וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אבנר קופל הוא אחד החשודים שנעצרו בפרשת השחיתות

24.12.2014 / 18:28

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר נעצר במסגרת הפרשה העוסקת בשחיתות בקרב בכירים בשירות הציבורי. מבית"ר, שם משמש קופל כיועץ שיווקי, נמסר: "הוא זכאי עד שיוכח אחרת". גם חבר איגוד הכדורסל לשעבר משה קליסקי ויו"ר איגוד הכדוריד דורון שמחי נעצרו

אבנר קופל, יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר. אדריאן הרבשטיין
אחד החשודים בפרשה. קופל/אדריאן הרבשטיין

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל, ויו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, מעורבים בפרשת שחיתות הבכירים – כך הותר לפרסום (רביעי). שניהם נשלחו למעצר בית למשך עשרה ימים. כמו כן, בתנאי השחרור של קופל נקבע כי לא יוכל להיכנס לאיגוד הכדורסל למשך 30 יום, ולמשך אותה תקופה לא יורשה ליצור קשר עם המעורבים הנוספים בפרשה. גם חבר איגוד הכדורסל לשעבר משה קליסקי נעצר בעקבות הפרשה ומעצרו הוארך עד ל-30 בדצמבר.

הפרשה בגינה נעצרו קופל וקליסקי התרחשה בשנת 2011, כשישראל ביתנו תרמה כמיליון שקלים לאקדמיה של איגוד הכדורסל, וסגנית השר קירשנבאום הייתה בין המעורבות בתרומה. סכום של כ-100 אלף שקל הועבר לגורם שלישי, סכום שהוסבר על ידי אנשי האיגוד כעמלת תיווך, כשכעת הסכום הזה נחשד כשוחד מצד אנשי האיגוד. קופל שימש כיו"ר האיגוד בתקופה הזאת, וקליסקי היה חבר הנהלת האיגוד ובעל קשרי ידידות עם קירשנבאום.

בית"ר ירושלים מסרה בתגובה למעצרו וחקירתו של קופל, שמשמש כיועץ השיווקי לאלי טביב: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מצר על חקירתו של אבנר במשטרה, בתקווה שהמשטרה תסיים את החקירה כמה שיותר מהר. מבחינת המועדון, אבנר זכאי עד אשר יוכח אחרת. לכן, אנחנו מבקשים מכולם לנהוג באיפוק ולא לחרוץ דין כמקובל במחוזותינו. אנו מבהירים כי כל המיוחס לאבנר קופל אינו קשור לבית"ר ירושלים ולא לתקופה בה משמש אבנר כיועץ השיווק והמיתוג של המועדון".

בחקירה המתנהלת ביחידת 433 נחקרים גם ח"כ פאינה קירשנבאום ומנכ"ל משרד ממשלה ושר לשעבר. על פי החשד, כספים הוקצו לעמותות ולגופים שונים, בחלק מהמקרים שלא כדין, בתמורה לטובות הנאה. כידוע, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן במשטרה, יחידה 433, חוקרת פרשה העוסקת בשחיתות בקרב בכירים בשירות הציבורי.

במסגרת הפרשה נחקרים סגנית שר, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר וכמה ראשי מועצות מקומיות בחשד למעורבות בפרשה שבמסגרתה הוקצו כספים של משרדים ממשלתיים לעמותות ולגופים בתמורה לשוחד וטובות הנאה לבכירים. כמו כן, סגנית השר חשודה כי מינתה וקידמה מקורבים לה לתפקידים שונים ותיאמה עימם העברת תקציבים. "מדובר בפרשה חמורה. לחשודים יהיה מאוד קשה להפריך את החשדות שיש בידי המשטרה", אמר גורם בכיר במשטרה.

בסך הכול במסגרת הפרשה נחקרים למעלה מ-30 איש המחזיקים במשרות ציבוריות. במסגרת חקירת המשטרה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים שעל פי החשד יש ברשותם חומר הרלוונטי לחקירה. גם כמה מנכ"לים ובכירים בחברות ציבוריות נעצרו בפרשה. החשודים שנעצרו הובאו אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

עדכון ראשון: 09:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully