וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי בישראל השיק את הפרויקט האולימפי הלאומי

4.1.2015 / 22:57

האולימפיזים יצא לדרך במעמד יעל ארד, גילי לוסטיג. מטרת התכנית היא להטמיע את הערכים האולימפיים. הפרויקט יופעל בחמישים בתי ספר שונים ברחבי המדינה

יעל ארד ג'ודוקא עבר (שנייה מימין) עם הילה דוידוב, גילי לוסטיג, עופר שמעוני. אתר הוועד האולימפי, אתר רשמי
השיקו את הפרויקט החדש/אתר רשמי, אתר הוועד האולימפי

הוועד האולימפי בישראל השיק היום (ראשון) את הפרויקט האולימפי הלאומי - אולימפיזים - מחנכים לערכים אולימפיים בשיתוף עם הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך, בסיוע הוועד האולימפי הבינלאומי באמצעות קרן האולימפיק סולידריטי. מצוינות, ידידות וכבוד הם שלושת ערכי הליבה של התנועה האולימפית, המעניקים לנו השראה ברמות האישיות והארגוניות.

על פי התוכנית של הוועד האולימפי בישראל להטמעת הערכים האולימפיים, שהוצגה היום במסיבת עתונאים מיוחדת בוועד האולימפי בישראל, יצא הפרוייקט לדרך במהלך חודש זה בארבעה עשר בתי ספר (חטיבות ביניים), יטלו בו חלק 15 בתי ספר וישתתפו כ- 700 תלמידים. בשנת הלימודים הבאה ,בשנה האולימפית לקראת ריו 2016, יועצם הפרוייקט ויופעל בחמישים בתי ספר וצפויים להשתתף בו כ-2,500 ילדים. בעתיד יוצע קורס באולימפיזם בתוכנית הלימודים של כתות י' כקורס בחירה.

מדובר בפרוייקט חדש בישראל. מדינות רבות מפעילות את תוכנית האולימפיזיים בינהן: ארה"ב, אוסטרליה,בריטניה, צרפת,ספרד, פורטוגל, סין, קנדה, ברזיל, ניו זילנד ואחרות. עפ"י הוועד האולימפי הבינלאומי מדינות המארחות משחקים אולימפיים חייבות להציג בתוכנית האסטרטגית שלהם את הפצת הערכים האולימפיים בתוכנית החינוכית בבתי הספר. נציין כי לקראת בייג'ינג 2008 נחשפו לאולימפיזם 400 אלף בתי ספר ונחשפו לפעילות כ-400 מיליון ילדים. לפני משחקי לונדון 2012 נחשפו לפרוייקט למעלה מ-800 אלף תלמידים בכ-20,500 בתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully