וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח קיין: הארי קיין הוא היהלום החדש של טוטנהאם

28.12.2014 / 6:30

להארי קיין, אוהד טוטנהאם מילדות שגדל במועדון, יש שתי מטרות העונה: להגיע לכמות השערים של יורגן קלינסמן וגארת' בייל ולעקוף את ארסנל. אם הוא ישמור על הכושר המסחרר, הוא ישיג את שתיהן. בלוג הכריסמס מתכונן למחזור האחרון של 2014

one

4, 21, 1. דווקא לסטר סיטי, הקבוצה הרביעית והאחרונה אליה הושאל הארי קיין מטוטנהאם לאורך העונות הקודמות, לא למדה את הטריק. אחרי שהסקורר הצעיר והחדש של התרנגולים הכניע את סוונסי בדקה הרביעית ואחרי שהוא מצא את הרשת מול ברנלי בדקה ה-21, אפשר היה לצפות מלסטר שתיזהר לא לספוג ממנו עוד שער מהיר.

אלא שבכושר הנוכחי של הארי קיין, גם להתכונן למפגש מולו לא תמיד עוזר ותוך פחות מ-60 שניות הוא העלה את טוטנהאם ליתרון מול השועלים בדרך לניצחון 1:2 שלישי ברציפות בליגה. מנג'ר לסטר, נייג'ל פירסון, שהדריך את קיין במשך שלושת חודשי ההשאלה שלו ב-2013, אמר אחרי המשחק: "הוא קצת יותר בוגר ומנוסה עכשיו מאשר היה כששיחק אצלנו, אבל הוא תמיד היה כישרון אדיר ולא היה לי לרגע ספק שהוא יצליח לפרוץ".

הארי קיין, שחקן טוטנהאם. GettyImages
15 שערים כבר יש לו העונה. קיין/GettyImages

מאז 30 השערים בכל המסגרות שכבש יורגן קלינסמן עבור טוטנהאם בעונת 1994/95, כשהארי קיין בן ה-21 היה עוד פעוט קטנטן, רק שחקן אחד חצה את רף ה-20 במדי התרנגולים. היה זה גארת' בייל, שבעונתו האחרונה בקבוצה לפני המעבר לריאל מדריד הפציץ 26 שערים. קיין, שמצא את הרשת העונה רק חמש פעמים בליגה, כנראה לא יגיע, לפחות בינתיים, ל-21 שערי הפרמיירליג של בייל מאותה עונה, אבל בסך הכול, הוא בהחלט יכול לעקוף את הוולשי.

השער מול לסטר היה ה-15 של קיין בכל המסגרות מתחילת העונה, בדיוק אותה כמות שיש לאלכסיס סאנצ'ס, האיש של ארסנל. רק סרחיו אגוארו (19) כבש יותר שערים העונה עבור קבוצה אנגלית כלשהי. מתחילת העונה, קיין כובש בכל 102 דקות של כדורגל ובכל אחת מתוך חמש בעיטות לשער בממוצע.

ולחשוב שהוא בכלל פתח את העונה כאופציה שלישית, אחרי עמנואל אדבאיור ורוברטו סולדאדו. למרות שהשניים איכזבו, לקח זמן עד שמאוריסיו פוצ'טינו נתן אמון מלא בקיין. עכשיו, כבר אין לאף אחד בכלל ספק מי החלוץ המוביל של הקבוצה. אחרי שקיין וכריסטיאן אריקסן הכניעו את לסטר, פוצ'טינו פרגן: "אני שמח עבורם ועבור הקבוצה כולה. השניים האלה כובשים שערים כי יש להם את התשוקה לנסות ולבעוט. הם כל הזמן מנסים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עמנואל אדבאיור שחקן טוטנהאם חוגג. רויטרס
אחרי שאדבאיור וסולדאדו אכזבו, קיין לקח את הצ'אנס בשתי ידיים/רויטרס

קיין הוא לא חלוץ טיפוסי. הוא לא מפסיק לרוץ, בטח שביחס לשחקן בעמדה שלו. הוא נמצא במקום הראשון והשני העונה בקילומטרים למשחק בודד עבור חלוץ כלשהו בליגה. מול סוונסי הוא גמע 13.1 קילומטר וכבש בניצחון 1:2. מול אברטון עבר 13 קילומטר ובישל את שני השערים, כשטוטנהאם שוב מנצחת 1:2.

גארי ליניקר, שב-138 הופעות במדי טוטנהאם הפציץ 80 שערים, משוכנע: "הארי יכול להפוך לסקורר אדיר עבור טוטנהאם והנבחרת. אני מאוד אוהב אותו. את התנועה, את מוסר העבודה, את התשוקה ואת הביטחון שלו. הוא טוב באוויר, יש לו טאץ' טוב לכדור, הוא יכול לגבור על שחקן יריב והוא אינטיליגנט. עם קצת יותר מהירות, היה לו את הכול".

היכולת הנהדרת הובילה כמובן לדיבורים על מקום בנבחרת אנגליה. קיין יכול לקבל אזרחות אירית, בזכות אביו, אבל בקיץ כבר הבהיר שהוא רוצה להיאבק על מקומו במדי שלושת האריות. בנבחרת עד גיל 21 כבר יש לו 13 שערים ב-12 הופעות בלבד ולפני כשבועיים, לקראת המשחק של ניוקאסל מול טוטנהאם בגביע הליגה, אמר מנג'ר המגפאייז, אלן פארדיו: "הוא נהדר. ראיתי אותו משחק והתמוגגתי. רוי הודג'סון הוא בר מזל שיש לו חלוץ אנגלי שמסוגל לרוץ ככה ושמחזיק בכזו יכולת בתוך הרחבה. הוא צריך להיות בנבחרת". באותו משחק אגב, קיין כבש את השני בדרך ל-0:4 מוחץ של טוטנהאם. מי שבכל זאת ביקש לצנן מעט את ההתלהבות הוא פירסון. מנג'ר לסטר, שכאמור מכיר את קיין היטב, טען: "הארי עושה עבודה גדולה העונה, עבורו ועבור הקבוצה שלו. אבל כדאי שכולנו נחכה מעט לפני שהוא יזומן לנבחרת. לטובתו, עדיף לשמור דברים בפרופורציה".

רוי הודג'סון מאמן נבחרת אנגליה. AP
הזימון לנבחרת של הודג'סון מתקרב?/AP

נבחרת או לא, כרגע יש לקיין משימות ברורות מאוד לפניו, ברמה האישית והקבוצתית. אחרי הניצחון על ברנלי, במחזור האחרון שלפני הכניסה לשגעון חג המולד בממלכה, קיין סיפר: "המטרה הראשונה שלי העונה הייתה לכבוש עשרה שערים. הגעתי אליה. המטרה הבא היא לכבוש 20. אני חושב שאוכל לעשות זאת. אבל יש גם מטרה גדולה יותר. אני אוהד של הספרס וכל אוהד יגיד שלסיים מעל ארסנל בטבלה זה סיפור גדול. אני לא ממש זוכר מתי זה קרה בפעם האחרונה ואני יודע עד כמה זה חשוב לכל מי שקשור למועדון. אין לי ספק שאנחנו יכולים לעשות את זה העונה ולהגיע לטופ 4".

אז לידיעת הגולש הארי קיין, הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה באותה עונה גדולה של קלינסמן, ב-1995. לטוטנהאם מצפה המשך ענק למשחקי החג, כאשר היא תארח היום (ראשון, 14:00, ספורט 1) את מנצ'סטר יונייטד ותישאר בבית למשחק המרכזי של מחזור החג השלישי, ביום השנה החדשה, דרבי נהדר מול המוליכה צ'לסי. אם הארי קיין ישאיר את שש הנקודות האלה בווייט הארט ליין, השמיים יהיו הגבול עבור התרנגולים. ליריבות מומלץ להיזהר ממנו, בעיקר בדקות הראשונות של המשחק.

הארי קיין שחקן טוטנהאם חוגג מול סוונסי. רויטרס
שש נקודות, והשמיים הם הגבול/רויטרס

ממתקים בגרב:

* מנצ'סטר יונייטד הגיעה למחזור האחרון של 2013 עם 31 נקודות (וניצחה בו 0:1 בנוריץ'). עכשיו יש לה כבר 35 נקודות.

* ביום הראשון של 2014 נפגשה אסטון וילה עם סנדרלנד. גבי אגבולנהאור כבש את השער היחיד במשחק. השתיים הללו ייפגשו גם למשחק האחרון שלהן ב-2014.

* מנצ'סטר סיטי עם תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. מאז שכל החלוצים של האלופה נפצעו, היא כבר כבשה שש פעמים בשני מחזורים.

* סטוק סיטי כבר ניצחה העונה את מנצ'סטר סיטי, טוטנהאם, ארסנל ואברטון, אבל עוד לא צברה שני ניצחונות רצופים.

* ניל וורנוק פוטר מקריסטל פאלאס. מאז 1995/96 לא חיכו קבוצות הפרמיירליג עד לשלב מאוחר כל כך של העונה על מנת לפטר את המאמן הראשון בליגה.

* תחת וורנוק אגב, כבשה פאלאס 1.1 שערים בממוצע למשחק, היחס הטוב ביותר שלה תחת מאמן כלשהו בפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully