וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס - דטרויט: ונמשיך מכאן?

3.1.2015 / 8:46

לקאובויס ולליונס מסורת פלייאוף רעה בשני העשורים האחרונים. למי יש יותר כלים לעלות שלב ומי תשפיע פחות לרעה, הגנת המסירה של דאלאס או התקפת הריצה של דטרויט? הכול כאן לקראת ההתמודדות המסקרנת של ה-NFC (ראשון, 23:40, FOX, METV, ספורט 5+ לייב)

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Patrick Smith, GettyImages
יש סיבה להיות אופטימיים יותר? טוני רומו/GettyImages, Patrick Smith

בכל שנה ג'רי ג'ונס מחכה לינואר ובכל שנה, במשך כמעט שני עשורים כבר, הוא מתאכזב. דאלאס קאובויס (4:12) תפגוש ביום ראשון (23:40, FOX, METV, ספורט 5+ לייב) את דטרויט ליונס (5:11) לעימות בין שתי קבוצות שמנסות לשבור מסורת של אי הצלחות בשנים האחרונות. אחת מהן חייבת לעבור שלב. מי זו תהיה?

דאלאס עברה עונה מוזרה משהו. היא הגיעה ל-12 ניצחונות ותשחק בכל זאת בשלב הוויילד קארד, תוצר של הרבה קבוצות חזקות ב-NFC. את כל ארבעת הפסדיהם רשמו הבוקרים בבית, כשבחוץ, שימו לב, הם לא הפסידו והמאזן שלהם, 0:8, כולל משחק בסיאטל ועוד מפגש מפתח בפילדלפיה. בהחלט מרשים, אבל כל כך אופייני לקבוצה של ג'ייסון גארט.

דטרויט נתנה פייט לגרין ביי ברוב העונה וגורלם היה בידיהם במשחק בלמבו פילד בראשון שעבר, אבל הם עשו מה שציפו מהם: להפסיד. לאחר שלוש עונות מחוץ לפלייאוף ובפעם השנייה בסך הכול מאז 1999, חוזרת הקבוצה של ג'ים קולדוול לשחק בחודש המכריע של השנה. הליונס מקווים לניצחון פלייאוף ראשון מזה 23 שנה, אבל באצטדיון הרועש של הקאובויס בארלינגטון לא יהיה להם קל.

קלווין ג'ונסון חוגג עם שחקני דטרויט ליונס. GettyImages
האם נראה מהליונס את החגיגותהאלה בסיום המשחק?/GettyImages

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 12:13 לדאלאס (כולל 1:1 בפלייאוף)
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 475:619 לדאלאס.
מאזן המשחקים בדאלאס: 3:8 לקאובויס.
מאזן הפלייאוף של הקאובויס: 25:33.
מאזן הפלייאוף של הליונס: 11:7.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

מה דאלאס צריכה לעשות?

1. כל הז'יטונים על קלווין ג'ונסון

במשחק האחרון בגרין ביי קלווין ג'ונסון תפס לשני טאצ'דאונים והחזיר את הליונס מפיגור 14:0 ל-14:14. נשמע מאיים, נכון? ובכן, ג'ונסון רשם בסך הכול 39 יארד וכך, למרות התפיסות הנפלאות שלו באנדזון, הליונס לא הצליחו להחזיק מעמד. הגנת המסירה של דאלאס דורגה במקום ה-27 השנה, וזו בשורה רעה מאוד כששחקן בקליבר הזה עולה לשחק נגדך. עם זאת, שמירה כפולה על ג'ונסון תביא את הבוקרים לארץ המובטחת, כי בלי מגהטרון מת'יו סטאפורד נשאר באוויר עם גולדן טייט, שחקן מסייע נחמד ותו לא, ועם רג'י בוש שמדי פעם פורץ במסירות לאטרליות על הקרקע.

2. לירות לדז בריאנט

דיברנו על מגהטרון? נראה שדאלאס פיתחה אופטימוס פריים משלה השנה. דז בריאנט נתן עונה מפלצתית, שכללה 1,320 יארד ו-16 טאצ'דאונים באוויר. אבל רגע, זה לא הכול – שישה מ-16 הטאצ'ים של בריאנט הגיעו בשלושת המחזורים האחרונים של העונה, בכולם רשמו הקאובויס 38 נקודות או יותר. דמרקו מארי הציג יכולת שיא העונה – 1,845 יארד ו-13 טאצ'דאונים, חגיגה לכל שחקן פנטזי – אבל הוא חייב לקבל גיבוי אווירי, ואת הגיבוי הזה יוכל לקבל רק אם הצמד רומו-בריאנט יהיה בשיאו.

דז בריאנט דאלאס קאובויס. Elsa, GettyImages
תנו לו את הכדור. דז בריאנט/GettyImages, Elsa

מה דטרויט צריכה לעשות?

1. לבלבל את רומו

הקו של הקוורטרבק של דאלאס בפלייאוף ובכלל במשחקים מכריעים מאוד ברור: הוא נוטה לאבד את זה בקרב צמוד. בכל המשחקים שהקאובויס הפסידו השנה הם לא שמו על הלוח יותר מ-10 נקודות במחצית הראשונה. לרומו צריך להבהיר את הנקודה כבר מהפתיחה – זה מה שעשו וושינגטון מוקדם יותר העונה וגם פילדלפיה בחג ההודיה. דטרויט תשגר את האיש שלה למשימות האלה, נדמוקונג סו, שפרובוקציה קטנה שלו ברבע הראשון עשויה לייצר אימפקט למשחק שלם.

2. לפתח משחק ריצה, איכשהו

הנה נתון שלא יפתיע אתכם: התקפת הריצה של הליונס מדורגת במקום ה-30 מבין 32 קבוצות ה-NFL. זה נתון מביך וגם כזה שמבשר רעות לפני משחק חוץ בפלייאוף. ז'ואיק בל, הרץ המוביל, גמא 860 יארד על הקרקע השנה, פחות מחצי מהתפוקה של מארי. אחרי בל סיים רג'י בוש עם 297 יארד ב-76 גיחות ואחריהם... סטאפורד. רעה ככל שתהיה הגנת דאלאס, אם התקפת הריצה של דטרויט לא תתחיל להוות איום, הקאובויס יסגרו ללא בעיה את ג'ונסון, בדרך לניצחון קל.

נדמוקונג סו דטרויט ליונס. Gregory Shamus, GettyImages
האיש שיהיה אמון על הוצאת רומו מדעתו. סו/GettyImages, Gregory Shamus

התחזית

רומו משדר העונה משהו אחר, בעוד סטאפורד לא מראה שהוא יכול לנצח משחקים גדולים. דאלאס ביותר מטאצ'דאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully