וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח הניצחון של דאלאס על אינדיאנפוליס

רותם דביר

24.12.2014 / 9:30

הקאובויס היו חייבים את הניצחון, הקולטס לא ממש וככה גם נראה המפגש החד צדדי בג'רילנד. דאלאס שיתקה לחלוטין את התקפת האורחים ובמיוחד את משחק הריצה ובעצמה, ייצרה דרייבים ארוכים שהסתיימו באנדזון. רותם דביר עם ההסברים

טרנס וויליאמס דז בריאנט דאלאס קאובויס. AP
הקאובויס נראו נהדר. בריאנט ו-וויליאמס חוגגים באנדזון/AP

הניצחון הגדול של דאלאס בפילדלפיה הביא אותה למפגש במחזור ה-16 עם אינדיאנפוליס במצב מצוין, כאשר היא תלויה רק בעצמה. הקולטס לעומת זאת, הגיעו די רגועים לאחר שכבר הבטיחו את אליפות ה-AFC דרום והחזיקו בסיכוי נמוך בלבד לשפר את המיקום שלהם בתוך החטיבה. בסופו של דבר, המשחק ביניהן התפתח בהתאם לרמת הדריכות מצד כל אחת משתי הקבוצות.

התקפת הריצה הדומיננטית של דאלאס (מקום שני בליגה על פי ה-DVOA) התייצבה מול ההגנה הבינונית של הקולטס (מקום 21 ב- DVOA נגד הריצה) והמאמן ג'ייסון גארט שאף לנצח במאבק על זמן השליטה בכדור ובכך לשמור על טוני רומו מפני פציעות ולמנוע עד כמה שאפשר מאנדרו לאק לנצל הזדמנויות מול ההגנה הפגיעה של הקאובויס (מקום 26 ב-DVOA).

הדרייב הראשון במשחק קבע את הטון ואפשר לדאלאס להשיג יתרון, שגדל משם בהדרגה. 15 מהלכים, ששילבו בין ריצות של מארי ודאנבר למסירות של רומו, אכלו כמעט שמונה וחצי דקות מהשעון. בדאון שני, על קו ה-22 של אינדיאנפוליס, נותר הטייט אנד וויטן באחד על אחד מול הסייפטי לנדרי ורומו מצא אותו למסירה של 17 יארד. שני מהלכים חלפו, ופיק פליי של התופסים (שני התופסים רצים ראוטים החוצים זה את זה ולמעשה מייצרים חסימה, המשחררת אותם משמירה אישית), פינה את וויליאמס לטאצ'דאון. הדרייב היווה ביטוי לגיוון ההתקפי של הקאובויס העונה: משחק ריצה המנצל את קו ההתקפה המצוין והשלמתו באמצעות כוכבי משחק ההתקפה רומו, וויטן ודז בריאנט, המנצחים במאצ'-אפים שלהם.

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. AJ Mast, AP
משחק שאינדי צריכה למחוק. לאק/AP, AJ Mast

אנדרו לאק עלה למגרש לראשונה רק אחרי יותר מחצי רבע והתקפת הקולטס נראתה לא מחוברת. לאחר כישלון בהמרת דאון שלישי ו-14 יארד, ניסתה אינדי לבצע פייק פאנט בו הפאנטר פאט מקאפי מסר למקדונלד, שעמד פנוי ליד הקו הימני. אלא שהתופס הפיל את הכדור ודאלאס קיבלה אותו בעמדה טובה. רומו מיד ניצל את המיס-מאצ' של בריאנט מול מגן יחיד והשיג עוד טאצ'דאון.

אינדיאנפוליס המשיכה בתצוגה האנמית, שכללה הפלות רבות (ארבע עד המחצית. לאינדי יש הכי הרבה השמטות מסירה העונה, 36 בסך הכול) וההגנה השלימה את התצוגה המחפירה, כאשר מסירה של רומו לביזלי העלתה ל-0:21 כשהתופס בורח מתאקל נוראי של ג'קסון, בעוד הסייפטי לנדרי מאחר בסיוע. לאק פספס עוד ניסיון המרת דאון שלישי, רומו הריץ עוד דרייב ארוך ומארי מצא את האנדזון דרך האמצע. 0:28 ומשחק גמור, 6:30 דקות למחצית. רק אז הצליחו הקולטס להמיר לראשונה דאון שלישי, אבל אקורד הסיום של המחצית המזעזעת שלהם היה בהתאם, כאשר מסירה של לאק לקובי פלינר נחטפה באנדזון בשניות הסיום על ידי ווילקוקס. המחצית השנייה איבדה את ערכה. דאלאס עוד הוסיפה צמד טאצ'דאונים ממסירות של רומו לוויטן (בסיומו של דרייב שארך 6:17 דקות) ומסירה של ברנדון ווידן (שהחליף את רומו בתחילת הרבע האחרון) לטרנס וויליאמס.

המשחק, שמראש לא היה כה משמעותי לאורחים, הפך לחד צדדי במהרה. התקפה סבלנית של דאלאס, ברשות רומו שנתן משחק יעיל (ארבעה טאצ'דאונים, 218 יארדים ורייטינג של 151.7) והרצים מארי ורנדל (127 יארד על הקרקע), בסיוע קו ההתקפה הנהדר, תרמו ליתרון עצום בזמן ההחזקה בכדור, שעמד על 36 דקות של הקאובויס מול 24 בלבד של אינדי. ההגנה המארחת עשתה את שלה והקולטס סיימו עם 5 מ-13 בדאון שלישי ויארד אחד בלבד על הקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully