וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר: כל התרחישים לקראת מחזור הסיום ב-NFL

רועי פרידמן

25.12.2014 / 8:15

העונה הסדירה מגיעה לסיומה עם מחזור מותח ולא מעט הכרעות. כמיטב המסורת, רועי פרידמן מציג את כל האפשרויות, ויש הרבה. להדפיס ולשלוף ביום ראשון בערב

פיליפ ריוורס סן דייגו צ'ארג'רס. AP
ניצחון, והצ'ארג'רס בפנים. ריוורס/AP

המחזור האחרון ב-NFL בפתח ולמרות שלא מעט כבר הוכרע, הרי שלא מעט גם נותר פתוח לקראת 16 המשחקים שינעלו את העונה הסדירה. כמיטב המסורת, הנה ניתוח האפשרויות השונות שעשויות להיווצר, כאשר מלבד מקרים מסוימים, הנחת העבודה העיקרית (וכך גם התקווה) היא שמשחקים לא נגמרים בתיקו.

ראשית, מספר כללים לשוברי שוויון:

1. שוברי שוויון בבתים:

a. מאזן פנימי
b. מאזן בבית
c. מאזן מול יריבות משותפות
d. מאזן בחטיבה
e. מאזן מצטבר של הקבוצות אותן ניצחה כל קבוצה - Strength of Victory (SOV)
f. מאזן מצטבר של הקבוצות ששיחקו נגד כל קבוצה – (SOS) Strength of Schedule

2. שובר שוויון בחטיבה:

a. מאזן פנימי
b. מאזן בחטיבה
c. מאזן מול יריבות משותפות (מינימום ארבע)
d. ה-SOV
e. ה-SOS

3. במקרה בו יותר משתי קבוצות משתתפות בשובר השוויון:

a. אם שתיים מהקבוצות נמצאות באותו בית, מפרידים ביניהן לפי שובר השוויון הנ"ל והקבוצה שזוכה משתתפת בשובר השוויון מול היריבה שמהבית הנוסף
b. ברגע שקבוצה זוכה, או מפסידה, בשובר שוויון בין יותר משתי קבוצות, שובר השוויון מתחיל מחדש בין קבוצות נותרות ולא ממשיך מהנקודה בה נשבר השוויון
c. אם קבוצה א' ניצחה את (או הפסידה ל...) קבוצות ב' וג', היא זוכה (או מפסידה) בשובר השוויון, גם אם קבוצות ב' וג' לא שיחקו ביניהן.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Kevin Cox, GettyImages
כמה חזקות היריבות שהפאקרס ניצחו? רוג'רס/GettyImages, Kevin Cox

ועכשיו לתכלס. נתחיל ב–NFC:

מזרח – דאלאס אלופה

צפון – דטרויט וגרין ביי משחקות ביניהן בלמבו פילד. המנצחת תיקח את הבית. אם המשחק יסתיים בתיקו, דטרויט לוקחת כי היא ניצחה במפגש הראשון.

מערב – סיאטל ניצחה את שני המשחקים נגד אריזונה ולכן אם שתיהן מנצחות (סיאטל בבית נגד סנט לואיס, אריזונה בסן פרנסיסקו) או מפסידות את המשחק האחרון, הסיהוקס לוקחים את הבית.

דרום – קרוליינה ואטלנטה נפגשות בג'ורג'יה דום, כאשר המנצחת עולה לפלייאוף. אגב תיקו, וניצחון של ניו אורלינס, יגרום למצב הבא:

קרולינה 8:2:6, ניו אורלינס 9:7, אטלנטה 9:1:6. קרוליינה תעבור את ניו אורלינס בגלל מאזן טוב יותר בתוך הבית (2:1:3 לעומת 3:3) ולכן הסיינטס בחוץ בכל מקרה.

סדר הפלייאוף:

המקום הבטוח היחיד הוא הרביעי, לאלופת הבית הדרומי (ופה נסיים את ההתייחסות לבית המכוער הזה).

האפשרויות הבאות הן:

דאלאס, דטרויט וסיאטל מנצחות: דאלאס שלישית בגלל מאזן נחות בחטיבה (4:8 מול 2:10), סיאטל ראשונה בגלל מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות (0:5 מול 2:3). אם אריזונה תפסיד, היא וגרין ביי תהיינה 4:8 בחטיבה וגם 3:2 נגד יריבות משותפות ולכן הן גם תלויות בקבוצות שהן ניצחו לאורך העונה.

דאלאס, גרין ביי וסיאטל מנצחות: סיאטל ראשונה וגרין ביי תהיה לפני דאלאס בגלל מאזן בחטיבה. אריזונה ניצחה את דטרויט ולכן היא תהיה חמישית במצב כזה גם אם תפסיד.

דאלאס מנצחת, סיאטל ואריזונה מפסידות: דאלאס עם מאזן נחות בחטיבה מול מי שתיקח את הצפון. סיאטל שלישית, אריזונה תהיה בשובר שוויון מול השנייה בצפון, אותו שובר שוויון שמוסבר למעלה (מול גרין ביי או דטרויט).

דאלאס, סיאטל ואריזונה מפסידות: דאלאס שנייה, בגלל הניצחון על סיאטל. אלופת הצפון ראשונה וסיאטל שלישית. אריזונה חמישית אם דטרויט תפסיד וה-SOV יכריע אם גרין ביי מפסידה מולה.

דאלאס, אריזונה וגרין ביי אלופות הבתים: דאלאס מפסידה בשובר השוויון במאזן בחטיבה, גרין ביי ראשונה בגלל מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות (2:3 מול 3:2). דאלאס תסיים שלישית, סיאטל (0:5 מול 3:2) עוברת את דטרויט במאזן מול יריבות משותפות.

האפשרות היחידה בה דאלאס תסיים ראשונה היא ניצחון שלה, תיקו בלמבו והפסדים של סיאטל ואריזונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טוני רומו דאלאס קאובויס. Elaine Thompson, AP
חולם על תיקו בלמבו פילד. רומו/AP, Elaine Thompson

AFC:

מזרח – ניו אינגלנד אלופה

מערב – דנבר אלופה

דרום – אינדיאנאפוליס אלופה

צפון – פיטסבורג מארחת את סינסינטי במשחק האחרון של העונה. המנצחת לוקחת את הבית.

דירוג בין האלופות:

ניו אינגלנד סיימה ראשונה בחטיבה: סינסינטי תהייה שנייה רק אם דנבר (בבית נגד אוקלנד) תפסיד.

אם פיטסבורג ואינדי מנצחות ודנבר מפסידה: אינדי תסיים רביעית כי היא הפסידה לשתיהן וה-SOV יכריע את שבוע החופש (שתיהן תהיינה עם 3:9 בחטיבה ו-1:4 נגד יריבות משותפות).

אם דנבר ופיטסבורג מפסידות ואינדי מנצחת: סינסינטי שנייה, דנבר שלישית ואינדי רביעית. אינדי תסיים שלישית אם היא תנצח והמשחק בהיינץ פילד יסתיים בתיקו, שכן היא ניצחה את סינסינטי השנה.

אם פיטסבורג מנצחת: סינסינטי תסיים חמישית

אם סן דייגו (בקנזס סיטי) ובולטימור (קליבלנד בבית) מנצחות: סן דייגו שישית, בגלל הניצחון הדרמטי שלה על בולטימור.

אם סינסינטי מנצחת: אם סן דייגו ובולטימור מנצחות יש שלוש קבוצות במאזן 10:6 (פיטסבורג, סן דייגו ובולטימור). פיטסבורג ובולטימור מאותו בית ויהיה שובר שוויון ביניהן. פיטסבורג 4:8 מול 6:6 של בולטימור בחטיבה ולכן היא לפני הרייבנס ותסיים חמישית, מעל סן דייגו (4:8 מול 5:7 בחטיבה). הצ'ארג'רס יהיו במקום השישי.

אם העולה השישית ב-AFC מסיימת במאזן 7:9:

- קנזס סיטי מנצחת את סן דייגו, בולטימור, יוסטון (בבית נגד ג'קסונוויל), מיאמי (בבית נגד הג'טס) ובפאלו (בניו אינגלנד) מפסידות:

1) קנזס סיטי וסן דייגו עם 7:9 וקנזס סיטי זוכה, אחרי שניצחה פעמיים את סן דייגו השנה. היא גם תעבור את בולטימור (5:7 מול 7:5 בחטיבה).

2) אם מיאמי ובפאלו מנצחות, שובר השוויון ביניהן הוא לטובת מיאמי (5:7 מול 7:5 בחטיבה). בולטימור (בגלל שובר השוויון בחטיבה) מפסידה וקנזס סיטי עוברת את מיאמי, כי היא ניצחה אותה ועולה לפלייאוף.

3) הצ'יפס ניצחו גם את בפאלו השנה ולכן, אם הבילס ינצחו ומיאמי תפסיד, קנזס סיטי עולה.

4) אם יוסטון מנצחת, המאזן שלה בחטיבה יהיה 4:8, הטוב מבין כל הקבוצות שתסיימנה עם 7:9. היא תנצח בשובר השוויון אם כל הקבוצות שיתחרו על המקום השישי יחזיקו במאזן 7:9.

סיכום:

• סן דייגו בפלייאוף אם היא מנצחת
• בולטימור בפלייאוף עם ניצחון שלה והפסד של סן דייגו
• יוסטון בפלייאוף עם ניצחון שלה והפסדים של סן דייגו ובולטימור
• קנזס סיטי בפלייאוף עם ניצחון שלה והפסדים של בולטימור ויוסטון.

דירוג סופי ב-AFC:

1. ניו אינגלנד
2. דנבר/פיטסבורג/סינסינטי
3. דנבר/פיטסבורג/סינסינטי
4. אינדיאנאפוליס
5. סינסינטי/פיטסבורג
6. סן דייגו/בולטימור/קנזס סיטי/יוסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully