וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר האחורי הכי טוב בעולם: נמנייה מאטיץ' מוביל את צ'לסי

27.12.2014 / 7:00

עוד תצוגת תכלית, הפעם מול ווסטהאם, הבהירה שוב: ז'וזה מוריניו הפך את נמנייה מאטיץ' למפלצת. האיש שצ'לסי זרקה והחזירה בהמון כסף עוזר לה לדרוס את הליגה. והנתון המדהים: כמה זמן הבלוז לא ספגו בליגה כשהוא על המגרש? בלוג הכריסמס מסכם את מחזור הבוקסינג דיי

נמנייה מאטיץ' צ'לסי. Scott Heppell, AP
אי אפשר להתמודד מולו. מאטיץ'/AP, Scott Heppell

אומרים שאפשר לראות עד כמה מישהו טוב רק כשהוא חסר. לפני שלושה שבועות בדיוק, בפעם הראשונה והיחידה שלו העונה עד כה, נמנייה מאטיץ' היה חסר לצ'לסי. אתמול, כמו בשאר המשחקים העונה עד כה, הוא היה על המגרש. מצאו את ההבדלים.

המשחק ההוא, בסנט ג'יימס'ס פארק, הסתיים בהפסד הבכורה של ז'וזה מוריניו וקבוצתו העונה, באיזושהי מסגרת, 2:1 לניוקאסל. ג'ון אובי מיקל ניסה להחליף אותו, אבל ללא הצלחה וב"דיילי מייל" נכתב: "אפילו מאסטר ההתאמות הטקטיות, ז'וזה מוריניו, לא הצליח למצוא דרך להסתדר בלי הקשר שלו". שחקן העבר של צ'לסי, פרנק סינקלייר, הילל את הקשר הסרבי: "הוא 'פרייסלס'. לא במקרה צ'לסי הפסידה במשחק היחיד בו הוא לא שיחק. יש לו חלק ענק בהצלחה של הקבוצה. הוא זה שמאפשר לפברגאס ללכת קדימה".

בדרבי הצמרת מול ווסטהאם, שפתח את מחזור הבוקסינג דיי, מאטיץ' כאמור היה על המגרש ופברגאס אכן הלך קדימה. זה נגמר בעוד 0:2 קליל לבלוז, שעלו ל-45 נקודות מ-54 אפשריות וממשיכים להוליך את הטבלה בביטחה. קשה לומר ש"אי אפשר היה לפספס את ההופעה של מאטיץ'" מול הפטישים. כמעט תמיד אפשר לפספס אותה. מאז חזר לצ'לסי הוא כבש רק שלושה שערים. הוא שקט, צנוע ועושה את העבודה השחורה, בכמויות בלתי נגמרות. כשהוא על המגרש, צ'לסי מנצחת. ככה נראה הקשר האחורי הכי טוב בעולם היום.

ססק פברגאס צ'לסי. Scott Heppell, GettyImages
מאטיץ' נותן לו חופש מוחלט לעזור להתקפה. פברגאס/GettyImages, Scott Heppell

החלוקה עם פברגאס מושלמת, כמו שמוריניו חלם כשהביא את השניים האלה לקבוצה בהפרש של חצי שנה. מול ווסטהאם, ססק נגע בכדור 142 פעמים ומסר 122 כדורים, הכי הרבה בצ'לסי. מאטיץ' היה במקום השני בשתי הקטגוריות, עם 83 נגיעות ו-69 מסירות. ההפרשים נראים גדולים, אבל זה בדיוק היחס שהמיוחד רוצה לראות בין הקשר האחורי שלו לעושה המשחק. בסופו של דבר, צ'לסי סיימה עוד משחק בלי לספוג. עם מאטיץ' על המגרש (לא כולל המשחק בניוקאסל), צ'לסי לא הוציאה כדור מהרשת בפרמיירליג כבר 621 דקות, מאז הדקה התשיעית של המשחק מול ליברפול. שחקן העבר והפרשן אלן סמית' אמר עליו: "הוא לא באמת קשר אחורי טיפוסי. הוא אול-אראונד פלייר. הוא חיה".

וצ'לסי די פספסה את החיה הזו בסיבוב הראשון. קרלו אנצ'לוטי החתים אותו בבלוז מקושיצה באוגוסט 2009 תמורת 1.5 מיליון ליש"ט בלבד. אבל אחרי השאלה לויטסה ההולנדית ושלוש הופעות בלבד במדי הבלוז, אנצ'לוטי בחר במאטיץ' להיות חלק מטרייד. בינואר 2011 צ'לסי שלחה אותו, יחד עם עוד 21 מיליון ליש"ט לבנפיקה וקיבלה בתמורה את דויד לואיז. תזכרו את ה-21 מיליון הזה.

בפורטוגל הוא הפך לחלק מהקבוצה הנהדרת שבנה ז'ורז'ה חסוס. המאמן המצוין וחסר המזל הפך את מאטיץ' מעושה משחק, תפקיד שבגללו לא מצא מקום בצ'לסי בזמנו, לקשר אחורי. הסרבי החל לפרוח וזכה עם בנפיקה בגביע ובגביע הליגה. ב-2012/13 הוא נבחר לשחקן העונה בליגה הפורטוגלית והשער האדיר שלו נגד פורטו הפסיד רק למספרת האלוהית של זלאטן מול נבחרת אנגליה בתחרות על שער השנה בעולם. את העונה שעברה הוא החל עם הקבוצה של בנפיקה שלבסוף זכתה באליפות, אבל בינואר מוריניו החליט שמה שהוא צריך בבנייה המחודשת שלו בצ'לסי היא להחזיר את מאטיץ'. בפעם השנייה, צ'לסי שלחה לבנפיקה 21 מיליון ליש"ט. הפעם, זה היה כדי להחזיר אליה את השחקן עליו ויתרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כשהוא נרכש, ג'ק פיט ברוק שאל ב"אינדיפנדנט": "האם מאטיץ' שווה 21 מיליון ליש"ט?". היום השאלה הזו נראית מגוחכת. מהרגע בו שב לסטמפורד ברידג', היה ברור שמוריניו בונה עליו. המנג'ר נתן למאטיץ' חצי עונה להתארגנות ולהבנת התפקיד שלו במכונה והשנה הכול כבר מתקתק. החלק הטוב ביותר במאטיץ' הוא היציבות. לבחור אין משחקים רעים.

לקראת מחזור הבוקסינג דיי, ב"דיילי מייל" בדקו כמה מספרים מעניינים בליגה. מאטיץ' נמצא בחמישייה הראשונה בקילומטרים אותם רץ מתחילת העונה, בתיקולים מוצלחים שסיפק ובמסירות מדויקות. כמובן שאין אף שחקן אחר שנמצא בטופ 5 בכל הקטגוריות האלה. הוא עושה הכול, ועושה את זה מצוין. גארי נוויל טען שהוא המייצג הבולט של השחקנים ה"רעים" של צ'לסי. על פי הפרשן הנהדר, כל קבוצה שרוצה להצליח באנגליה צריכה שחקן כמו מאטיץ', קשוח כזה, שסוחב אותה ומביא תארים. לליברפול וארסנל יש המון שחקנים כישרוניים, אבל אין להן תואם-מאטיץ' וזה כל ההבדל.

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי. Rui Vieira, AP
בנה עוד מכונה משומנת. מוריניו/AP, Rui Vieira

באנגליה התמוגגו בעיקר מהמשחק שלו ביום שני החולף, בבריטניה סטדיום הקשה של סטוק. צ'לסי ניצחה גם את המשחק הזה 0:2, כשמאטיץ' משלים בדיוק את הממוצע העונתי שלו, 88 אחוז מהמסירות ובקושי טועה לאורך ההתמודדות. הוא רשם שישה תיקולים, שש הרחקות מוצלחות, ארבע עצירות של הכדור, שתי חטיפות ושני ניצחונות בכדורי גובה. רגע השיא היה כאשר קשר הפוטרס, ג'ף קמרון, דהר לרחבה באין מפריע. משום מקום, מאטיץ', עם כל 194 הסנטימטרים שלו, הגיע ושלח רגל כדי לרשום חילוץ כדור יפהפה ולהציל שער.

אחרי המשחק הזה אמר ג'ון טרי, אחד שכבר ראה לא מעט בקריירה: "נמנייה הוא קשר אחורי ברמה אחרת לגמרי. הוא עושה המון עבודה עבור ההגנה של הקבוצה. הוא עוצר התקפות, יוצא מהר קדימה, יש לו מהירות והוא פורץ את ההגנה של היריבה. הוא מנצח בכל כדור גובה, כל תיקול. הוא התגלית של העונה. אני חושב שגארי קייהיל ואני נקנה לו משהו ממש יפה לכריסמס".

לאחרונה, גם מאטיץ' עצמו צובר ביטחון: "אני חושב שזה אפשרי", השיב כאשר נשאל האם לצ'לסי יש סיכוי לזכות בקווארדופל העונה, "אני לא מבטיח, אבל יש לנו את האיכויות לזה וננסה". הבלוז רודפים אחרי האליפות, ליגת האלופות (בשמינית מול פ.ס.ז'), גביע הליגה (בחצי הגמר מול ליברפול) והגביע האנגלי (יפתחו את הופעותיהם בשבוע הבא מול ווטפורד בסיבוב השלישי). מצד שני, אולי כדאי למאטיץ' להיזהר כי בפעם האחרונה בה הוא ניסה לזכות בארבעה תארים, הוא סיים עם אפס כאשר בנפיקה "המקוללת" של 2012/13 הודחה בחצי גמר גביע הליגה בפורטוגל בפנדלים, איבדה את האליפות לפורטו ברגע האחרון וספגה שערי הפסד דרמטיים בגמר הגביע ובגמר הליגה האירופית, מלא אחרת מאשר צ'לסי.

בכל שבע הפעמים בהן ז'וזה מוריניו הגיע לחג המולד כשהוא במקום הראשון בטבלה, הוא גם זכה באליפות. פעמיים עם פורטו, פעמיים עם אינטר, פעמיים עם צ'לסי ופעם אחת עם ריאל מדריד. אם מאטיץ' ימשיך בכושר שלו, הנתון הזה יישמר גם העונה.

ג'ון טרי צ'לסי. Matt Dunham, AP
מה הוא קנה למאטיץ' בכריסמס? טרי/AP, Matt Dunham

ממתקים בגרב:

* מנצ'סטר יונייטד ניצחה בפעם ה-11 ברציפות בבוקסינג דיי והשוותה את השיא של אסטון וילה, שהחזיק 110 שנים.

* יונייטד היא הראשונה שמשיגה 50 ניצחונות בבוקסינג דיי והיא כבשה ביום הזה במשך 23 השנים האחרונות, הרצף השלישי בטיבו בהיסטוריה.

* ויין רוני כבש לראשונה בקריירה במשחק פרמיירליג שנערך ביום שישי. זה השלים עבורו סדרה של שער אחד לפחות בכל יום בשבוע במסגרת הליגה. הוא השחקן הרביעי מיונייטד וה-16 בסך הכול שעושה זאת.

* ג'ון טרי כבש בשני משחקי פרמיירליג רצופים לראשונה מאז אפריל 2006.

* הניצחון אתמול היה ה-400 של ארסן ונגר בפרמיירליג.

* גארת' בארי הוא כעת שיאן הכרטיסים הצהובים של הפרמיירליג עם 103, אחד יותר מלי בוייר.

* לראשונה בתולדות הפרמיירליג נכבשו שני שערים בדקה הראשונה של מחזור הבוקסינג דיי.

* הפעם הראשונה והאחרונה עד אתמול בה טוטנהאם כבשה בפרמיירליג שער בדקה הראשונה של מחזור הבוקסינג דיי הייתה ב-1996. הכובש? סטפן איברסון.

* ההפסד של ק.פ.ר היה התשיעי ברציפות שלה בחוץ, שווה לשיא הפרמיירליג השלילי שהיה שייך עד כה בבלעדיות לבולטון מודל 1995/96.

* ולקינוח, בצ'מפיונשיפ: אמיל הסקי חזר מהליגה האוסטרלית לכדורגל האנגלי בגיל 36 וביום רביעי החולף חתם בבולטון. אתמול הוא כבש את שער השוויון בדרך ל-1:2 של הוונדררס על בלקבורן. מי שבישל לו היה איידור גודינסן, בן גילו. ביחד, 72 שנה בשער אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully