וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף מלכה נכשל בבדיקת סמים: "אני חף מפשע, ואוכיח את זה"

31.12.2014 / 12:57

הוועדה למניעת סימום בספורט החליטה להעמיד לדין את אסף מלכה, סגן אלוף ישראל ב-100 מטר ב-2014, אחרי שבדיקה שעשה הייתה חיובית. אמר: "מדוע שאקח סיכון בנטילת חומרים אסורים?"

אסף מלכה ספרינטר ישראלי. ברני ארדוב
ויתר על זכותו לפתוח את בקבוקון B, מה שאומר שהוא מאשר את אמינות הבדיקה. מלכה/ברני ארדוב

פרשת סמים חדשה באתלטיקה הישראלית: הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט בראשותו של ד"ר ז'ק אשרוב הודיעה היום (רביעי) על ההחלטה להעמיד לדין את האתלט אסף מלכה, סגן אלוף ישראל ב-100 מטר בשנת 2014 ומי שנחשב לאחד מבכירי הרצים ב-200 מטר (על אף שאינו נמנה על הסגלים האולימפיים של ישראל).

מלכה יעמוד בפני ועדת המשמעת של הוועדה, אחרי שנכשל במבדק סימום שנערך לו מחוץ לתחרות לפני כחודש. על פי תוצאות המעבדה באתונה, המאושרת על ידי ה-WADA – הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט, נמצאו במבחנה של מלכה שני חומרים המוגדרים כסטרואידים אסורים לשימוש על פי התקנון הבינלאומי למניעת סימום בספורט. מלכה ויתר על זכותו לפתוח את בקבוקון B, מה שאומר שהוא מאשר את אמינות הבדיקה. מועד הדיון המשמעתי יקבע בתאום עם האתלט.

בסביבתו של מלכה הדגישו בעקבות הממצאים כי עולה תמיהה כיצד ייתכן שהאצן, שלא נחשב מקצועני, עובר בדיקת סמים שנייה בתוך מספר חודשים אחרי שרק בקיץ האחרון הוא עבר בדיקה דומה במסגרת אליפות ישראל שיצאה תקינה. "אין לו שום מניע להשתמש בחומרים אסורים", ציינו מקורביו. "הוא לא אתלט אולימפי, הוא לא משתתף בתחרויות גדולות ואפילו לא קרוב לשבור שיאים. כל הסיפור הזה נשמע מוזר לחלוטין".

מלכה עצמו אמר: "אף חף מפשע, ואת כל המסמכים והדברים הרלוונטיים שאני צריך להציג, אני אציג בפני ועדת המשמעת. אני לא מגיע בידיים ריקות, ומצהיר שלא נטלתי חומרים אסורים. אני לא יודע איך החומרים הגיעו לגופי, אבל כל הדברים הללו יעלו בוועדת המשמעת. מן הסתם אם אני אורשע, אני אשקול את המשך דרכי באתלטיקה כי אני לא צעיר".

מאיגוד האתלטיקה נמסר: "האיגוד קבע לעצמו מדיניות ברורה של אפס סובלנות לשימוש בחומרים אסורים. בהתאם לכך בוצעו בדיקות לגילוי חומרים אסורים בקרב אתלטים בשיתוף עם הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט. הבדיקות בוצעו למספר לא מבוטל של אתלטים – במהלך התחרויות ומחוצה להן. איגוד האתלטיקה מצר על המקרה של אסף מלכה, ויפעל בהתאם להוראות והנחיות הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully