וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלליך: "במכבי חיפה ארבע שנים בונים מחדש, לא היה לי מה לעשות נגד זה"

10.1.2015 / 7:00

"הקללות הגזעניות של אוהדי בית"ר פגעו מאוד", "לא קיבלתי הזדמנויות במכבי חיפה". סינטאיהו סלליך לא רק הפך לשחקן הרכב במאריבור, אלא גם השיל מעליו את התדמית של הכישרון הלא ממומש. זה הזמן לדבר על העבר הכואב, ההווה המרגש והעתיד המבטיח. ראיון

סינטאיהו סלליך, שחקן מאריבור. GettyImages
משחקן מחליף בבית"ר לשחקן הרכב בליגת האלופות. סינטאיהו סלליך/GettyImages

31 במרץ 2014. בית"ר ירושלים הביסה 0:3 את מכבי פתח תקוה והבטיחה מעשית את הישארותה, אבל כולם התמקדו בסינטאיהו סלליך, שחודשיים קודם לכן אמור היה לעבור בטרייד למכבי פתח תקוה אך נשאר בבית"ר ויצא נסער מהמגרש אחרי שספג קללות גזעניות מאוהדי קבוצתו. ולא בפעם הראשונה.

פחות מ-10 חודשים אחרי, סלליך נמצא במקום אחר לגמרי. שחקן הרכב באלופת סלובניה מאריבור, הופעות טובות בליגת האלופות ומפנה משמעותי בקריירה. לקשר הישראלי לקח מעט זמן להתאקלם והוא הפך לבורג משמעותי במאריבור. אם במוקדמות הצ'מפיונס וההדחה של מכבי תל אביב הוא שיחק מעט דקות כמחליף, בשלב הבתים סלליך פתח בארבעה מבין ששת המשחקים של מאריבור, כולל 90 דקות ב-1:1 הביתי נגד צ'לסי. בליגה הסלובנית יש לסלליך עד עתה שני שערים וחמישה בישולים. בחודשיים האחרונים הוא כבר הפך לבאנקר ובחמשת משחקי הליגה האחרונים פתח בהרכב, כאשר רגע לפני הפגרה הוא כבש ובישל נגד רדומלייה.

עכשיו, אחרי הביקור בארץ ולפני הגברת הקצב והחזרה לעניינים בסלובניה, סלליך מדבר על הוויתור של מכבי חיפה, החוויה הלא נעימה בבית"ר ירושלים והחלום האירופי.

שחקן בית"ר ירושלים, סינטאיהו סלליך. קובי אליהו
נפגע מהקהל של בית"ר. סינטאיהו סלליך/קובי אליהו
"במכבי חיפה כבר ארבע שנים בונים כל עונה קבוצה חדשה, עם מאמן חדש שהולך עם השחקנים שלו והפילוסופיה שלו. לא היה לי מה לעשות נגד זה"

חבל שהגיעה הפגרה, לא?

"מקצועית כן, כי הגעתי לאיזה שיא והפכתי לשחקן הרכב קבוע עם מספרים, אבל נפשית הייתי צריך את זה. זאת פעם ראשונה שאני יוצא לשחק מחוץ לישראל והגעגועים לבית ולמשפחה היו חזקים מאוד. זה לא פשוט עבורי לעשות את המעבר בפעם הראשונה. זה סוג של הישרדות בשלב הראשון והחופשה הזאת בארץ זה משהו שהייתי חייב אותו".

אחרי 90 דקות ו-1:1 נגד צ'לסי בליגת האלופות, הרגשת סוף סוף שהקריירה מגיעה למקום הנכון?

"כן. זה לא רק המשחק הזה, זאת כל התקופה הזאת שאתה הופך להיות שחקן הרכב, מבקיע, מבשל, משחק טוב שבוע אחרי שבוע ומרגיש את ההערכה מכולם. זה הדבר שגורם לי להבין את השינוי. שאני משחק טוב באופן יציב ומאמינים בי. עברתי כאן תקופת התאקלמות. בהתחלה עליתי מהספסל, היו משחקים שלא שיחקתי, יש פה תחרות וזה לא פשוט לקבל דקות והרכב. ברגע שיש לך את זה - זאת ההערכה הכי גדולה שאפשר לקבל, משהו שחיכיתי לו תקופה, במיוחד אחרי השנה הלא טובה שהייתה לי".

היית חייב לברוח מישראל בקיץ

"דווקא יכלה להיות סיטואציה שהייתי נשאר בישראל. בדיעבד, זה הצעד הכי טוב שיכולתי לעשות עבור הקריירה שלי, זה צעד שהרים אותי ואת הקריירה שלי למקום טוב. ברגע שהבנתי שאני לא בתכנונים של מכבי חיפה ישבנו עם יענקל'ה שחר והגענו לסיכום שאני אקבל את הכרטיס שלי ואוותר על החוזה. לא דרשתי מהם כלום ויענקל'ה התנהג אליי בצורה הכי מכובדת לאורך כל הדרך".

בארץ לא העריכו אותך?

"לא קיבלתי הזדמנויות במכבי חיפה כדי שיעריכו או לא יעריכו. שלוש שנים הושאלתי, ובפעם הרביעית לא החזירו אותי. כשהושאלתי לעכו ולקרית שמונה עשיתי עונות טובות וזכיתי להערכה. בבית"ר ירושלים זה סיפור אחר לגמרי, גם לי וגם לכל הקבוצה הייתה עונה רעה שכולם רוצים לשכוח. אפשר לראות שכמעט כל מי ששיחק בבית"ר בעונה שעברה, העונה לא עשתה לו טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר. קובי אליהו
התנהג בצורה מכובדת לאורך כל הדרך. יעקב שחר/קובי אליהו
"גזענות זו סוג של פגיעה. זה לא יכול לעבור לידך, אתה נפגע מזה, במיוחד שזה במדינה שלך. זאת לא הפעם הראשונה שעברתי את זה בישראל, זה כואב, אבל מתחשלים מהכול"

התאכזבת שמכבי חיפה שחררה אותך בקיץ

"האמת שציפיתי לזה. אחרי שנתיים טובות בעכו ובקרית שמונה לא החזירו אותי, אז אחרי עונה רעה בבית"ר כבר לא היו לי ציפיות. בחיפה כבר ארבע שנים בונים כל עונה קבוצה חדשה, עם מאמן חדש שהולך עם השחקנים שלו והפילוסופיה שלו. לא היה לי מה לעשות נגד זה. הבנתי שאני צריך לחפש דרך חדשה. לא הייתי מוכן להמשיך ולצאת להשאלות".

איך אתה רואה את מכבי חיפה מהצד?

"קשה להסביר. זה אף פעם לא טוב שכל פעם בונים מחדש, אבל זה עדיין מועדון גדול עם קהל אדיר ואצטדיון חדש שאמור להילחם על תארים. אני לא פרשן שיכול עכשיו לנתח ולהסביר מה קורה ואיך קורה, אבל כואב לי על המועדון הזה שלא מצליח לחזור למקומות שהוא צריך להיות בהם. אני מאחל להם רק הצלחה, זה מועדון שעזר לי בקריירה".

העונה בבית"ר ירושלים עשתה לך רע

"כן, זאת עונה שלא עשתה לי טוב וגם לכל מי שהיה במערכת. זה קורה בכדורגל. זאת הייתה עונה רעה לכולם - לשחקנים, לצוות המקצועי ולאוהדים. זה מועדון גדול עם הרבה מאוד אוהדים ויש ציפיות. ברגע שהקבוצה נראית רע ולא מצליחה לשחק כדורגל אז האווירה בהתאם. כמו שאמרתי, העונה ההיא פגעה כמעט בכל שחקן ששיחק בה, אפשר לבדוק את זה".

אחרי שביתת השחקנים בעונה שעברה ספגת קריאות גזעניות והגעת לדמעות

"כן, זה לא משהו שקל להתמודד איתו. בסך הכל היו אז כמה אוהדים בודדים, אבל עדיין גזענות זו סוג של פגיעה. זה לא יכול לעבור לידך, אתה נפגע מזה, במיוחד שזה במדינה שלך. זאת לא הפעם הראשונה שעברתי את זה בישראל, זה כואב, אבל מתחשלים מהכול. אני לא בן אדם חלש ואם אני אפגע מכל מי שאומר משהו או מנסה לפגוע אני לא אוכל להצליח. מכל דבר לומדים ומתחשלים, הופכים לחזקים יותר".

סינטאיהו סלליך שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הבין שצריך לצאת לדרך חדשה. סינטאיהו סלליך בימיו במכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין
"זאת פשוט הייתה עונה רעה. יכול להיות באמת שאם הייתי עובר לקבוצה אחרת בינואר זה היה עושה לי רק טוב, אבל זה היה בלתי אפשרי"

בסלובניה נתקלת בגזענות?

"לא. האמת שלא נתקלתי בזה כאן אפילו פעם אחת ואני מקווה שלא אתקל".

אתה יודע, אם יש משהו בישראל שהטריף מאמנים ואוהדים זה הכדרור המיותר שלך, ההתעקשות לא לשחרר כדור בזמן

"זה חלק ממני. תמיד הקשבתי להערות של המאמנים ואני משנה דברים במשחק שלי, גם כאן במאריבור. תמיד יהיו לי את העוד נגיעה או שתיים וזה חלק מהמשחק שלי. כשזה הולך ואני עושה דברים גדולים אומרים 'וואו' וכשלא הולך אומרים שהוא לא משחרר את הכדור. אני מקשיב לביקורת, אבל גם יודע שזה חלק מהיתרונות שלי וצריך למצוא את האיזון הנכון".

בית"ר כבר ויתרה עליך בינואר ועשתה טרייד, רק תקלה טכנית השאירה אותך במועדון

"זאת הרגשה לא נעימה. בקיץ לפני כן נלחמתי ועשיתי הכול כדי להיות בבית"ר, ופתאום אתה מבין דרך התקשורת שעושים עליך טרייד. זה לא נעים. להישאר לאחר מכן רק בגלל תקלה טכנית זה עוד יותר לא נעים, אבל לא הורדתי את הראש. נלחמתי על המקום שלי והדקות שלי עד סוף העונה. זה קורה בכדורגל. אלי כהן הביא אותי ולצערי הוא הלך הביתה, בא מאמן חדש (רוני לוי – א.ס) עם הסגנון שלו ודברים לא הסתדרו. זאת פשוט הייתה עונה רעה. יכול להיות באמת שאם הייתי עובר לקבוצה אחרת בינואר זה היה עושה לי רק טוב, אבל זה היה בלתי אפשרי".

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי. מגד גוזני
בא עם הסגנון שלו והדברים לא הסתדרו. רוני לוי/מגד גוזני
"יש לי חוזה לשלוש שנים במאריבור ואני כן רוצה להתפתח כאן ולהגיע אפילו לליגות בכירות יותר בעתיד. מצד שני, אני אף פעם לא פוסל חזרה לישראל"

כמה עוזר לך שגם דודו ביטון שם?

"אתה לא מתאר לעצמך, זאת עזרה מדהימה. עבורי זאת הפעם הראשונה מחוץ לישראל והוא כבר מנוסה בחו"ל, גם בהרגשה שלו וגם בהתנהלות ובדברים הקטנים. הוא יודע הכול. אני לומד ממנו הרבה וזאת באמת העזרה הכי גדולה שיכולתי לקבל כאן. אני מאוד מקווה שהוא לא יעזוב בינואר ויישאר כאן. הוא נכנס לעניינים עכשיו ואני בטוח שהוא יקבל דקות ונצליח כאן. יהיה לי קשה מאוד אם הוא יעזוב, אבל אני אאחל לו בהצלחה אם זה טוב לקריירה שלו".

עם כל הגעגועים למשפחה, לא נראה שאתה מתכנן להיות הרבה שנים באירופה

"אי אפשר לדעת. אני מסתכל קודם כל על לסיים את השנה הנוכחית. יש לי חוזה לשלוש שנים במאריבור ואני כן רוצה להתפתח כאן ולהגיע אפילו לליגות בכירות יותר בעתיד. מצד שני, אני אף פעם לא פוסל חזרה לישראל והכל תלוי בהצעות שיהיה ואיך שארגיש באותה התקופה. אני רוצה לעשות קריירה טובה ומצליחה ולא לוותר לעצמי, אבל להגיד שאני לא אחזור לארץ ולפסול זה לא רציני, במיוחד עם הגעגועים לארץ ולמשפחה. נתקדם צעד אחרי צעד".

מדגדג לך לקבל זימון לנבחרת?

"תמיד מדגדג ואני מאמין שאם אני אמשיך את ההתקדמות שעשיתי בחצי השנה האחרונה זה יהפוך למציאותי. נבחרת זה חלום וגם הישג אדיר עבור כל אחד. בינתיים אני אוהד של הנבחרת ורוצה שהיא תנצח בכל משחק ותעלה לטורניר גדול. זה הישג שיכול להרים את כל הכדורגל הישראלי".

אגב, איך נראית סערת מזג האוויר בישראל מסלובניה?

"אני בכלל מתגעגע למזג האוויר בישראל. עזבתי את ישראל לפני כמה ימים כשהיו 18 מעלות והגעתי לכאן למינוס 6 והכול קפוא. כשיש סערה בישראל זה רוחות, עצים נופלים, הצפות. כאן זה בעיקר הקור שמקשה מאוד, אבל כל מקום והצרות שלו".

שחקן מאריבור סינטאיהו סלליך מול שחקן צ'לסי פליפה לואיס. AP
רוצה להתקדם באירופה, אבל לא שולל חזרה לארץ. סינטאיהו סלליך בליגת האלופות מול פיליפה לואיס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully