וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לשפוט בחור בן 34 על פי מה שעשה בגיל 21"

על קרית שמונה: "איזי יודע לבחור מאמנים". על מכבי תל אביב-באר שבע: "כל ההצלחה - בניהול". על זהבי: "הכי משפיע בליגה מאז נמני". אברהם גרנט מתארח במדור חדש לשנה החדשה, "עונג שבת", מתכונן למחזור הליגה, מגן על בניון ומספק סיפורים לפנתיאון. גם גליינור פלט מבקר

one

"משחק שלי עם ווסטהאם, נגד וולבס. דקה אחרונה, שוויון. והנה דאבל פס ופיקיון כובש, ולך תדע מה היה קורה בהמשך העונה אם היינו מנצחים", נזכר אברהם גרנט בשיחת טלפון מגאנה. "אבל השופט מארק קלאטנברג פסל את השער", מאמן הנבחרת האפריקאית ממשיך. "המשחק נגמר, תיקו, ואני בשיא העצבים, מחליט שאני לא שותק על זה. אני בודק בטלוויזיה שהגול חוקי, ונכנס לחדר השופטים. אני אומר למארק 'תקשיב!', ומכין את הצעקות, ופתאום הוא אומר לי:

'אוי אברם. איים סו סורי, מצטער, מה עשיתי, זה היה גול חוקי'.

ואני חושב לעצמי - מה הוא מבלבל במוח? הוא מנסה להקדים אותי? והוא ממשיך:

'זה גול חוקי לגמרי. איך פסלתי אותו?'.

ואני עוד שנייה דופק לו אגרוף. והוא ממשיך להתנצל, ואני פתאום אומר לו: 'לא נורא, זה קורה', ומסביר לו שככה זה בכדורגל וששגיאות זה חלק מהמשחק. רק בדרך הביתה הבנתי מה הוא עשה לי. פסיכולוגיה-פסיכולוגיה".

גרנט נמצא בהכנות אחרונות לקראת מחנה האימון של נבחרת גאנה, שייפתח ב-5 בינואר. בין אם הגול ההוא היה חוקי ובין אם לא, המאמן הישראלי ידע סבל או שניים מאנשי המשרוקית, למד על בשרו מהו חוסר מזל. אז מאיפה הגיע "התחת של אברם?"

"יש לי חבר שכל הזמן אומר לי שזה הביטוי הכי מטומטם שיש. אחרי כל מה שעבר עליי, בכל המקומות שאימנתי. התחת של אברם… מצחיק… אז מה קרה עם ג'ון טרי?"

וכל הכעסים על השיפוט וכל עניין המזל התחילו, פחות או יותר, בחיים ליפקוביץ'.

בכל סופ"ש במדור "עונג שבת" נתכונן ביחד למחזור המשחקים הקרוב. עם הגיבורים, המספרים, ההימורים והסיפורים לקראת מחזור הליגה הקרוב. מדי שבוע (בלי נדר) יתארח איש שאוהב את הליגה, ישאיר עמנו כמה מזכרונותיו ויעזור להתעסק במשחקי הסופ"ש. לכל שאלה, ביקורת והצעה:

עמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

orenjos@walla.co.il

אורח: אברהם גרנט. אורח משנה: גליינור פלט.
עונג שבת. מתחילים.

אברהם גרנט. GettyImages
אברהם גרנט/GettyImages

מה למדנו מהמחזור ה-15?

1. שעירוני קרית שמונה עושה עונה נהדרת, אבל חייבת להתחזק בינואר אם היא רוצה אליפות.

2. שמכבי חיפה מסוגלת להפסיד לכל קבוצה בליגה, בכל תרחיש.

3. שערן זהבי יודע מה זה לא לכבוש במשחק ליגה.

4. שהפועל רעננה לא יודעת מה זה לכבוש במשחק ליגה.

5. שאם בית"ר ירושלים תגיע לפלייאוף העליון היא מועמדת לאליפות ואם היא תגיע לפלייאוף התחתון היא מועמדת לירידה.

על מה נדבר לקראת המחזור ה-17?

1. נו, אז יוסי בניון עדיין פצוע?

2. הרצף החדש של ערן זהבי צפוי לגדול לשני משחקים.

3. אלי שגב העביר עוד 400 אלף שקל. עכשיו חסרים רק 10 מיליון. תודה, אלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המחזור ה-16

דויד מנגה שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
דויד מנגה שחקן עירוני קרית שמונה/ברני ארדוב

עירוני קרית שמונה VS מכבי נתניה (שבת, 19:10, קרית שמונה)

שאלת המשחק: האם המוליכה תפתח פער של 4 נקודות בסוף המחזור?

החבר'ה של ברק בכר אמנם ללא הפסד ובראש הטבלה, אבל לפחות לפי ההרגשה, הם גוררים את עצמם על הגחון והגרון. איזי שרצקי, שהתרכז השבוע בלהתעמת עם שופט שטעה דווקא לטובתו, יצטרך לצרף עוד חלק מנצח לפאזל, כפי שעשה עם דויד סולארי בינואר ההוא. אגב, המאמן שלו, האיש הכי מבוקש על הקווים בקיץ הקרוב, עדיין ללא חוזה לעונה הבאה. מוזר, לא?

גרנט: "על מה שעושים בקרית שמונה, אני לא מעז להגיד מילת ביקורת אחת. זה לא לעניין. זו קבוצה במקום הראשון, וזה לא מובן מאליו. קבוצת פריפריה שאף פעם לא ממלאת את האצטדיון שלה, ונמצאת איפה שהיא נמצאת בגלל שיגעון של בן אדם אחד. איזי ידע לבחור את המאמנים המתאימים ובגלל זה הקבוצה מצליחה. התרגלנו להצלחה שלהם אבל אסור לקחת את זה כמובן מאליו. להפך. זה נדיר".

הראש:

1 - 65%
איקס - 20%
2 - 15%

הבטן:
0:2 לקרית שמונה

התחת:
כמו בעונת האליפות האחרונה של קרית שמונה, מכבי נתניה מנצחת אותה בחוץ

בא בטוב:

דויד מנגה. עם 3 שערים ו-8 בישולים, הוא השחקן המצטיין של הקריה עד כה. מול ההגנה הרעועה והמודאגת של מכבי נתניה, החלוץ הנהדר יכול להמשיך לככב. "הוא לא שיחק הרבה אצלי בפרטיזן", אומר גרנט, "אבל הוא חלוץ מצוין והיה חלק חשוב מהאליפות. יותר מזה שהוא שחקן נהדר, הוא פשוט חמד של בחור. אחד האנשים הטובים שאימנתי. תשאלו את מרקו [בלבול]".

בא ברע:

אוהדי קרית שמונה. זה מבחן גדול. בשבועות החלשים האחרונים, השחקנים צריכים כל פיסת אנרגיה שתגיע מהקהל. אם תגיע…

אלי שגב. כי זה עדיין מרגיש שהוא לא חוטף מספיק ביקורת על הפיאסקו הפיננסי שהוא עולל למועדון שלו.

איציק כהן שחקן בית"ר ירושלים חוגג. קובי אליהו
איציק כהן שחקן בית"ר ירושלים חוגג/קובי אליהו

בית"ר ירושלים VS הפועל עכו (שבת, 19:30, טדי)

לפי אימוני בית"ר השבוע, מנחם קורצקי שוב יתחיל פושר, עם הרכב שנראה על-פניו 'שמרן' במרכז המגרש. בשבוע שעבר קרה חצי נס, ומהפסד מול 10 שחקנים חיפאים שהיה מוציא את האוויר, בית"ר ניצחה בסמי עופר וחגגה כאילו זכתה בתואר. עכשיו קורצקי צריך להראות שגם מול קבוצה חלשה הבחורים שלו מסוגלים ליזום ולקבוע את הטון. בטדי לא קל לבית"ר, והאוהדים לא מרוצים (בלשון המעטה) מסגנון המשחק הנוכחי. אפילו רבע שעה של כדורגל הגנתי ואפור, וקורצקי (שוב) ישמע את הקולות.

הראש:

1 - 60%
איקס - 25%
2 - 15%

הבטן: 1:3 לבית"ר ירושלים.

התחת: ססאר ארסו, שהפריע לעניינים במהלך השבוע, כובש שער עצמי ואלון חרזי חוגג בטדי.

בא בטוב:

שלומי אזולאי: הבישול מול מכבי חיפה הראה את הפוטנציאל. בית"ר חלשה מול הקטנות? אם אזולאי יראה יכולת גבוהה, אין שום סיכוי שהירושלמים לא יכבשו וסוף סוף יצליחו בטדי.

איציק כהן. מתייחסים אליו כאל ברירת מחדל, אבל ברירת המחדל הזו תכבוש מול עכו.

בא ברע:

אלון חרזי. בכל שבוע שומעים על כך שהוא מתקרב לסוף, אבל ניצל בגלל שהעירייה מחזיקה בקבוצה. הפסד בטדי עלול לסמן את הסוף באמת.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
חן עזרא שחקן מכבי חיפה/ברני ארדוב

הפועל פתח תקוה VS מכבי חיפה (ראשון, 20:15, מושבה)

שאלת המשחק: אילולא סוגיית המושאלים, האם מכבי חיפה בכלל היתה פייבוריטית במשחק?

מכבי חיפה מגיעה למושבה מהמקום הרביעי, ושוב - בלי יוסי בניון הפצוע. הירוקים נראו רע מאוד במשחק גביע הטוטו, ומרקו בלבול לבטח גילה עד כמה לא מאוזן ולא יציב הסגל שברשותו. הקפטן לא ישחק, אבל לגרנט אין ספק שכרגע, בסגל הנוכחי, המשך העונה יהיה תלוי בו: "חיפה במצב לא טוב, אחרי חילוף משמרות בעמדת המאמן וכרגע לניסיון יש משמעות חשובה - וליוסי יש הרבה מה לתרום. אסור לשפוט שחקן בן 34 על פי היכולת שהראה כשהיה בן 21".

הראש:

1 - 25%
איקס - 20%
2 - 55%

הבטן:

1:2 למכבי חיפה (כן, אין לי מושג מה גורם לי להמשיך להמר עליהם).

התחת:

ורד מנצל את היעדרות בניון וממשיך את הרצף שלו, עזרא פורח, ההגנה נראית כמו הגנה של בלבול והירוקים דופקים 0:4.

בא בטוב:

עידן ורד. אחרי שערן זהבי קטע את הרצף, הבא בתור הוא ורד, עם 4 כיבושים ב-4 המשחקים האחרונים ששותף. בניון פצוע, ובלבול יהיה חייב לתת לורד את הצ'אנס. לפי הסטטיסטיקה, ורד יחזיר עם שער.

חן עזרא. כבש מוקדם במשחק הקודם בין הקבוצות. יהיה טוב גם הפעם.

בא ברע:

דקל קינן. למרות הירידה בכושרו העונה ולמרות חוסר האמון מסטנוייביץ', נראה שבלבול חושב אחרת. מול הפועל פתח תקוה נטולת הירש, שער נקי זה דבר שקינן יהיה חייב לעמוד בו. אחרת, וגם בלבול יחל במחשבות. הזדמנות פז עבור הבלם הוותיק להראות שמקומו ב-11.

סוגיית המושאלים. צריך לעשות סוף לפארסה. באנגליה זו חוק, וכאן זה לא. לכן, או שיהיה מותר לקבוצות לשלב מושאלים כנגד כל קבוצה, או שיחוקקו חוק גם כאן. כי במצב הנוכחי, יש רק שתי קבוצות שמשאילות שחקנים בסיטונות והדבר יוצר חוסר שוויון. הפועל פתח תקוה משחקת בהרכב חזק נגד באר שבע, ואילו נגד חיפה ומכבי תל אביב, למשל, בהרכב חסר. יתרה מכך, התחנונים של בעלי קבוצות לג'ורדי וליענקל'ה לפני כל מחזור פשוט פתטיים, ועדיף שיחלפו.

מכונת הזמן: 1 ביוני, 1991. הפועל פתח תקוה - מכבי חיפה 0:0

חודש לפני כן, במאי 91', נפגשו הקבוצות בחיפה. גם אז נגמר 0:0, בעיקר בגלל ויקטור צ'אנוב, השוער האדיר של הירוקים. "היו לו שתי הצלות, משני מטר וממטר וחצי", נזכר גרנט. "לא ראיתי הופעה כזו של שוער אף פעם". חודש לאחר מכן, משחק העונה באורווה.

פתח תקוה פתחה יפה, והנה יוסי שושני כובש. 0:1. אבל השופט חיים ליפקוביץ' פסל את השער. "ליפקוביץ' והקוון בני כהן" - גם גמר צ'מפיונס ליג לא יגרום לגרנט לשכוח את העבר. עוברות כמה דקות, ושוב, יוסי שושני כובש. ושוב, ליפקוביץ' מסמן אין שער. "היינו בהלם", אומר גרנט. "כל המדינה ראתה בערב ששני השערים היו חוקיים. לא ייאמן. 180 דקות של עליונות מול מכבי חיפה הסתיימו בלי כלום. כעסתי כל כך. לעולם לא אבין מה גרם לליפקוביץ' לפסול את השערים. זה לא היה קרוב אפילו".

מכבי חיפה המשיכה לאליפות, בפער של נקודה. לימים פגש גרנט את השופט בשדה התעופה. ליפקוביץ' ניגש למאמן, ואמר לו: "זה היה הקוון".

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע חוגג שער, מאחוריו אליניב ברדה. ברני ארדוב
גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע חוגג שער, מאחוריו אליניב ברדה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב VS הפועל באר שבע (שני, 20:55, בלומפילד)

שאלת המשחק: האם מאור בוזגלו ייתן מספרים גם במשחק כזה?

"זה משחק בין שתי קבוצות שהניהול שלהן הביא אותן לאן שהביא אותן", אומר גרנט. "מכבי חסרת יציבות הפכה למועדון יציב, ובבאר שבע כבר שנה שנייה שהכול מתקתק. בלי לפגוע במאמנים, העיקר זה ניהול, ומה שקורה במכבי ממחיש את חשיבת הדירקטור בכדורגל של היום. לבעלים יש כסף אבל פתיל קצר, והמאמן עובד בלחץ עצום וחושש שיפטרו אותו כל הזמן. בין זה לבין זה חובה שיהיה מישהו שישמור על החזון, האסטרטגיה והפילוסופיה של המועדון. וזה מה שעושה ג'ורדי. קרויף עקבי בבחירת המאמנים שלו. הוא בוחר מאמנים אלמוניים יחסית, שמשחקים את הכדורגל שהוא מאמין בו, מביאים היבט של חו"ל ועבורם מכבי זה קרש קפיצה. זה בדיוק מה שצריך לעשות".

ושבת שלום גם לגליינור פלט, אקס הפועל באר שבע וכיום שחקן זולטה וארחם, שמדורגת במקום ה-11 בליגה הבלגית. החלוץ ההולנדי, ששמו הוזכר לא מזמן בהקשר של מכבי תל אביב, לא נהנה מדי בתקופה זו.

"ציפיתי למשהו אחר", הוא אומר לוואלה! ספורט בשיחת טלפון מהולנד, שם הוא מעביר את חופשת חג המולד. "זו קבוצה שהיתה בצמרת בשנים האחרונות והעונה לא הולך טוב. יש הרבה שחקנים חדשים וקשה לנו לתפקד. באופן אישי, לא כבשתי הרבה (2 שערים) ולא ניצחתי הרבה. עבורי זה קשה".

מדברים על זה שאולי תשוב לישראל.

"שמעתי", הוא אומר, "אבל לא קיבלתי שום הצעה רשמית לחזור, מאף קבוצה. אין לי תשובה לתת לך בעניין הזה".

לאור המצב בבלגיה, תשקול לעזוב בינואר?

"אני תמיד אוהב לסיים עונה במועדון בו התחלתי. דברים תמיד יכולים להשתנות, אבל אני רוצה לסיים את העונה טוב. גם בבאר שבע התחלתי רע ולאט לאט זה השתפר".

seperator

פלט אהב את ישראל וישמח לחזור בעתיד, הוא אומר, ומפת היעדים רחבה. הוא מכיר את הליגה, "בודק תוצאות אחרי כל מחזור". וביום שני, שוב משחק ענק של באר שבע בבלומפילד מול מכבי. פלט השתתף בשניים כאלה, ובאר שבע הפסידה בשניהם.

"היתה אווירה מצוינת, אצטדיון מצוין, מרגישים את האוהדים", הוא אומר. "לשחק בבלומפילד זה משהו מיוחד. זו היתה חוויה עבורי. זה משחק נהדר לשחק בו".

והיה לך גם רגע אישי נהדר. פצצה מ-30 מטרים.

"כמה שאני אוהב להיזכר בגול הזה. זה היה אחד השערים היפים בקריירה שלי, אם לא הכי יפה".

הראש:

1 - 45%
איקס - 30%
2 - 25%

הבטן:

1:1 או 2:2.

הבטן של גליינור פלט: "באר שבע תנצח 1:2".

התחת:

למרות החיסרון במרכז השדה, ארבייטמן מנצח לבאר שבע את המשחק.

אם היית צריך לבחור אחד - זהבי או בוזגלו? פלט: ?שחקן שישחק איתי? אני בוחר במאור?

בא בטוב:

בלומפילד. טוב שחזרת אלינו. וכמה שאנחנו שמחים, מכבי תל אביב שמחה עוד יותר. בעידן קרויף, לצהובים 89% הצלחה בליגה, כשהם מארחים בבלומפילד. שני הפסדים בלבד (מ-33 משחקים), שניהם נגד בני יהודה, האחרון שבהם במאי 2013.

ערן זהבי. גילוי נאות: במשך ארבעה שבועות רצופים, חבר, שמו (יפתח) שמור במערכת, התערב איתי שרצף הכיבושים נפסק. על המאזניים: המבורגר. אחרי ארבעה המבורגרים שהרווחתי (ועדיין לא קיבלתי, אגב), החבר הפסיק להתערב. אז זהבי לא כבש מול רעננה. הפעם הוא מגיע אחרי קטיעת הרצף ואחרי משחק מנוחה. מישהו מוכן להמר נגדו? (יפתח?).

"תמיד צריך לשמור על זהבי", אומר פלט. "הוא באמת יכול לכבוש בכל רגע. הוא כל-כך חד". "הוא שחקן אדיר, פשוט אדיר", מחמיא גרנט. "מאז נמני לא היתה לשחקן השפעה כל כך גדולה על קבוצה".

וויליאם סוארס. "אם יש מישהו שיכול לעצור את זהבי, זה החבר הטוב שלי וויליאם", אומר גליינור. "הוא אחד הבלמים הטובים בליגה".

מאור בוזגלו. 9 ו-9, שערים ובישולים, לא הולכים ברגל. בוזגלו פרח בעונה שעברה והעונה הוא טוב יותר ובאר שבע תלויה בו עוד יותר. מה שחסר: שער/בישול במשחק גדול מול מכבי בבלומפילד. "המספרים שלו הם לא הפתעה עבורי", אומר פלט. "הוא בין השחקנים הכי טובים ששיחקו איתי".

אם היית צריך לבחור אחד - זהבי או בוזגלו?

"שחקן שישחק איתי? אני בוחר במאור".

בא ברע:

אלישע לוי. אחרי שחטף בבלומפילד שני נוקאאטים מפאולו סוזה, אלישע צריך להכין תוכנית משחק שתמנע מהקבוצה שלו לספוג שער מוקדם שיחסל את סיכוייה. לצערו, הוא שוב יצטרך להתמודד עם הרכב חסר. יותר מזהבי, יותר מבוזגלו - המשחק הזה חשוב לרזומה של מאמן הפועל באר שבע.

גל אראל. כמעט ולא שיחק העונה, ולבטח יש כמה שכבות של חלודה. דווקא בבלומפילד? דווקא מול מכבי? דווקא במשחק כזה? זה לא תמיד קל. תשאלו את אלגרבלי.

מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה חוגג/אדריאן הרבשטיין

משחקים נוספים

הפועל רעננה VS מכבי פתח תקוה (שבת, 17:00, נתניה)

הבטן: 1:1

בא בטוב: אנתוני וואקמה. זה המשחק שבו ישבור את הבצורת שלו ושל הקבוצה שלו.

בא ברע: האצטדיון בנתניה. כואב לראות אותו כבר.

seperator

הפועל חיפה VS הפועל תל אביב (שבת, 17:00, סמי עופר)

הבטן:
0:1 להפועל תל אביב

בא בטוב:

מהראן לאלה. כבש 3 שערים בפחות מ-700 דקות, ויותר מכך - הביא לקבוצה 7 נקודות ליגה במו רגליו.

בא ברע:

אסי דומב. עם סגל כה רזה וצעיר, המאמן היה צריך להביא את האקסטרות, ודומב עדיין לא הביא אותן. בשבועות האחרונים גם החל להסתבך כשנקלע בין החבר (חג'ג') לבוס (ברקוביץ'), וסביר להניח שבמחזורים הקרובים הוא יהיה תחת זכוכית מגדלת. את הפועל חיפה דומב חייב לנצח. גם תיקו יהווה אכזבה.

seperator

בני סכנין VS מ.ס. אשדוד (שבת, 18:30, דוחא)

הבטן: 1:2 לסכנין.

בא בטוב: מוחמד גאדיר. ימשיך את היכולת הנהדרת מול אשדוד הנאיבית.

בא ברע: אשדוד. שלושה משחקים רצופים בלי כיבוש? איפה הרוח ההתקפית והצעירה, לכאורה?

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

orenjos@walla.co.il

שבת שלום...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully