וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום השבוע ב-NFL

5.1.2015 / 20:30

ג'ו פלאקו ממשיך להיות מלך הפלייאוף, טוני רומו סופסוף לא פישל במאני טיים, נדמוקונג סו קיבל את העונש המגיע שלו ואולי יעזוב את דטרויט והקולטס חולמים לעקוץ את פייטון. עידן ויניצקי מסכם את סיבוב הווילד קארד בהשראת הקאצ'-פרייזס של סטוארט סקוט המנוח

שדר ESPN סטוארט סקוט. Ethan Miller, GettyImages
אחד הגדולים שהיו בסביבה. סקוט/GettyImages, Ethan Miller

למעקב בטוויטר אחרי עידן ויניצקי

"אתגעגע לסטוארט סקוט. לפני עשרים ומשהו שנה, סטו עזר להנחיל דרך חדשה לדבר על הקבוצות שאנחנו אוהבים ועל המהלכים הכי טובים של היום. לאורך חלק ניכר מעשרים השנים שחלפו, שירות הציבור וקמפיינים גרמו לי להיות רחוק ממשפחתי - אבל לאן שלא הלכתי, יכולתי להדליק את הטלוויזיה וסטו והקולגות שלו לספורטסנטר היו שם. לאורך השנים, הוא שעשע אותנו ובסוף, הוא נתן לנו השראה - באומץ ובאהבה. מישל ואני מציעים את מחשבותינו ותפילותינו למשפחה, לחברים ולקולגות".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפרד שלשום בהודעה אמוציונלית מסטוארט סקוט, אחד השדרים הגדולים בתולדות ESPN, שהלך לעולמו בגיל 49 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בזה אחר זה, מיטב ספורטאי ארצות הברית חלקו אף הם את הרגעים המרגשים שיזכרו מסקוט הנהדר, שנודע בזכות הסגנון הייחודי והמשפטים המפורסמים, שהפכו למטבעות לשון בעולם הספורט. לכבודו, נסכם את סיבוב הווילד קארד שעבר על ה-NFL בסוף השבוע ושהושפע רבות ממותו בטרם עת של סקוט, בעזרת כמה מאותם משפטים אגדיים.

אובמה על תקיפת הסייבר של קוריאה הצפונית: "חבלת סייבר". רויטרס
אפילו אובמה נפרד באהבה/רויטרס

as cool as the other side of the pillow

הביטוי המפורסם ביותר של סקוט נועד על מנת להחמיא לשחקן שמעלה את רמתו ברגע האמת ועושה זאת בסטייל מיוחד. ומי יותר מתאים להגדרה הזו מאשר "ג'ו קול", הלא הוא ג'ו פלאקו כמובן. בולטימור רייבנס נוסדה רק ב-1996. היא הקבוצה השנייה הכי חדשה בליגה, אחרי הטקסאנס. הופעת הפלייאוף הראשונה שלה הגיעה בשנת 2000. למרות זאת, יש לה כבר עשרה ניצחונות חוץ בפלייאוף, מקום ראשון בכל הזמנים בשוויון עם גרין ביי פאקרס הקשישה.

בלילה בין שבת לראשון הגיעו העורבים להיינץ פילד, לביקור אצל היריבה הכי שנואה שלהם, ושוב הוכיחו שהם הקבוצה הכי משוגעת ובלתי צפויה שיש היום ב-NFL. רק לפני חודשיים הביקור בעיר הפלדה הסתיים עם שישה טאצ'דאונים של בן רות'לסברגר ו-23:43 מוחץ לסטילרס, אבל פתאום הכול עבד לבולטימור, שניצלה עד תום את חסרונו של ליביון בל, הפגינה את ההגנה הכבירה שלה שחזרה לתפקד בדיוק ברגע הנכון וקיבלה עוד הצגת פלייאוף במשחק חוץ מג'ו פלאקו.

הקוורטרבק חתום על שבעה מתוך עשרת ניצחונות החוץ האלה של הרייבנס ויש לו שני ניצחונות חוץ בפלייאוף יותר מכל קוורטרבק אחר אי פעם, נתון מדהים בהתחשב בעובדה שהוא רק שבע שנים בליגה. נכון, פלאקו גם אשם לא קטן בכך שהרייבנס משחקים כל כך הרבה פעמים בחוץ בפלייאוף. הוא קוורטרבק בינוני פלוס לאורך חלקים רבים מהעונה הסדירה (מעולם לא זרק ל-4,000 יארד, מעולם לא נבחר לפרובול), אבל בפלייאוף משהו קורה לו והרמה עולה פלאים. קלאץ'. כך למשל, בחמשת משחקי הפלייאוף האחרונים שלו (בבית מול אינדיאנפוליס, בחוץ מול דנבר והפטריוטס, הסופרבול נגד הניינרס ועכשיו בפיטסבורג), לפלאקו יש מאזן מדהים של 13 טאצ'דאונים מול אפס איבודים. הוא לא איבד אף כדור ב-166 המסירות האחרונות שלו, מה שעזר לו לעבור את ה-164 של טום בריידי מלפני קצת יותר מעשור ולהשיג את הרצף הרביעי בטיבו בהיסטוריה. דרו בריס במקום הראשון עם 226 ופלאקו מתקרב לג'ו מונטנה (179) וסטיב יאנג (173). בין כל הגדולים.

אחרי שהוא פעמיים גמר את העונה במשחקי חוץ מול הסטילרס, בהם מסר 141 ו-125 יארד בלבד, הפעם גם הקוף הזה ירד מהגב ופלאקו סיים עם 259 יארד, רייטינג של 114 ושליטה מוחלטת במשחק מהרגע הראשון. ומה הלאה? פוקסבורו, שם פלאקו ניצח כבר בענק ב-2010, הפסיד בגלל בילי קאנדיף ב-2012 ושוב חגג כמו גדול בגמר ה-AFC בדרך לאליפות לפני שנתיים. ניו אינגלנד רועדת מפחד. בולטימור היא היריבה האחרונה בעולם שהפטריוטס רצו לראות אחרי שעמלו קשה כל כך על השגת יתרון הביתיות. פלאקו יצטרך להוכיח להם שהחשש מוצדק. "הוא הקוורטרבק הכי טוב בפוטבול", הצהיר קואץ' ג'ון הארבו בסיום הניצחון על הסטילרס, "מה עוד אפשר לומר עליו? ניקח אותו על פני כל אחד אחר, בכל יום בשבוע". טרל סאגס הוסיף: "הוא 'קול ג'ו'. המצב אולי משתנה, אבל אנחנו לא. ג'ו לא משתנה. זה הסגנון שלו והוא יעשה איתו מהלכים גדולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ו פלאקו בולטימור רייבנס. AP
קול ג'ו תמיד מעלה הילוך בפלייאוף/AP

Boo-Yah

כל התירוצים כבר היו שם. החולשה היחסית של הקאובויס במשחקי הבית לכל אורך העונה, המנטליות הבעייתית, העובדה שדמרקו מארי נבלם, גם אם חלקית, בדיוק ברגע הלא נכון. אבל טוני רומו של 2014 לא מחפש תירוצים, הוא מחפש תואר שיסתום המון, המון, המון פיות. הוא עדיין יכול להשיג אותו והוא האחראי העיקרי לזה.

שמונה דקות לסיום המשחק מול הליונס, דאלאס נהנתה מפאנט עלוב של עשרה יארד ורומו יצא קדימה כדי להשלים את המהפך. הוא הוביל דרייב נהדר, שכלל כדור אדיר ל-21 יארד לג'ייסון וויטן, בדאון רביעי ושש לעבור. בסך הכול, הקאובויס השיגו חמישה דאונים ראשונים בדרייב הזה, כשהם נעזרים גם בהולדינג שטותי של הגנת הליונס. בסופו של דבר, המארחים הגיעו עד קו השלוש, אבל טרנס וויליאמס טעה, גרם ל"פולס סטארט" ודאלאס הלכה חמישה יארד לאחור. בדאון שלישי, מרחק שמונה יארד מהאנדזון, רומו לא נתן לוויליאמס להרגיש רע יותר מדי זמן. אחרי שהשניים כבר התחברו לטאצ'דאון מוקדם נהדר של 76 יארד, הפעם הקוורטרבק קיבל מקו ההתקפה הנדיר שלו לא פחות מחמש שניות לרקוד, לחפש ולשחרר את הכדור לעבר וויליאמס, לתפיסה המנצחת.

רומו, בניגוד לפלאקו, הוא הכי אנטי פלייאוף שיש. הוא נמצא בליגה מ-2003 ומוביל את אחת הקבוצות הגדולות ב-NFL, אבל זה בסך הכול היה משחק הפלייאוף החמישי שלו, הניצחון השני והקאמבק הראשון. הקאמבק הזה, מפיגור 14:0 לניצחון, היה שווה למקום השני הכי גבוה בתולדות הקאובויס בפלייאוף והוא היה הכי גבוה של הקבוצה מזה 30 שנה. אחרי שדאלאס כבר חזרה העונה מ-21:0 בסנט לואיס לניצחון, אפשר להתחיל להאמין שהחבורה מג'רילנד גידלה קצת אופי.

מכאן והלאה האתגר של הקאובויס משתנה לחלוטין. הם סיימו את העונה רק עם 4:4 בבית, אבל עם מאזן חוץ מושלם ויוצא דופן של 0:8. ההישג הזה כלל גם ניצחון ענק בסיאטל, לשם הם כמעט בוודאות יגיעו אם יצליחו להדהים קודם בלמבו פילד, במשחק הפלייאוף הראשון שלהם שם מאז ה"אייס בול" של 1967. ארון רוג'רס לא זרק לאיבוד בבית כבר שנתיים, אבל התחושה היא שאם יש קבוצה שמסוגלת כרגע לעשות את זה, הרי שזו דאלאס. רק שטוני רומו לא יחזור להיות טוני רומו.

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Patrick Smith, GettyImages
הפעם רומו סירב לפשל/GettyImages, Patrick Smith

You ain't gotta go home, but you gotta get the heck outta here

סקוט נהג לומר את המשפט הזה על שחקן שהורחק. אז אומנם נדמוקונג סו ניצל ברגע האחרון מההרחקה שנגזרה עליו בגלל סעיף בחוקי הליגה, אבל ההדחה מהפלייאוף היא העונש הכי טוב שהוא וחברו הפרחח דומיניק ראיולה יכולים לקבל. הליונס כמובן לא אהבו את החלטת השיפוט שמנעה מהם את הפאס-אינטרפירנס ברגע קריטי ברבע האחרון, לאחר שהשופט האחורי כבר זרק את הדגל והשופט הראשי ביטל את הקביעה שלו שהייתה עבירה, אולם הליגה הצדיקה את ההחלטה הזו ובסופו של דבר, דטרויט נותרה בלי ניצחון פלייאוף מאז גברה ב-1999 על אותה דאלאס ממש.

הליונס יצטרכו כעת ללקק את הפצעים ולהתחיל להתארגן לעונה הבאה. השנה החולפת שלהם הייתה מאוד מוצלחת והם נתנו פייט מצוין לגרין ביי עד הרגע האחרון ולא התפרקו, אבל לא בטוח שג'ים קולדוול הוא האיש שמסוגל לקחת אותם את הצעד הקטן הנוסף קדימה.

בכל מקרה, בלי נדמוקונג סו, יהיה לו הרבה יותר קשה. כוכב ההגנה של הליונס, כהרגלו כשהוא מתרכז במשחק, היה נהדר וסיים עם צמד סאקים, שניהם הגיעו ברציפות ברבע האחרון, אבל לא הספיקו. אחרי המשחק הוא הגיע לפודיום ובקושי הצליח לדבר בין הדמעות שהציפו אותו: "אין לי מילים", הוא אמר, הלך ולפתע חזר והוסיף, "ההגנה נתנה הכול. הקבוצה נתנה הכול. לא ציפיתי לתוצאה כזו. זה מחליא אותי". סו יסיים את חוזה הרוקי שלו חמישה ימים אחרי הסופרבול הקרוב ויהפוך לשחקן חופשי. הליונס יצטרכו לשלם לו הרבה מאוד אם הם רוצים להשאיר אותו. אלא שלא בטוח שהוא בכלל מעוניין להישאר, אם יגיע למסקנה שעם המועדון הזה הוא לא יצליח להשיג משהו משמעותי. ייתכן שגם האריות יחליטו שעדיף לבנות מחדש ושזו הזדמנות טובה להיפרד מהאיש הכי בעייתי שלהם.

נדמוקונג סו שחקן דטרויט ליונס. Leon Halip, GettyImages
זמן להגיד שלום לדטרויט? סו/GettyImages, Leon Halip

Like gravy on a biscuit, it's all good!

את המשפט האחרון, זה שהלך תמיד לשחקן שביצע מהלך חכם כלשהו, נשייך לאנדרו "דה ג'איינט" לאק. באופן לא מפתיע בכלל, לאק סיים עם הכי הרבה יארדים מבין כל הקוורטרבקים ששיחקו בסוף השבוע החולף, 376. למעשה, היו לו יותר יארדים באוויר ממה שהשיגו קאם ניוטון וריאן לינדלי גם יחד במשחק גביע הטוטו בין קרוליינה לאריזונה. במשחק הפלייאוף הרביעי בקריירה שלו, לאק קצר ניצחון שני ולראשונה סיים ללא איבודים. הוא גם הפך לקוורטרבק החמישי אי פעם שמוסר ליותר מ-300 יארד בשלושה משחקי פלייאוף רצופים והזרוע עוד נטויה.

אינדי נוסעת בסיבוב הבא למקום בו החלה את העונה, דנבר, למשחק הכי מרגש בערך שה-NFL יכולה להציע כיום. הסיכויים של הקולטס, שלא הבריקו מול סינסינטי מבחינה התקפית, לא נראים בשמיים בביקור שלהם אצל פייטון מאנינג, אבל אם הם יגמרו לאקס המיתולוגי עוד עונה, זה יקרה בעיקר בזכות היורש שלו שנכנס לנעליים של מספר 18 בדרך הכי חלקה וטובה שיכולה להיות.

למעקב בטוויטר אחרי עידן ויניצקי

בספורטסנטר העבירו את תקציר המשחק בין הקולטס לבנגאלס עם כל המשפטים הגדולים של סקוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully