בליגה, ערוכה היטב. הדרייב ארך 12 מהלכים, מתוכם ארבע מסירות שלא נתפסו, כולל עוד השמטה מתסכלת של הילטון ושתי עבירות (פנאלטי) של אינדי כתוצאה מהפאס ראש של דנבר. בין העבירות האלה הייתה אחת שביטלה טאצ'דאון בריצה של לאק.

אבל הייתה גם מסירת לאק קלאסית לטייט אנד קובי פלינר, חברו מסטנפורד, עמוק באמצע ל-32 יארד בדאון שלישי ו-16. זו מסירה קלאסית, כי לאק משתמש במסירות ארוכות בתור פאנטים כשאין מה להפסיד, ובדאון שלישי ו-16 אין לו יותר מדי מה להפסיד.

מספר 12 של אינדי לא מפחד לטעות ולא מתרגש משגיאות. הוא ימסור לפיק 6 (חטיפה וריצה לטאצ'דאון של ההגנה), יחזור לסדרה הבאה כאילו לא קרה כלום וימשיך למסור באותה תעוזה והחלטיות כמו קודם. לא סתם הוא מוביל בהפרש ניכר את כל הקוורטרבקים בהיסטוריה בכמות היארדים בחמשת משחקי הפלייאוף הראשונים שלהם.

seperator

המהלך של הטאצ'דאון לניקס לא שונה. הוא החל בדאון שני מקו ה-15 של דנבר. הקולטס נערכו ללא רץ אחורי, לאק בשאט גאן, כאשר רג'י ויין, הילטון וניקס מצד ימין. הטייט אנד דוויין אלן צמוד לקו מצד שמאל והרץ הרון רחוק בצד שמאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

דנבר רצה אל לאק עם ארבעה. השאר שמרו על התופסים, כאשר הבררונקוס הסוו שמירה כפולה על שני התופסים הפנימיים אלן משמאל ו-וויין מימין, כשהתופסים החיצוניים הילטון, ניקס והרון מכוסים בשמירה אישית. מיד אחרי הסנאפ, קו ההתקפה של אינדי עשה עבודה נהדרת והסנטר הולמס אפילו השתחרר לרגע על מנת להוות קו הגנה שני, שיעצור את ההתקפה על הקווטרבק שלו מהצד העיוור, שם נמצא דמארקוס וור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

המטרה הראשית של לאק במהלך הזה הייתה הטייט אנד דוויין אלן, שרץ מסלול "קרוס" (חצה את המגרש משמאל לימין), אבל הוא כוסה לגמרי על ידי הסייפטי המצוין טי ג'יי וורד. גם שאר התופסים כוסו על ידי הבקים של דנבר, לה אחת מחוליות ההגנה האחורית הטובות בליגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כעת לאק היה צריך להתחיל לברוח, כשהוא מרגיש את וון מילר, אולי צייד הקוורטרבקים הטוב בליגה בין הליינבקרים, נושף בעורפו. אלא שאז לאק זיהה את הפרצה.

מגן הפינה, הרוקי, בראדלי רובי מספר 29, הופקד על האקים ניקס והפנה את גבו אל הקוורטרבק. במצב הזה הוא לא יכול "לשחק על הכדור" על מנת להגן נגד המסירה, וכמעט בטוח שמסירה במצב הזה תגרור עונש על פאס אינטרפירנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אלא שלאק לא חיפה עבירה. הוא גלש ימינה להתרחק ממילר, והמסירה מיועדת "להוליך" את ניקס לנקודה בה יהיה פנוי ויוכל לתפוס את הכדור כשרובי, שילמד שיעור חשוב, אפילו לא יודע שהכדור באוויר. זהו מקרה בו הקוורטרבק מכוון את התופס בזמן אמת, תוך כדי המהלך, ולא מסלול ידוע מראש בו הקוורטרבק מוסר למקום בו התופס אמור להיות. לאק, על אף גילו הצעיר, עושה זאת טוב מכולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

התוצאה: טאצ'דאון קולטס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully