וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יופי, הטופיז: אברטון לא מצליחה לעצור את ההתרסקות

29.12.2014 / 8:15

בעונה שעברה אברטון הייתה המרענן של הפרמיירליג והשיגה שיא נקודות. השנה, ההפסדים לא נגמרים, והמעמד של רוברטו מרטינס מעורער מתמיד. בלוג הכריסמס מסכם את המחזור האחרון של 2014

one

בווידיאו: תקציר ההפסד של אברטון לניוקאסל

רוג'ר בנט, מ"Men in Blazers" המצוין, חיפש אחרי ההפסד של אברטון 3:2 אתמול (ראשון) לניוקאסל את הדרך להסביר מה עובר על הטופיז העונה. הוא בחר לצטט את דבריו של זינדין זידאן. כאשר כוכב העבר הצרפתי נשאל מה גרם להתרסקות של נבחרת הטריקולור במונדיאל 2010 הוא ענה בפשטות: "יש לנו בסך הכול שתי בעיות בנבחרת. הראשונה היא ההתקפה. השנייה היא ההגנה".

נראה שאין מילים שיתארו טוב יותר את מה שעובר על הקבוצה הכחולה מליברפול מתחילת העונה ובעיקר בשבועות האחרונים. שום דבר לא עובד ואברטון, שסיימה את העונה שעברה עם שיא מועדון של 72 נקודות ובמקום החמישי המצוין, ספגה בסנט ג'יימס'ס פארק את הפסדה השלישי ברציפות בפרמיירליג, החמישי בשבעה מחזורים והשמיני בסך הכול מתחילת העונה. בכל 2013/14, לאברטון היו שמונה הפסדים. אז, היא הגיעה לנקודת האמצע של העונה, המחזור האחרון של השנה האזרחית, עם 37 נקודות במאזנה. השנה יש לה 21. המספרים אומרים הכול.

שחקני אברטון מאוכזבים. Scott Heppell, AP
אברטון כבר הפסידה כמו בכל העונה שעברה/AP, Scott Heppell

אברטון תיפתח את שנת 2015 עם משחק חוץ לא פשוט אצל האל סיטי ותמשיך למפגשים ביתיים בגביע מול ווסטהאם ובליגה מול האלופה מנצ'סטר סיטי. היא בסכנת ירידה ממשית נכון לרגע זה ובעוד שהיא כבר רחוקה 12 נקודות מהמקום החמישי, שמוביל לאירופה, היא נמצאת רק חמש נקודות מהקו האדום.

בקיץ הכול נראה אחרת. כל כוכבי העונה שעברה נשארו, כולל רומלו לוקאקו, שהתלבט המון ובסוף בחר להמשיך בגודיסון פארק. אברטון קפצה על ההזדמנות ושברה שיא מועדון אחרי שרכשה את החלוץ הבלגי הנהדר מצ'לסי תמורת 28 מיליון ליש"ט. בנוסף, הצטרפו גם הבוסני המוכשר מוחמד בשיץ' וסמואל אטו הוותיק והתקווה הייתה להמשיך להציג את הכדורגל התוסס והמרתק שהנחיל רוברטו מרטינס בעונת הבכורה שלו על הקווים.

מרטינס נכנס בצורה חלקה ואף יותר מכך לנעליו של דייויד מויס, לאחר שזה עזב למנצ'סטר יונייטד. הוא נתן לצעירים כמו ג'יימס מקארת'י, רוס בארקלי, לוקאקו וג'רארד דאולופאו מקום לפרוח ולהציג את היכולות שלהם ובמקביל, ייצב את ההגנה. לאורך כל העונה שעברה ספגה אברטון 39 שערים בלבד בליגה, רק טיפה יותר משער למשחק. העונה, אחרי 19 מחזורים, היא כבר הוציאה מהרשת 31 כדורים. לראשונה מאז מאי 2005 היא ספגה שתי שלישיות רצופות במשחקי חוץ, ה-3:0 מול סאות'המפטון וה-3:2 אתמול אצל ניוקאסל. היא גם הפסידה ארבעה משחקי חוץ ברציפות לראשונה מאז אוקטובר 2005.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רומלו לוקאקו, שחקן אברטון. GettyImages
לוקאקו נרכש בסכום שיא, אבל כמו כולם, גם הוא לא פוגע/GettyImages

מה בעצם לא עובד, ולמה? בעונה שעברה אברטון לא שיחקה באירופה. כמו היריבה העירונית ליברפול, היא קיבלה זמן להתכונן בשקט לכל מחזור בליגה והתוצאות היו בהתאם. כמו הרדז, גם אברטון מתקשה לשלב העונה ולמרות שטיילה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית מהמקום הראשון בבית המוקדם, היא מגלה שהעומס גורם לפציעות והפציעות, לטעויות והפסדים.

למשחק מול ניוקאסל התייצבה הקבוצה של מרטינס עם חצי הרכב בערך. השוער טים הווארד והבלם פיל ג'אגיילקה נפצעו בהפסד 1:0 בבוקסינג דיי לסטוק סיטי ולא שיחקו. גם ג'ון סטונס היה בחוץ, בעוד קווין מיראלס, שלא כשיר במאת האחוזים, נכנס רק כמחליף (וכבש). כל אלה מצטרפים ללאון אוסמן, כריסטיאן אטסו ודארן גיבסון, שנעדרים כבר תקופה ממושכת. באברטון מחפשים פתרונות ורוצים להשאיל מברצלונה את היהלום בן ה-18 של הקטאלנים, אדאמה טראורה. בבארסה היו מרוצים מאוד מהדרך בה מרטינס והטופיז טיפחו בעונה שעברה את דאולופאו ועשויים להסכים לעסקה בינואר.

אם הפציעות לא מספיקות, הרי שגם השופטים לא עוזרים וגם ההגנה מפשלת. מול סטוק, השופט לי מייסון בחר שלא להרחיק את ג'ונתן וולטרס, למרות שהוא היה בבירור האחרון בדרך לשער כאשר עצר בעבירה את לייטון ביינס. רגע קצרצר לאחר מכן, מייסון העניק לפוטרס פנדל מפוקפק, אותו הפך בויאן קרקיץ' לשער היחיד במשחק. מול ניוקאסל, ארונה קונה סוף כל סוף כבש שער בכורה בקבוצה אחרי שנה רוויית פציעות, אבל אחרי שהמגפאייז השוו, שתי שגיאות גדולות בהגנת אברטון השאירו את הנקודות אצל השחורים-לבנים. אברטון כבר ביצעה העונה לא פחות מעשר שגיאות שהובילו לשערים של היריבות, ארבע יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

מאמן אברטון, רוברטו מרטינס. GettyImages
המון פצועים, המון לחץ, מעט תוצאות. מרטינס/GettyImages

מרטינס עדיין לא מרים ידיים: "אני לא חושב שיש לנו בעיה של ביטחון. אולי הציפיות מאיתנו קצת גדולות עכשיו והיריבות מתכוננות טוב יותר ונותנות לנו יותר כבוד, אבל אנחנו פשוט בנקודה רעה והדרך בה נגיב תהיה מכריעה". טים הווארד התייצב לצד המנג'ר שלו: "אני יכול לדפוק את הראש בקיר מרוב עצבים, אבל הוא יודע להישאר תמיד רגוע".

אלא שרגוע או לא, מרטינס מסומן כמנג'ר הבא שיאבד את תפקידו בפרמיירליג, כאשר סטיב מקלארן, מנג'ר הנבחרת האנגלית לשעבר, שמדריך כיום את דרבי קאונטי, כבר הוזכר כמועמד מוביל להחליפו. אם בתחילת העונה מרטינס הוזכר כמועמד לרשת את ארסן ונגר בארסנל, הרי שכרגע הדברים נראים רע מאוד מבחינתו. אם הוא צריך קצת תמיכה נפשית, אולי זה הזמן להרים טלפון לחבר הכי טוב שלו, ג'ורדי קרויף.

ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
זרוק איזו עצה טובה, ג'ורדי. או אולי תתן לאברטון את זהבי/קובי אליהו

ממתקים בגרב:

* מנצ'סטר יונייטד עלתה עם הרכב זהה בשני משחקים רצופים (ניוקאסל וטוטנהאם) לראשונה מזה 85 משחקי ליגה, מאז נובמבר 2012. השדים האדומים נותרו בליתי מנוצחים ב-14 הביקורים האחרונים שלהם בווייט הארט ליין.

* לססק פברגאס יש 13 בישולים העונה. לג'ק ווילשר יש 12 בישולים בכל הקריירה.

* אסטון וילה כבר ספגה ארבעה אדומים העונה, ארבעה יותר מאשר ספגה בכל העונה שעברה.

* לראשונה מאז נובמבר 2009, מנצ'סטר סיטי לא ניצחה עולה חדשה במשחק ביתי. מול מי היא נעצרה אז? אותה ברנלי כמובן, 3:3. זו גם הייתה הפעם הראשונה מאז אוקטובר 2009 בה סיטי לא מנצחת למרות יתרון שני שערים (54 משחקים רצופים).

* צ'לסי ומנצ'סטר סיטי סיימו את כל שנת 2014 עם 88 נקודות כל אחת, הכי הרבה מבין קבוצות הפרמיירליג. זו הפעם הראשונה מאז 1937 בה סיטי מסיימת שנה קלנדרית בפסגת צבירת הנקודות.

* לראשונה מאז 1989/90, סאות'המפטון מגיעה לסיום השנה האזרחית כשהיא בטופ 4 של הליגה.

* סנדרלנד השוותה שיא מועדון של 113 שנים לאחר שלא ספגה במשחק חוץ רביעי ברציפות. בחמשת משחקי החוץ האחרונים שלה, היא ספגה רק שער אחד. חמשת המשחקים האלה הגיעו מיד אחרי ה-8:0 שחטפה מסאות'המפטון.

  • עוד באותו נושא:
  • אברטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully