וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד - אינדיאנפוליס: תחליף ראוי

17.1.2015 / 9:25

הקרב בריידי-מאנינג התחלף בבריידי-לאק, מה שמבטיח לנו עוד משחק-על בפוקסבורו. סופרבול שישי לבליצ'יק והקוורטרבק של הפטריוטס, או ראשון לפגאנו ולאק? (שני, 1:30, FOX, METV)

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
מתכוון לקחת שוב את הטירוף לאריזונה. בריידי/AP, Elise Amendola

פטריוטס נגד קולטס בסוף ינואר על הכרטיס לסופרבול. בריידי שוב נגד מאנינג, כל כך הרבה פעמים היינו בסרט הזה... רגע, רגע, משהו השתבש בתסריט. זה אכן ניו אינגלנד נגד אינדיאנפוליס, בריידי והפטריוטס יהיו שם, גם הקולטס יהיו שם, לאק יהיה שם, אבל מאנינג לא יהיה שם (וגם לא בלאט, מקל, כספי ולברון, למקרה שתהיתם).

ניו אינגלנד הצליחה בשבוע שעבר לעבור את נמסיס הפלייאוף הגדול שלה מהשנים האחרונות, בולטימור, כשניצחה אחרי קרב אדיר 31:35. כעת היא מכוונת לסופרבול שישי בעידן בליצ'יק-בריידי, שהחל ב-2001. לאק והקולטס עשו עבודה יפה מול מאנינג ודנבר והגיעו למעמד לראשונה בעידן הקוורטרבק החדש שלהם. אז מה יקרה הפעם והאם זה יהיה כל כך שונה מהקלאסיקות שלהן התרגלנו?

לפני המפתחות, כדאי להצביע על נקודה מעניינת: שלוש מארבע המדורגות ראשונות עלו, אבל גם אלה שניצחו התקשו מאוד מול יריבותיהן, אפילו סיאטל הצליחה לברוח לקרוליינה רק ברבע הרביעי. שבוע החופש לא עשה טוב לקבוצות המובילות, אבל כעת סיאטל, גרין ביי וניו אינגלנד לא יכולות להתלונן.

seperator

סטטיסטיקה:

מאזן בין הקבוצות: 29:49 לפטריוטס (כולל 1:3 בפלייאוף לניו אינגלנד)
מאזן הנקודות בין הקבוצות: 1479:1922 לפטריוטס (כולל 77:121 בפלייאוף)
מאזן במשחקים בניו אינגלנד: 12:27
מאזן הפלייאוף של הפטריוטס: 18:26
מאזן הפלייאוף של הקולטס: 22:22

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. Jack Dempsey, AP
מתכוון ללכת על הדאבל. לאק/AP, Jack Dempsey

מה ניו אינגלנד צריכה לעשות?

1. לפתוח חזק בהתקפה, לעשות התאמות מוקדמות בהגנה

הפטריוטס נוהגים לפתוח את המחצית השניה עם הכדור, גם אם הם זוכים בהטלת המטבע, מה שנותן ליריבה את הפוזשן הראשון. במשחק מול בולטימור זה לא השתלם להם – הם ספגו טאצ'דאון בדרייב הראשון של המשחק, נכשלו בדרייב שלהם במחצית השנייה ומיד ספגו טאצ'דאון. מה זה אומר מבחינת ניו אינגלנד? שאין לה זמן לצאת מפוקוס. אם צ'אק פגאנו והקולטס יהיו אגרסיביים כמו בולטימור, הם יוכלו לגרור גם את המשחק הזה לשוט אאוט, שיגדיל את הסיכוי שלהם להוציא את הקהל מהמשחק ולצאת מפוקסבורו עם ניצחון.

למרות משחק נורא במחצית הראשונה, הגנת ניו אינגלנד ידעה לעשות את ההתאמות, אבל לקח לה זמן. בסך הכול, הפטריוטס החזיקו את פלאקו והרייבנס על עשר נקודות במחצית השנייה ושיתקו אותם לחלוטין ברבע הרביעי. גם מוקדם יותר העונה, הפאטס התגברו על מחצית ראשונה בינונית עד נוראית (למשל, בגרין ביי הרשו 23 נקודות במחצית הראשונה ו-3 בשנייה, את סן דייגו השביתו לחלוטין), רק שהפעם ההתאמה תצטרך לבוא מוקדם יותר מהרבע הרביעי.

2. לתפוס בגרונק

לפטריוטס יש לוקסוס שלא הכירו בשנים האחרונות: גרונקובסקי בריא. זה, כמובן, עלול להשתנות, ורק נזכיר את גמר ה-AFC ב-2011, שם דידה החוצה עם פציעה שהשפיעה לרעה גם על הסופרבול. אפילו לבולטימור הקשוחה לא הייתה תשובה לגרונק, שתפס שבע פעמים ל-108 יארד וטאצ'דאון. ניו אינגלנד אולי לא רצה, אבל היא לא חייבת כשגרונקובסקי פותח את האמצע. אין לקולטס מץ' אפ טוב עם הטייט אנד המפלצתי, ואם לבריידי יהיה מספיק זמן בפוקט, הוא ישתחרר ולאינדיאנפוליס צפוי יום ארוך.

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס רוב גרונקובסקי. Elise Amendola, AP
מי יעצור את הגרונק?/AP, Elise Amendola

מה אינדיאנפוליס צריכה לעשות?

1. לנצל הזדמנויות, לצמצם את הטעויות למינימום

שלוש פעמים שמטו שחקני ניו אינגלנד את הכדור מול בולטימור, על שלושת הפאמבלים הם השתלטו שוב. במיוחד זכורה ההשמטה המכרעת של ג'וליאן אדלמן, שלמרות ארבע גופות סגולות שעטו עליו, הצליח לשמור אצלו את הכדור והציל לפאטס את המשחק. אם הכדור יפגוש את הקרקע, אינדי תהיה חייבת להשתלט עליו, מכיוון שגם אם המהלך הבא לא יסתיים בייצור נקודות, הוא יוציא את הכדור מהידיים של בריידי.

לאק נחטף פעמיים בדנבר, אחת בדאון שלישי ו-12 כשמאנינג מקבל את הכדור על קו ה-49 יארד, השנייה בדאון שלישי ו-13 כשהכדור על ה-24 של דנבר. מה זה אומר? שעם דאון שלישי ארוך מותר לקחת צ'אנסים, אבל אם תתן לבריידי את הכדור על קו האמצע, לא תשרוד את המשחק הזה.

2. לרוץ

למרות הניצחון בדנבר, המשחק של הקולטס לא היה מושלם. אינדי השיגה 99 יארדים על הקרקע, אבל את הלקח היא צריכה ללמוד דווקא מהרייבנס. הטעות היחידה של ג'ון הארבו המצוין בשבת שעברה, הייתה בכך שלא ניצל מספיק את משחק הריצה בדקות המומנטום של ניו אינגלנד במחצית השנייה. לאחר שהפטריוטס צימקו ל-28:21, הרייבנס יצאו ב-3&out, כששניים משלושת המהלכים שלהם היו למסירה לא מושלמת. בדרייב הבא שלהם, ב-28:28, פלאקו נחטף ורק בדרייב שלאחר מכן העורבים שמו נקודות על הלוח, כש-10 מ-16 המהלכים שלהם הגיעו דרך הקרקע.

גם אם תיקלע לפיגור מוקדם, לאינדי אסור לסגור לעצמה את האופציה הקרקעית. למרות התקפת ריצה לא טובה בעונה הרגילה, בפלייאוף הקולטס השתפרו מאוד בקטגוריה, עם ממוצע של 4 יארדים לנשיאה. הם חייבים לשים את הכדור בידיים של דן הרון ולהזיז את השרשראות.

דן הארון אינדיאנפוליס קולטס. David Zalubowski, AP
רוץ, הרון, רוץ/AP, David Zalubowski

התחזית

ניו אינגלנד לא תשמוט את זה, אבל זה ייגמר בפחות מטאצ'דאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully