וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבץ השופטים בכדוריד פוטר וטוען: "ניסו להתערב לי בשיבוץ"

8.1.2015 / 15:42

אליעזר רוזנפלד מסיים את תפקידו בטענה כי איילת אליאב, יו"ר איגוד השופטים, ביקשה ממנו שלוש שעות לפני משחק גביע להחליף שיבוץ והוא סירב: "אין הצדקה להחליף שיבוץ בגלל קריזה של אדם כזה או אחר"

פטריק קאלו שחקן מ.כ. חולון. דוד פליגל, איגוד הכדוריד,
השחקן שהפך לסלע המחלוקת. קאלו/דוד פליגל, איגוד הכדוריד

משבץ השופטים באיגוד הכדוריד, אליעזר רוזנפלד, פוטר לאחרונה מתפקידו אחרי כשנה וחצי, וטוען כי יושבת ראש איגוד השופטים, איילת אליאב, התערבה בשיבוץ שופטים לפני משחק גביע שעה וחצי לפני שהוא החל. מספר ימים לאחר שהוא התעקש שלא להחליף את השיבוץ, הוא פוטר מתפקידו.
המדובר על משחק שהתקיים לפני כחודש במסגרת גביע המדינה ובו מ.כ. חולון ניצחה את עירוני נס ציונה 27:28 בתום דרמה שהוכרעה בזכות פנדל של פיליפ קאלו. למשחק שובצו על ידי רוזנפלד יורם פרץ ואמנון יעקובוביץ'. רוזנפלד טוען כי קצת פחות משלוש שעות לפני תחילת המשחק, יצרה עימו אליאב קשר וביקשה ממנו להחליף את השיבוץ. לדבריו, היא לא פירטה מה הסיבה לכך.

"היא ביקשה שאני אחליף את השיבוץ שלוש שעות לפני המשחק", אומר רוזנפלד לוואלה! ספורט. "זה לא מקובל לעשות את זה אלא אם קורה משהו חריג כמו שאשתו של שופט כורעת ללדת או פציעה כזו או אחרת. שיבצתי למשחק את יורם פרץ ואמנון יעקובוביץ' והיא ביקשה שאני אחליף את השיבוץ לשופטים אחרים. לא הסכמתי כי אין שום הצדקה להחליף שופטים בגלל קריזה כזו או אחרת".

רוזנפלד ממשיך: "אמרתי לה בשיחה בינינו: 'את רוצה? תשני את. זו זכותך לשנות. אני לא עוצר אותך מלעשות את זה". למרות הדברים, השופטים המקוריים ניהלו את המשחק. "אחרי כמה ימים היא הודיעה לי שאני מפסיק לשבץ, וקיבלתי את זה ברצון", הוא ממשיך. "זו זכותה להחליט, אבל באופן כללי אסור להתערב בשיבוצים, זה נושא רגיש מאוד, כפי שלשופט שמנהל משחק אסור להתערב ולהפריע, אלא אם מדובר בעניין חריג וזה לא המקרה".

בתוך כך, היום נערכה ישיבת הנהלת איגוד השופטים שבה הוחלט בין השאר כך (מתוך פרוטוקול ההנהלה): "משבץ ליגת העל אליעזר רוזנפלד הביע את רצונו להתפטר מתפקידו. הנהלת איגוד השופטים מקבלת את התפטרותו ומודה לו על פעילותו. לאור התפטרותו החליטה הנהלת איגוד השופטים לבחור למשבץ ליגת העל בכדוריד את מר שמשון גמליאל. שמשון הינו בעל ידע וניסיון רחב בתחום הספורט ובענף הכדוריד".

מאיגוד הכדוריד נמסר: "אליעזר רוזנפלד נמצא כרגע מחוץ לתמונה בהוראת הנהלת איגוד השופטים. איגוד הכדוריד לא נכנס לשיקולים ולהתנהלות הפנימית בתוך איגוד השופטים. נוכל להגיב לאחר בירור הנושא בין יושב ראש האיגוד לבין יושב ראש איגוד השופטים".

תגובתה של איילת אליאב לא נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully