וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "קשה ליהנות מהניצחון הזה, אנחנו חייבים ליצור רצף"

28.12.2014 / 8:34

בקבוצה מהבירה נרגעו קצת אחרי ה-1:3 הגדול על מכבי חיפה, אבל יודעים: "אם לא ננצח את עכו, זה לא שווה כלום". מחמאות לאיציק כהן: "החזיר אותנו לחיים". סוויסה: "ידעתי שאכבוש". זכארה מועמד

בית"ר ירושלים הגיעה אתמול (שבת) לחוצה מאוד למשחק מול מכבי חיפה ושער היתרון של הירוקים, רבע שעה לסיום, כבר בישר שחורות. למזלה של הקבוצה מהבירה, הכול השתנה בזכות הצמד של איציק כהן, שקבע מהפך מהיר בדרך ל-1:3 גדול. בבית"ר אמרו: "מדהים שאיציק כהן, שהיה עם רגל ושלושת רבעי מחוץ לקבוצה ובדרך לבני יהודה, החזיר אותנו לחיים. מה היה קורה פה אם לא היינו חוזרים למשחק. תוסיפו את סוויסה, שכלום לא מתחבר לו ותראו איך הכדורגל נזיל והכול יכול להתהפך".

בקבוצה כבר מוכנים לשבוע הבא: "הניצחון הזה לא שווה יותר מדי אם לא ננצח את עכו. קשה ליהנות מהניצחון, כי חייבים ליצור רצף, אחרת לא נוכל להתרומם לפלייאוף העליון. עכו זה מבחן גדול, נגדם התחילה הירידה שלנו בתחילת העונה. אם מנצחים את עכו ואחרי זה את אשדוד, טדי יהיה מלא נגד הפועל תל אביב".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
העבודה שלהם רק מתחילה. שחקני בית"ר חוגגים בסמי עופר/קובי אליהו

איציק כהן היה אמור לפתוח כבר בשבוע שעבר מול הפועל באר שבע ורק כאשר הגיע לאצטדיון הבין כי הוא מחוץ להרכב. אתמול, סוויסה אמור היה להחליף אותו בסביבות הדקה ה-65, אבל התפתחות המשחק הביאה לכך שחנן ממן יצא וכהן שיחק לצידו של סוויסה, מה ששינה את המחץ של בית"ר בחלק הקדמי.

גם סוויסה עצמו וגם הקבוצה מקווים שהשער שלו בתוספת הזמן יחזיר אותו לחיים. שחקנים אמרו: "במצב של תומר, הגול הקל הזה הוא הכי קשה שיש. היה לו רק מה להפסיד. כשאין ביטחון, בקלות אפשר לבעוט החוצה". סוויסה עצמו אמר לשחקנים: "הייתה לי כל השבוע הרגשה שאני מבקיע במשחק הזה, לא משנה מתי איכנס. אני לא מוותר על בית"ר ואלחם על ההזדמנות שלי".

חנן ממן (מימין), תומר סוויסה שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סופסוף כדור ברשת. סוויסה/ברני ארדוב

הבעלים אלי טביב נראה מרוצה מאוד בסיום והחמיא באופן אישי לחלק מהשחקנים. טביב עבר ימים לא פשוטים, שכללו לחצים גדולים לפטר את המאמן מנחם קורצקי, אך הוא חזר ואמר בשיחות סגורות כי הנושא כלל לא על הפרק. טביב הדגיש כי יקבל החלטות אך ורק לפי התחושה המקצועית שלו ולא ייכנע לדרישות הקהל. גורם בקבוצה הוסיף בתקיפות: "הכי קל לצעוק לפטר, להחליף, לשנות. הגדולה היא למצוא פיתרונות אמיתיים. אם היו כופים על טביב שינוי שהוא לא מאמין בו, יכול להיות שהיו צריכים לחפש גם בעלים. הקהל צריך לסמוך על טביב. עכשיו צריך לייצר המשכיות ולהתחזק".

עם העלייה למחצית השנייה זרקו אוהדי מכבי חיפה גלילי נייר לעבר בוריס קליימן, שניסה להתאמן ליד השער הצפוני באצטדיון. אחד הגלילים אף פגע בקליימן ומשקיף המשחק ציין זאת בדו"ח, כמו גם את העובדה שהשלכת הגלילים נמשכה דקות ארוכות ולא אפשרה לקליימן להתחמם. השוער עזב את השער, ניגש לצוות השיפוט ואמר להם שהוא לא יכול לעמוד בשער, שכן מדובר בגלילים קשיחים ומסוכנים. נציגי מכבי חיפה הרגיעו את השטח לאחר מכן.

אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא נכנע ללחץ הקהל. טביב/ברני ארדוב

החלוץ ז'רקו קוראץ' עדיין לא חתם על חוזהו בהפועל חיפה. בבית"ר עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות ואמרו שאם לא ימצא מחליף איכותי, לא מן הנמנע כי קוראץ' יישאר בסופו של דבר עד לתום העונה. יחד עם זאת, ההערכה היא כי השחקן יחתום בהפועל חיפה, שצפויה לשלם 160 אלף יורו, שאמורים לעבור לקבוצתו המונטנגרית של קוראץ', זטה.

מי שהצטרף לרשימת המועמדים להצטרף לקבוצה בינואר הוא מתאוש זכארה, החלוץ הפולני בן ה-24 של גורניק ז'אבז'ה הפולנית. החלוץ כבש שמונה שערים ב-18 משחקים העונה ורשם שתי הופעות בנבחרת הלאומית. על פי פרסומים בתקשורת הפולנית, בית"ר כבר הגישה הצעה עבור השחקן להשאלה עם אופציה לרכישה בתום העונה. בבית"ר לא מרימים ידיים גם בנוגע לדודו ביטון וממתינים להתפתחויות בעניינו. השחקנים יזכו כעת ליומיים חופש ויחזרו להתאמן ביום שלישי. זאב חיימוביץ' עבר מבחן כשירות לפני המשחק בשל המתיחה ממנה הוא סובל. אלי דסה עדיין סובל ממתיחה וזקוק למנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully