וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי המליץ על פרסום פסקי הבוררות של ההתאחדות

4.1.2015 / 12:11

בית המשפט דן הבוקר בעתירה המנהלית שהגיש עורך הדין צ'רלי בוזגלו, לפרסום פסקי הבוררות: "שחקנים, קבוצות, וגם עורכי הדין ייצאו נשכרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד צ'רלי בוזגלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן הבוקר (ראשון) בעתירה המנהלית שהוגשה כנגד ההתאחדות לכדורגל, לפרסום פסקי הבוררות שלה. את העתירה הגיש עו"ד צ'רלי בוזגלו, שטען כי ההתאחדות לכדורגל מחויבת, לפי חוק חופש המידע בהיותה רשות ציבורית, לפרסם את פסקי הבוררות כחלק ממדיניות השקיפות. השופטת מרים סוקולוב הסכימה כי על ההתאחדות לנקוט מהיום והלאה במנגנון לפיו תינתן הסכמת הצדדים בבוררות לפרסום פסקי הבוררות, ואלה יפורסמו באתר האינטרנט של ההתאחדות. כמו כן, ההתאחדות תוציא הודעה לכל הבוררים לקבל את הסכמת הצדדים לפרסום פסקי הבוררות.

בחודש ספטמבר 2013 פרסמנו כי עו"ד בוזגלו דרש מנשיא בתי הדין של ההתאחדות, אורי גורן, כי על פסקי הדין להתפרסם לכל דורש. במכתב שנשלח אז נכתב: "חובה על פסקי הדין להיות מפורסמים באופן פומבי וזאת על מנת לקיים את תכלית עקרון הפומביות הקבוע החוק היסוד: השפיטה ובחוק בתי המשפט ובין היתר ליצור שקיפות, אחידות משפטית וחשיפה לביקורת... יתרה מכך, תכלית פרסום פסקי הבוררות הינו הכרחי על מנת לאפשר לספורטאים ולציבור הרלוונטי להכיר וללמוד מהמקרים הרבים המוכרעים בבוררויות... גם במוסד הבוררות הבינלאומי לספורט, ה-CAS , ההליכים מפורסמים באופן פומבי".

"מדובר בהתקדמות מסוימת בעניין השקיפות בכל הנוגע לפרסום פסקי הבוררות, כפי שהדבר קיים בבית משפט", אמר עו"ד בוזגלו בצאתו מהדיון. "אין ספק שכך כל העוסקים בתחום הכדורגל, שחקנים, קבוצות, בעלי תפקידים ועורכי הדין ייצאו נשכרים מכך, היות ופסיקת הבוררים תהיה נגישה ופתוחה לביקורת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully